Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2016

ΤΑ ΘΡΑΣΙΜΙΑ ΤΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ

                              ΤΑ ΘΡΑΣΙΜΙΑ ΤΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ ΚΑΙ
                        Η ‘’Επιτροπή Διαλόγου για το Σύνταγμα’’

             Παρακολουθώντας συστηματικά τα δυο κυβερνητικά κανάλια [  το κανάλι της Βουλής και την ΕΡΤ], βρίσκει κανείς  υλικό, όχι απλά για καθημερινή αρθρογραφία αλλά για τόμους ολόκληρους μυθιστορημάτων και κυρίως για θεατρικές επιθεωρήσεις. Το κακό της υπόθεσης είναι ότι ο υποφαινόμενος – ίσως και λόγω ηλικίας – δεν χάνει ούτε λεπτό από τις καθημερινές αυτές ‘’ διδακτικές ‘’  παραστάσεις. Γηράσκω αεί διδασκόμενος, που λένε.
Θα προσπαθήσω λοιπόν να  φέρω σε γνώση και εκείνων που δεν μπόρεσαν ή δεν άντεξαν να τα παρακολουθήσουν, το ρεζουμέ [ όπως λέμε στο χωριό μου] και  τα σημαντικότερα ‘’ευρήματα’’ της αρρωστημένης αυτής κατάστασης. Για την καλύτερη κατανόηση των θεμάτων θα προσπαθήσω – διότι δεν ανήκει στις συνήθειές μου – να χρησιμοποιήσω και το ‘’στυλάκι’’ της Δέσποινας των καθ’ ημάς Βερσαλλιών, που η ίδια το εμπλουτίζει με τα σχετικά ‘’ξεκατινιάσματα’’ που  προσωπικά αδυνατώ να μιμηθώ  και το ανάλογο ύφος  και λεξιλόγιο των πρωτοκλασάτων στελεχών, που πρωτοστατούν στη  διαμόρφωση  της νέας υποκουλτούρας της χώρας μας.
            Αρχίζω από το χορταστικό πρόγραμμα του πρώτου καναλιού  και ιδιαίτερα με τις συνεδριάσεις των επιτροπών  της Βουλής  και την απόλυτη δημοκρατικότητα που τις χαρακτηρίζει. Στην ακρόαση του αρχικαναλάρχη  μας κ. Παππά,  νόμιζα ότι άκουα τη  γνωστή ατάκα του  Καραγκιόζη – όταν τον  ‘’έπιασαν’’ να κλέβει στα χαρτιά, που απάντησε με το περιβόητο ‘’δική μου είναι η τράπουλα και όπως θέλω μοιράζω’’. Το ακόμα χειρότερο είναι ότι, στη δική μας περίπτωση, είχε και τη συμπαράσταση του ‘’γκρουπιέρη’’ του τραπεζιού και μιας αναμαλλιασμένης κυρίας, μονίμως φωνασκούσης ,κάτι σαν παρασιτική παρεμβολή, στις ομιλίες των  Βουλευτών  της αντιπολίτευσης, για να μην τους ακούμε.. Θυμάμαι πολύ καλά την ίδια Κυρία ως    ‘’κολλητή’’ της τέως Προέδρου της Βουλής,  Κυρίας Κωνσταντοπούλου, να σκαρφαλώνει στις σιδηρόπορτες της  [ μαυρισμένης] ΕΡΤ. Με αφορμή το συγκεκριμένο πρόσωπο, διαπίστωσα και έναν ακόμα τρόπο για να γίνει κανείς Βουλευτής ή βολευτής [που λένε οι συγχωριανοί μου], διότι γνώριζα και άλλες – εξ ίσου πρωτότυπες  και προοδευτικές- ανάλογες διαδικασίες.
                    Ο κ. Παππάς, σαν θρασίμι  και παραγνωρίζοντας ή και αγνοώντας κάθε συνταγματική τεκμηρίωση, δεν περιορίστηκε να πληγώσει βαθειά τη λογική και τη δημοκρατία,  αλλά έδωσε και τη χαριστική βολή στην ελληνική γλώσσα. Φυσικά και  παρέμεινε αμετακίνητος στη στήριξη του   θεόπνευστου έργου του για τα κανάλια και τα 250 αργύρια [ συγγνώμη εκατομμύρια] που μπήκαν στο σακούλι, σπεύδοντας  να καλύψει και όλους τους εντεταλμένους του και υβρίζοντας κάθε αντίθετη άποψη. Το θράσος του δε κορυφώθηκε όταν είπε ότι ο λαός θα πρέπει να ευγνωμονεί τους ανθρώπους αυτούς, που έφεραν εις  ‘’αίσιον ’’ πέρας την αποστολή τους. Η παράλειψή του ήταν ότι δεν έδωσε τις διευθύνσεις τους για να τους στείλουμε λουλούδια.
 Ύστερα από όλα αυτά, αισθάνομαι την ανάγκη να ζητήσω συγγνώμη από τον Καραγκιόζη, που τον αδίκησα παράφορα με την παρομοίωση, όχι μόνο γιατί ήταν πιο ειλικρινής  αλλά και διότι εκείνος δεν είχε υποθηκεύσει τη χώρα με ένα τρίτο μνημόνιο 85 δις. Για να μην πλατειάζω λοιπόν και  αφού η κεντρική ιδέα της παράστασης έγινε σαφής και αντιληπτή, απευθύνω  το ακόλουθο, εύλογο ελπίζω,  ερώτημα προς όλες τις πτέρυγες του Κοινοβουλίου μας.
Σωστά και δίκαια  λοιπόν αποφασίσατε  τις συνεδριάσεις αυτές των επιτροπών, όπως άλλωστε το δικαιούσθε και το προβλέπει ο κανονισμός της Βουλής. Μια και μιλάμε για κανάλια γενικότερα, που θα μπορούσα να τα βλέπουν και παιδιά, μήπως έπρεπε να μπει και κάποιο ποιοτικό κριτήριο, αρχίζοντας από  το ναό της Δημοκρατίας μας; Μήπως είναι καιρός να σκεφθείτε για λίγο και την προσβολή της δημόσιας  αισθητικής, με το απαράδεκτο θέαμα και ακρόαμα, που αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγήν;
 Οι μετέχοντες στις συνεδριάσεις μπήκαν ποτέ στον κόπο να δουν το ‘’θέαμα’’ τους στην τηλεόραση και αν ναι, είναι ευχαριστημένοι από αυτό; Πάντως αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία να παρουσιάζεται μια εκπομπή  από επαγγελματίες δημοσιογράφους και να μη ‘’μπορούν’’ να κάνουν κανένα σχόλιο, ενώ αυτό  αποτελεί και την πεμπτουσία του  ‘’επαγγέλματός’’ τους.
Έρχομαι τώρα στο άλλο κανάλι, της ΕΡΤ, το οποίο όπως κάνει συνήθως τελευταία για να αποδείξει την υποταγή του στον Υπουργό προϊστάμενο  και την Κυβέρνηση έκανε, με τυμπανοκρουσίες, για μια ακόμα φορά, την προβολή της Πρωθυπουργικής πρότασης για τη συγκρότηση της ‘’Επιτροπής Διαλόγου για τη Συνταγματική Αναθεώρηση’’. Τι την ήθελε αυτή την υπερβολή αφού, τελικά, αποκαλύφθηκε ότι θα πρόσφερε μεγαλύτερη   βοήθεια στην Κυβέρνηση, αν  περνούσε την είδηση  στο ‘’ντούκου’’.
 Στο άκουσμα λοιπόν και μόνο της πρότασης αυτής, γύρισα στην δεκαετία του 1960 ,που υπηρετούσα στη Γιουγκοσλαβία, και θυμήθηκα μια  ανάλογη κίνηση φιλελευθεροποίησης του Τίτο  για τη χώρα του. Θυμάμαι ακόμα και  τις συζητήσεις μου με έναν από τους Καρατζόρτζεβιτς, συγγενή του έκπτωτου Βασιλιά της Σερβίας, που μου έλεγε χαρακτηριστικά αυτό είναι το επίπεδό μας και ότι στην επιτροπή έχουν ορισθεί τα ‘’μπουλντόγκ’’ για να ελέγχουν την εξέλιξη. Η συγκεκριμένη ράτσα σκύλων είναι πιο δεκτική στην ‘’εκπαίδευση’’ και μπορεί να της αποδοθεί ο χαρακτηρισμός    του ‘’κομματόσκυλου’’.

