Παρασκευή 13 Ιουνίου 2025

ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΚΑΠΟΤΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ

 

            ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΚΑΠΟΤΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ

    ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ

 

Πριν   προσεγγίσουμε το θέμα, επιθυμώ να δηλώσω ότι δεν έχω καμιά επιστημονική γνώση του αντικειμένου. Διαθέτω όμως στα 91μου χρόνια, μακρά ελληνική και διεθνή εμπειρία. Μετά την απώλεια της συντρόφου μου το 1977, αποφάσισα και γίνω, ελπίζω επιτυχώς, πατέρας και μητέρα – χωρίς καμιά βοήθεια και μάλιστα υπηρετώντας  στο εξωτερικό - για τα δυο ανήλικα παιδιά μου, χωρίς  να παραμελώ τα υπηρεσιακά μου καθήκοντα.  Το έκανα για να μην αλλοιωθούν οι πρότερες συνθήκες διαπαιδαγώγησης και φροντίδας της μητέρας τους. Συνεπώς γνωρίζω πολλές από τις ειδικές μητρικές δυσκολίες και   καμιά φορά συλλογίζομαι ότι η φύση μου δάνεισε επίκτητα και το  μητρικό φίλτρο για να τα καταφέρω. Αυτός είναι και ο λόγος που αγαπώ τις γυναίκες σε κάθε τους έκφραση και ηλικία,  την  οικογένεια και σέβομαι τις επιλογές της φύσης,  ενοχλούμενος σφόδρα όταν αυτές παραβιάζονται. Αναφέρομαι   στα στοιχεία αυτά, διότι είναι απόλυτα και μοναδικά συνδεδεμένα με το πρόβλημα που μας απασχολεί και αυτά  τα ίδια μπορούν να δώσουν  και τη μοναδική λύση του.

Αρχίζοντας αντίστροφα την παράθεση των στοιχείων μου, βεβαιώνω ότι  βίωσα την Ιταλο-γερμανική κατοχή, την πείνα του 1941 και τον αδελφοκτόνο εμφύλιο. Τίποτα από όλα αυτά δεν οδήγησε σε υπογεννητικότητα. Το ίδιο βλέπουμε στον πόλεμο της Γάζας με το ‘’τσούρμο’’ των παιδιών που αποτελούν και τα κυριότερα θύματα του πολέμου αλλά και την πλειονότητά του  πληθυσμού, σε κάθε φωτογραφία από την περιοχή.

Συνεπώς κατηγορηματικότατα προκύπτει ότι οι παντοειδείς  δυσχέρειες, δυσκολεύουν μεν πολύ τη ζωή του πληθυσμού, χωρίς όμως να αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα, ούτε στο ελάχιστο,  για τον χαμηλό δείκτη της γεννητικότητας. Με δεδομένο μάλιστα ότι ο δείκτης αυτός είναι αντιστρόφως ανάλογος με την ευμάρεια και την ανάπτυξη των διάφορων περιοχών, είναι βέβαιο ότι ψάχνουμε για τη λύση του προβλήματος σε λάθος δρόμους, ενώ η ίδια η φύση μας  υποδεικνύει τον σωστό.

Δεν θέλω να υποστηρίξω ότι οι ειδικοί κάνουν λάθος και ότι πρέπει να αποφύγουμε την  εξέλιξη και την ανάπτυξη , αλλά ότι πρέπει να ξαναδούμε χωρίς σκοπιμότητες το πραγματικό αίτιο της αριθμητικής υπεροχής των υπερηλίκων - που δεν οφείλεται μόνο στην αύξηση του μέσου όρου ζωής. Να δούμε με προσοχή τι συμβαίνει  γύρω μας στη φύση και στο λοιπό ζωικό βασίλειο, το οποίο δεν παρουσιάζει ανάλογο πρόβλημα.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από την αρχή. Τι είναι η γέννηση , πώς δημιουργείται και εξελίσσεται και ποιοι είναι οι κύριοι και μοναδικοί παράγοντες της δημιουργίας μιας νέας ζωής;;;  Για να γεννηθεί ένα παιδί χρειάζονται δύο γονείς, μια γυναίκα και ένας άντρας , τα σπερματοζωάρια του οποίου θα γονιμοποιήσουν τα ωάριά της, θα δημιουργηθεί το έμβρυο και στους  9 μήνες που θα παραμείνει στη μήτρα της γυναίκας,  θα μας δώσει τη γέννηση του παιδιού

Αυτή είναι σε αδρές γραμμές η μοναδική φυσική διαδικασία για τη δημιουργία ενός παιδιού. Δηλαδή απαιτείται μια γυναίκα  και ένας άνδρας και  μάλιστα στην παραγωγική για τον καθένα ηλικία , χωρίς οποιαδήποτε άλλη, μέχρι στιγμής, διαδικασία. Άρα και η απλή αναβολή βλάπτει, διότι μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια της  ηλικίας παραγωγικότητας.

Είπα στην αρχή ότι αγαπώ τις γυναίκες σε οποιαδήποτε φάση της ζωής τους, στις οποίες  η φύση έδωσε το προνόμιο και την μοναδικότητα να ‘’δημιουργούν ζωή , με απαραίτητη προϋπόθεση την άμεση ή έμμεση συνδρομή του ανδρικού σπέρματος.

Δεν θέλω να θίξω θέματα εργασίας και καριέρας της γυναίκας από αγάπη και μόνο προς το μοναδικό είδος ανθρώπου που η φύση το έχει εξοπλίσει με ειδικές φυσικές δυνατότητες για να αντιπαρέρχεται τις ιδιαίτερες δυσκολίες μιας  κύησης και του τοκετού.

Δεν  απομένει παρά να κάνω έκκληση προς όλες τις γυναίκες, σεβόμενος απόλυτα τα όποια δικαιώματά τους, με τη φράση ‘’γεννήστε γιατί χανόμαστε’’ και εμείς και εσείς μαζί. Ξέρουμε όλοι πολλές γυναίκες οι οποίες αποκτούν παιδιά χωρίς αυτό να αποβαίνει σε βάρος της καριέρας τους, παρακινούμενες όχι μόνο από την ανάγκη διαιώνισης του είδους , αλλά και από το ειδικό φίλτρο που τους χάρισε η φύση. Αν θέλουν το μπορούν, ευχόμενος να συνδράμει περαιτέρω  η πολιτεία στη διευκόλυνσή τους, παρά την μείωση και  του ανδρικού παραγωγικού στοιχείου. 

Θα κλείσω το παρόν με ένα περιστατικό που συνέβη στη χώρα μας, όταν σε κάποια χωριά δεν υπήρχαν γυναίκες, αφού έφυγαν για τις μεγάλες πόλεις, επιλέγοντας καλύτερες συνθήκες. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση, για να προλάβει και τη φυγή των ανδρών και την εγκατάλειψη της αγροτοκτηνοτροφικής ζωής της περιοχής, ΄’ έκανε εισαγωγή γυναικών’’ από βαλκανικές χώρες. Το ίδιο κάνουμε πλέον και για εργατικά χέρια και στην επαρχία που ζω, συχνά συναντώ φίλους μου που λένε ότι μεταφέρουν τους ξένους εργάτες στα χωράφια τους και οι ίδιοι επιστρέφουν στα καφενεία. Εύχομαι και ελπίζω να μη βρεθούμε στην ανάλογη  ανάγκη της εισαγωγής παιδιών. Ρίξτε, αγαπημένες μου κυρίες, μια ματιά στα ζευγάρια που οι  βιολογικές συνθήκες τους στερούν την ικανότητα τεκνοποίησης  για να νοιώσετε καλύτερα το μεγάλο  πρόβλημα της υπογεννητικότητας. Ευχαριστώ. Αντώνης

Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025

ΕΠΑΝΑΛΗΨΙΣ ΜΗΤΗΡ ΠΑΣΗΣ ΜΑΘΗΣΕΩΣ

 

           ΕΠΑΝΑΛΗΨΙΣ, ΜΗΤΗΡ ΠΑΣΗΣ ΜΑΘΗΣΕΩΣ

 

 

Με αφορμή όσα συνέβησαν τελευταία στον ‘’αριστεροπροοδευτικό’’ ΣΥΡΙΖΑ, αρχικά με την επανεμφάνιση του κ. Τσίπρα και λίαν προσφάτως με τις παραιτήσεις τριών μελών του [ για την ώρα], επικαλούμαι την αρχαία ρήση του παρόντος τίτλου για να θυμίσω ‘’στα συντρόφια’’ – και πέραν του ΣΥΡΙΖΑ - τον λόγο που με υποχρεώνει να ‘’επαναληφθώ. Ο Χέγκελ προσθέτει ότι ‘’ όλα τα γεγονότα και οι προσωπικότητες της ιστορίας επανεμφανίζονται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο’’[αυτό προσπαθεί να κάνει και ο κ. Τσίπρας, προσθέτω εγώ ], για να κλείσω με την διευκρίνιση του Καρλ Μαρξ ότι και  ‘’ η ιστορία επαναλαμβάνεται την πρώτη φορά ως τραγωδία, τη δεύτερη ως φάρσα ‘’.  Πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν και οι ανεπίδεκτοι μαθήσεως, γι’ αυτό διαλέγετε και παίρνετε!!!

Οι αυτοαποκαλούμενοι ‘’ μαρξιστές, σοσιαλιστές , προοδευτικοί και  αριστεροί’’ μπορούν να επιλέξουν τη ρήση που  τους ταιριάζει και επιθυμούν, συμπεριλαμβανομένης εκείνης του Μαρξ. Προσωπικά θα αρκεσθώ στην αυτούσια  επανάληψη δημοσιεύματός μου της 11.11.2024 [ΤΟΥ ΚΟΥΤΡΟΥΛΗ Ο ΓΑΜΟΣ], που τα είχε προβλέψει   όλα, ακόμα και τα χειρότερα, που θα ακολουθήσουν!!!

    ΤΟΥ  ΚΟΥΤΡΟΥΛΗ  Ο  ΓΑΜΟΣ

                                [ 11.11.2024]

 Θα μου πείτε τι σχέση έχει η θεατρική διασκευή ενός κειμένου της λαϊκής παράδοσης με τη σημερινή επικαιρότητα;;; Έχει και μάλιστα  μεγάλη. Αρχικά να πούμε πως ο Κουτρούλης ήταν υπαρκτό πρόσωπο. Ήταν ιππότης, δηλαδή καβαλλάριος, ο οποίος ζούσε στη Μεθώνη Μεσσηνίας κατά τη διάρκεια του 14ου αιώνα. Κάποτε, αγάπησε μια παντρεμένη γυναίκα, η οποία με τη σειρά της τον ερωτεύτηκε, εγκαταλείποντας τον άντρα της. Αυτό ώθησε την εκκλησία να  την αφορίσει, όπως έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ με τον Κασσελάκη, με αποτέλεσμα ο Κουτρούλης να μην μπορέσει να την παντρευτεί.

Το θέμα της λαϊκής παράδοσης ‘’του Κουτρούλη ο γάμος ‘’ διασκεύασε ο Αλέξανδρος Ρίζος Ραγκαβής σε ομώνυμο θεατρικό έργο, με το οποίο σατιρίζει την επικαιρότητα της εποχής του. Στη δική μας όμως εποχή γίνεται ακόμα πιο αντιπροσωπευτικό με όλα αυτά που συμβαίνουν στον πάλαι ποτέ αποκαλούμενο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος δεν άλλαξε ακόμα τον τίτλο του, αλλά αποτελεί θέμα σάτιρας, με αναμενόμενο  τέλος.

Όπως είχα γράψει σε παλαιότερο δημοσίευμά μου ‘’ ο κ. Τσίπρας, θέλοντας να αποποιηθεί την ευθύνη για την κατρακύλα του κόμματός του, υπέβαλε την παραίτησή του από την αρχηγεία και τρόπο τινά επέβαλε στους ‘’δικούς’’ του έναν άγνωστο και αδαή αμερικανοτραφή νέο και τον βοήθησε να ‘’κερδίσει’’  την αρχηγία, κάτι που δεν άρεσε στους μνηστήρες της ηγεσίας. Στην αρχή το ‘’γερατείο’’ του επιδαψίλευσε θερμή υποδοχή και πρόβαλε  κάθε του ενέργεια και ιδιαιτερότητα, περιμένοντας την ευκαιρία να τον εξοβελίσει αρχικά με την αμφισβήτησή του και στη συνέχεια με τον  ‘’δημοκρατικό’’ – όπως είπαν- αποκλεισμό του από τις υποψηφιότητες  της εκλογής νέου αρχηγού, γιατί είδαν να διαθέτει μεγάλα λαϊκά ερείσματα και θα τους ‘’έτρωγε΄΄ την αρχηγία.

Τότε επιστρατεύτηκαν οι μέχρι πρότινος κολλητοί του και παρουσίασαν του κόσμου τις καταγγελίες εις βάρος του, τις οποίες, λίγο νωρίτερα αρνιόντουσαν μετά βδελυγμίας στο σύνολο τους!!!

