Για μια ακόμα φορά βρίσκομαι στο φοβερό
δίλημμα, ποιον να πιστέψω για την πραγματικότητα της ελληνικής οικονομίας και
τη λήξη των μνημονίων, το δημόσιο χρέος και το αναμενόμενο φως στο τούνελ. Δεν
πιστεύω λέξη από όσα λένε τα ‘’ παπαγαλάκια ‘’ των ΜΜΕ – όπως τα χαρακτηρίζει η
Κυβέρνηση- , δεν θέλω να πιστέψω όσα ισχυρίζεται η αντιπολίτευση και κυρίως δεν
πιστεύω όσα ισχυρίζεται η Κυβέρνηση, διότι μέχρι τώρα δεν έχω πεισθεί για την
ειλικρίνειά της, που λέει πολλά, δεν πράττει τίποτα και περιορίζεται σε διαψεύσεις
των ‘’κακόβουλων ισχυρισμών όσων τη ζηλεύουν, αφού οι ίδιοι στερούνται
επιχειρημάτων’’.
Χθες, πρωτομηνιάτικα, μας προέκυψε, ως
κεραυνός εν αιθρία, μια κριτική από τον επικεφαλής του Γραφείου Προϋπολογισμού
του Κράτους στη Βουλή, καθηγητή κ.
Λιαργκόβα. Μιλώντας στη συζήτηση του προσχεδίου του προϋπολογισμού, ο πλέον
αρμόδιος επιστημονικός παράγων, ξεπέρασε
σε δυσμενείς προειδοποιήσεις και την αντιπολίτευση αλλά και τα παπαγαλάκια
των ΜΜΕ. Επειδή λοιπόν αλίευσα τον τίτλο στα ‘’βδελυρά’’ αυτά μέσα, προσπάθησα
να εντοπίσω αυτούσιο το πλήρες κείμενο, στον
κυβερνητικό ‘’παπαγάλο’’, το
ΑΠΕ-ΜΠΕ,ώστε να διαβάσω την αλήθεια και όχι τις ‘’ανυπόστατες φήμες’’
των εχθρών της χώρας, που καθημερινά κατακεραυνώσει ο επί των διαψεύσεων
Υπουργός Τύπου.
Διάβασα με πολλή προσοχή και επανειλημμένα
την επίσημη επιστημονική άποψη του κ. Καθηγητή και έφριξα. Στην αρχή σκέφθηκα
ότι τους ξεγέλασε κάποιος επιτήδειος σωσίας που παρεισέφρησε στη Βουλή και παρουσίασε το προσωπικό του ‘’αφήγημα’’,
ανέμενα δε και την από στιγμή σε στιγμή
διάψευσή του, την οποία εις μάτην, ακόμα
περιμένω. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος
που καθυστέρησα μια ολόκληρη μέρα για τον σχολιασμό μου.
΄Υστερα από όλο αυτό το μπέρδεμα και
ελλείψει επίσημης διάψευσης σκέφθηκα
μήπως ο αρμόδιος Υπουργός είχε πάει για κούρεμα ή τέλος πάντων για να
περιποιηθεί το μούσι του και δεν πρόλαβε , αλλά διαψεύσθηκα. Τον άκουσα να
χαρακτηρίζει κακόβουλα τα όσα διαδίδει η αντιπολίτευση και τα ‘’μίσθαρνα
παπαγαλάκια’’ της, χωρίς να λέει λέξη για την ‘’ταμπακιέρα’’ – συγγνώμη
εννοούσα την κριτική του κυρίου Λιαργκόβα. Τώρα λοιπόν μου προκύπτει το
δίλημμα, ποιον από όλους πρέπει να πιστέψουμε; Τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, τον
λαλίστατο κ. Τσακαλώτο -που τελευταία
κάνει προόδους και στο ελληνικό λεξιλόγιο των παλιόπαιδων του Τσιφόρου – ή τον
επικεφαλής του Γραφείου Προϋπολογισμού; Καλά, για τους υπόλοιπους δεν κάνω λόγω , αφού η
Κυβέρνηση μας λέει να μην τους ακούμε και ο κ. Πρωθυπουργός ζει στη νιρβάνα
του! Την αλήθεια όμως θα μας την πει
κανένας από αυτούς που μας κυβερνούν επί
πληρωμή;
Επειδή
και ίσως με το δίκιο σας μπορεί
να μη με πιστεύετε, σκέπτομαι μήπως
τελικά κάποιοι [ Έλληνες και ξένοι
αρμόδιοι] μας δουλεύουν! Αυτό θα φανεί και μάλιστα πολύ σύντομα – κατά τον κ.