Τί σύμπτωση όμως, που με την ίδια δεκαετία σχετίζεται άμεσα και η πρόταση του Πρωθυπουργού μας , αφού εισηγητής  της ‘’δημοκρατικά εκλεγμένης’’ επιτροπής ήταν ένας έμπειρος του είδους, που είχε κάνει την ίδια δουλειά για το ‘’σύνταγμα’’ της  χούντας . Αυτή τη φορά η ΕΡΤ δεν πρόσεξε και – στην προσπάθειά της να φανεί αντάξια του νέου της ρόλου  – πρόβαλε καταστάσεις που μας γύρισαν στη ‘’επάρατη’’ επταετία,  που θα τις βλέπει και ο κ. Παττακός, που ζει ακόμα,  και θα σκάει στα γέλια. Ο αρμόδιος εισηγητής της επιτροπής κ. Παραράς βέβαια διαισθάνθηκε τη συνέχεια και τις ενδεχόμενες προσωπικές συνέπειες [ με την αναμόχλευση θεμάτων της εποχής εκείνης ] και  ‘’λάκισε’’. Τι θα απογίνει όμως με την  μη προβλεπόμενη από το Σύνταγμα επιτροπή, στην οποία  παρέμειναν μόνο κάποια μπουλντόγκ, για να δικαιώσουν την εθνοσωτήρια  ιδέα του ηγέτη μας;  Φοβάμαι  όμως, ότι η απουσία του παραιτηθέντος ‘’ έμπειρου’’ ειδικού στην εκλαΐκευση του Συντάγματος, θα οδηγήσει τους υπόλοιπους σε κάποια ‘’κατάληψη’’, που γνωρίζουν καλύτερα. Μα επί τέλους αυτή η Κυβέρνηση δεν θα επιχειρήσει και κάτι ‘’φυσιολογικό’’ και σύμφωνο με τη διεθνή πρακτική  στην άσκηση της εξουσίας της; Αν συνεχίσουν έτσι προβλέπω να παίρνουν πίσω όλα τα μέτρα που έχουν επιχειρήσει μέχρι τώρα, αρχίζοντας από τα κανάλια και να μου το θυμηθείτε αυτό το τελευταίο. Αυτοί αλλάξανε ιδεολογία χωρίς τσίπα και θα δυσκολευθούν στα απλά;  Αντώνης Ταρνανάς

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016

ΑΣΕ ΜΕ ΝΑ ΦΥΓΩ

                        [ Ε! λοιπόν τι περιμένετε;]
                       

Τι τις θέλει αυτές τις συγκεντρώσεις στου ‘’Μαξίμου’’ ο κ, Πρωθυπουργός, αφού ξέρει ότι οι Έλληνες  - με τη βοήθεια του οινοπνεύματος- απελευθερώνονται και σκέπτονται φωναχτά; Μάθαμε λοιπόν ότι ο σημαντικός διανοούμενος, καλός πιανίστας και τέως κομμουνιστής κ. Ζουράρις, βρήκε επί τέλους την ευκαιρία να εκφράσει ‘’πιανιστικά’’  την επιθυμία του, με το τραγούδι της Αλέκας Κανελλίδου, ‘’άσε με να φύγω’’.  Το κακό στην περίπτωση είναι ότι ανέλαβε να ερμηνεύσει το θαυμάσιο αυτό άσμα  η τέως ευειδέστατη Υπουργός, που  μάλλον υπολείπεται  φωνητικά της  αισθητικής της δεινότητας. Σε κάθε περίπτωση, το μήνυμα Ζουράρι έφθασε στους αποδέκτες του και δεν απομένει, παρά να επιχειρήσουν το τόλμημά τους και χωρίς τη βακχική συνδρομή, αν και προβλέπω ότι στο Σύριζα θα επιβληθεί πλέον  γενική ποτοαπαγόρευση, ίσως και λοβοτομή .
                        Θα μου πείτε ποιος τους κρατάει – έναν κομμουνιστή και μια τέως φιλελεύθερη, αφού απλά υποχρεώνονται να λειτουργούν  ενάντια στις ιδέες τους, με νομαδικό κίνητρο την καρέκλα. Είναι κρίμα διότι και για τους δυο υπήρχε  διαφορετική άποψη. Τι κάνει όμως ο θώκος!!!!
Εξακολουθώ  να ελπίζω ότι αμφότεροι θα βάλουν τα μυαλά τους να σκεφθούν και θα αποφύγουν τον περαιτέρω ευτελισμό. Δεν θέλω να πιστέψω ότι δέχονται να συμπεριληφθούν στον κομματικό αχταρμά κάποιων ανάξιων ευκαιριακών σφετεριστών της εξουσίας και να αποδεχθούν την αχαλίνωτη ψευδολογία που αυτή τη στιγμή – συνειδητά ή ασυνείδητα- υπηρετούν. Στην δεύτερη αυτή περίπτωση, πρέπει να  αποδεχθούν και την ‘’συνευθύνη’’ τους, για να χρησιμοποιήσω το λεξιλόγιο του κ. Ζουράρι. Είναι καιρός να σώσετε πια τα προσχήματα, αφού τη μεγάλη ζημιά στη χώρα την έχετε ήδη προσυπογράψει, αλλά ο ελληνικός λαός είναι πάντα επιεικής στους ‘’μετανοούντες’’ και γνωρίζω ότι αμφότεροι πιστεύουν στο Θεό και άδικα δέχονται να σηκώνουν ξένες αμαρτίες που δεν συμμερίζονται.
                        Οι συγκεκριμένοι ‘’πολιτικοί’’ δεν είναι οι μοναδικοί που έχουν ξεπουλήσει την ψυχή τους σε ένα μαθητευόμενο μάγο, με μοναδική εμπειρία τις καταλήψεις και τη διάλυση της παιδείας. Τι περιμένετε λοιπόν από έναν πολέμιο της προσπάθειας και οπαδό του αναρχισμού , που υποκρίνεται τον σοσιαλιστή θρησκευόμενο , ενώ διεξάγει λυσσαλέο πόλεμο κατά της ορθοδοξίας, που και οι δυο  ξέρω ότι πιστεύουν. Εδώ θα επαναλάβω το γνωστό ‘’ μωραίνει Κύριος ον  βούλεται απωλέσαι’’ και εσείς κύριε Ζουράρι αντιλαμβάνεσθε κάλλιον παντός άλλου, τη σημασία της  παραβολής του σπορέως,  ίνα βλέποντες βλέπουσι και μη ίδωσι, και πλακούντες ακούωσι και μη συνιώσι, μήποτε επιστρέψωσι και αφεθή αυτοίς τα αμαρτήματα. Στα νεοελληνικά θα λέγαμε σπέρνοντας ανέμους θερίζουμε θύελλες.
Δεν χρειάζεται η άδεια κανενός λοιπόν για να ανανήψετε και να ανακτήσετε την ελευθερία σας, που υποστηρίζατε στο παρελθόν ότι υπηρετείτε. Αρκεί  ΑΥΤΌ να το κάνετε έγκαιρα, ώστε να μην συμπράξετε σε περαιτέρω βλάβη της ελληνικής κοινωνίας που την βλέπουν και οι μη βλέποντες.