Επειδή λόγοι υγείας δεν μου επιτρέπουν να επεκταθώ, θα κλείσω για σήμερα  τις ομοιότητες με το γάμο του κουτρούλη, λέγοντας ότι αυτό δεν είναι κόμμα αλλά θέατρο φαρσοκωμωδίας. Έχει επικεντρωθεί στο    γενικευμένο διαπροσωπικό   μίσος των μελών του και τον αλληλοσπαραγμό.

Ακόμα και στην περίπτωση εκλογής ικανού ηγέτη δεν μπορούν πια να πείσουν ότι – ασχέτως αριθμού βουλευτών- μπορούν να κυβερνήσουν τη χώρα, αφού δεν μπορούν να το κάνουν ούτε στο ίδιο τους το κόμμα., το οποίο ήταν προσωπικό δημιούργημα του κ. Τσίπρα, με τους λοιπούς να αποτελούν απλούς κομπάρσους. Ο κ. Τσίπρας  με τη συνεργασία μιας μικρής ομάδας  μαρξιστών του χώρου από τον οποίο προήλθαν, κατάλαβε ότι η Ελλάδα  που έχει υποφέρει από ολοκληρωτικά καθεστώτα, δεν τους εμπιστεύεται. Έτσι λοιπόν,  φρονίμως ποιών ,‘’λάκισε’’ και δεν απομένει παρά να κάνουν το ίδιο και οι τελευταίοι που θα απομείνουν, φροντίζοντας να κλείσουν καλά την πόρτα πίσω τους.

 Αντώνης

Τετάρτη 11 Ιουνίου 2025

ΟΥΚ ΕΑ ΜΕ ΚΑΘΕΥΔΕΙΝ ΤΟ ΤΟΥ ΝΤΙ ΠΙΕΤΡΟ ΤΡΟΠΑΙΟΝ

 

ΟΥΚ ΕΑ ΜΕ ΚΑΘΕΥΔΕΙΝ ΤΟ ΤΟΥ ΝΤΙ ΠΙΕΤΡΟ ΤΡΟΠΑΙΟΝ

 

 

Ξέρω καλά ότι διαπράττω ιστορικό ατόπημα με την μικρή μου αλλαγή στην ιστορική φράση του Θεμιστοκλή,  ο θαυμασμός του οποίου για την νίκη του Μιλτιάδη στον Μαραθώνα, δεν τον άφηνε να κοιμηθεί. Οι σύγχρονοι συμπατριώτες μας θα ένιωθαν πλήξη και βαριεστιμάρα και θα  με θεωρούσαν ρομαντικό και  παλιομοδίτη,  αν αναφερόμουν στην πραγματική φράση και σε πράγματα  που θεωρούν ‘’ξεπερασμένα’’.

Έτσι λοιπόν αποφάσισα να θυμίσω ελάχιστα νεώτερα μέχρι πρόσφατα  γεγονότα που ίσως κάνουν πολλούς να χάσουν τον ύπνο τους. Δεν είμαι νομικός αλλά θα ασχοληθώ εμπειρικά με νομικά θέματα για να καταδείξω πόσο πολύ αλλάξαμε ως λαός και αντί να χάνουμε τον ύπνο μας από θαυμασμό για σημαντικές πράξεις, έχουμε εφιάλτες για όσα πραγματικά μας απασχολούν.. Θα επαναλάβω και εδώ ότι και ο υποφαινόμενος υποφέρει από τις αϋπνίες, αλλά για λόγους προβληματισμού, που επιδεινώνει και η υπνική μου άπνοια.

Στην φυσική αδυναμία μου να κοιμηθώ, το μυαλό μου κάνει σενάρια για πεντέξι θέματα , τα οποία επεξεργάζομαι την επομένη. . Αυτή τη φορά, για άγνωστους λόγους, στριφογύριζε στο μυαλό μου η σχετικά πρόσφατη  ‘’ επιχείρηση καθαρά χέρια’’, της γειτονικής  χώρας και όχι μόνο. Για να διευκολύνω τους έχοντες επιλεκτική μνήμη ή αμνησία, θα θυμίσω ότι πρόκειται για το έργο του Ιταλού Δικαστή Αντόνιο ντι Πιέτρο, τη δεκαετία του 1990, με αποτέλεσμα την κατάρρευση της λεγόμενης " Πρώτης Δημοκρατίας " και την εξαφάνιση πολλών πολιτικών κομμάτων. Ορισμένοι πολιτικοί, βιομήχανοι και επιχειρηματίες αυτοκτόνησαν μετά το πόρισμα των εγκληματικών ενεργειών τους [φαίνεται ότι ίσως διέθεταν κάποιο ίχνος φιλότιμου]..

‘’Συμπτωματικά’’ , πρωτεργάτες του σκανδάλου υπήρξαν   πολιτικοί του αποκαλούμενου κεντροαριστερού σοσιαλιστικού χώρου, με αποτέλεσμα τη διάσπαση του ισχυρότατου κομμουνιστικού Κόμματος. Ο δικαστής κατηγόρησε τον Μάριο Κιέζα, μέλος του κεντροαριστερού Ιταλικού Σοσιαλιστικού Κόμματος, για αποδοχή δωροδοκίας από εταιρεία  του Μιλάνου. Το Κόμμα του τον διέγραψε , με τον αρχηγό του κόμματος Μπετίνο Κράξι να τον αποκαλεί μαριονέτα ή «κακοποιό», ενός κατά τα άλλα καθαρού πολιτικού κόμματος. Αναστατωμένος από αυτή τη μεταχείριση από τους πρώην συναδέλφους του, ο Κιέζα άρχισε να ‘’κελαηδάει’’ και να δίνει πληροφορίες σχετικά με τη διαφθορά που υπήρχε. Αυτό σηματοδότησε την  διερεύνηση του συστήματος διαφθοράς, με τα μέσα ενημέρωσης να κάνουν λόγο για πολιτική διαφθορά.

Στο σημείο αυτό θα μου επιτρέψετε να επιχειρήσω ένα μικρό,    παραλληλισμού με τα καθ΄ημάς  περιστατικά, θυμίζοντας ακροθιγώς, το θέμα με τα ‘’ πάμπερς’’ , τους  καταδικασθέντες για συγκεκριμένες απάτες και κάποιους που ‘’τη γλύτωσαν’’ λόγω παραγραφής, την υπόθεση του Βέλγου Ντι Πιέτρο, με τις βαλίτσες χρημάτων και άλλα σκάνδαλα και την αποκαλούμενη υπόθεση  13-0. Αν όμως κάποιοι νοιώθουν ότι θίγονται μπορώ να το εξηγήσω κα με αναλυτικότερο και επώνυμο τρόπο!!!