Λιαργκόβα - και τότε θα δούμε κατάματα
την πραγματικότητα, που παρά τις διαψεύσεις η τσέπη μας την ξέρει ήδη πολύ καλά. Πάντως για κάθε
ενδεχόμενο και κρατώντας πισινή,
παραθέτω αυτούσιο το δημοσίευμα του ΑΠΕ-ΜΠΕ, σχετικά με το θέμα και ευθύνη δεν έχω καμία.
Αντώνης Ταρνανάς
‘’’’ Κριτική Λιαργκόβα στην
κυβέρνηση για το προσχέδιο του Προϋπολογισμού: Να μη δημιουργουνται προσδοκίες
NEWSROOM 1.11.2017 | 19:50 ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΛΑΧΟΣ Tweet Send Mail ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Κριτική στο προσχέδιο του Προϋπολογισμού άσκησε ο
επικεφαλής του Γραφείου Προϋπολογισμού του Κράτους στην Βουλή καθ. Παναγιώτης
Λιαργκόβας, μιλώντας στη συζήτηση του προσχεδίου του προϋπολογισμού στην
Επιτροπή Οικονομικών. Σύμφωνα με τον κ. Λιαργκόβα, στο επόμενο διάστημα
θα ήταν κρίσιμο να ενταχθεί στη συζήτηση η αναθεώρηση των στόχων για πρωτογενή
πλεονάσματα προς τα κάτω και η οριστική διευθέτηση του χρέους. Όπως σημείωσε,
κυβέρνηση και αντιπολίτευση συμφωνούν σε αυτό και έχουν ως σύμμαχο το ΔΝΤ.
Επίσης, ανέφερε πως η κυβέρνηση πρέπει να εξετάσει αν είναι σκόπιμο να
υπερβαίνει τα προβλεπόμενα πρωτογενή πλεονάσματα. «Όλη η σχετική συζήτησή δεν
υποκρύπτει τις αφανείς αναδιανεμητικές επιπτώσεις μέσω του κοινωνικού
μερίσματος, μπορεί αυτές να είναι κατανοητές μπροστά στην πίεση που υφίσταται η
κοινωνία. Αλλά έχουν πιθανώς δυσμενείς παρενέργειες για την ανάπτυξη, διότι
χρηματοδοτούνται μέσω φόρων» είπε ο κ. Λιαργκόβας και τόνισε ότι τα πλεονάσματα
που προκύπτουν από τη δημοσιονομική διαχείριση υπερβαίνουν τα πλεονάσματα που
συμφωνήθηκαν με την τρόικα και για την περίοδο 2016-2018 η υπέρβαση φτάνει τα
7,4 δισ. Επιπλέον, πρότεινε σε κυβέρνηση και πολιτικό σύστημα, να
χαρτογραφήσουν τις πραγματικές διαστάσεις της εξόδου στις αγορές, ώστε να μην
δημιουργούνται προσδοκίες για το τέλος κάθε δημοσιονομικής προσαρμογής. «Έχουμε
δεσμευτεί σε σειρά δημοσιονομικών στόχων για τα επόμενα χρόνια, μετά το 2018»
επισήμανε ο κ. Λιαργκόβας και πρόσθεσε ότι η χώρα μετά το 2021 θα πρέπει να
διατηρήσει υψηλά και μάλλον ανέφικτα πρωτογενή πλεονάσματα μέχρι το 2060.