Αντώνης Ταρνανάς

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ ΜΑΡΞΙΣΜΟΣ

               Η επικρατούσα θρησκεία
            [Σχόλια ενός απλού πολίτη και χριστιανού]

Η  επικαιρότητα των ημερών  χαρακτηρίζεται από τη ‘’διαμάχη’’,  όσον αφορά το μάθημα των θρησκευτικών στα σχολεία, ενώ στο βάθος υποκρύπτεται μια συστηματική  προσπάθεια επιβολής  της μαρξιστικής  αντίληψης , με την επίκληση  του διαφωτισμού. Χωρίς να αρνείται κανείς τη σημασία του διαφωτισμού στα γεγονότα του 19ου αιώνα και τη γαλλική επανάσταση, επιβάλλεται όμως   να λάβουμε υπόψη και τις συνθήκες της εποχής στη χώρα αυτή. Εμείς  ζούμε την Ελλάδα, το Σύνταγμα της οποίας – όπως δικαιούται - έχει, προς το παρόν , αντίθετη πρόβλεψη. Δεν είναι δυνατόν να επικαλούμαστε ξένες χώρες και καταστάσεις επιλεκτικά και να αδιαφορούμε για σημαντικότερα θέματα που τις διακρίνουν από τη δική μας. Στη Γαλλία π.χ. μια κατάσταση Σύριζα με τη συστηματική ψευδολογία του  θα είχε καταρρεύσει πάραυτα. Μήπως θυμάται κανείς τον Ζωρζ Μαρσέ και την εξέλιξη του κόμματός του, μετά το γκρέμισμα του τείχους του αίσχους και μάλιστα χωρίς  ψευδολογίες; Γνωρίζει, επί τέλους, κάποιος από τους ‘’μαρξιστο-σοσιαλίζοντες’’ ηγέτες μας, ποια είναι τα ποσοστά αποδοχής του σημερινού σοσιαλιστή ηγέτη της φίλης χώρας, που με τη στάση του ανέβασε την κυρία Λεπέν σχεδόν σε πρώτο κόμμα; Ελλάς – Γαλλία συμμαχία , παλιότερα και τώρα, αλλά καμιά άλλη σύγκριση, παρά τις ‘’καιροσκοπικές’’ ταυτίσεις μας. Λίαν συντόμως και αφού επιτύχουν ή αποτύχουν τα σχέδιά τους θα μας φτύσουν και πάλι και αυτό, δυστυχώς,  το γνωρίζουν καλά  οι δικοί μας οπορτουνιστές .
Εισερχόμαστε λοιπόν στο θέμα μας.

ΤΜΗΜΑ Β': Σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας
Άρθρο 3
1.   Επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού. Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδας, που γνωρίζει κεφαλή της τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, υπάρχει αναπόσπαστα ενωμένη δογματικά με τη Μεγάλη Εκκλησία της Κωνσταντινούπολης και με κάθε άλλη ομόδοξη Εκκλησία του Χριστού· τηρεί απαρασάλευτα, όπως εκείνες, τους ιερούς αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες και τις ιερές παραδόσεις. Είναι αυτοκέφαλη, διοικείται από την Ιερά Σύνοδο των εν ενεργεία Αρχιερέων και από τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο που προέρχεται από αυτή και συγκροτείται όπως ορίζει ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας, με τήρηση των διατάξεων του Πατριαρχικού Τόμου της κθ' (29) Ιουνίου 1850 και της Συνοδικής Πράξης της 4ης Σεπτεμβρίου 1928.
2.   Το εκκλησιαστικό καθεστώς που υπάρχει σε ορισμένες περιοχές του Κράτους δεν αντίκειται στις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου.
3.     Στην έννοια του Κράτους και των σχέσεων των πολιτών η ανεξιθρησκία αποτελεί όρο του Συνταγματικού Δικαίου. Συνταγματικά, ανεξιθρησκία καλείται η ανοχή του Κράτους απέναντι σε κάθε γνωστή και αναγνωρισμένη θρησκεία.
4.     Το Σύνταγμα της Ελλάδος στο άρθρο 13 παράγραφος 2 [2][3] απαγορεύει τον προσηλυτισμό ο οποίος νομικά ορίζεται πιο περιορισμένα, για να μην θίγεται το δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασης του θρησκευτικού αισθήματος, ως «η με αθέμιτα μέσα προσπάθεια διείσδυσης στην θρησκευτική συνείδηση του άλλου».

Πριν αντιπαραθέσω τις αντίστοιχες απόψεις των προτύπων των κυβερνώντων  μας,  του Μάρξ και του Ένγκελς, θα ήθελα να προσθέσω την μόνιμα επικαλούμενη ‘’ανεξιθρησκία’’, η οποία αποτελεί όρο του Συνταγματικού Δικαίου και προβλέπει την ανοχή του Κράτους σε κάθε γνωστή και αναγνωρισμένη θρησκεία [3] . Το άρθρο 13 του  [ισχύοντος  Ελληνικού Συντάγματος], απαγορεύει ρητώς τον προσηλυτισμό, χαρακτηρίζοντάς τον ως αθέμιτη προσπάθεια διείσδυσης στη θρησκευτική συνείδηση του άλλου[4].
Χωρίς να είμαι συνταγματολόγος ούτε και νομικός, κάνοντας απλώς χρήση της εμπειρίας  και της όσης μου απέμεινε λογικής, από τις κυβερνητικές  δολιχοδρομίες , έχω δύο απλά  ερωτήματα. Πρώτο, με ποιο κριτήριο  επικαλούνται την ανεξιθρησκία για την  διακηρυγμένη αθεΐα τους, αφού δεν    αποτελεί γνωστή και αναγνωρισμένη ‘’ θρησκεία’’, όπως επιτάσσει το Σύνταγμα; Δεύτερο, το να διακηρύσσει καθημερινά η Κυβέρνηση  και να προσπαθεί να επιβάλει, από θέση ισχύος,  την αθεΐα της δεν αποτελεί προσηλυτισμό και μάλιστα βάναυσο ; Ας απαντήσουν οι ειδικοί , αφού  οι δικές μου γνώσεις περιορίζονται στη προσωπική μου  λογική , χωρίς  καμιά επιστημονική  τεκμηρίωση.
Έρχομαι λοιπόν και στη μαρξιστική ερμηνεία που προσπαθούν να υπηρετήσουν  οι κυβερνώντες μας, υπό τον μανδύα βέβαια  του διαφωτισμού και παραθέτω  ισότιμα την άλλη άποψη, με τα σχετικά αποσπάσματα από τις κοσμοθεωρίες τους.
 «Η θρησκεία είναι το όπιο του λαού» (Μαρξ Κ. «Κριτική της χεγκελιανής  φιλοσοφίας του δικαίου», Εισαγωγή.)

«Αυτό το απόφθεγμα του Μαρξ είναι ο ακρογωνιαίος λίθος όλης της κοσμοθεωρίας του μαρξισμού στο ζήτημα της θρησκείας. Ο Μαρξισμός όλες τις σύγχρονες θρησκείες και εκκλησίες, όλες τις κάθε λογής θρησκευτικές οργανώσεις τις βλέπει πάντα σαν όργανα της αστικής αντίδρασης, που χρησιμεύουν για την υπεράσπιση της εκμετάλλευσης και την αποχαύνωση της εργατικής τάξης…»

«Ο Ένγκελς…χαρακτηρίζει ανοησία τη θορυβώδη κήρυξη πολέμου από μέρους των Μπλανκιστών (Παρισινή Κομμούνα) κατά της θρησκείας, και δηλώνει πως μια τέτοια κήρυξη πολέμου είναι ο καλύτερος τρόπος να ζωντανέψει το ενδιαφέρον προς την θρησκεία και να δυσκολευτεί η πραγματική απονέκρωση της θρησκείας…
…Η ανακήρυξη σε πολιτικό καθήκον του εργατικού κόμματος του πολέμου κατά της θρησκείας είναι αναρχική λογοκοπία.»
Επίσης, ο Φ. Ένγκελς «καταδικάζει…την δήθεν επαναστατική ιδέα του Ντύρινγκ για απαγόρευση της θρησκείας στη σοσιαλιστική κοινωνία.»

Το εργατικό κόμμα πρέπει «να είναι ικανό να δουλεύει υπομονετικά για το έργο της οργάνωσης και της διαφώτισης του προλεταριάτου, έργο που οδηγεί στην απονέκρωση της θρησκείας, και όχι να ρίχνεται στους τυχοδιωκτικούς πολέμους κατά της θρησκείας.»


Μήπως τυχόν αναγνωρίζετε στις προσχηματικές και έντεχνες διαφοροποιήσεις μεταξύ Μαρξ και Ένγκελς, το αντίστοιχο παιχνίδι εντυπώσεων μεταξύ  Υπουργού Παιδείας και Πρωθυπουργού; Προσωπικά εντάσσω στην προσπάθεια αυτή και τη χθεσινή συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο, με τη μεσολάβηση του Υπουργού Άμυνας, που συνεχίζει το δικό του  καιροσκοπικό  παιχνίδι και προς στιγμήν φοβήθηκα ότι θα απειλήσει με κάποια νέα ‘’παραίτηση’’.
Έχοντας ζήσει για 12 χρόνια στις κομμουνιστικές ευρωπαϊκές χώρες, σε αντίθεση με τους θεωρητικούς ηγέτες μας που δεν έχουν ‘’υποστεί’’ καθόλου την πραγματικότητα του ΄΄υπαρκτού σοσιαλισμού’’ , διαθέτω πλούσια προσωπική εμπειρία για τα μέσα και τους δόλιους τρόπους που μετέρχονταν για να επιτύχουν το σκοπό τους. Στην πάλαι ποτέ Τσεχοσλοβακία, για να εξουδετερώσουν τους ορθοδόξους χριστιανούς, οργάνωσαν και προσεταιρίστηκαν τους ΟΥΝΙΤΕΣ, επικαλούμενοι και τη στήριξη του Πάπα [ τον οποίο οι τελευταίοι αποδέχονται ως αρχηγό] ,με την ιδιότητα του  Αρχηγού Κράτους και τους περιόρισαν σε λιγότερους από200.000, σε μια  χώρα που πρωτοδίδαξαν ο Κύριλλος και ο Μεθόδιος την Ορθοδοξία.
 Ας έλθουμε και στα τελευταία χρόνια, μετά την πτώση του τείχους του Βερολίνου και την κατάρρευση του κομμουνισμού στην Ευρώπη. Παρατηρούμε  ότι  η θρησκευτική πίστη των λαών τους , παραμένει δυναμική και αυξανόμενη, με πρωτοστατούντα τον τέως πρωτοκλασάτο κομμουνιστή , τον Πρόεδρο της Ρωσίας [εδώ δικαιώνεται η μέθοδος του Ένγκελς].
 Οι ακραίες και ριζοσπαστικές κομματικές δοξασίες, είχαν πάντα συμπλεγματική σχέση με την πραγματικότητα και γι’ αυτό στηρίζονταν και στήριζαν τον αναρχισμό. Έτσι, μόνο  ‘’αιτιολογείται’’ και η μόνιμη επιθετικότητα εναντίον της  θρησκείας ,της ευταξίας και της  αξιοκρατίας, που διέπονται από κανόνες και υπόκεινται στη βάσανο της λογικής. Το κακό είναι ότι σφετερίζονται και την έννοια της δημοκρατίας, την οποία καταπατούσαν και συνεχίζουν να καταπατούν, με κάθε τους πράξη και ενέργεια.
Με βάση  λοιπόν τα προαναφερθέντα, οι σημερινοί συνεχιστές του φανατικού σκοταδισμού, θα πρέπει μάλλον να προβληματιστούν και μάλιστα πολύ σοβαρά. Στη ζωή έρχεται πάντα η στιγμή που οι πάντες λογοδοτούν και κρίνονται για τις πράξεις τους και  ελπίζω   η κρίση αυτή να είναι επιεικής και δίκαιη, αφού είναι αδύνατη η δημιουργία νέου τείχους του αίσχους , στους  υποψιασμένους πλέον πολίτες. Δεν πρέπει δε να παραβλέπουν και το γεγονός ότι η Χριστιανική θρησκεία επέζησε διωγμών και βασανιστηρίων και έχει ζωή  πέραν των δύο χιλιετιών, με πατριωτικό και σημαντικό κοινωνικό έργο. Όσοι επιδιώκουν την ανοιχτή σύγκρουση μαζί της, για να κερδίσουν πόντους στο επικείμενο κομματικό τους συνέδριο ή στους εναπομείναντες οφειλέτες κομματικών γραμματίων, ρισκάρουν να σπάσουν  ‘’τα μούτρα’’ τους.

