Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2017

Η ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ

    Το πάθημα του ΠΑΣΟΚ  δεν έγινε μάθημα


Κάποτε στην Ελλάδα υπήρχε ένα παντοδύναμο Κόμμα, κυρίαρχο της πολιτικής σκηνής, που  έσπασε την  μακρόχρονη μονοκρατορία της Δεξιάς και με τα καλά και τα κακά του κυβερνούσε σχεδόν  ‘’μονοπωλιακά ‘’ τη χώρα. Κάποια στιγμή όμως, κατά τη συνήθη  ελληνική πρακτική, καβάλησαν το καλάμι και δεν έδιναν λογαριασμό σε κανένα. Ακούστηκαν κάποιες φωνές συγκράτησης μέσα στον χώρο, αλλά η   εξουσία  και η ‘’κουτάλα’’ είχε αρχίσει να τους τυφλώνει και αδιαφορούσαν για τα οποιαδήποτε αρνητικά σχόλια.
Με τον καιρό το καλάμι που είχαν καβαλήσει αντικαταστάθηκε με το ανθεκτικότερο ‘’μπαμπού’’ και έγιναν εντελώς αδιάφοροι, με μοναδική προσπάθεια τη συγκάλυψη των απανωτών σκανδάλων και όχι την απομόνωση των πρωταγωνιστών. Υποτίμησαν τους αντιπάλους τους και κυρίως τον λαό που τους έφερε στην εξουσία και τους  έκανε παντοδύναμους, ο οποίος  – όταν τελικά καταλάβει ότι τον εμπαίζουν - αντιδρά και μάλιστα πολύ άσχημα.
Έτσι λοιπόν το  τέως παντοδύναμο αυτό Κόμμα έγινε  ‘’τελεία!!! ‘’ και οι ευκαιριακοί επιβήτορες  της εξουσίας ,το έπαιξαν αντιμνημονιακοί και εγκατέλειψαν το βυθιζόμενο σκάφος , αφήνοντας όμως πίσω την κηλίδα τους. Άρχισαν να φεύγουν από εδώ και από εκεί, για να σώσουν το τομαράκι τους και να πουλήσουν την αριστεροσύνη τους σε νέους προοδευτικούς χώρους. Με πρόσχημα λοιπόν μόνο τα μνημόνια -χωρίς καμιά αναφορά στις απάτες και τους απατεώνες του χώρου ,  τους οποίους ανέχτηκαν και   συνεργάστηκαν  επί μακρόν  – αναζήτησαν  τη συγκατοίκησή  τους με τέως  προέδρους 15μελών, καταληψίες,  προοδευτικούς του γλυκού νερού και ‘’αλχημιστές’’  της αριστεράς.
Στην κίνηση αυτή των τρωκτικών  που εγκατέλειψαν το  ΠΑΣΟΚ, πρωτοστάτησαν  οι τυφλωμένοι από την υπεροψία και την εφήμερη ‘’δόξα’’ τους , αλλά και πραγματικοί τυφλοί, που εξαργύρωσαν ακόμα και τη φυσική τους αυτή αδυναμία με υπουργικούς θώκους. Οι τελευταίοι έφθασαν στο σημείο να επικαλούνται οικογενειακούς τίτλους αγώνων για τον ‘’γέρο της δημοκρατίας’’, χωρίς να διευκρινίζουν αν εννοούν αυτόν που ξεγέλασε το ΚΚΕ με τη συμφωνία της Βάρκιζας ή εκείνον που αγαπούσε τη δημοκρατία αλλά στήριζε και τη Βασιλεία. Αποφεύγω, για ευνόητους λόγους , να αναφερθώ σε τοποθετήσεις του έναντι αλυτρωτικών  γειτονικών διεκδικήσεων, που για όλα αυτά έμεινε γνωστός ως  ‘’παπατζής’’.
Συγκρότησαν μια  νέα ‘’ προοδευτική ομάδα   αδιάφθορων’’ που κατέληξαν  αδιάφοροι και  υπόγραψαν και τα υπόλοιπα μνημόνια – που είχαν υποσχεθεί ότι θα   σκίσουν - μετατρεπόμενοι και   οι ίδιοι σε γερμανοτσολιάδες. Συνεχίζουν   την πρακτική που οδήγησε το ΠΑΣΟΚ  στη χλεύη των ηττημένων και συγκυβερνούν με παλαιά στελέχη της ‘’ επάρατης δεξιάς’’ . Διαψεύδουν αδιακρίτως  οτιδήποτε λέγεται σε βάρος τους και αντιπολιτεύονται την αντιπολίτευση, προσπαθώντας να βρουν αντίστοιχα λάθη και παραλήψεις, για να τα αντιστοιχίσουν με τα δικά τους έργα και ημέρες. Δεν έχουν καταλάβει ακόμα ότι  οι πολιτικοί  οδηγούνται  στην αντιπολίτευση  ακριβώς για τα λάθη τους και είναι ‘’τραγελαφικό’’ λάθος και προσβολή της λαϊκής  νοημοσύνης μας,   η ‘’επιθεώρηση’’  της  πετρελαιοκηλίδας από ένα τυφλό Υπουργό, που του μεταδίνουν εικόνα ‘’μισθοφόροι  συνεργάτες’’. 
Σαν κυβερνήτες απέτυχαν παταγωδώς, πρόσθεσαν νέα χρέη στη χώρα, αφαίμαξαν ό,τι είχε απομείνει από τις προηγούμενες λεηλασίες μισθών και συντάξεων και  υπερφορολόγησαν και τον αέρα που αναπνέουμε . Με τον καιρό  γίνονται θρασύτεροι  δυνάστες του λαού, τον οποίο ‘’ήθελαν’’ να σώσουν από τους κακούς προκατόχους τους.
Αντί λοιπόν να κουράζονται καθημερινά για να εφευρίσκουν νέα ψέματα για  να μας ‘’σώσουν’’, ας ασχοληθούν με την ανάγνωση του βίου και της πολιτείας των προκατόχων τους και κυρίως του ΠΑΣΟΚ, που υπήρξε η ‘’μήτρα και της δικής τους προέλευσης ’’. Η  χώρα μας, όπως την κατάντησαν, δεν σώζεται πλέον, εκτός και αν βρεθούν ‘’ελεήμονες’’  για να εξασφαλίσουν τα ‘’δανεικά τους ‘’, πράγμα πολύ δύσκολο πλέον, αφού δεν μας εμπιστεύονται. Προβλέπω ότι το ξεπούλημα δεν θα μείνει   στα ‘’ασημικά’’, το νερό και την υποθήκευση των μελλοντικών εξορύξεων υδρογονανθράκων, αλλά οι ξένοι θα αρχίσουν να καλοβλέπουν  και την ‘’μέσω αυτών σωτηρία της παγκόσμιας κληρονομιάς μας’’.