Οι ομοιότητες των δύο ταυτώνυμων υποθέσεων έχουν ένα κοινό στοιχείο, ότι οι ‘’δράστες’’ όλοι, προέρχονται  από τον λεγόμενο κεντροαριστερό ή προοδευτικό χώρο, από τον οποίο,  συμπτωματικά, προέρχονται  οι σημερινοί ‘’ δημόσιοι κατήγοροι’’, που έχουν τάξει  σκοπό της ζωής τους να ρίξουν την Κυβέρνηση, υιοθετώντας οτιδήποτε τους ‘’βολεύει’’, εξικνούμενοι μέχρι και της κατηγορίας της εθνικής προδοσίας. Το μοναδικό ίσως λάθος τους είναι ότι ‘’ξέχασαν να πλύνουν τα χέρια τους’’  και μπορεί κάποιος ‘’δικός τους Μάριο Κιέζα’’, για να σώσει το σαρκίο του, να αρχίσει να κελαηδάει!!!

Θα κλείσω  το σημερινό μου ανάγνωσμα με τον τίτλου του έργου του Δημήτρη Ψαθά ‘’φωνάζει ο κλέφτης’’, αναζητώντας λίγο ύπνο που θα με απαλλάξει από ανάλογα νυχτερινά σενάρια. Αντώνης

 

Τρίτη 10 Ιουνίου 2025

ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΕΛΕΦΑΝΤΩΝ

 

             ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ  ΕΛΕΦΑΝΤΩΝ

 

 

Στο τελευταίο δημοσίευμά μου είχα υποσχεθεί ότι . με το θεριό  ή μάλλον τα θεριά  αυτά στη διεθνή σκηνή, θα ασχοληθώ προσεχώς, περιμένοντας λίγο ακόμα για να δω το αποτέλεσμα της ελεφαντομαχίας στις ΗΠΑ, αφού τα δικά μας τα βιώνουμε καθημερινά και μας είναι οικεία.  Είχα μάλιστα αναφερθεί και στην αποκληθείσα ‘’μάχη των ελεφάντων’ στη  Γάζα, το 217 π.Χ,, στην οποία επικράτησε  ο Πτολεμαίος ο οποίος εξασφάλισε   τον έλεγχο της Παλαιστινιακής περιοχής της Αιγύπτου.

Τη Διοίκηση της Λωρίδας αυτής μέχρι το 1967 ασκούσε η Αίγυπτος. μετά όμως τον πόλεμο των έξι ημερών πέρασε στη κατοχή και τον έλεγχο του Ισραήλ. Επί Πρωθυπουργίας του Αριέλ Σαρόν το 2005 αποσύρθηκε από την περιοχή ο ισραηλινός στρατός παίρνοντας μαζί του και εκατοντάδες Εβραίους εποίκους που είχαν εν τω μεταξύ σπεύσει να  μετοικήσουν στη Γάζα.  Το Ισραήλ δεν έπαψε να ελέγχει όλα τα σύνορα της Λωρίδας περιμετρικά (από ξηρά, θάλασσα και αέρα), πλην του Νότου που μετά από επίμονες διεθνείς πιέσεις παραχώρησε τελικά στην Αίγυπτο. Ωστόσο, παρά τις πολλές και επανειλημμένες συνομιλίες και διεθνείς διμερείς «συναντήσεις κορυφής» δεν έχει αναγνωριστεί μέχρι σήμερα ως ανεξάρτητο κράτος που διεκδικείται από την Εθνική Παλαιστινιακή Αρχή ως μέρος του Κράτους της Παλαιστίνης, που χρονοτριβεί από το 1948, με έκδηλη την αδυναμία του ΟΗΕ και άλλων Διεθνών Οργανισμών για την οριστική επίλυση του ζητήματος.

Νεώτεροι ‘’ελέφαντες’’  συνεχίζουν, ύστερα από  2.242 χρόνια τον λυσσαλέο αγώνα τους στην ίδια περιοχή, χωρίς να είναι απόλυτα σαφές ποιος κατέχει σήμερα τη Γάζα και βέβαια όχι η Αίγυπτος, γιατί η περιοχή θα  είχε καλύτερη τύχη από τη σημερινή. Αξίζει να αναφερθεί και η πρόθεση του αμερικανικού ελέφαντα να τη μετατρέψει σε αμερικανική  Ριβιέρα της περιοχής. Διερωτώμαι αν αυτά που διαβάζουμε και ακούμε όλοι μας, τα ακούει και κανένας ειδικός επιστήμονας  και αν ναι πώς εφαρμόζει το εδάφιο του όρκου του Ιπποκράτη ‘’θα χρησιμοποιώ τη θεραπεία για να βοηθήσω τους ασθενείς κατά τη δύναμη και την κρίση μου, αλλά ποτέ για να βλάψω ή να αδικήσω’’, που εφαρμόζεται διεθνώς!!! 

Η Γάζα, ύστερα από την αναίτια εισβολή της Χαμάζ  στο Ισραήλ και τις δολοφονίες, τους βιασμούς και τη σύλληψη ομήρων , σαν αντάλλαγμα για  τη συνέχιση του αγώνα τους. υφίσταται τα πάνδεινα. Το Ισραήλ, με την επίκληση του δικαιώματος αντιποίνων, εισέβαλε στη Γάζα  και προχώρησε σε μια ασύμμετρη ‘’σφαγή’’, την οποία πλήρωσαν κυρίως άμαχοι και χιλιάδες παιδιά, πέραν της λιμοκτονίας του συνολικού πληθυσμού που συνεχίζεται. Ποιος θα μπορέσει να βοηθήσει το δύσμοιρο αυτό λαό από τη σύγκρουση των σύγχρονων ‘’ελεφάντων’’;;; Δεν θέλω να γράψω περισσότερα γιατί ο λαός της γάζας χρειάζεται βοήθεια και όχι λόγια από τα οποία έχει χορτάσει.

Συνεχίζοντας γεωγραφικά θα κάνουμε ένα μικρό πέρασμα από την Ουκρανία, η οποία πληρώνει τον νεοτσαρισμό του κ Πούτιν και την αδυναμία των διεθνών οργανισμών να βοηθήσουν. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, ίσως θέλει μα δεν μπορεί, αφού ο Πρόεδρος της τέως ηγέτιδας δύναμης της Δύσης, περί άλλα τυρβάζει. Έφθασε στο σημείο να παρομοιάζει τη σφαγή δεκάδων χιλιάδων εκατέρωθεν ‘’σαν ένα παιδικό καβγά’’, συνεχίζοντας παρά ταύτα να ηγείται της υπερδύναμης.