  Αντώνης Ταρνανάς

Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2016

ΚΑΙ ΤΩΡΑ Η ΣΕΙΡΑ ΜΑΣ


Μια καλή φίλη, αναγνώστρια των κειμένων μου, μου έδωσε σε τρεις λιτές σειρές, την απάντηση στο φαινόμενο της συνεχιζόμενης εξαπάτησης του ελληνικού λαού ,σε μεγάλο ακόμα ποσοστό και μάλιστα  με  τριπλή επιβεβαίωση , σε σύντομο διάστημα. Εικόνα  σου είμαι κοινωνία  και σου μοιάζω και δυστυχώς αυτή είναι η σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, που δεν διαφέρει πάρα πολύ από την αντίστοιχη διεθνή πρακτική. Η διαφορά είναι κυρίως ποιοτική και οφείλεται στον  κακώς εννοούμενο εγωισμό μας, που δεν μας αφήνει να δούμε τα λάθη μας και να ανανήψουμε. Εδώ δεν σταματάμε στο ‘’δις εξαμαρτείν’’ αλλά συνεχίζουμε με το τρις και δεν έχει τελειωμό. Ας αφήσουμε όμως κατά μέρος τα διεθνή και ας  ασχοληθούμε με τα δικά μας.
Σπεύδουμε όλοι οι ‘’πολιτικολογούντες’’ και απρόσκλητοι κριτές της επικαιρότητας, να κάνουμε τις εκτιμήσεις μας για τις ικανότητες ή τα λάθη των κυβερνώντων και παραβλέπουμε την πιο βασική αλήθεια. Όλους αυτούς που τώρα κατακρίνουμε εμείς τους φέραμε στην εξουσία με την ψήφο μας. Αυτό είναι αυταπόδεικτο , παρά το γεγονός ότι  ο λαός, επικαλείται σαν ελαφρυντικό, τη  δύσκολη θέση του και την έλλειψη περισσότερων  επιλογών, οπότε  εύκολα πείθεται  από συνθήματα και φρούδες ελπίδες που του τάζουν τα ‘’σαΐνια του λαϊκισμού’’. Άνθρωποι είμαστε και λάθη κάνουμε, που λέει και ο λαός μας, που πάντα έχει ή επιδιώκει να βρίσκει άλλοθι για κάθε ατόπημά του. Όταν όμως τα λάθη αυτά επαναλαμβάνονται, θα πρέπει να αναζητήσουμε τα βαθύτερα αίτια της νοσηρής αυτής συμπεριφοράς μας .
Η βασικότερη αιτία  της  ‘’κατάντιας’’ μας οφείλεται κυρίως στην  ΠΑΡΑΚΜΗ που βιώνει από μακρού  η ελληνική κοινωνία σε όλους τους τομείς της οικονομικής, εκπαιδευτικής, πολιτικής και κυρίως της πολιτιστικής μας ζωής. Δεν έχουμε αφήσει όρθιο κανένα από τα ιερά και όσια της παράδοσης και της  ιστορίας μας  - και όχι της φυλής μας , η οποία βαρύνεται με αμέτρητα όσα κουσούρια – και συνεπώς αναζητούμε  ή μάλλον επιζητούμε την αναξιοκρατία  που  ‘’καθρεφτίζει’’ την προσωπική μας ανικανότητα. Η φυλή μας, δεν κοσμείται πλέον από χαρίσματα και αρετές αλλά από ελαττώματα και αδυναμίες που   τεχνηέντως μας επέβαλαν οι πολιτικοί μας διαχρονικά και η κακή χρήση της ελληνικής εξυπνάδας – όπως κολακευόμαστε να διακηρύσσουμε. Στην περίπτωση αυτή διαπράττουμε συνειδητά το λάθος να ‘’μπερδεύουμε’’ την εξυπνάδα με την πονηριά και μάλιστα την ‘’κουτοπονηριά’’, που αποτελεί κατάλοιπο της μακρόχρονης τουρκοκρατίας, σε αντίθεση με άλλους λαούς που ‘’ευτύχησαν’’ να έχουν πιο πολιτισμένους κατακτητές. Ακόμα και το γεγονός της ύπαρξης  άμεσων κατακτητών ή έμμεσων, δια του αλόγιστου υπερδανεισμού, δεν πρέπει να μας καθιστά άμοιρους ευθυνών.