 Αντώνης Ταρνανάς

Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου 2017

Η Κ Η Λ Ι Δ Α

         Και το κηλίδωμα  γενικώς

Η αρχαιοελληνική λέξη ‘’κηλίς’’, μόνη της ή σαν συνθετικό άλλων λέξεων, προϊδεάζει σε πράξεις και έννοιες  που  προκαλούν βλάβη και ευτελίζουν ηθικά τον βίο ενός ατόμου ή ενός ευρύτερου συνόλου. Ιδού η ετυμολογία της, που διευκολύνει την καλύτερη κατανόηση  όσων έπονται:
 ‘’’’ Σημείο  μιας επιφάνειας με διαφορετικό χρώμα από αυτήν
               (μεταφορικά) μια κατακριτέα πράξη που κηλιδώνει ηθικά το βίο ενός ανθρώπου

Τον Ιούλιο, μια ‘’τεράστια  ηλιακή κηλίδα’’   με μέγεθος εξαπλάσιο του πλανήτη μας,  ανησύχησε τη ΝΑSA και τους ειδικούς επιστήμονες,  για τηλεπικοινωνιακό χάος. Το γεγονός ότι επρόκειτο για πρωτοφανές φυσικό φαινόμενο και έξω από τις ανθρώπινες δυνατότητες, δεν μας απασχόλησε άμεσα, αφού συνέπεσε και με τα ‘’μπάνια του λαού’’.
Πριν  όμως προλάβουμε να σκεφθούμε τα αποτελέσματα της και τι απέγινε με τις τηλεπικοινωνίες, μας προέκυψε μια  ‘’πετρελαιοκηλίδα’’ που κάποιοι ‘’κακοί πολέμιοι της προοδευτικής μας Κυβέρνησης’’ τη χαρακτήρισαν  καταστροφική για ολόκληρο τον Σαρωνικό. Ευτυχώς που  ο κύριος Κουρουμπλής – αρμόδιος Υπουργός-   τους ‘’άνοιξε τα μάτια’’,  κάνοντας λόγο  για παραμύθια της Χαλιμάς. «Έχω κινητοποιήσει θεούς και δαίμονες για την αντιμετώπιση της πετρελαιοκηλίδας"» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Παναγιώτης Κουρουμπλής. [Σημειώνω ότι στα δύσκολα οι δηλώσεις γίνονται προς το ΑΠΕ, την ΑΥΓΗ, ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ή την ‘’κρατική’’ ΕΡΤ, διότι αυτοί αποφεύγουν τις ‘’αδιάκριτες ‘’  ερωτήσεις και αποδέχονται  την κυβερνητική  αυθεντικότητα.
Δεν μπορώ να αμφισβητήσω τα λεγόμενα του θεοσεβούς κ. Υπουργού, αλλά αποκλείω την περίπτωση της κομματικής συγκατάθεσης σε ‘’Θεία’’ συνδρομή, εκτός αν πρόκειται για τους αρχαίους θεούς του 12θεου, των οποίων όμως αμφισβητείται  η ικανότητα παρέμβασης. Απομένουν συνεπώς μόνο οι δαίμονες , οι οποίοι επίσης είναι πολλαπλά απασχολημένοι με άλλα  ‘’έργα  και ημέρες’’ της Κυβέρνησης. ΄Εχουν τις ιδιωτικοποιήσεις λιμανιών, αεροδρομίων, νερών και το ξεπούλημα  των ‘’ασημικών ‘’ μας. Κάνουν κάθε προσπάθεια να ανακαλύψουν τα δάση και τις αρχαιότητες του Ελληνικού , κάτω από τους  παλιούς  αεροδιαδρόμους και τις αμερικανικές βάσεις και προσπαθούν να αυξήσουν τους ανέργους της Χαλκιδικής και τους φόρους,  αφού δεν μπορούν να αυξήσουν την  οικονομία της χώρας και την απασχόληση [ στην πράξη].
Μιλώντας για τους δαίμονες με έπιασαν και τα δικά μου δαιμόνια και θα αποτολμήσω δύο βασικές απορίες :  Α] Μήπως αυτή η καταστροφή ‘’βολεύει’’ και το θέμα της [μη] επένδυσης στο Ελληνικό, προσθέτοντας στις  δασολογικές και αρχαιολογικές αιτιάσεις και την πετρελαιοκηλίδα  του Σαρωνικού!!! . Β]  Υπάρχει κάποιος  νουνεχής αρμόδιος που πιστεύει ότι το κακό θα σταματήσει με το  ‘’πλύσιμο’’ των ακτών; Το μαζούτ σε μεγάλες μάζες έχει  κατακαθίσει στο βυθό, έχει ήδη καταστρέψει  ένα μεγάλο μέρος της ενάλιας  ζωής  του Αργοσαρωνικού, εξαφανίζοντας  πολλά είδη που ζούσαν στο κόλπο.
Η πολιτική είναι σαν το μπάσκετ [ για να μη μιλήσουμε πάλι για προμηθείς και επιμηθείς]  που αν δεν λειτουργήσεις άμεσα, αντί να βάλεις το καλάθι δέχεσαι τον αιφνιδιασμό και το ‘’τρως εσύ’’. Κατάλαβε κάποιος αρμόδιος τι είναι ο αιφνιδιασμός; Αν ναι ξέρει τι πρέπει να κάνει, αν όμως όχι σημαίνει ότι ‘’δεν κάνει για τη δουλειά!!!
Επειδή οι διαβεβαιώσεις των αρμοδίων στη χώρα μας, κάθε άλλο παρά μας καθησυχάζουν, περιμένω νέα υπέρπτηση του κ. Πρωθυπουργού πάνω από τον Σαρωνικό , με τη συνοδεία του αρμόδιου Υπουργού. Σε απ’ ευθείας μετάδοση  θα μας εξηγούν ότι ‘’έπεσαν  διάνα’’ στις εκτιμήσεις τους και ότι όλα λειτούργησαν για μια φορά ακόμα άψογα και θα  στιγματίσουν την  κακία και τη  ζήλεια της αντιπολίτευσης, που έχει πάντα ένα κακό λόγο να πει για το συντελούμενο κυβερνητικό θαύμα . Πάντα άξιοι και προπαντός μην κάνετε το λάθος και ζητήσετε συγγνώμη για όσα σκέπτεστε η πράττετε και ο ‘’αγνώμονας’’ λαός δεν το αναγνωρίζει.
Είχα  πρόθεση να αναφερθώ και σε  άλλες ‘’κηλίδες’’ , όπως αυτή στις Σκουριές, αλλά περιμένω τα αποτελέσματα της διαιτησίας, αφού για τα υπόλοιπα έργα δόθηκαν ήδη οι σχετικές άδειες, όπως αναφέρεται στο  δημοσίευμα που ακολουθεί.  Ίδωμεν!!!
‘’Ως σημαντική εξέλιξη προς την επίλυση του θέματος χαρακτήρισε ο πρόεδρος και CEO της Eldorado Gold, Τζορτζ Μπερνς, την έκδοση των δύο αδειών για τις μεταλλευτικές εγκαταστάσεις της Ολυμπιάδας.
Παρόλα αυτά, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «κάθε πιθανή διαιτησία θα καταδείξει εκ νέου ότι η εταιρεία τηρεί απαρέγκλιτα την κειμένη νομοθεσία και τους όρους της αδειοδότησης, όπως και την προσήλωση στην δέσμευση για την λειτουργία και ανάπτυξη των έργων μας στην Ολυμπιάδα και τις Σκουριές, με απόλυτη ασφάλεια, υπευθυνότητα και πάνω απ’ όλα την προστασία του περιβάλλοντος’’.
Αντώνης Ταρνανάς













Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2017

ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΚΡΙΣΕΙΣ

Σε δυο  κείμενα που μου περιήλθαν από φίλο, με μοναδική  επικεφαλίδα ‘’Είναι κάτι σαν το ‘’αρνούμαι να ξεχάσω’’, που αποτελούσε τον τίτλο  βιβλίου μου του 2009. Παραλείπω τα  στοιχεία του συνειδητά και για  λόγους, ‘’πρακτικούς ‘’, παραθέτοντας  αυτούσια τα παρατιθέμενα κείμενα: 
Αγαπητέ  ………….
Ανήκουμε και οι δυο  στις  εποχές, που υπήρχαν ακόμα δάσκαλοι και φώτιζαν τις μαύρες μας ψυχές [ έχω πολλές φορές αναφερθεί στους δικούς μου ονομαστικά]. Τώρα πια λιγόστεψαν κι αυτοί και οι '’ριζοσπάστες’’ που μας επέβαλαν την πλέρ[γ]ια’’ κατανόηση, παριστάνουν τους νικητές και μας επιβάλλουν τους όρους τους. Ένας ολόκληρος λαός πεφωτισμένων αποδέχεται μοιρολατρικά την κατάπτωση των αξίων και των αξιών του. Δεν έχει λοιπόν σημασία αν ‘’αρνούμαι να ξεχάσω’’ ,αλλά για πόσο ακόμα θα μπορώ να ‘’ θυμάμαι’’. Η προσωπική μου μνήμη είναι ακόμα ανθεκτική αλλά ‘’οι καιροί ου μενετοί ‘’, που έλεγε  ο Θουκυδίδης. Εγώ απλά προσεύχομαι.
Σε λίγο όλα αυτά τα σοφά λόγια και τα ωραία κείμενα ,  θα μπουν  στο χρονοντούλαπο των ‘’αζήτητων’’, αφού η νεολαία μας των ‘’ γκρίκλις’’  και της ανεμελιάς, θα τα απαρνείται   ή και δεν θα τα  κατανοεί. Χαίρομαι που η  δική μας γενιά , μπορεί ακόμα να συγκινείται και να δακρύζει από ωραία αναγνώσματα και ‘’ εικόνες’’ του παρελθόντος – έστω και εμφυλιοπολεμικές -και ότι βρίσκονται  ακόμα δάσκαλοι ,σαν τον Δημήτρη Νατσιό να  τα ‘’ξεσκονίζουν’’. Τελειώνω με ένα σχετικό απόσπασμα άρθρου  του 2011:          Αντώνης Ταρνανάς

’’’Τον κίνδυνο της «αποξένωσης» των Ελλήνων από την εικόνα των ελληνικών λέξεων, λόγω της αυξανόμενης χρήσης των «greeklish», επισήμανε ο καθηγητής της Γλωσσολογίας Γεώργιος Μπαμπινιώτης, προειδοποιώντας ότι «οι νέοι άνθρωποι θα το πληρώσουν ακριβά». [ Η χώρα να δεις !!! – προσθέτω εγώ].
Τον κίνδυνο της «αποξένωσης» από την εικόνα των ελληνικών λέξεων, λόγω της αυξανόμενης χρήσης των «greeklish», επισήμανε ο καθηγητής της Γλωσσολογίας Γεώργιος Μπαμπινιώτης.’’’’
Ακλουθούν τα σχολιαζόμενα κείμενα:
‘’’’Να κάνουμε τον σταυρό μας και… “τρέλα κολοκοτρωναίικη”, συνάδελφοι

«Η πρώτη μέρα στο σχολείο» τιτλοφορείται ένα κείμενο που περιέχεται στο «Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων Α΄ και Β΄ Δημοτικού», σελ. 30-31. Στο κείμενο αυτό «προσφέρονται», ανεπιγνώστως προφανώς από τους συγγραφείς, όλα τα τρέχοντα ιδεολογήματα και τα κρανιοκενή στοιχεία που χαρακτηρίζουν το «Νέο Σχολείο», το προοδευτικό, που κόβει ΣΥΡΙΖΑ τα ριζιμιά λιθάρια του Γένους.
Ένας μικρός μαθητής, πρωτάκι, διηγείται τις εντυπώσεις του από την πρώτη μέρα στο σχολείο. Μετά τις γνωστές αγωνίες, τον φόβο του αγνώστου, τις σπαραξικάρδιες «απαγκιστρώσεις» εκ της μητρικής αγκάλης και τα συναφή της παρθενικής «ακαδημαϊκής» σταδιοδρομίας, διαβάζουμε στον επίλογο: «Η δασκάλα μας ήταν η κυρία Μεταξά. Ήθελε να τη φωνάζουμε Γεωργία και κυρίως όχι δασκάλα. Ο Κυριάκος που καθόταν δίπλα μου, είπε: – Δασκάλα, μπορώ… Σταμάτησε. Η δασκάλα μας χαμογέλασε. Μετά είπαμε όλοι τα ονόματά μας. Φανή, Γιάννης, Ιουλία, Αναστασία…. Με τι θέλετε να αρχίσουμε; ρώτησε η κυρία μας.
Ο Κωστής σήκωσε το χέρι.
– Με την τουαλέτα κυρία».
(Στο παλιό Ανθολόγιο, προ του 2006, διάβαζε ο μαθητής στην πρώτη σελίδα μια εξαιρετική προσευχή:
“Πέφτω κάνω τον σταυρό μου
και άγγελο έχω στο πλευρό μου
δούλος του Θεού λογιούμαι
και κανέναν δεν φοβούμαι”
και στην ίδια σελίδα το περίφημο “φεγγαράκι μου λαμπρό”. Τώρα φτάσαμε στα καντιποτένια του υπουργείου με τις ανεπρόκοπες δασκάλες που θέλουν να τις προσφωνούν οι μαθητές με το… καλλιτεχνικό τους όνομα).
Τι αχνοφέγγει πίσω από τις χαζοχαρούμενες αυτές αράδες, οπωσδήποτε α(κατα)νόητες για νεοεισερχόμενο στο σχολείο μαθητή, απαξιωτικές και προσβλητικές για τον δάσκαλο; Εδώ έχουμε μια «προοδευτικιά» δασκάλα, που αποποιείται την αποστολή της. Εφ’ όσον απορρίπτει τον σεβασμό που περιέχει η προσφώνηση «κυρία», δημιουργεί την δήθεν οικειότητα, η οποία παρερμηνεύεται από τους μαθητές και καταντά η μητέρα της καταφρονήσεως και της απειθαρχίας. Πολλοί εκπαιδευτικοί πράττουν το ίδιο, έχοντας θολά εντυπωμένη στο νου τους την θεωρία της αντιαυταρχικής ή αντιαυθεντικής αγωγής. Καλλιεργούν μια «ανάρμοστη» σχέση με τους μαθητές τους, δήθεν φιλική. Όμως όταν ο εκπαιδευτικός παρουσιάζεται υπερβολικά επιεικής σημαίνει ή ότι δεν μπορεί να διαδραματίσει σωστά τον ηγετικό ρόλο του ή ότι δεν ενδιαφέρεται για τα παιδιά. Στις περιπτώσεις αυτές η επιείκεια αποτελεί την χειρότερη μορφή αδιαφορίας. (Κάτι παρόμοιο ισχύει και με τους γονείς, που προσπαθώντας να κερδίσουν την εκτίμηση των παιδιών τους, διαβάζοντας και κάποια «βίπερ», περί «δημοκρατικής» οικογενειακής αγωγής, που κυκλοφορούν και σε μπακάλικα, λένε στα παιδιά τους: «μη με βλέπεις σαν πατέρα. Εγώ θέλω να είμαι φίλος σου». Σ’ αυτήν την περίπτωση και ο γονέας είναι ένα ανώριμο παιδί που παραιτείται από την πατρική ή την μητρική του ευθύνη και δημιουργεί στο παιδί αίσθημα ανασφάλειας, που θα φτάσει ως τον πανικό. Τα παιδιά θα βρουν ευκαιρίες στην ζωή τους ν’ αποκτήσουν φίλους, είναι όμως αμφίβολο αν θα βρουν κάποιον άλλο πατέρα ή άλλη μητέρα). Η δασκάλα του κειμένου, που ήθελε να την προσφωνούν οι μαθητές της – και μάλιστα της πρώτης τάξης – Γεωργία (και γιατί όχι, Γωγώ), αυτοακυρώνεται και ταυτόχρονα, εξ απαλών ονύχων, «διδάσκει» στα παιδιά ότι δεν υπάρχει αυτή η ευλογημένη απόσταση μεταξύ δασκάλου και μαθητή, το μυστικό υφάδι που συνέχει αυτή τη σχέση, που ονομάζεται σέβας. Με τα καλοπιάσματα και τις κολακείες δεν βγάζεις γερούς μαθητές. «Δει δ’ αυτούς μηδέ τοις εγκωμίοις επαίρειν και φυσάν∙ χαυνούνται γαρ ταις υπερβολαίς των επαίνων και θρύπτονται», δηλαδή, πρέπει να μην παινεύουμε υπερβολικά και φουσκώνουμε τα παιδιά με τα εγκώμια, γιατί με τις υπερβολές των επαίνων γίνονται ματαιόδοξα και κακομαθημένα». (Πλούταρχος, «περί παίδων αγωγής», εκδ. «Κάκτος», σελ. 69).
Και ο άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης, επόμενος τοις θείοις πατράσι, έλεγε κάτι σημαντικό: «Στα παιδιά ο έπαινος κάνει κακό. Τι λέει ο λόγος του Θεού; “Λαός μου οι μακαρίζοντες υμάς πλανώσιν υμάς και την τρίβον των ποδών υμών ταράσσουσιν”. Όποιος μας επαινεί, μας πλανάει και μας χαλάει τους δρόμους της ζωής μας. Πόσο σοφά είναι τα λόγια του Θεού! Ο έπαινος δεν προετοιμάζει τα παιδιά για καμιά δυσκολία στη ζωή. Και βγαίνουν απροσάρμοστα και τα χάνουν και τελικά αποτυγχάνουν. Τώρα ο κόσμος χάλασε. Στο μικρό παιδάκι λένε όλο επαινετικά λόγια. Μην το μαλώσουμε, μην του εναντιωθούμε, μην το πιέσουμε το παιδί. Μαθαίνει, όμως, έτσι και δεν μπορεί να αντιδράσει σωστά και στην πιο μικρή δυσκολία. Μόλις κάποιος του εναντιωθεί, τσακίζεται, δεν έχει σθένος. Οι γονείς ευθύνονται πρώτοι για την αποτυχία των παιδιών στη ζωή και οι δάσκαλοι και καθηγητές μετά. Τα επαινούν διαρκώς. Τους λένε εγωιστικά λόγια. Δεν τα φέρνουν στο Πνεύμα του Θεού. Τ’ αποξενώνουν απ’ την Εκκλησία. Όταν μεγαλώσουν λίγο τα παιδιά και πάνε στο σχολείο μ’ αυτό τον εγωισμό, φεύγουν απ’ τη θρησκεία και την περιφρονούν, χάνουν το σεβασμό προς το Θεό, προς τους γονείς, προς όλους. Γίνονται ατίθασα και σκληρά κα άπονα, χωρίς να σέβονται ούτε τη θρησκεία, ούτε τον Θεό. Βγάλαμε στη ζωή εγωιστές και όχι χριστιανούς».(Γέροντος Πορφυρίου, «Βίος και Λόγοι»», εκδ. Ι.Μ. Χρυσοπηγής, σελ. 427).
Το κείμενο του σχολικού βιβλίου τελειώνει με την ομορφότατη και παιδαγωγικότατη «επιθυμία» του μαθητή να αρχίσει η σχολική χρονιά, η διδαχή, με την….τουαλέτα. Σαφές το μήνυμα, ελήφθη. Εύγε στους ιθύνοντες, τα σαΐνια του αμαρτωλού πρώην Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Παιδεία, αγωγή, σμίλευση ψυχών, προσιδιάζουσα…στις τουαλέτες. Αυτό το μνημειώδες κείμενο βρήκαν, για να υποδεχτούν τους νιόβγαλτους μαθητές στο γοητευτικό ταξίδι της γνώσης. Αντί για οσμή πνευματικής ευωδίας, ένα κείμενο από τα μυρίπνοα άνθη της παράδοσής μας, η δυσωδία του βόθρου, η διά βίου εκπαίδευση που οραματίζονται οι Γραικύλοι της σήμερον. Δευτέρα, η πρώτη μέρα στο σχολείο. Οι αποδομητές ας αρχίσουν «με την τουαλέτα». Εμείς θα αρχίσουμε με τις αγιαστικές ευχές της Εκκλησίας μας, υπερήφανοι γιατί είμαστε Έλληνες δάσκαλοι και Χριστιανοί Ορθόδοξοι, γιατί τιμιότερα δεν υπάρχουν στην Οικουμένη. «Απ’ έξω μαυροφόρα απελπισιά», αλλά μες στην τάξη Κρυφό Σχολειό. Κάνουμε τον σταυρό μας και “τρέλα κολοκοτρωναίικη”, συνάδελφοι. Και κανείς να μην φοβάται τους μυρμηγκολέοντες, “πρόσκαιροι εισί”.
(Παραθέτω τρία κείμενα της ρωμαίικης… τρέλας. Αν δεν υπήρχε αυτή, ακόμη θα προσκυνούσαμε τους Μωχαμετάνους.
«Ο κόσμος μας έλεγε τρελούς. Εμείς αν δεν είμεθα τρελοί, δὲν  εκάναμε την Επανάσταση», μας ορμηνεύει ο Γέρος του Μοριά.
«Νοικοκυριοὶ καὶ φρόνιμοι
Δεν ζουν στον Ψηλορείτη
Οι κουζουλοὶ την κάνανε
Αθάνατη την Κρήτη»,
διαλαλεί και η κρητικὴ λεβεντομαντινάδα.
Μονολογούσε, περίλυπος και καταντροπιασμένος, Νικόλαος Ιβανώφ, αρχιστράτηγος των Βουλγάρων στην μάχη του Κιλκίς, μετά την συντριβή του από τους αθάνατους Κιλκισιομάχους: «Όλα τα είχα προβλέψει, τα είχα σκεφτεί όλα, εκτός από την τρέλα των Ελλήνων»).

Κλείνω με ένα εξαίρετο κείμενο, αντάξιο για δασκάλους κυρίως για νέους.
«Εσύ που πήρες την απόφαση να γίνεις δάσκαλος, έτσι κι έτσι έχεις δώσει, ως τώρα, πολλές εξετάσεις. Θυμήσου, προτού ν’ αρχίσεις την δουλειά σου, να κάμεις και μια τελευταία εξέταση, όχι μπροστά σε επιτροπές και καθηγητές, παρά μονάχος, ολομόναχος με τον εαυτό σου. Ρίξε μια ματιά στην ψυχή σου και κοίταξε: Καίει εκεί μέσα άσβηστη κι ασάλευτη η λαχτάρα για τον άνθρωπο; Τότε πάει καλά κι ευλογημένη η απόφασή σου.
Αν όμως βρεις πως όλος ο πόθος σου είναι πότε να ελευθερωθείς απ’ αυτόν και συλλογίζεσαι μόνον πως και πότε θα πλουτίσεις, τότε άλλαξε το ταχύτερο απόφαση, εν όσο είσαι ακόμη νέος, γιατί βρίσκεσαι σε στραβό δρόμο. Ό,τι ελπίζεις, δεν θα σου το φέρει το επάγγελμά σου. Κι ο ίδιος το βλέπεις, η Πολιτεία δεν είναι γενναία στους μισθούς της…
Αν όμως η ψυχή σου μοιάζει κάπως με την ψυχή της Μάνας, που κι όταν το γεννήσει το παιδί εξακολουθεί, με την αδιάκοπη τρεμούλα και λαχτάρα, ολοένα να το δημιουργεί και να το φτιάχνει, τότε να είσαι βέβαιος, πως δεν θα γκρεμισθείς από τα ύψη, που ανέβασες τον εαυτό σου με την απόφασή σου να γίνεις δάσκαλος και τη ζωή σου θα περάσεις ανθρωπινά… Σαν την ψυχή της Μάνας πρέπει κι η δική σου ψυχή να είναι υπό αδιάκοπη λαχτάρα φλογισμένη. Τότε πήγαινε με θάρρος μπροστά, αλλιώς γύρισε πίσω, επειδή η ζωή σου θα είναι πάντα δυστυχισμένη».
(Το ωραίο αυτό κείμενο ανήκει στον φιλόλογο και κριτικό Γιάννη Αποστολάκη και γράφτηκε πριν από 85 περίπου χρόνια).