«Βέβαια, μπορεί να διευρυνθεί ο λεγόμενος δημοσιονομικός χώρος, ουσιαστικά να
χαλαρώσει η πολιτική προσαρμογής, αν αναθεωρηθούν οι δεσμεύσεις για πρωτογενή
πλεονάσματα, αλλά αυτό δεν είναι διόλου βέβαιο», είπε και υπογράμμισε:
«Προσδοκίες για το τέλος της λιτότητας μπορεί να έχουν την ανεπιθύμητη
παράπλευρη επίπτωση ότι στις τρέχουσες δυσκολίες προσαρμογής θα προστεθούν νέες
απαιτήσεις κοινωνικών ομάδων και οργανώσεων συμφερόντων». Επίσης,
υποστήριξε ότι μετά το 2018 δεν θα υπάρξει έξοδος από κάθε επιτήρηση, αλλά θα
υπάρχει κάποιας μορφής επιτήρηση που δεν θα είναι τόσο ασφυκτική όσο σήμερα,
όμως θα υπάρχει. Σε αυτό το σημείο ανέφερε ότι η πλήρης έξοδος στις αγορές, αν
επιτευχθεί, θα έχει κόστος και υψηλότερο επιτόκιο, το μέγεθος του οποίου θα
εξαρτηθεί από τη στάση του ΔΝΤ και των ευρωπαϊκών θεσμών, μέσω, κυρίως, της
ελάφρυνσης στην εξυπηρέτηση χρέους. «Προφανώς, πολλά θα εξαρτηθούν από
το αν ολοκληρωθεί έγκαιρα η αξιολόγηση και από την ικανότητα της κυβέρνησης να
διαπραγματευτεί μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων, ώστε να διευρύνει τον λεγόμενο
δημοσιονομικό χώρο. Η επιτυχής, δε, διαπραγμάτευση, με τη σειρά της,
προϋποθέτει ότι η οικονομική πολιτική ανακτά την αξιοπιστία της και αυτό θα
συμβεί αν η κυβέρνηση τολμήσει γενναίες μεταρρυθμίσεις» είπε ο κ. Λιαργκόβας
και σημείωσε: «Η επόμενη μέρα δεν θα μοιάζει με την αρχή ενός μήνα του μέλιτος.
Απαιτείται και θα απαιτηθεί τους επόμενους μήνες ισχυρή πολιτική βούληση για να
ξεπεραστούν οι αντιστάσεις στην προσαρμογή. Υπάρχουν αντιστάσεις, στις οποίες
το πολιτικό σύστημα δεν πρέπει να υποκύψει διότι είναι αντιστάσεις που
υπακούουν σε παλαιοκομματικές λογικές, όπως είναι οι αντιστάσεις κατά των
αξιολογήσεων στο Δημόσιο, η απόπειρα παρεμπόδισης πρωτοποριακών εφαρμογών στις
μεταφορές και οι πολυεπίπεδες τριβές στα βάθη του κρατικού μηχανισμού για τις
αποκρατικοποιήσεις. Μόνο έτσι δεν θα σπαταληθούν οι πολύχρονες θυσίες των
πολιτών και θα επιτευχθούν συνθήκες διατηρήσιμης ανάπτυξης και δημοσιονομικής
σταθερότητας, που όλοι θέλουμε». Ως προς τον προϋπολογισμό, ο κ.
Λιαργκόβας τόνισε ότι είναι θετικά στοιχεία η βούληση της κυβέρνησης να
εφαρμόσει το πρόγραμμα προσαρμογής και να ανοίξει την έξοδο στις αγορές, η
προσπάθεια σύζευξης της δημοσιονομικής υπευθυνότητας με την κοινωνική
δικαιοσύνη, η συνέπεια μεταξύ των βραχυχρόνιων και του μακροχρόνιων στόχων. Αναγνώρισε,
επίσης, ότι κάποιες αναδιανεμητικές πτυχές του προσχεδίου μπορεί να ευνοήσουν
την ιδιωτική κατανάλωση και να περιορίσουν τις υφεσιακές επιπτώσεις. Ως
αρνητικό στοιχείο του προσχεδίου του προϋπολογισμού, ο κ. Λιαργκόβας είπε ότι
συνεχίζει τις πολιτικές λιτότητας, που οφείλεται όχι μόνο στο παρελθόν, αλλά
και στους υπερφιλόδοξους και αντιπαραγωγικούς στόχους του μνημονίου για
επίτευξη και διατήρηση υψηλών πρωτογενών πλεονασμάτων ως το 2022. Τέλος,
επισήμανε ότι συνεχίζεται η φοροκεντρική προσαρμογή για την επίτευξη του
πρωτογενούς πλεονάσματος και ότι είναι αισιόδοξες οι προβλέψεις κυρίως για τις
επενδύσεις. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ Πηγή: www.lifo.gr’’’’
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου