SUI GENERIS
ΤΩΡΑ Ή ΠΟΤΕ!
Σήμερα θα καταπιαστώ με μια
έκφραση γνωστή στους πιο πολλούς από τους αποδέκτες των e-mail
μου, αλλά όχι τόσο γνωστή στους
υπόλοιπους. Πρόκειται για μια ξενόγλωσση
φράση που με υποχρέωσε να
ασχοληθώ μαζί της από τα πρώτα μου μεταγυμνασιακά βήματα και στην επαγγελματική
μου ζωή έγινε στοιχείο του λεξιλογίου μου.
Όπως έχω ξαναγράψει, για να
διευκολύνω τις σπουδές μου, ξεκίνησα σαν
εθελοντής 5ετούς υποχρέωσης στη Σχολή Μηχανικών Τηλεπικοινωνιών του Στρατού
ξηράς το 1953, αφού είχε απορριφθεί η κατάταξή
μου στο Λιμενικό ‘’δια λόγους φρονημάτων’’
!!! Η τύχη τόφερε να είμαι από τους πρώτους στη ΣΕΜΤ που διδάχτηκαν το νεοφερμένο τότε [στις
Ένοπλες Δυνάμεις] Ραδιοτηλέτυπο GRC-26, από τον Μεξικανό κύριο Boushnel και
εκείνος που το δίδαξε για πέντε σχεδόν χρόνια – συνέχισα και ως αμειβόμενος ιδιώτης.
Ασχολήθηκα αποκλειστικά σχεδόν με Αξιωματικούς του Τεχνικού Σώματος και
Διαβιβάσεων, επικεφαλής Τεχνικών Συνεργείων [ΤΕΣ] και αρχηγούς μεγάλων Μονάδων των τριών Όπλων και των Σωμάτων Ασφαλείας.
Σε ένα από τα τμήματα
Στρατηγών, οι ‘’συμμαθητές’’ του, χαρακτήριζαν έναν Αντιστράτηγο διαρκώς sui generis και έσπαγα το κεφάλι μου να καταλάβω τον
χαρακτηρισμό, χωρίς να τολμώ να ρωτήσω τους ίδιους για τη σημασία του, η οποία
πάντως δεν έδειχνε να τον ενοχλεί.
Όταν αργότερα διορίστηκα στο
Υπουργείο Εξωτερικών, άκουσα πολλές φορές την έκφραση και κατάλαβα ότι κάποιοι
ίσως τον αποδέχονταν σαν πρόσχημα,
δικαιολογία αρκετά συχνά δε και σαν
κομπλιμέντο, με την έννοια της αυθεντικής πρωτοτυπίας. Το τελευταίο με έκανε να
ασχοληθώ περισσότερο με το ιστορικό, τη σημασία και τις εφαρμογές που μπορεί να
έχει στη Νομική, την κοινωνιολογία, τις πολιτικές επιστήμες, ακόμα και στην
βιολογία. Ελλείψει επιστημονικών γνώσεων όμως, θα περιοριστώ στην καθημερινή
χρήση ή κατάχρησή του όρου και τις σύγχρονες ερμηνείες του.
Κατά
τη Βικιπαίδεια: Sui generis (Ελλ. ιδιόρρυθμος-η) είναι μια λατινική έκφραση,
που χρησιμοποιείται για να δηλώσει ότι κάτι φέρει κυριολεκτικά την έννοια του
δικού του είδους ή γένους, ή κατέχει μοναδικά χαρακτηριστικά που δεν μπορούν να
ενταχθούν σε κάποιο προϋπάρχον ευρύτερο
σύνολο. Η έκφραση αυτή χρησιμοποιείται συχνά στην επιστήμη της νομικής και τη
φιλοσοφία ως τρόπος αναφοράς και περιγραφής μιας ιδέας, μιας οντότητας ή μιας
πραγματικότητας η οποία δεν μπορεί να συμπεριληφθεί σε μια ήδη υπάρχουσα
ευρύτερη έννοια.
Δείγματα εμφάνισης περιστατικών με το ‘’σύνδρομο’’ της ιδιότυπης αυτής ιδιορρυθμίας, προβάλλονται
στην τρέχουσα πραγματικότητα σαν δικαιολογία ή και πνευματική
‘’ικανότητα ή υπεροχή’’ , πίσω από την οποία προσπαθούν να καλυφθούν ή να
καλύψουν ακόμα και τον ιδιάζοντα αρνητισμό τους στη χρήση της μάσκας και τον εμβολιασμό. Επικουρικά επικαλούνται
θρησκευτικά, ιδεολογικά, βιωματικά τους κόμπλεξ ακόμα και τον φόβο, για να
αμβλύνουν τις εντυπώσεις.
Στην
αρχή της πανδημίας θα μπορούσε να γίνει πιστευτή μια ανάλογη συμπεριφορά. Ύστερα όμως από όσα συνέβησαν παγκόσμια, σχεδόν δυο χρόνια,
τα εκατομμύρια νεκρών με τους ομαδικούς τάφους και τα συνεχιζόμενα ανεμβολίαστα
θύματα νεότερων ηλικιών, η επίκληση οποιωνδήποτε επιχειρημάτων καθίσταται εξωφρενική. Από την
άλλη, η δοκιμασμένη ασφάλεια των δισεκατομμυρίων εμβολιασμών , η αυξημένη μεταδοτικότητα των μεταλλάξεων και η παγκόσμια επιστημονική παραδοχή ότι μοναδική άμυνα στην πανδημία αποτελεί ο εμβολιασμός, δεν αφήνει παρά δύο μόνο
επιλογές. Οι εναπομείναντες αρνητές μάσκας και εμβολιασμού στερούνται
νοημοσύνης και ορθής σκέψης ή είναι ηθικοί ή φυσικοί αυτουργοί ενός συντελούμενου εγκλήματος κατά της παγκόσμιας κοινωνίας.
Δηλαδή, ή τρελοί ή δολοφόνοι και δεν
είναι επιτρεπτό να τους επιτρέπεται η κάλυψη πίσω από Συνταγματικά
‘’τερτίπια’’, διότι κύριος σκοπός του καταστατικού χάρτη είναι η λαϊκή μέριμνα και προστασία, πριν είναι πολύ αργά ακόμα και
για το Σύνταγμα.!!! Για όσους τυχόν
ενοχλούνται από τους χαρακτηρισμούς, παραθέτω τα πλήρη στοιχεία μου γIα να
διευκολύνω τις όποιες ενέργειες εναντίον μου.
Αντώνης Ταρνανάς
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου