Το δικαίωμα του
‘’αυτοπροσδιορισμού’’ που θέλησε να αποδώσει στους μουσουλμάνους της Ελληνικής
Θράκης ο κ. ΓΑΠ, εν γνώσει του ότι είναι
όλοι Έλληνες πολίτες, μου ξανάρχεται στο
νου μετά τα όσα τραγελαφικά συμβαίνουν τελευταία
στη χώρα μας. Η σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα θέτει εν αμφιβόλω ακόμα και
την ιστορική συνέχεια με τους αρχαίους
προγόνους μας. Αλήθεια τι σχέση μπορεί
να έχουμε εμείς με τα σύγχρονα
καραγκιοζιλίκια μας, με όσα σοφά δίδαξαν
και έπραξαν οι Αρχαίοι Έλληνες;
Μου ξανάρχεται στο νου ένα άρθρο, του γνωστού
Καθηγητή Καρδιολογίας κ. Στεφανάδη, που έγραψε σε όχι και τόσο ανύποπτο χρόνο
[25.3.2014], αναλύοντας ένα ποίημα του αείμνηστου Άγγελου Βλάχου, στο οποίο έχω
και εγώ αναφερθεί στο παρελθόν. Το άρθρο
είχε επετειακό χαρακτήρα για την Εθνική
μας παλιγγενεσία , αλλά αποδεικνύεται
και προφητικό και διατηρεί όλη του την επικαιρότητα στις μέρες μας, γι΄αυτό και το παραθέτω
αυτούσιο.
‘’’’
Άρθρο
του Καθηγητή Καρδιολογίας Χριστόδ. Στεφανάδη, στο ‘’Πρώτο Θέμα’’ -25.3.2014
Ο Άγγελος Βλάχος (ποιητής, διπλωμάτης και πολιτικός) πριν από περίπου εκατό
χρόνια έγραψε ένα ποίημα με τίτλο «Η γη της Ελλάδος» και η προφανής προσπάθειά
του ήταν τότε να ωραιοποιήσει τη χώρα μας. Η πρώτη στροφή του ποιήματος έχει ως
εξής: «Ξεύρεις την γη όπου ανθεί φαιδρά πορτοκαλέα και κοκκινίζει η σταφυλή και
θάλλει η ελαία! δεν την αγνοεί κανείς, είναι η γη η Ελληνίς...»
Ανεξάρτητα από τις προθέσεις του ποιητή, με την
πάροδο του χρόνου η έννοια της χώρας της φαιδράς πορτοκαλέας άλλαξε. Έτσι
σήμερα στη συνείδηση του λαού στη χώρα αυτή που περιγράφει ο ποιητής, μια χώρα
ευτυχίας και ευδαιμονίας, όπου η ευλογημένη μεσογειακή φύση δίνει αφειδώς τους
πλούσιους καρπούς της στους κατοίκους, οι οποίοι τους απολαμβάνουν σε ένα
ονειρικό περιβάλλον, η έννοια της φράσης «η γη της φαιδράς πορτοκαλέας» έχει
τελείως διαφορετικό περιεχόμενο.
Αναφέρεται σε μια χώρα με κακή οργάνωση και επομένως με φαιδρή αντιμετώπιση των μικρών ή των μεγάλων προβλημάτων. Μια χώρα όπου η έννοια του συλλογικού συμφέροντος έχει τελείως υποχωρήσει εμπρός στο ατομικό συμφέρον και την ιδιοτέλεια. Μια χώρα όπου η έννοια της συντεχνιακής συσπείρωσης των πολιτών έχει τελείως στρεβλωθεί. Και αντί να συστρατεύονται οι κοινωνικές ομάδες στη βελτίωση της παραγωγικότητας, εξαντλούν την ενεργητικότητά τους ή ακόμα και την επιθετικότητά τους σε αντιπαραγωγικές και επομένως παράλογες διεκδικήσεις, οι οποίες πολλές φορές επηρεάζουν δυσμενώς άλλες κοινωνικές ομάδες. Κραυγαλέο παράδειγμα οι καταλήψεις δημόσιων ή ιδιωτικών χώρων. Δηλαδή με λίγα λόγια αναφέρεται σε μια χώρα φαιδρή, με την έννοια της έλλειψης σοβαρότητας.
Αναφέρεται σε μια χώρα με κακή οργάνωση και επομένως με φαιδρή αντιμετώπιση των μικρών ή των μεγάλων προβλημάτων. Μια χώρα όπου η έννοια του συλλογικού συμφέροντος έχει τελείως υποχωρήσει εμπρός στο ατομικό συμφέρον και την ιδιοτέλεια. Μια χώρα όπου η έννοια της συντεχνιακής συσπείρωσης των πολιτών έχει τελείως στρεβλωθεί. Και αντί να συστρατεύονται οι κοινωνικές ομάδες στη βελτίωση της παραγωγικότητας, εξαντλούν την ενεργητικότητά τους ή ακόμα και την επιθετικότητά τους σε αντιπαραγωγικές και επομένως παράλογες διεκδικήσεις, οι οποίες πολλές φορές επηρεάζουν δυσμενώς άλλες κοινωνικές ομάδες. Κραυγαλέο παράδειγμα οι καταλήψεις δημόσιων ή ιδιωτικών χώρων. Δηλαδή με λίγα λόγια αναφέρεται σε μια χώρα φαιδρή, με την έννοια της έλλειψης σοβαρότητας.
«Η υψηλή πολιτική δεν είναι παρά κοινή
λογική που εφαρμόζεται σε μεγάλα πράγματα» Ναπολέων Βοναπάρτης
Ουσιαστικά η εικόνα
αυτή της χώρας μας δομήθηκε προοδευτικά μετά τον Πόλεμο.
Στις έξι δεκαετίες που πέρασαν από τότε, η Ελλάδα του αγώνα, του αλβανικού έπους και της Αντίστασης, η Ελλάδα της προσπάθειας, του μόχθου, των αγώνων και της διεθνούς αναγνώρισης, η Ελλάδα που τροφοδότησε άλλες χώρες με πολύτιμο εργατικό και επιστημονικό δυναμικό μετεξελίχθηκε σε μια χώρα που παραπαίει, στενάζει και κλυδωνίζεται. Μια Ελλάδα χωρίς ουσιαστική παραγωγή, με τεράστιο εξωτερικό χρέος και με επαχθή μνημόνια...
Μια Ελλάδα όπου η αξιοκρατία έχει περίπου εξαφανιστεί, δίνοντας τη θέση της στην αναξιοκρατία και πολλές φορές, ακόμα χειρότερα, στη φαυλοκρατία. Μια Ελλάδα που η κοινωνική συνοχή της δοκιμάζεται. Μια Ελλάδα που η πολιτική ζωή της, καθρέφτης της λαϊκής οργής και αμφιθυμίας, προσπαθεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.
Μια Ελλάδα όμως που με μια κυβέρνηση συμμαχίας προσπαθεί να σταθεροποιήσει την κοινωνία και τη χώρα, παρά το κυνικά λεγόμενο «πολιτικό κόστος» και αυτό το γεγονός είναι πολύ ελπιδοφόρο. Για να μπορέσουμε να οικοδομήσουμε στο μέλλον μια χώρα, όχι της «φαιδράς πορτοκαλέας», ούτε άλλων φυτών, όπως η «Ελαία» ή στοιχείων της φύσης όπως το «Ποτάμι», που εύχομαι να μην αποδειχθούν φαιδρά, αλλά μια σύγχρονη χώρα, ανταγωνιστική, δημοκρατική, με υψηλής στάθμης Παιδεία, κοινωνική μέριμνα, αξιοκρατία, παραγωγικότητα, Δικαιοσύνη και με αμυντική ισχύ.
Μια Ελλάδα απαλλαγμένη από επίδοξους σωτήρες και μάγους...
Στις έξι δεκαετίες που πέρασαν από τότε, η Ελλάδα του αγώνα, του αλβανικού έπους και της Αντίστασης, η Ελλάδα της προσπάθειας, του μόχθου, των αγώνων και της διεθνούς αναγνώρισης, η Ελλάδα που τροφοδότησε άλλες χώρες με πολύτιμο εργατικό και επιστημονικό δυναμικό μετεξελίχθηκε σε μια χώρα που παραπαίει, στενάζει και κλυδωνίζεται. Μια Ελλάδα χωρίς ουσιαστική παραγωγή, με τεράστιο εξωτερικό χρέος και με επαχθή μνημόνια...
Μια Ελλάδα όπου η αξιοκρατία έχει περίπου εξαφανιστεί, δίνοντας τη θέση της στην αναξιοκρατία και πολλές φορές, ακόμα χειρότερα, στη φαυλοκρατία. Μια Ελλάδα που η κοινωνική συνοχή της δοκιμάζεται. Μια Ελλάδα που η πολιτική ζωή της, καθρέφτης της λαϊκής οργής και αμφιθυμίας, προσπαθεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.
Μια Ελλάδα όμως που με μια κυβέρνηση συμμαχίας προσπαθεί να σταθεροποιήσει την κοινωνία και τη χώρα, παρά το κυνικά λεγόμενο «πολιτικό κόστος» και αυτό το γεγονός είναι πολύ ελπιδοφόρο. Για να μπορέσουμε να οικοδομήσουμε στο μέλλον μια χώρα, όχι της «φαιδράς πορτοκαλέας», ούτε άλλων φυτών, όπως η «Ελαία» ή στοιχείων της φύσης όπως το «Ποτάμι», που εύχομαι να μην αποδειχθούν φαιδρά, αλλά μια σύγχρονη χώρα, ανταγωνιστική, δημοκρατική, με υψηλής στάθμης Παιδεία, κοινωνική μέριμνα, αξιοκρατία, παραγωγικότητα, Δικαιοσύνη και με αμυντική ισχύ.
Μια Ελλάδα απαλλαγμένη από επίδοξους σωτήρες και μάγους...
Γιατί η δεύτερη στροφή
του ποιήματος του Άγγελου Βλάχου που αναφέραμε στην αρχή για την «Γη της
Ελλάδος» αναφέρει:
«Ξεύρεις την γη, ήτις παντού με αίμα εβάφη
Όπου κοιλάδες και βουνά είναι τυράννων τάφοι;
Ω! δεν την αγνοεί κανείς, είναι η γη η Ελληνίς»
Γιατί αυτή κατά τη γνώμη μου είναι και πρέπει να είναι η Ελλάδα! ‘’’’
«Ξεύρεις την γη, ήτις παντού με αίμα εβάφη
Όπου κοιλάδες και βουνά είναι τυράννων τάφοι;
Ω! δεν την αγνοεί κανείς, είναι η γη η Ελληνίς»
Γιατί αυτή κατά τη γνώμη μου είναι και πρέπει να είναι η Ελλάδα! ‘’’’
Πόσο δίκαιο είχε ο ποιητής, όταν 100 χρόνια πριν έγραφε
το ποίημά του και πόσο επίκαιρη γίνεται σήμερα η επίκλησή του, μη τυχόν και
συνετιστούν κάποιοι αποθρασυμένοι ‘’ηγεμόνες’’ , που προσπαθούν να επιβάλουν
τις ιδεοληπτικές τους αγκυλώσεις, αγνοώντας τη λογική και κυρίως το κοινώς
αποκαλούμενο εθνικό συμφέρον.
Αντί της φαιδράς πορτοκαλέας της αισιόδοξης πρώτης
στροφής του ποιήματος, βρισκόμαστε ήδη
στην Ελλάδα των επίδοξων σωτήρων , των μαθητευόμενων μάγων και εκείνων
που ισχυρίζονται ότι μας ψεκάζουν. Πως αλλιώς να εξηγήσει κανείς τα φαινόμενα
Σώρρα και τους κατά καιρούς μιμητές του, ακόμα και στην πολιτική ζωή της χώρας;
Πώς να ορθοποδήσει μια χώρα που αποδέχεται άκριτα τις
πιο ακραίες και παράλογες δηλώσεις ενός ‘’πονηρούλη’’ τυχοδιώκτη ότι θα σώσει
τους νεοέλληνες και – με τη βοήθεια του Δία – θα εξοφλήσει και το εθνικό μας χρέος;
Σκεφθείτε δε ότι σε πρώτη φάση αποδέχτηκαν αυτές τις θεωρίες του και ελληνικά
δικαστήρια. Κάτι ανάλογο επιχειρούν για περισσότερο από δυο χρόνια και οι
κυβερνώντες μας και κανείς δεν τόλμησε να τους ‘’ξεμπροστιάσει’’ , μη τυχόν
χάσει τα κεκτημένα του ή διαψευσθεί η αποδεδειγμένη πια αφέλειά του. Οι
νεοέλληνες έχουν πάντα κριτήριο τα καλά και συμφέροντα και κυρίως τον εγωισμό
τους.
Προβάλλουμε σαν εξυπνάδα τη χωριάτικη κουτοπονηριά και
έτσι έχουμε καταντήσει σαν τον ‘’Θύμιο’’ των Ελληνικών επιθεωρήσεων της
δεκαετίας του 1960 . Επανέρχεται στην
επικαιρότητα η ανεκδοτολογία παλαιότερων εποχών και ξαναβρίσκει το γέλιο του το
‘’παρδαλό κατσίκι του Φωκίωνα Δημητριάδη. Είμαστε για γέλια και για κλάματα,
αφού γίναμε έρμαια στα χέρια των επιτήδειων
της ‘’συμπαντικής
συνειδητότητας’’ του Σώρρα και των ‘’αριστεροδέξιων’’ καιροσκοπισμών μιας
νέας πολιτικής τάξης ατόμων που δεν
εννοούν να εγκαταλείψουν τις καρέκλες τους έναντι οποιουδήποτε τιμήματος.
Καλά λοιπόν και επί τέλους η Ελληνική δικαιοσύνη είδε
το φως το αληθινό και καταδίκασε το Σώρρα. Ποιος όμως θα επιστρέψει τα τόσα
χαμένα χρήματα στο βωμό του ‘’Δία’’ και κυρίως ποιος θα πείσει τους αμέτρητους
οπαδούς πλέον αυτής της μαφίας, από τη νέα δεισιδαιμονία τους; Όταν μια
οργανωμένη πολιτεία ανέχεται και τυπικά αποδέχεται φαινόμενα τύπου Σώρρα, τι να
σου κάνει ο ‘’εθισμένος’’ στην κολακεία
και τον λαϊκισμό, αποκαμωμένος από την 6ετή συνεχόμενη ύφεση, λαός μας;
Ας προσέξουμε λοιπόν
και ας μάθουμε επί τέλους από τα παθήματά μας , αφού παραδείγματα καιροσκόπων και θαυματοποιών είχαμε και στο παρελθόν και εξακολουθούμε να έχουμε
αμέτρητα τελευταία . Καλόν είναι να αποφύγουμε ανάλογα και ίσως χειρότερα δεινά
στο άμεσο μάλλον, από άλλους
‘’μάγιστρους’’ που διαφεντεύουν τη ζωή μας , διότι στην περίπτωση αυτή το κακό θα είναι
ανεπανόρθωτο και δυστυχώς ,για την περίπτωση αυτή, δεν έχει προβλεφθεί και δυνατότητα δικαστικής
παρέμβασης.
Αντώνης Ταρνανάς