Δημήτρης Νατσιός
δάσκαλος-Κιλκίς












Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2017

ΑΝΕΚΔΟΤΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΠΕΤΕΙΑ


Το είχα ήδη προαναγγείλει ότι δεν θα παρακολουθήσω τις ομιλίες και τη συνέντευξη του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη και το ίδιο θα πράξω για όσους θα ακολουθήσουν. Θα διασταυρώσω βέβαια τις πηγές μου για να πληροφορηθώ τα ενδεχόμενα ενδιαφέροντα ή σημαντικά που θα ειπωθούν. Μέχρι στιγμής πάντως έγιναν απλές επαναλήψεις και καυχησιολογίες , με κυρίαρχη την πρωθυπουργική δήλωση ότι’ "Είναι η πρώτη φορά που το μετρό της Θεσσαλονίκης δεν είναι ανέκδοτο. Το μόνο που μένει είναι να πάρει ο ΠΑΟΚ  το πρωτάθλημα’’.
Για την ώρα πάντως το μετρό παραμένει ανέκδοτο και δεν ξέρω για πόσο ακόμα, όπως  ‘’τα λιμάνια και τα νερά μας δεν πωλούνται’’ και τόσα άλλα. Είναι κρίμα όμως που δεν μπόρεσε να  πει ποντιακά ή ρωσικά το δεύτερο μέρος της προφητείας του, για να το καταλάβει άμεσα και ο Πρόεδρος του ΠΑΟΚ και να χαρεί, ώστε  να εκπληρώσει και τη  δική του  γαλαντομία  μόλις  έλθει στην ‘’τηλεοπτική βασιλεία του’’. Αρκούμαι στον παγκοίνως αποδεκτό χαρακτηρισμό για τους μετά Χριστόν προφήτες , συμπληρώνοντας ότι τα όνειρα  και μάλιστα τα θερινά δεν απαγορεύονται ούτε στους κυβερνητικούς ή και ποδοσφαιρικούς ηγέτες. Δεν μπορούν όμως να αποτελούν εξαγγελίες ούτε έμμεσες στοχεύσεις επηρεασμού, διότι καραδοκούν ο κ. Μαρινάκης και πολλοί άλλοι, αλλά  κυρίως ο πολλάκις προδομένος ελληνικός λαός.
Προσωπικά θα αντιπαραθέσω τις ρήσεις του Περίανδρου , ενός από τους επτά σοφούς της αρχαιότητας, που κάτι γνωρίζει περισσότερο, αφού ο ίδιος υπήρξε και τύραννος της Κορίνθου  για σαράντα ολόκληρα χρόνια . Η πρώτη , σύντομη αλλά πολύ περιεκτική λέγει: Επισφαλές προπέτεια (που σημαίνει ότι η αυθάδης απερισκεψία και φλυαρία είναι επικίνδυνη ] και αυτό πρέπει επί τέλους να γίνει κατανοητό από τους ηγέτες μας. Η δεύτερη προσθέτει : «Τους μέλλοντας ασφαλώς τυραννήσειν δει τη ευνοία δορυφορείσθαι και μη τοις όπλοις»
·             Όσοι πρόκειται να κυβερνήσουν ως τύραννοι με ασφάλεια, πρέπει να φρουρούνται από την εύνοια – του λαού – και όχι δια των όπλων ή ενόπλων.
Εδώ  διευκρινίζεται  ότι και ο ‘’τύραννος’’  ακόμα ηγέτης  γίνεται δεκτός  με αγάπη και πανηγυρισμούς και δεν χρειάζεται να μετακινηθούν εκεί όλες οι αστυνομικές δυνάμεις της χώρας, για να  προστατέψουν, τον ίδιο , τους συνεργάτες  και συγγενείς του, από τον ‘’λαό του ‘’.
Όσο για  την αναφορά σε τυράννους, όπως προείπα, τύραννος ήταν και ο ίδιος και συνεπώς σ’ αυτούς αναφερόταν, αφού είχε προσωπική εμπειρία. Είναι δε γνωστό ότι στην εποχή του τα περισσότερα καθεστώτα υπήρξαν τυραννικά , έστω και αν ο ίδιος διεκήρυσσε ότι η’’ δημοκρατία ήταν υπέρτερη της τυραννίδας’’. Στην περίπτωση αυτή αναφερόταν ασφαλώς σε πραγματική δημοκρατία και όχι στις απομιμήσεις της, με παραπειστικά πρώτα συνθετικά όπως : προοδευτική, λαϊκή, σοσιαλιστική, επαναστατική , ακόμα και κομμουνιστική. Στις καταχρηστικές αυτές περιπτώσεις ,  καταλήγουμε στη δικαίωση του καθεστώτος του Στάλιν, του Μάο, του Κάστρο, του Μαδούρο, ακόμα και του Κιμ Γιονγκ Ουν, άσχετα με τον τρόπο της ανάδειξής τους. Θέλω να πιστεύω ότι η τελευταία επίσκεψη στην Πνύκα θα έδωσε την ευκαιρία στο σύνολο των  πολιτικών  μας , να εντρυφήσουν λίγο παρά πάνω στα γνωρίσματα της Αθηναϊκής δημοκρατίας και τις συνελεύσεις του Δήμου. Για μια ακόμα φορά επαναλαμβάνω ότι για ‘’ρωμαϊκές φιέστες’’ υπάρχουν  εξαίρετοι παρακείμενοι  θεατρικοί χώροι. 
Με τη λήξη του παρόντος, άκουσα την ακόλουθη δήλωση του κ.Καρανίκα μέσω Fαcebook: «Η el dorado έκανε αυτό που μπορεί. Μόλυνση, καταστροφή του δάσους, διάλυση ανθρώπινων σχέσεων, εξαγορά συνειδήσεων. Η τοπική κοινωνία σήμερα πρέπει να βγει στον δρόμο. ..της αποχώρησης αυτής της εταιρίας και αυτου του "εργου" και να στηρίξει την έξοδο της από την χώρα μας, ώστε να γίνει πραγματικότητα η απειλή της.
Στα τσακίδια el dorado και να μην στεριώσεις πουθενά».
Αρχικά εκφράζω την προσωπική μου απορία  ποιος εξέλεξε τον κ. Καρανίκα στη θέση του Πρωθυπουργού της χώρας, αφού διαψεύδει τις χθεσινές δηλώσεις του κ. Τσίπρα υπέρ των ξένων επενδύσεων και στη συνέχεια συνιστώ στο Υπουργείο των Εξωτερικών να μη χάσει την ευκαιρία να καθιερώσει τις κατάρες και το λεξιλόγιο  του αντ’ αυτού για την επίλυση και των  μελλοντικών διεθνών προβλημάτων.
Αυτό συμβαίνει όταν η τσίπα  έχει υποκατασταθεί πλήρως από τον κ. Τσίπρα και το σινάφι του.     Αντώνης Ταρνανάς




















Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου 2017

ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ

Αναμνήσεις από την Δ.Ε.Θ. και ο βανδαλισμός της

Στα μέσα της δεκαετίας του 1950, ήμουν στρατιώτης στο Χαϊδάρι Αττικής και αποφάσισα να επισκεφθώ και στην ουσία να γνωρίσω ,τον παππού και τη γιαγιά, που ζούσαν στον όμορφο αλλά πολύ μακρινό – για τα συγκοινωνιακά δεδομένα της εποχής - Πεντάλοφο Βοίου Κοζάνης. Ο παππούς με είχε γνωρίσει, αφού ζούσε  στο σπίτι μας  στην  Αταλάντη μαζί με τον θείο Γιάννη, μέχρι να γίνω τριών ετών και έκτοτε οι δρόμοι μας χώρισαν. Ο παππούς  ηλικιωμένος  πλέον επέστρεψε στο χωριό του και  ο θείος – μετά το γάμο του – εργαζόταν στο Γαλλικό Κονγκό [Τσαντ],  στις επιχειρήσεις του κουνιάδου του και  γνωστού ευεργέτη της ευρύτερης  περιοχής ,  Αλέξανδρου Καρούτα
Ύστερα από πολύωρο ταξίδι και με ενδιάμεσους σταθμούς, έφθασα στο χωριό καταγωγής του πατέρα μου, όπου – κατά ευτυχή συγκυρία – βρήκα και τον θείο Γιάννη, σε διακοπές . Τότε πρωτογνώρισα τους Μακεδόνες συγγενείς μου και έζησα τη θαλπωρή του οικογενειακού περιβάλλοντος μιας άλλης –διαφορετικής-  οικογενειακής  πλευράς. Όλοι τους ,  έκαναν ό,τι περνούσε από το χέρι τους, για να μου δείξουν την αγάπη τους και εγώ την αποδέχτηκα , απολαμβάνοντας κάθε στιγμή, όσα είχα στερηθεί για πάρα πολλά χρόνια. Βλέπετε, τότε  η οικογένεια αποτελούσε μόνιμο και απαραίτητο συνδετικό κρίκο των ανθρώπων, όπως η πατρίδα και η θρησκεία και όχι κοινωνικό στίγμα, επειδή προσπάθησε να τα οικειοποιηθεί σαν συνθήματα η ακροδεξιά.!!! Φαίνεται ότι η παρουσία μου στον Πεντάλοφο, έδωσε ανάλογη χαρά και ευχαρίστηση και στους εκεί συγγενείς μου και ο θείος μου, που διέθετε σπίτι και στη Θεσσαλονίκη, θέλησε να μου γνωρίσει  και τη νύμφη του Θερμαϊκού. Ήταν τέτοιες μέρες του Σεπτεμβρίου και σκέφθηκε να   με ξεναγήσει στη  Διεθνή  Έκθεση, πού τότε έμοιαζε με μια  όμορφη, αλλά τόσο ζωηρή και χαρούμενη  , εμποροπανήγυρη.
Επισκεφθήκαμε – όλοι μαζί - τα νοικοκυρεμένα , λίγα και μικρά τότε  περίπτερα – κυρίως Ελληνικά – και αισθανθήκαμε να μας διαπερνά όλους η χαρά του τόσο σημαντικού αυτού γεγονότος, για τη Θεσσαλονίκη και τη χώρα ολόκληρη.  Όλη η πόλη φορούσε καθημερινά τα γιορτινά της και η  ευχαρίστηση ήταν διάχυτη παντού, στα περίπτερα και στα αμέτρητα κεντράκια της.
Την πατρογονική γη επισκέφθηκα μερικές φορές ακόμα και διατήρησα αλληλογραφία – όσο ήμουν στρατιώτης-  με την εξαδέλφη μου Φρειδερίκη . Μετά την απώλεια όμως  των παππούδων και τη δική μου απουσία στο εξωτερικό, είχα διακόψει  σχεδόν κάθε επαφή μου με το χωριό, πέραν σπάνιων  ανταλλαγών  επισκέψεων μερικών  συγγενών. Οι  συναισθηματικοί μου όμως δεσμοί δεν σταμάτησαν ποτέ και με τη μεσολάβηση ενός σπουδαίου φίλου [ του Απόστολου], ενεργοποιήθηκαν και πάλι οι επαφές και γνωριμίες μου με σημαντικούς , νεότερους, συγγενείς και φίλους στο χωριό, χωρίς όμως να πραγματοποιήσω - και λόγω της  ηλικίας μου - μια τελευταία επίσκεψη ‘’προσκυνήματος’’ και αποχαιρετισμού στις πατρογονικές μου ρίζες. Διακόπτω όμως εδώ το συναισθηματικό μου ‘’παραλήρημα’’ και γυρίζω πίσω στην Δ.Ε.Θ.  που αποτελεί και τον υπότιτλο του κειμένου μου.
Στην προσπάθεια των πολιτικών μας να προσδώσουν το δικό τους κύρος και ένα ευρύτερο διεθνή χαρακτήρα στην έκθεση ,την μετέτρεψαν σε μια  μόνιμη αρένα πολιτικών αντιπαραθέσεων, κομματικών εκδηλώσεων και διαδηλώσεων και κυρίως ψευδολογιών και απραγματοποίητων υποσχέσεων. Σε κάποια φάση , η Δ.Ε.Θ. πλαισιώθηκε    με παράλληλες πολιτιστικές εκδηλώσεις  - φεστιβάλ τραγουδιού, κινηματογραφικού φεστιβάλ κλπ.
 Με ευθύνη των πολιτικών,  άρχισε να παραμερίζεται   κάθε στοιχείο προβολής και ενότητας του λαού της πόλης, την οποία, προοδευτικά, μετέτρεψαν σε αστυνομοκρατούμενο  φρούριο. Η όλη αυτή αλλαγή, κατέστησε τους κυβερνώντες σχεδόν ανεπιθύμητους, διότι δεν εξηγείται διαφορετικά η παρουσία τόσων χιλιάδων  αστυνομικών, για την προστασία τους. Η κυκλοφορία στην πόλη γίνεται προβληματική ,όπως και η επίσκεψη στα περίπτερα κατά την διάρκεια  παρουσίας κυβερνητικών κλιμακίων. ΄Εχουν περιοριστεί και οι γνωστές παρουσίες στα ‘’πολιτιστικά κέντρα’’ που έλεγε ο αείμνηστος μπαρμπαβαγγέλης, [αυτός που είχε  καθιερώσει κάποτε και τις ‘’εικονικές τηλεοπτικές προσομοιώσεις με τη διεξαγόμενη στο Ειδικό Δικαστήριο δίκη του 1989, που κρίθηκε με ψήφους 7-6, υπέρ της αθωότητας που μη παραστάντος στη δίκη κατηγορούμενου].
Η Θεσσαλονίκη  τέτοιες μέρες, μετατρέπεται σε ένα απέραντο πεδίο διαμαρτυριών,   αντισυγκεντρώσεων, ακόμα και επίδειξης καταστροφών,  αναρχικών ομάδων, μεταφέροντας  και στον Ελληνικό βορρά, σκηνές των Εξαρχείων,  γι’ αυτό και έπαυσα πλέον να παρακολουθώ τα εκεί  λεγόμενα και γενόμενα. Άλλωστε αρκούμαι στις απραγματοποίητες  υποσχέσεις προηγούμενων ετών και αποφεύγω τις επαναλήψεις. Το κακό είναι ότι τα γεγονότα αυτά δεν περιορίζονται  μόνο στη διάρκεια της ΔΕΘ, αλλά επαναλαμβάνονται και την 28η Οκτωβρίου, με τις γνωστές ασχήμιες που ξεπερνούν κάθε ανεκτό όριο μιας ευνομούμενης δημοκρατικής χώρας.
Μήπως λοιπόν είναι καιρός να ‘’αποτραβηχτούν’’ οι πολιτικοί και να αφήσουν τους κοινωνικούς φορείς της πόλης να οργανώσουν τις γιορτές  και λοιπές εκδηλώσεις τους, σύμφωνα με τα δικά τους κριτήρια και οι πρώτοι  να περιορισθούν στους δικούς τους χώρους; Μπορούν να ψευδολογούν στη Βουλή και στις αμέτρητες εμφανίσεις τους στα ΜΜΕ – κυρίως τα ελεγχόμενα – για να μην χάσουν και τις ‘’νοσηρές’’ συνήθειές τους.
Θα τελειώσω το άρθρο μου με μια απορία, που προφανώς δεν είναι μόνο δική μου , την οποία  επιβάλλει η  ανάγκη  στροφής μας στην ‘’κανονικότητα’’ ,που ακούγεται τόσο συχνά τελευταία. Όλοι οι πολιτικοί μας είναι κοσμογυρισμένοι  [ όπως και ο υποφαινόμενος] και ίσως έχουν παρακολουθήσει δελτία ειδήσεων στο εξωτερικό. Στη χώρα μας αυτοί  εμφανίζονται  , σε μόνιμη βάση , ακόμα και στα πρωινάδικα, ενώ στην Ευρώπη, οι πολίτες μπορεί και να μην έχουν δει ποτέ τους πολιτικούς τους εκπροσώπους στο ‘’γυαλί’’!!! Τι το ιδιαίτερο κάνουν οι δικοί μας κυβερνητικοί και μη πολιτικοί, που πρέπει να τους ‘’τρώμε’’ καθημερινά στη μούρη μας;  Μας αρκούν τα έργα τους. Έλεος πια!!!
Αντώνης Ταρνανάς



Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου 2017

ΦΥΣΙΝ ΠΟΝΗΡΑΝ ΜΕΤΑΒΑΛΕΙΝ ΟΥ ΡΑΔΙΟΝ

         [Δεν είναι εύκολο να αλλάξει ένας πονηρός]


Παραθέτω τη μετάφραση του αποφθέγματος του  αρχαίου συγγραφέα  μας, για να προλάβω το ενδεχόμενο να απουσίαζαν από το μάθημα  των αρχαίων Ελληνικών [ λόγω σκασιαρχείου ή κατάληψης]  οι κυβερνώντες μας . Το νόημά του πλέον είναι σαφές και σημαίνει – στην περίπτωσή μας -  ό,τι και να κάνουν  δεν μπορούν  παρά να  υποκρίνονται τους ευθείς και  ανυστερόβουλους.  ‘’Εάν κάποιος πονηρός ενεργεί πονηρές πράξεις, δεν κάνει τίποτε άλλο παρά να επιδεινώνει την πονηρία του’’ Σοφοκλής

Έχουν πει τόσα ψέματα, κατά καιρούς – και το έχουν επίσημα παραδεχθεί --  που δεν τα θυμούνται  και αυτό τους δημιουργεί κάποια αμηχανία και όχι βέβαια τύψεις ή ενοχές, που δεν αποτελούν γνώρισμα των πονηρών. Εκείνο όμως που δεν ξεχνούν είναι ο αρχικός σκοπός τους, της εγκαθίδρυσης των ‘’ριζοσπαστικών ιδεοληψιών’’ και της διάλυσης της παιδείας [ το αποκαλούν αλλαγή του Κράτους]. Το πρώτο προσπαθούν να το διαφοροποιήσουν επί το σοσιαλιστικότερο για να επιβιώσουν, το δεύτερο όμως συνεχίζουν να το επιδιώκουν. Έτσι λοιπόν, τα όσα  όψιμα φιλοευρωπαϊκά  ειπώθηκαν προς τον Γάλλο Πρόεδρο, ήταν απλώς ένα προπέτασμα καπνού, για να  ξεχαστούν τα  προηγούμενα νταηλίκια για σκίσιμο  των μνημονίων και  την επιβολή της  δημοκρατίας – τύπου Μαδούρο. ‘’ Ο λύκος κι αν εγέρασε κι άσπρισε το μαλλί του, ούτε τη γνώμη άλλαξε ούτε την κεφαλή του’’.
Αυτό θα το δείτε απόψε κιόλας στη Θεσσαλονίκη, που νομίζουν ότι παίζουν στο γήπεδό τους και ότι οι ‘’κουτόφραγκοι’’ δεν τα ακούνε. Θα δείξουν όχι μόνο την επικίνδυνη – για τη χώρα – απειρία και άγνοια για τη διεθνή πολιτική αλλά κυρίως  τη μικροαστική ιδεοληψία τους και κυρίως  τη  μεγαλομανία τους. Ξέρεις τι είναι από πρόεδρος του 15μελούς να έχεις στα χέρια σου τις τύχες ενός ολόκληρου λαού και να σε υπηρετεί ένας στόλος αεροσκαφών και άλλων μέσων μετακίνησης; Έσπευσαν μάλιστα – κληρονομικώ δικαιώματι – να μεταβιβάσουν αυτές τις παροχές και σε πλειάδα φίλων και συγγενών,  κατά τη γνωστή μέθοδο του Καραγκιόζη, που με τη δική του τράπουλα, έπαιρνε τα ‘’φύλλα’’ που ήθελε.
Στην αρχή, αιφνιδιάστηκαν και οι ίδιοι από την αφέλεια του λαού μας και έψαχναν τους διεθνείς  υποστηρικτές τους – φορώντας σορτσάκια- στη Βενεζουέλα και άλλες γειτονικές ‘’ δημοκρατίες’’. Επινόησαν  το κόλπο  των παλικαρισμών  και επιχείρησαν να το παίξουν ρυθμιστές των ευρωπαϊκών πραγμάτων, με νταούλια και ζουρνάδες, αλλά δεν  ‘’έγιναν καν αισθητοί’’.
Τελικά όμως, έκαναν  το λαϊκό ΟΧΙ μεγαλοπρεπές ΝΑΙ  και ‘’ την ανάγκη φιλοτιμίαν ποιούμενοι’’, υπέγραψαν και τα δικά τους μνημόνια – που τα είπαν συμφωνίες – με νέα δάνεια πολλών δεκάδων δίς. Έτσι λοιπόν είναι διατεθειμένοι να υπογράψουν και άλλα μνημόνια άλλα με διαφορετική ονομασία. Αυτοί είναι ικανοί να αποδεχθούν  τα πάντα αρκεί να αλλάξουν μόνο  το όνομα . Αυτοί δεν είναι διαπραγματευτές εθνικών συμφερόντων αλλά νονοί και το κακό είναι ότι πέραν της οικονομίας, καταστρέφουν και τη γλώσσα μας. Ό,τι και να γίνει τελικά, θα επιμένουν ότι τον επόμενο Αύγουστο ‘’ βγαίνουμε από τα μνημόνια’’, μπαίνοντας ενδεχομένως στα καινούργια,  αλλά με άλλο όνομα.
Δεν έχω ακούσει ακόμα ειδήσεις ούτε  τι είπε και τι προτίθεται να πει ο Πρωθυπουργός όλων των Ελλήνων στη Θεσσαλονίκη, αλλά το βέβαιο είναι ότι θα επικαλεσθεί ακόμα και την Πνύκα. Δικαίωμα του να το κάνει,  αρκεί να μην αποτολμήσει  να κάνει παραλληλισμούς  των αρχαίων συνελεύσεων του Δήμου, με τις δικές του παραστάσεις προσομοίωσης. Ας έχει υπόψη του ότι οι Γάλλοι είναι ευγενείς και όχι ηλίθιοι, ώστε   καταλαβαίνουν  την προσποιητή πονηριά , που κατά τον Μένανδρο  δύσκολα   αλλάζει.
Ας σταματήσουμε λοιπόν τους λεονταρισμούς – έστω και από τη δική μας Θεσσαλονίκη – διότι ο Κόσμος τελικά είναι ένα μικρό χωριό και όλα μαθαίνονται τάχιστα. Σε ανάλογη περίπτωση θα θυμίσω μια άλλη – εξ ίσου σοφή αρχαία παροιμία : ΟΙΚΟΙ ΛΕΟΝΤΕΣ ΕΝ ΜΑΧΗ Δ’ ΑΛΩΠΕΚΕΣ και αυτή τη φορά δεν θα την μεταφράσω, μήπως και  αναγκασθούν να βάλουν και το μυαλουδάκι τους να δουλέψει.  Άλλωστε τι είδους αλώπεκες είναι;  Αντώνης Ταρνανάς










Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου 2017

ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΗ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ;

 ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ

Με την ευκαιρία της χθεσινής επίσκεψης του κ. Μακρόν, έμαθα ότι βελτιώθηκαν οι συνθήκες διαβίωσής μου κι ότι μπήκαμε πια στη φάση της κανονικότητας. Αυτό, δεν μας το είπε μόνο ο κ. Τσίπρας – που δεν έπαυσε ποτέ να το διακηρύσσει - αλλά και ο οραματιστής Γάλλος Πρόεδρος, που μας κάνει τη μεγάλη τιμή να βρίσκεται κοντά μας.  Η λεπτομέρεια ότι κάποια γαλλικά νησιά  στην Καραϊβική βρίσκονται στο μάτι του τυφώνα, δεν είναι παρά μια μικρή λεπτομέρεια. ‘Άλλωστε ό,τι και να συμβεί στο νησί Σεν Μαρτέν, ας είναι καλά η  ομώνυμη περιοχή των καλλιτεχνών στο Παρίσι. Ο Γάλλος Πρόεδρος μας διαβεβαίωσε και με τη σύμπραξη της ΕΡΤ είδαμε και εικόνα από τη Γαλλική Πρεσβεία, ότι επικοινώνησε τηλεφωνικά.
Τελικά  οι ‘’χαρισματικοί και οραματιστές’’ έχουν δικούς τους τρόπους άσκησης της εξουσίας. Θυμηθείτε ότι ο ημέτερος Αντρέας, έλεγχε την Κυβέρνηση από το Χέρφιλντ με ‘’ΦΑΞ’’,  και τη Μιμή.  Κατά τον ίδιο τρόπο και ο κ. Μαcron,με το τηλέφωνο και τη συμπαράσταση του φίλου του Αλέξη, παρακολουθεί τα όσα συμβαίνουν στις μακρινές Αντίλλες και συμμερίζονται την παγκόσμια θλίψη, αρκεί που δεν ακυρώθηκε η φιέστα της Πνύκας, που αποτελεί και τη μοναδική φετινή αριστερή  εξαγγελία από τη Θεσσαλονίκη.
Πολύ τιμητικό ότι, ο Πρόεδρος μιας μεγάλης και παραδοσιακής φίλης χώρας, άρχισε την ομιλία του στην Πνύκα στα Ελληνικά και σημαντικό θα έλεγα σε γενικές γραμμές το περιεχόμενο της ομιλίας του. Τι τα ήθελε όμως αυτά τα περί  επιτευγμάτων του φίλου του Αλέξη, που σίγουρα δεν τα πιστεύει και εμείς οι ιθαγενείς  τα  γνωρίζουμε από πρώτο χέρι. Άλλωστε  τα έχουμε εμπεδώσει – αφού τα επανάλαβε  σε κάθε προηγούμενη ευκαιρία. Παρέλειψαν ίσως να ενημερώσουν τον υψηλό επισκέπτη μας, ότι η αρχαία Πνύκα ήταν το λίκνο της δημοκρατίας,  όπου αγόρευαν σημαντικοί αγορητές αλλά  μιλούσε  και ο λαός - έστω και με την ‘’κλεψύδρα’’.
 Αυτή ίσως να είναι και η βασική διαφορά της Συνέλευσης του  Δήμου με τη χθεσινή ‘’θεατρική’’ φιέστα, που θα μπορούσε να γίνει σε παρακείμενο χώρο, που προσφέρεται περισσότερο για παραστάσεις ρωμαϊκού τύπου. Ένα ακόμα ‘’όχι τυχαίο’’ λάθος του κ. Μακρόν ήταν ότι γι’ αυτήν  την ‘’προνομιακή’’ παραχώρηση του ιερού χώρου ,ευχαρίστησε τον κ. Τσίπρα, λες και του πρόσφερε το σπίτι του. Πονηρός ο Αρτινός ριζοσπάστης μαρξιστής, που μας παρουσιάστηκε σαν παλιός υπέρμαχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού δεν κατάφερε να την τορπιλίσει – όπως είχαν σχεδιάσει με τον κ. Βαρουφάκη και άλλους φίλους μαρξιστές. Την τελευταία στιγμή δείλιασαν [στο 17ωρο γιουρογκρούπ], διότι κατάλαβαν ότι ’’δεν τους έπαιρνε η επιστροφή στην Ελλάδα’’ και ας είχε προηγηθεί η μετατροπή του υπερήφανου ΟΧΙ, σε μεγαλοπρεπές ΝΑΙ. Η  μεγαλοπρέπεια αποτελούσε  ανέκαθεν κρυφό  απωθημένο των προοδευτικών αριστεροδέξιων.
Δεν θέλω να αδικήσω τον κ. Μακρόν, που έδειξε το μεγαλείο του, αλλά αναγκάστηκε ή ευγενώς προσφέρθηκε να ενεργήσει  σαν τους γνωστούς  ‘’ διαιτητές’’, που ξέρουν μεν  τους κανονισμούς , αλλά υπηρετούν παράλληλα και  αλλότριους  [οπαδικούς   σκοπούς ή και φιλικές ακόμα διευκολύνσεις]!!!. Για όλα αυτά, αμφότεροι οι ηγέτες θα κριθούν από τους λαούς των χωρών τους και από την ιστορία που όλα τα βλέπει και όλα τα ακούει. Ο Γάλλος πρόεδρος μπορεί να ρωτήσει ή απλά να αρκεσθεί στις συνέπειες που είχαν ανάλογες   πρόσφατες ‘’ γαλαντομίες ’’   στον προκάτοχό του.
Εγώ πάντως – καλού – κακού – και για να μην αδικήσω τα βασικά πρόσωπα της χθεσινής ημέρας, έψαξα καλά τους λογαριασμούς μου, τις τιμές της αγοράς, ακόμα και τις τσέπες μου – ρώτησα και μερικούς γνωστούς - και διαπίστωσα ότι δεν έχουν ακόμα ακολουθήσει τη ρητορική κανονικότητα που ακούστηκε. Λέτε να κάνω λάθος εγώ, μπήκαν κλέφτες και μου τα πήραν ή – το χειρότερο – μας είπαν πάλι ψέματα και μάλιστα παρέσυραν στ’ αυτή τη κακή μας συνήθεια, και τον  υψηλό επισκέπτη μας; Εκτός και αν τα θεώρησαν ‘’κατά συνθήκην ψεύδη’’, για να μη  χαλάσουν την  ατμόσφαιρα, από τον κυκλώνα Των Αγίων Βαρθολομαίου και Μαρτίνου και την επταετή οικονομική καταιγίδα της χώρας μας.

Όσον αφορά τις επενδύσεις, που κατά κόρον ακούστηκαν, πρόκειται για την αγορά στις παρούσες εξευτελιστικές τιμές  σε ό,τι τους αρέσει και την εκ μέρους μας προμήθεια γαλλικού στρατιωτικού υλικού. Εδώ οι δουλειές είναι καθαρές και ρεαλιστικές, αφού είναι γνωστό ότι οι ιδιωτικές επενδύσεις δεν  συμβιβάζονται με τον ιδεοληπτικό κρατισμό τους. Αυτοί  κρατικοποίησαν  τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης για να βολέψουν  κάποιους ανιόντες  συγγενείς και τους  φίλους τους. Επενδύσεις άλλωστε  έχουμε ήδη αλλά χρονίζει  σκόπιμα η υλοποίησή τους [ Ελληνικό, σκουριές  κλπ] με διάφορα προσχήματα, γιατί  κάτι πρέπει να λένε ή να κάνουν για να κρατήσουν και τους αριστερούς συντρόφους τους.  Η συνέχεια από την Δ.Ε.Θ..   Αντώνης Ταρνανάς

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Αταλάντη Λοκρίδας, T.K. 35200, Φθιώτιδα, Greece
Γράφω για να εξωτερικεύσω προσωπικές μου σκέψεις και να μοιραστώ εμπειρίες και γεγονότα που βίωσα προσωπικά στη μακρόχρονη υπηρεσιακή και ιδιωτική μου διαδρομή.