Με όλα αυτά τα τελευταία, φθάσαμε  και στην  κοσμοκράτειρα χώρα, στην οποία ο πόλεμος των ελεφάντων άρχισε με την αντιπαλότητα του πανίσχυρου ηγέτη με τον κολλητό φίλο του και πλουσιότερο άνθρωπο του κόσμου , με την υποστήριξη του οποίου ο πρώτος κατέλαβε την ηγεσία των ΗΠΑ. Ανταλλάσουν μεταξύ τους ύβρεις και χαρακτηρισμούς που η χυδαιότητά τους αποφεύγεται και από τους  ανθρώπους του πεζοδρομίου , χωρίς να συγκινείται κανένας, ούτε καν το [επίσης] τέως φιλελεύθερο Κόμμα του.

Σαν να μην έφθαναν όλα αυτά, τελευταία, με αφορμή τους μετανάστες, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ ανοίγει μέτωπο με τις ηγεσίες κάποιων Πολιτειών, στέλνει ειδικούς φρουρούς και εμφανώς καταλύει το πολίτευμα των ‘’ηνωμένων πολιτειών’’, εφαρμόζοντας τακτικές που δεν ταιριάζουν σε δημοκρατικές χώρες. Δεν με ενδιαφέρει ποιος έχει περισσότερο ή λιγότερο δίκια αλλά φοβάμαι ότι αν συνεχισθεί αυτός ο αυταρχικός τρόπος διοίκησης θα επανέλθουμε σε αλήστου μνήμης καταστάσεις του εμφυλίου.

Ντροπή στους σύγχρονους φαρισαίους υποκριτές και ας την αναλάβει  ο κύριος δικαιούχος της!!!       Αντώνης

 

 

Δευτέρα 9 Ιουνίου 2025

Ο ΚΑΛΟΣ,. Ο ΚΑΚΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΣΧΗΜΟΣ

 

                          Ο ΚΑΛΟΣ, Ο ΚΑΚΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΣΧΗΜΟΣ

 

 

Πρόκειται για μια ταινία, που στην εποχή της ανήκε στην κατηγορία ιταλικό σπαγγέτι  παραγωγής του 1966, σκηνοθετημένη από τον Σέρτζιο Λεόνε, με διάσημους πρωταγωνιστές τον Κλιντ Ίστγουντ, τον Λι Βαν Κλιφ και τον Ίλαϊ Γουάλας στους αντίστοιχους, κατά σειρά, ρόλους. Ο γνωστός ‘έκτοτε  Ένιο Μορικόνε συνέθεσε την διάσημη μουσική της ταινίας.

 Όσα διαδραματίζονται στην ταινία ,αποτυπώνουν  με σαφήνεια  την εποχή μας. Ο κακός και ο άσχημος της ταινίας που δολοφονούν αδιακρίτως με  σκοπό το κέρδος, αποτελούν σήμερα τους πληρωμένους δολοφόνους για το ξεκαθάρισμα ‘’λογαριασμών’’, αλλά και τους δολοφόνους συνειδήσεων., που συνήθως αμείβονται από το Δημόσιο και συνεπώς από τον λαό. Στην κατηγορία του ‘’καλού ανήκουν τα  παντοειδή και πολύχρωμα ‘’φασιστοειδή’’, που  είναι διατεθειμένα να συμμαχήσουν και με τον διάβολο, αρκεί να βλάψουν όποιον δεν μπορούν να φθάσουν, σαν την αλεπού με τα σταφύλια. Εκμεταλλεύονται , με το πρόσχημα του καλού, ακόμα και τους χαροκαμένους, βάζοντας κάποιους από αυτούς στο παιχνίδι τους, για λίγα ψηφουλάκια, που μεταφράζονται για τους ίδιους, σε ‘’καλά’’ λεφτά, σε μια χώρα που οι εργαζόμενοι στερούνται και τα απολύτως απαραίτητα. Αυτό ισχύει και για  τους κομματικούς μηχανισμούς που εμπορεύονται ιδεολογίες και αυτοανακηρύσσονται προστάτες των εργατών , που θυμίζουν τους στίχους ενός παλιού λαϊκού τραγουδιού με τον Αντύπα: ‘’Για τα λεφτά τα κάνεις όλα, για τα λεφτά δεν μ’ αγαπάς μα θα’ ρθει κάποτε η ώρα
 και δε θα ξέρεις  πού χρωστάς.

Εδώ αισθάνομαι την ανάγκη να αναφερθώ και σε μια προσωπική εμπειρία από  φίλο Ευρωβουλευτή του ΚΚΕ στις Βρυξέλλες, που ρώτησα γιατί μετέχουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση αφού δεν την αποδέχονται, όπως τους ‘’ Αμερικανούς δολοφόνους και άλλους που πίνουν το αίμα του λαού’’;;; Η απάντησή του δεν με εξέπληξε αφού γνώριζα την αλήθεια, θεωρώντας το ερώτημά μου ‘’ρητορικό. Μου είπε λοιπόν ανοιχτά ‘’για τα λεφτά’’ και πρόσθεσε ότι ο ίδιος έπαιρνε ένα μικρό μέρος αφού τα πολλά τα κρατούσε το Κόμμα. Για τα λεφτά λοιπόν γίνονται όλα και όχι μόνο στο ΚΚΕ. Είναι πολλά τα λεφτά Άρη, που λεγόταν μεταξύ κακοποιών στο έργο Λόλα, δηλωτικό της υποχώρησης και της θυσίας ιδανικών και ηθικών αξιών στον βωμό του χρήματος, ή του άνισου αγώνα όλων των παραπάνω έναντι του θεριού που κατατροπώνει και ποδοπατά τους αδύνατους στο πέρασμά του. Με το θεριό  ή μάλλον τα θεριά  αυτά στη διεθνή σκηνή, θα ασχοληθώ προσεχώς, περιμένοντας λίγο ακόμα για να δω το αποτέλεσμα της ελεφαντομαχίας στις ΗΠΑ, αφού τα δικά μας τα βιώνουμε καθημερινά και μας είναι οικεία. Είναι αλήθεια ότι στη γνωστή και  ως «μάχη των ελεφάντων», στη  Γάζα, το 217 π.Χ. επικράτησε ο Πτολεμαίος ο οποίος εξασφάλισε   τον έλεγχο της Παλαιστινιακής περιοχής της Αιγύπτου, την οποία σήμερα διεκδικούν άλλοι, χωρίς ελέφαντες.!!!

