ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ
Με όσα συμβαίνουν τελευταία
στον Κόσμο ολόκληρο, συμπεριλαμβανομένης και της χώρας μας, έχει χαθεί το μέτρο και ο καθένας πιστεύει στην προσωπική του αλήθεια και προσπαθεί να την επιβάλει και στους άλλους. Βλέποντας το θέμα εμπειρικά
, ελλείψει ειδικών γνώσεων , διαπιστώνω
ότι καθένας έχει τις δικές του θέσεις και αντιλήψεις για το σωστό και το λάθος,
την αλήθεια και το ψέμα, αγνοώντας τις κοινωνικές παραδοχές .
Κατά
γενική παραδοχή , το ψέμα αποτελεί συνειδητή και σκόπιμη πράξη, χρησιμοποιείται δε για να
καλύψει παραλείψεις, λάθη ή πράξεις
παράνομες, ανήθικες και ανόητες ή φαντασιώσεις. Μια ηπιότερη και λιγότερο
βλαπτική μορφή του, αποτελούν τα κατά συνθήκη ψεύδη. Χρησιμοποιούνται, συνήθως,
για να απαλύνουν κάποια δυσάρεστη αναγγελία ή κατάσταση ή για να προετοιμαστεί
ο αποδέκτης τους να ακούσει την αλήθεια, χωρίς όμως να παύει να είναι ψέμα.
Το ψεύδος κυριαρχεί έναντι της αλήθειας και σίγουρα αποτελεί
απαράδεκτη και καταδικαστέα πράξη, ασχέτως πώς και γιατί χρησιμοποιείται.
Αποτελεί επικίνδυνο κοινωνικό φαινόμενο
και μοναδικό και δόλιο μέσο έκφρασης λαϊκισμού , για τη συσκότιση ή την απόκρυψη της αλήθειας.
Η αλήθεια ορίζεται στο Λεξικό ως
«συμφωνία με γεγονότα ή την πραγματικότητα, μια δήλωση που αποδεικνύεται ότι
είναι ή γίνεται αποδεκτή ως αληθινή, πραγματικότητα ή ακρίβεια». Μερικοί
άνθρωποι σήμερα αρνούνται την ύπαρξη της αληθινής πραγματικότητας και
υποστηρίζουν ότι πρόκειται για αντιλήψεις και γνώμες. Από την άλλη πλευρά όμως
προκύπτει ότι είναι απολύτως αναγκαία η
ύπαρξή της. .
Παράλληλα όμως είναι αναμφισβήτητο
ότι ‘’ουδείς κατέχει την μοναδική
απόλυτη αλήθεια’’. Όσοι
υποστηρίζουν το αντίθετο , αρνούνται πεισματικά να σταματήσουν να ‘’κοροϊδεύουν
τον εαυτό τους’’ ή να επιδιώκουν να ‘’επιβάλουν’’
την δική τους ‘’πλασματική αλήθεια ‘’
για την εξυπηρέτηση προσωπικών, ενίοτε δε και ιδιοτελών σκοπών.
Οι καιροί άλλαξαν, όχι όμως προς το καλύτερο και ίσως η ηλικία και οι
εμπειρίες μου να με εμποδίζουν να συμμεριστώ αυτή την αλλαγή και να μπω κι εγώ
στον αχταρμά που έχει δημιουργηθεί. Περιορίζομαι στην παρατήρηση του φαινομένου
και εξακολουθώ να εμπιστεύομαι την
διαπιστωμένη νοητική μου επάρκεια.
Γυρίσαμε στις εποχές του δίκιου
του Σερίφη και της διπλωματίας με
‘’το παίρνεις ή φεύγεις’’, συνοδεία ανεπίτρεπτων ψευδών, για να δικαιολογηθεί η πρωτοφανής
απρέπεια. Το πρόσωπο του καλεσμένου-φιλοξενούμενου είναι ιερό, πόσο μάλλον αν
πρόκειται για αιρετό Πρόεδρο μιας
Δημοκρατικής χώρας. Μου θυμίζει την
ανάλογη τελεσιγραφική πρόταση του Ιταλού Πρέσβη στον Μεταξά το 1940, την οποία
ο ελληνικός λαός απέρριψε.
Είναι φανερό ότι από τον ηγέτη που
ανέχθηκε την κατάληψη του Καπιτωλίου, αθωώνοντας τους πραξικοπηματίες και τον
ηθικό αυτουργό της πρωτοφανούς πράξης και θαυμαστή του Πούτιν δεν μπορεί κανείς
να αναμένει καλύτερη συμπεριφορά. Φοβάμαι πολύ τη συνέχεια, σκεπτόμενος ότι η
προεδρεία του μόλις ξεκίνησε.
Με συγκίνησε βαθύτατα η πανελληνική και
πανελλήνια συμμετοχή στο έγκλημα των Τεμπών και στο βαρύτατο πένθος των συγγενών
των θυμάτων. Είναι αλήθεια ή ψέματα
ότι δεν έγινε το ίδιο και για το έγκλημα
που διαπράχτηκε στο Μάτι με τους 104 καμένους
ζωντανούς και τους οικείους τους;;; Σημειώστε ώστε και η δική τους
δικαίωση αναμένει απάντηση από την Δικαιοσύνη και την Πολιτεία. Ρητορικό είναι το ερώτημά μου αλλά δεν θα το
αποφύγει κανείς. Γιατί αυτή η σκόπιμη και επιλεκτική μνήμη;;; Αντώνης