Όλα τα προαναφερθέντα δεν αποτελούν βέβαια την εξήγηση αλλά τη δικαιολόγηση του φαινομένου, αφού μάλλον έπρεπε να έχουμε μάθει από τα παθήματα μας για να μην τα επαναλαμβάνουμε εις το διηνεκές. Δεν αποτελεί δικαιολογία στη σημερινή εποχή της ελεύθερης  πληροφόρησης, η εμμονή στην ‘’πεπατημένη’’ που  νομίζουμε ότι μας εξυπηρετεί, γιατί δεν θέλουμε να ‘’ξεβολευτούμε’’ από τις κακές συνήθειες του παρελθόντος, που αποτελούν δική μας και μόνο επιλογή. Οι Έλληνες δεν είναι μαζοχιστές, αλλά προτάσσουν  το στενό προσωπικό τους συμφέρον και όχι το γενικότερο, το οποίο καμιά φορά αντιμάχονται. Διακατέχονται από διάφορα συμπλέγματα ή επηρεάζονται  από  άλλα προσωπικά κριτήρια, ακόμα και φθόνο, εναντίον μεμονωμένων προσώπων ή συγκεκριμένων  ομάδων της κοινωνίας μας, καταλήγοντας έτσι  στον κοινωνικό αυτοματισμό.
Θα μου πείτε τι πρέπει να κάνουμε για να διορθώσουμε το πρόβλημα για να μην πω το πολύ παλιό  αμάρτημα της φυλής μας και να βάλουμε στη θέση τους αυτούς ‘’τους κακούς’’ συνανθρώπους μας, που συνειδητά ή ασυνείδητα , παραβλάπτουν τα συμφέροντα  του λαού μας; Απαντώ ευθέως ότι δεν μπορούμε ούτε  δικαιούμαστε να κάνουμε τίποτα, αφού στις δημοκρατίες όλοι έχουμε, ευτυχώς, τα ίδια δικαιώματα και κανένας μας δεν κατέχει την απόλυτη αλήθεια. Ακόμα και στην αρχαία Αθηναϊκή δημοκρατία, που εφάρμοζαν τον   οστρακισμό, αναγκάστηκαν να τον καταργήσουν , όταν διαπίστωσαν ότι πολλές φορές η ‘’κατεύθυνση’’ του όστρακου  είχε δόλο και απέβλεπε στην προσωπική εκδίκηση και την εξόντωση των αντιπάλων .Όταν λοιπόν έφθασαν στο σημείο να καταδικάσουν τον δίκαιο Αριστείδη, κατανόησαν επί τέλους ότι και η δημοκρατία έχει τα λάθη της και εξαρτάται κυρίως από τον τρόπο και τα άτομα που την εφαρμόζουν. Για μας τους απογόνους τους, προκύπτει και μια άλλη πολύ σημαντική διαπίστωση, ότι τα κολακευτικά επίθετα που, κατά καιρούς, αποδίδουμε στη φυλή μας, ενέχουν και το στοιχείο του μύθου , αφού η αρετή και η κακία  αποτελούν προσωπικά και όχι γενικευμένα φυλετικά χαρακτηριστικά. Ο χαρακτηρισμός του καθενός μας ότι  είναι καλός ή κακός, δίκαιος ή άδικος και κυρίως ηθικός ή ανήθικος, δεν αποτελεί φυλετικό, ιδεολογικό ή κομματικό στοιχείο αλλά αποκλειστικά και μόνο ατομικό . Η βελτίωση των  ποσοστών των προτερημάτων  του λαού μας, απαιτεί άδολη εθνική προσπάθεια και είναι πρώτιστα θέμα παιδείας από την οικογένεια και τους δασκάλους μας και βέβαια δεν   έχει άμεση σχέση με τους τίτλους σπουδών, που υπηρετούν εντελώς διαφορετική στόχευση. Με την ευκαιρία, ας ανατρέξουμε στις διάφορες φάσεις της ιστορίας μας και κυρίως στη σύγχρονη, για να διαπιστώσουμε πόσοι και ποιοι πολιτισμοί, συναποτελούν τον  δικό μας. Μήπως εκεί πρέπει να αναζητήσουμε και την τελευταία κομματική εμμονή, για την κατάργηση της διδασκαλίας των θρησκευτικών;  Δεν ισχύει βέβαια το ίδιο  για τα λοιπά δόγματα, αφού οι αλλόθρησκοι πρόσφυγες και μετανάστες που βρίσκονται στη χώρα μας διατηρούν το δικαίωμα να διδάσκονται τη δική τους θρησκεία, περιορίζοντας την ‘’απαγόρευση’’ μόνο στους ορθόδοξους χριστιανούς. Σήμερα ακούστηκε και μια άλλη άποψη από τον κ. Γ. Κυρίτση στον ΣΚΑΙ , ότι καλόν είναι να γίνει μια ευρύτερη επανεξέταση της ελληνικής ιστορίας, στα πλαίσια των κανόνων του διαφωτισμού και ότι ‘’δεν θα επιτρέψουν σε κανένα  να παρεμποδιστεί μια τέτοια ενέργειά τους’’. Βρε πού φθάσαμε !!!!!!!!