Υπεράριθμοι – σύμφωνα με τον συνεχώς φθίνοντα πληθυσμό της χώρας -  και πλουσιοπάροχα αμειβόμενοι - εκπρόσωποι του λαού μας,  κάνουν τα πάντα, για τα προσωπικά ή κομματικά τους καλά και συμφέροντα ,  που λέει και ο ενίοτε σοφός λαός μας. Παρερμηνεύουν μάλιστα και παραποιούν δολίως το νόημα της  Ευαγγελικής ρήσης, ‘’τα καλά και συμφέροντα ταις ψυχαίς ημών και ειρήνην τω κόσμω, παρά του Κυρίου αιτησώμεθα ‘’.  Με αμετροέπειες, συκοφαντίες και τον λαϊκισμό τους , κρατούν μόνο τις δύο πρώτες λέξεις της φράσης, που τους εξασφαλίζει  το ‘’παντεσπάνι΄΄ τους, ενώ λεκτικά κόπτονται’’ για τα λαϊκά συμφέροντα και μετέχουν σε ετερόκλητες συμμαχίες με θρησκόληπτους. πατριδοκάπηλους, φασιστοειδή και  ‘’οφειλέτες της Μιχαλούς’’.

Διερωτώμαι όμως τι  θα συμβεί ‘’αν, όπως ισχυρίζονται ρίξουν τον Μητσοτάκη για ‘’εθνική προδοσία’’ με κατηγορίες που δεν πείθουν ούτε μικρά παιδιά’’ , ή αν ο ίδιος τους βαρεθεί και φύγει μόνος, ποιόν θα  βρίζουν τότε και τι θα λένε, αφού αδυνατούν ή έχουν ξεχάσει να αρθρώνουν  υπεύθυνο πολιτικό λόγο;;;

Ο κακός και ο άσχημος του έργου δολοφονούσαν εν ψυχρώ, έναντι οποιουδήποτε τιμήματος, ενώ ο ‘’καλός’’ – δεινός χειριστής του όπλου του - δεν ‘’δολοφονούσε’’,  αλλά τους καλούσε σε μονομαχία, βέβαιος για το αποτέλεσμά της. Στη μικρή μας χώρα, το τελευταίο είδος βρίσκει απήχηση στους εύπιστους και τα κομματόσκυλα που προσπαθούν να ‘’γλείψουν’’ έστω και ένα κόκαλο. Ίσως εδώ βρίσκεται και η εξήγηση του μίσους που τρέφουν για την αξιοκρατία, που αποδίδουν στο δήθεν ενδιαφέρον τους για τους φτωχούς και αναξιοπαθούντες συμπολίτες μας, που δεν διαθέτουν ανάλογα προσόντα.!!!

Εικόνα σου είμαι, κοινωνία, και σού μοιάζω, έλεγε σε ένα ποίημά της η Γαλάτεια Καζαντζάκη. Η μικρή χώρα μας δεν αποτελεί  μοναδικό δείγμα των ηρώων του έργου του Σέρτζιο Λεόνε, η αρχαία πολιτιστική και η  δημοκρατική κληρονομιά μας όμως, δεν  επιτρέπουν να παίζουμε τους ρόλους του τίτλου. Αντώνης

 

 

Σάββατο 7 Ιουνίου 2025

ΜΙΑ ΛΕΞΗ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΚΟΡΙΣΤΙΚΟ ''ΠΟΥΣΤΙΤΣΑ''

 

    ΜΙΑ ΛΕΞΗ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΚΟΡΙΣΤΙΚΟ  ‘’ΠΟΥΣΤΙΤΣΑ’’

 

 

 

Δυσκολεύομαι να χρησιμοποιήσω την μοναδική έκφραση  που ταιριάζει  στις περιπτώσεις που ακολουθούν και  αναγκάζομαι να κάνω χρήση του υποκοριστικού της.  που δηλώνει ό,τι και το πρωτότυπο αλλά σε μικρό μέγεθος και  ποσότητα. Είναι  όπως λέμε φουστίτσα και εννοούμε το δείγμα φούστας που μάλλον υποκαθιστά το ‘’φύλλο συκής’’

Η λέξη που παρέλειψα,  κουβαλάει και παρεξηγήσιμες ερμηνείες και την απέφυγα κυρίως για να μη δώσω λαβή σε  ενδεχόμενους συνειρμούς με πρόσωπα και καταστάσεις που θα μας απασχολήσουν στη συνέχεια, παρά το γεγονός ότι αναφέρεται σε όλα τα σύγχρονα λεξικά. Αν  και έχει ρίζες τούρκο-περσικές, έχει καθιερωθεί στη χώρα μας  με τη σημασία ανέντιμη ενέργεια, συμπεριφορά, παλιανθρωπιά, ατιμία: 

Ύστερα από την μακρά διευκρινιστική εισαγωγή, ήλθε η ώρα να  αποδώσουμε την πρωτότυπη  έννοια της στα περιστατικά που θα μας απασχολήσουν  και έχουν γίνει  ‘’βούκινο’’. Αυτή τη φορά θα ήθελα να αρχίσω από τα δικά μας, με την παράθεση πρόσφατων  τίτλων της επικαιρότητας.

Γ. Μπαρτζώκας: “Εγώ δεν έχω κάνει ποτέ αυτό που έκανε ο Αταμάν”

 

Πρόκειται για δήλωση του προπονητή μπάσκετ του Ολυμπιακού για τον Τούρκο συνάδελφο του  Παναθηναϊκού, ο οποίος στην γνωστή διαδικασία ανταλλαγής χαιρετισμών και συμβόλων των ομάδων τους, του γύρισε τα ‘’νώτα’’, παρά την πολυετή διεθνή του εμπειρία. Ίσως αυτό να αποτελεί  καινοτομία που θα δούμε να επαναλαμβάνεται και στο  μέλλον.

Κατά τον Μένανδρο  "φθείρουσιν ἤθη χρήσθ' ὁμιλίαι κακαί", που σημαίνει ότι  οι  κακές συναναστροφές φθείρουν τα χρηστά ήθη".  Μια νεώτερη παροιμία λέει "Δείξε μου τον φίλο σου να σου πω ποιος είσαι’’ και ο νοών νοείτω.

 Το ίδιο συνέβη και μετά τη λήξη του αγώνα, οπότε ο ξένος προπονητής, όταν βεβαιώθηκε για την ήττα της ομάδας του προκάλεσε τον αποκλεισμό του από το γήπεδο για να αποφύγει τα ‘’συνηθισμένα’’ συγχαρητήρια στον νικητή.