Αντώνης Ταρνανάς

Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2016

Οίχεσθε ευθύς απιόντες

              Οίχεσθε  ευθύς απιόντες


Σε μια εποχή που  στη χώρα μας τα πάντα δοκιμάζονται, σκέφθηκα να υποβάλω και εγώ , σε μια μικρή δοκιμασία ερμηνείας  του τίτλου, τους πολέμιους των αρχαίων ελληνικών, που  δεν περιορίζονται στη  φτωχοποίηση του ελληνικού λαού  αλλά , αστόχαστα, προσπαθούν να βλάψουν και την ιστορική  μας γλώσσα, ίσως και γιατί δεν την καταλαβαίνουν. Η αρχαία ελληνική , που  η διδασκαλία της αποτελεί  προϋπόθεση  για την εισαγωγή στα καλύτερα ξένα πανεπιστήμια, στη χώρα της βρίσκεται  υπό διωγμόν, όπως το μάθημα των θρησκευτικών, η  ίδια η ορθόδοξη θρησκεία μας  και ό,τι άλλο θυμίζει την πάλαι ποτέ ένδοξη ιστορία μας. ΄Εχουν βάλει στόχο  και δεν το κρύβουν, να τα αλλάξουν όλα για να καταστήσουν  την Ελλάδα ψωροκώσταινα. Δεν θέλουν και δεν ήθελαν ποτέ τη βελτίωση των οικονομικών της ούτε  να την καταστήσουν ισότιμη   ευρωπαϊκή  χώρα,  διότι σε μια τέτοια περίπτωση οι σημερινοί κυβερνώντας μας,  δεν θα είχαν αντικείμενο εργασίας και θα ‘’έμπαιναν στην ανεργία’’.
Οι ηγέτες μας , εμφανίζονται ως μαρξιστές και φλερτάρουν παράλληλα με τον σοσιαλισμό, ενώ κατά βάθος είναι συστηματικοί  λαϊκιστές και  ψευδολόγοι. Επιδίωξαν και πέτυχαν να εξαπατήσουν  το λαό  -που ασφαλώς  περνούσε ήδη δύσκολες  ημέρες – ώστε να καρποφορήσει η δήθεν φιλολαϊκή τους προπαγάνδα, φορτώνοντας με ασύστολα ψεύδη και υποσχέσεις τους δεινοπαθούντες Έλληνες. Αφού λοιπόν υπέκλεψαν την εξουσία, άρχισαν την επαναστατική τους γυμναστική για να πλασάρουν  τις προθέσεις τους και έβαλαν μπροστά το πραγματικό τους σχέδιο, που απέβλεπε στην εγκαθίδρυση μιας νέας μορφής ‘’λαϊκής΄΄ δημοκρατίας.  Για να επιτύχει όμως μια τόσο μεγάλη μεταβολή, σε μια χώρα που πέρασε μεν   5 δύσκολα χρόνια ύφεσης και στερήσεων αλλά είχε γνωρίσει και μια μεγάλη περίοδο ευμάρειας και πρωτοφανούς   ευδαιμονίας , προσποιήθηκε ότι αντιστάθηκε με κάθε τρόπο στην έξοδο από τα μνημόνια, για να παίξει στο δικό της ιδεοληπτικό πεδίο και να υπογράψει τελικά ένα τρίτο και χειρότερο. Αύξησε συνειδητά τους φτωχούς  και αναξιοπαθούντες, ,με τις περικοπές μισθών και συντάξεων και την αύξηση των άμεσων και έμμεσων φόρων- , καθιέρωσε τα συσσίτια και τις κάρτες κοινωνικής αλληλεγγύης [ δελτία συσσιτίων τα λέγαμε στη διάρκεια της πείνας του 1941 και της κατοχής ] που αποτελούν αποκλειστικότητα των τέως και σημερινών ακραίων λαϊκών δημοκρατιών  που ο Σύριζα  επιδίωκε να μιμηθεί [ π.χ.  τη Βενεζουέλα] . Εδώ βοήθησε σημαντικά και η Υπουργός  που ειδικεύεται στις μαγειρικές συνταγές οικιακής οικονομίας και τα συγγενικά της πρόσωπα φημίζονται για την τραπεζική προνοητικότητα, την παραμονή καθιέρωσης των  capital controls.  Για το σκοπό αυτό, δεν αρκέστηκε μόνο στην κομματική ΕΡΤ - με 4 πλέον κανάλια-,αλλά εξαπόλυσε και τους αργυρώνητους , γενειοφόρους ,‘’κομματικούς ινστρούχτορες’’ που περιφέρονται  στα διάφορα ιδιωτικά κανάλια για  να ‘’διαψεύδουν’’ κάθε αντίθετη άποψη. Παράλληλα με τον Νόμο του πρωθιερέα, κολλητού  του τέως προέδρου του 15μελούς και των σχολικών καταλήψεων, προσπάθησε να ελέγξει και τα  δημιουργούμενα νέα κανάλια , ώστε να ολοκληρώσει το σοβιετικό  σύστημα που έχει  σχεδιάσει η κλειστή κομματική κάστα του πρωθυπουργικού περίγυρου, έστω και αν λεκτικά διακηρύσσει τον  δήθεν ‘’Ευρωπαϊκό’’  του προσανατολισμό. Τελευταία, πάντως ακούονται από τον μαρξιστή Υπουργό Οικονομικών, ερωτηματικά για το Ευρώ και αμφισβητήσεις για το τραπεζικό σύστημα της χώρας.
Έχουν  ήδη επιστρατεύσει και τους ‘’αναλώσιμους  υπουργούς’’, που κάνουν τη βρώμικη δουλειά – κάθε φορά που η επικαιρότητα το επιτάσσει -και  είναι έτοιμοι να θυσιαστούν   για τη δικαίωση της πρώτη φορά αριστεράς και προχωρούν  το έργο της  άλωσης της διοίκησης, των συνδικάτων και τη διάλυση των πανεπιστημίων και γενικότερα της παιδείας. Παράλληλα φρενάρουν συστηματικά  κάθε ευρωπαϊκή επιταγή για ιδιωτικοποιήσεις ή εκσυγχρονισμό, κρατώντας  σκόπιμα ‘’καθυστερήσεις’’ για να αυξήσουν τη λαϊκή  αγανάκτηση . Τελικά όμως , όπως συμβαίνει συχνά, δεν επιτυγχάνουν πάντα τα σχέδια επί χάρτου, διότι πλην της απειρίας τους , βρέθηκαν αντιμέτωποι και με πολλούς αστάθμητους παράγοντες, που προέκυψαν λόγω της γνωστής τους ανικανότητας. Δεν τους βγήκε το παιχνίδι με τα κανάλια – που μπορεί να έχει και πολύ πιο κακή εξέλιξη μελλοντικά και  εμφανίστηκαν  κάποιες κουμπαριές που είχαν μπλεξίματα με θαλασσοδάνεια και τη δικαιοσύνη. Μαθεύτηκαν  κάποιοι  [μαρξιστικοί] λογαριασμοί εκατομμυρίων σε ξένες τράπεζες, ακόμα και σήμερα κάποιες ειδήσεις μιλούν για  διωκόμενο στενό συγγενή πρωτοκλασάτου στελέχους, που ανήκε στους ληστές με τα μαύρα  αντιεξουσιαστές και οι αποκαλύψεις  τελειωμό δεν έχουν.
Η  αποκάλυψη της μεγάλης απάτης που είχαν στήσει κάποιοι σύγχρονοι οπορτουνιστές, καλυμμένοι πίσω από τη συνθηματολογία και την προπαγάνδα τους, συνεχίζεται και παρά την προσπάθεια φίμωσης της δικαιοσύνης, πολύ γρήγορά θα νοιώσουν ότι πατάνε πάνω σε αναμμένα κάρβουνα και ότι οι δανειστές που τους ‘’στηρίζουν’’ το κάνουν μόνο για όσο τους χρειάζονται για να  ‘’περάσουν’’ και τα πιο σκληρά και αντικοινωνικά  μέτρα, που έχουν ήδη υπογράψει .
Για το λόγο αυτό ‘’φιλικά’’ και ανθρώπινα  συνιστώ αποκλειστικά στα φυσικά πρόσωπα και όχι στους τιτλούχους, να κάνουν μια τελευταία προσπάθεια ηρωικής εξόδου, για να σώσουν τουλάχιστον την όση αξιοπρέπεια τους έχει απομείνει. Να ξεχάσουν το παγωμένο προσποιητό μόνιμο χαμόγελό τους , να παραδεχθούν επί τέλους τη σκληρή πραγματικότητα και να σταματήσουν εδώ τους πειραματισμούς που έβλαψαν και συνεχίζουν να ζημιώνουν τη χώρα. Φεύγοντας ,  να μην ξεχάσουν τους  συνενόχους τους της συγκυβέρνησης, ώστε μαζί  να ακολουθήσουν  την επιταγή της επικεφαλίδας και η κοινωνία , ελπίζω να είναι επιεικής  μαζί τους. Η μετάφραση του τίτλου, στη γλώσσα μας σημαίνει ‘’ να φύγετε αμέσως’’, ενώ  στη γλώσσα του απλού κόσμου στην επαρχία  αποδίδεται με την έκφραση ‘’ στα τσακίδια’’.  Η επιλογή  της μετάφρασης είναι δική τους.  Αντώνης Ταρνανάς