 Κατά τα άλλα ο Τούρκος προπονητής ενοχλήθηκε και δίκαια από συνθήματα κατά της χώρας του κάποιων ανεγκέφαλων της εξέδρας. Διερωτώμαι όμως αν έχει παραστεί σε αγώνα ελληνικής ομάδας στη χώρα του και τι άκουσε για την Ελλάδα!!! Το ερώτημα βέβαια είναι ρητορικό γιατί  ξέρω ότι έχει παραστεί και μάλιστα σε αγώνα που μετείχε η τουρκική ομάδα του. Πρόσφατα μάλιστα καθυβρίστηκε και ο ίδιος από προηγούμενη ομάδα του και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το γήπεδο. Τελικά φαίνεται ότι όλα αυτά έκαναν Τούρκο τον Έλληνα προπονητή.

Η «γυριστή» του Κασσελάκη στον ΣΥΡΙΖΑ

Για να μην μακρηγορούμε, ώστε να προλάβουμε και τα διεθνή, πρόκειται για την υπογραφή του κ. Κασσελάκη στο αίτημα του ΣΥΡΙΖΑ, για τη σύσταση ειδικής επιτροπής της Βουλής για τα Τέμπη. Ύστερα όμως από την παγκόσμια πρωτοτυπία να συντάσσουν ανάλογες προτάσεις και συγγενείς θυμάτων των Τεμπών [ προφανώς κατόπιν κομματικής υπόδειξης], ο εν λόγω κύριος απέσυρε τις υπογραφές από το αίτημα του Σύριζα και προτίμησε την άλλη λύση για λίγα ψηφουλάκια  και τον άφησε χωρίς  τον απαιτούμενο αριθμό των 30 Βουλευτών. Αυτό νεοελληνικά λέγεται και γυριστή,  εγώ όμως εμμένω στον δικό μου  χαρακτηρισμό.

Ρήξη Τραμπ-Μασκ:

 

Το αμερικάνικο όνειρο κατάντησε σήριαλ, που όλοι μας παρακολουθούμε ενεοί και αποσβολωμένοι, διασκεδάζοντας με τη θεατρική πλευρά του θέματος αλλά οι υποψιασμένοι ανησυχούμε σφόδρα για τις συνέπειες που θα ακολουθήσουν. Εκεί που έφθασε η σύγκρουση του πλουσιότερου με τον ισχυρότερο πολίτη του κόσμου, δεν απομένει παρά η απόσυρση του κυρίου Τράμπ από το ίδιο του το Κόμμα, για να σωθούν τα προσχήματα και ίσως για να αποφευχθεί μεγαλύτερη  βλάβη.

Οι εκατέρωθεν ύβρεις με σαφείς υπαινιγμούς για  σοβαρά σκάνδαλα και παράνομες ενέργειες , δεν είναι δυνατόν να χαρακτηρίζουν ένα ολόκληρο  Έθνος, που κάποτε αποτελούσε παγκόσμιο πρότυπο,. Σχετικά πρόσφατα έστειλε και σε μας   ένα σύγχρονο δείγμα του,  τον κύριο που έκανε ‘’τη γυριστή’’.  Η εναλλασσόμενη καθημερινή χυδαιότητα είναι πρωτόγνωρη και με υποχρεώνει να πω τα πράγματα με το όνομα τους, αποκαλύπτοντας ότι η ‘’κρυμμένη λέξη του τίτλου μου είναι η   ‘’πουστιά’’. Ζητώ συγγνώμη από τους  ξένους αναγνώστες της ιστοσελίδας μου,  που δεν έχουν ακόμα  εντρυφήσει  στο σύγχρονο ελληνικό λεξιλόγιο και κατανόηση από τους γηγενείς.     Αντώνης

 

Τρίτη 3 Ιουνίου 2025

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΜΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΓΙΝΑΝ ΠΟΤΕ

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΜΟΥ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΓΙΝΑΝ ΠΟΤΕ

 

 

Ευρισκόμενος στην ηλικία των προσωπικών μου απολογισμών, διαπιστώνω ότι η δεκαετία του 1940 και εκείνη του 1970 υπήρξαν οι πιο  οδυνηρές και δυσάρεστες εμπειρίες της μακρόχρονης ζωής μου. Τα γεγονότα των πολέμων, της κατοχής  της πείνας και του εμφυλίου  σημάδεψαν τα παιδικά μου χρόνια αλλά με έκαναν δυνατότερο και ικανό για τη συνέχεια της ζωής μου.  Είναι γνωστά στο σύνολο του ελληνικού λαού και έχω και προσωπικά αναφερθεί εκτενώς στην περίοδο αυτή. Η δεκαετία  του 1970 όμως,  μου επιφύλαξε την  οδυνηρή απώλεια της συντρόφου μου το 1977 και κάποιες χαμένες  ευκαιρίες να επισκεφθώ  το Σινά . Θεωρώ το πρώτο γεγονός καθαρά προσωπικό, που με στιγμάτισε οριστικά,  θα αναφερθώ όμως  στο δεύτερο που αποτελεί και   θέμα της επικαιρότητας.

Η πρώτη ευκαιρία μου δόθηκε υπηρεσιακά, ύστερα από πρόσκληση του Αρχιεπισκόπου του Σινά, Φαρών και Ραϊσθώ και ηγούμενου της Μονής Αγίας Αικατερίνης, Δαμιανού  [ κατά κόσμο Μίμη Σαμαρτζή, συμμαθητή και φίλου μου]. Πρώτη ευκαιρία ήταν μια σκέψη  να γίνει  εγκατάσταση συστήματος επικοινωνίας της μονής με το Υπουργείο Εξωτερικών, που την αναβολή της επέβαλαν τα  πολεμικά γεγονότα της περιοχής.

Η δεύτερη προσπάθεια έγινε λίγο αργότερα [1979], ύστερα από συνεννόηση και πάλι με τον Αρχιεπίσκοπο  – με τη μεσολάβηση συναδέλφου  που υπηρετούσε στο Ισραήλ – και αυτή τη φορά συνέπεσε με υπηρεσιακό ταξίδι μου στα Ιεροσόλυμα, στο οποίο είχα πάρει μαζί μου –εξόδοις μου - και την 15χρονη κόρη μου. Είχαμε συμφωνήσει να συναντηθούμε στα Ιεροσόλυμα με τον Αρχιεπίσκοπο και αν συνέπιπτε με πτήση προς το Σινά θα επισκεπτόμουν την Ιερά Μονή της Αγίας Αικατερίνης, αν όμως δεν είχε πτήση,  θα περιοριζόμασταν σε μια απλή συνάντησή μας.

Τελικά δεν έγινε τίποτα από τα δυο, αφού ο Αρχιεπίσκοπος έφθασε ως το Κάιρο και η συνέχεια της πτήσης προς τα Ιεροσόλυμα ακυρώθηκε. Προσωπικά παρακολούθησα κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες διαλέξεις στο διαθρησκευτικό κέντρο και η κόρη μου με τη σύζυγο του Πρέσβη της αποστολής, ξεναγήθηκαν από το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων στη νεκρά θάλασσα και άλλους απομακρυσμένους  Αγίους  Τόπους.

Όλη αυτή η αποτυχημένη προσπάθεια συνάντησής μας, μου έμεινε  σαν ένα σημαντικό απωθημένο, αλλά όπως αναφέρεται και στη βίβλο και συγκεκριμένα  στα λόγια του Ιησού: «Εάν έχητε πίστιν σαν κόκκο σινάπεως, θέλετε ειπεί προς το όρος τούτο, Μεταβήθι εντεύθεν εκεί και θέλει μεταβεί».  Δηλαδή, η πίστη  μπορεί να μετακινήσει και βουνά. Φαίνεται δε ότι το πιστεύαμε αμφότεροι και τελικά η συνάντησή μας  τουλάχιστον,  πραγματοποιήθηκε απρογραμμάτιστα και μάλιστα ‘’εις ανύποπτον χρόνον’’.

 Μετά τη συνταξιοδότησή μου,. επέστρεψα στη γενέτειρά μου Αταλάντη και ασχολήθηκα με το ερασιτεχνικό ψάρεμα και μάλιστα λίαν επιτυχώς. Μια μέρα λοιπόν  μιας επιτυχημένης ‘’ψαριάς’’, βγαίνοντας στο λιμάνι, διέκρινα τον γνωστό μου Διευθυντή Εκκλησιών του Υπουργείου Εξωτερικών. Τον ρώτησα πως βρέθηκε στα μέρη μας και πήρα την απάντηση ότι συνόδευε τον Αρχιεπίσκοπο του Σινά ,σε επίσκεψη σε Μετόχι στην περιοχή και μόλις είχαν φθάσει σε παραλιακό εστιατόριο.  Τον παρακάλεσα να μην πει τίποτα στους λοιπούς συνδαιτυμόνες του, μέχρι να δέσω τη βάρκα μου.

Βγήκα λοιπόν στη ξηρά, ατημέλητος από το ψάρεμα, φορτωμένος όμως με  πολλά και καλά ψάρια και πλησίασα τον Αρχιεπίσκοπο. Αφού ανταλλάξαμε τα ελάχιστα δικά μας, του πρότεινα να δεχθεί να προσφέρω την ψαριά της ημέρας για το γεύμα όλης της κουστωδίας [πάνω από είκοσι άτομα], πράγμα που έγινε αποδεκτό, ικανοποιώντας αμφοτέρους μας, τελικά  να ξαναβρεθούμε.

Για τον Αρχιεπίσκοπο Δαμιανό, του οποίου σέβομαι το σχήμα και για τον Μίμη Σαμαρτζή τιμώ την πολύχρονη φιλία μας. Εκείνος όπως και εγώ, αντιμετωπίζουμε, πέραν της ηλικίας μας και από δυο σοβαρά ατυχήματα και συνωδά προβλήματα υγείας  που επιδείνωσαν την κατάσταση αμφοτέρων. Για την περίοδο των νεανικών μας χρόνων θέλω να βεβαιώσω ότι υπήρξε έντιμο πρόσωπο απόλυτα αφοσιωμένο στη θρησκεία μας. Για τα λοιπά  δε παραθέτω σημαντικά αποσπάσματα, σχετικά με την επικαιρότητα, από πρόσφατη συνέντευξή του στην Καθημερινή :

‘’Μιλάω μόνο για το καλό της Μονής, τονίζει ο Αρχιεπίσκοπος Δαμιανός και Ηγούμενος της Μονής Σινά στην «Κ» από το μετόχι του στο Κάιρο της Αιγύπτου. Η φωνή του 91χρονου ακούγεται αδύναμη και βραχνή. Τον βασανίζει ένα πρόβλημα υγείας, αλλά κυρίως –όπως είπε– η συγκίνηση και η αγωνία που αισθάνεται εξαιτίας των προβλημάτων που έχουν ανακύψει από την πρόσφατη δικαστική απόφαση που εκδόθηκε αναφορικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Μονής.

Η περιπέτεια της Μονής με τις δικαστικές διαμάχες ξεκίνησε πριν από περίπου 15 χρόνια. «Εγώ είχα πάρα πολλές σκέψεις και ελπίδες ότι η ανώτατη κορυφή της Αιγύπτου έχει όλες τις καλές προθέσεις αλλά βρίσκει πρακτικές δυσκολίες στα κατώτερα κλιμάκια. Εκτιμώ πολύ τον κ. Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι, αλλά ξέρω ότι υπάρχουν και οι παρακάτω του που σε πολλά σημεία δεν τον καταλαβαίνουν και δεν θέλουν να τον καταλάβουν και δημιουργούν δυσκολίες πάσης μορφής», δήλωσε δε:

Όπως σημείωσε ο Αρχιεπίσκοπος Σινά, στην πρόσφατη απόφαση διασφαλίζεται το θρησκευτικό καθεστώς της Μονής, το οποίο ωστόσο προϋπήρχε. «Από εκεί και πέρα τι μας κατοχυρώνει;», διερωτήθηκε. «Εμείς μείναμε τόσα χρόνια χωρίς να έχουμε διαλυθεί παρά τα ιστορικά δύσκολα έτη και δώσαμε την ευκαιρία στην Αίγυπτο να προβάλει έναν αρχαιολογικό, πολιτιστικό και θρησκευτικό θησαυρό, ασχέτως αν είναι διαφορετικού δόγματος», ανέφερε προσθέτοντας πως παρά την προσφορά της Μονής, οι ενάγοντες διεκδικούν αποζημίωση για τη χρήση γης από το μοναστήρι. «Για τη χρήση γης αιώνων, σαν να είμαστε ενοικιαστές»!

Αντώνης

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Αταλάντη Λοκρίδας, T.K. 35200, Φθιώτιδα, Greece
Γράφω για να εξωτερικεύσω προσωπικές μου σκέψεις και να μοιραστώ εμπειρίες και γεγονότα που βίωσα προσωπικά στη μακρόχρονη υπηρεσιακή και ιδιωτική μου διαδρομή.