Ο ΝΕΟΣ ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

            Σχολιασμός ενός μη ‘’ ειδικού’’

Αρχίζω με τη δήλωση ότι δεν έχω καμιά σχέση με την επιστήμη της οικονομίας, αλλά κατέχω στον υπέρτατο βαθμό την εμπειρική γνώση των επιπτώσεών της στις τσέπες μας. Παρόλα αυτά, δεν αποφεύγω να διαβάζω και να ερευνώ τις, κατά καιρούς, δημοσιευόμενες απόψεις των συμπολιτευόμενων και αντιπολιτευόμενων ειδικών, κυρίως δε  την κριτική τους για τον προϋπολογισμό της χώρας. Η διαχρονική μου παρατήρηση είναι ότι οι απόψεις τους είναι εντελώς διαφορετικές και μένω με την εντύπωση ότι ψεύδονται αμφότεροι ή ότι κυκλοφορούν δύο διαφορετικοί προϋπολογισμοί.
            Με την υπόθεση ότι ο Υπουργός μας των Οικονομικών είναι έντιμος και  ότι η δημόσια πρακτική δεν επιτρέπει  ή μάλλον αποκλείει το τελευταίο ενδεχόμενο, είμαι ακόμα σε αναζήτηση της ερμηνείας ή και περισσότερων ερμηνειών, που ‘’αναγκάζουν’’ τους ειδικούς να αποφαίνονται τόσο διαφορετικά στις αναλύσεις τους. ΄Εχουν και αυτοί υποστεί το σύνδρομο των συνταγματολόγων που εξηγούν κατά το δοκούν και συμφέρειν τις διάφορες διατάξεις  των άρθρων του Συντάγματος.
            Προσωπικά διαβάζω όλους τους ειδικούς αλλά στο τέλος βάζω το χέρι στην τσέπη μου για να διαπιστώσω ποιος απέχει περισσότερο από την πραγματικότητα – για να μην προβώ και πάλι σε βαρείς χαρακτηρισμούς που θα αποτελούσαν  πλεονασμό και παράλληλη λογοτεχνική παρατυπία του κειμένου μου. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι η οικονομική   επιστήμη  δύναται να καταδείξει και να αποδείξει ότι πίσω από τα νούμερα κρύβονται όχι μόνο δύο αλλά πολύ περισσότερες ‘’ αλήθειες’’, ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για  αληθοφάνειες , αφού η πραγματική  αλήθεια είναι πάντα μία  και μοναδική.
            Διαβάζοντας μερικούς  σημερινούς τίτλους των ΜΜΕ, συγκράτησα εκείνο [του κ. Κωστή Πλάντζου]  που λέει  ‘’4,5 ΔΙΣ. ΕΥΡΏ ΘΑ ΠΛΗΡΏΣΟΥΜΕ  ΣΤΟΝ ΤΣΑΚΑΛΩΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟ ΤΟ 2017’’ και ότι  ο  προϋπολογισμός αποκαλύπτει  τους καρπούς της διαπραγμάτευσης της Κυβέρνησης με τους δανειστές. Η μοναδική μου διαφωνία είναι  ότι το ποσό αυτό θα το πληρώσουμε στους κ.κ. Τσακαλώτο και Κατρούγκαλο, ενώ η αληθής διατύπωση έπρεπε να είναι  ‘’θα πληρώσουμε εξ αιτίας του Τσακαλώτου και του Κατρούγκαλου. Επειδή όλα τα λοιπά στοιχεία είναι πέρα για πέρα πραγματικά και συνεπώς αληθινά, μένουμε στο ‘’θα πληρώσουμε’’ και να δούμε ποιος θα αντέξει, με εξαίρεση τη ‘’Μαρξιστική’’  μας Κυβέρνηση και την στενή κομματική νομενκλατούρα, που έχουν προσδεθεί στις άνετες καρέκλες τους  και απολαμβάνουν την κουτάλα της εξουσίας. Αυτοί δεν ξεκολλάνε με τίποτα, διότι γνωρίζουν τι τους περιμένει και από πρώτη φορά αριστερά , θα καταστούν το όνειδος και ο ευτελισμός της αριστεράς.
            Θα κάνω μια μικρή παρέκκλιση από το αρχικό αντικείμενο του άρθρου μου που ήταν ο προϋπολογισμός και θα σχολιάσω – λόγω της επικαιρότητας- τη χθεσινή  ζωντανή δήλωση του Αρχιεπισκόπου, στη συνάντησή του με τον Πρόεδρο της Βουλής, την αδυναμία του  δευτέρου, ο οποίος δεν κατάλαβε το νόημα ούτε στην νεοελληνική του μετάφραση και παρά τις ειδικές επεξηγήσεις. Ο κ. Πρόεδρος μας μίλησε για το δέντρο που το δέρνουν οι άνεμοι, προσπαθώντας και αυτός να μας πείσει ότι, για όλα τα κακά φταίνε οι κακοί άλλοι, άρα και για τα χάλια της οικονομίας μας. Πριν κλείσω την παρένθεση, θα προσθέσω και μια τηλεοπτική παρέμβαση ενός ‘’συριζαίου’’, που χαρακτήρισε τους  συνταξιούχους, που επιδίωκαν να δουν και να διαμαρτυρηθούν στον Πρωθυπουργό, ως ‘’γερο-μπακαλάκηδες’’. Με την  νοοτροπία που τους διακρίνει μην περιμένετε προκοπή, αφού έφτασαν στο σημείο να αποκηρύξουν την ιδεολογία τους, ξεχνούν και την πρόσφατη πραγματικότητα ότι ο ηγέτης τους έγινε γνωστός με τις καταλήψεις και τις διαδηλώσεις.
            Επανέρχομαι λοιπόν στο πρώτο και κύριο μέρος του άρθρου μου, επιμένοντας ότι πρέπει να κάνουν κάτι οι μη ειδικοί, διότι οι οικονομικοί επιστήμονες περισσότερο παρερμηνεύουν παρά εξηγούν τα  μεγέθη του προϋπολογισμού και την πιθανολογούμενη εξέλιξη της οικονομίας μας, αφού προτάσσουν πάντα τις σκοπιμότητες. Εγώ λοιπόν, ως μη επιστήμων αλλά ο πλέον ειδικός για την τσέπη μου, έκανα μια πραγματική αποτύπωση , την οποία παρουσιάζω. Όπως φαίνεται από το συνημμένο αντίγραφο, το Μ.Τ.Π.Υ. για το πρώτο τρίμηνο του 2016  ήταν 249,32 Ευρώ τον μήνα και κατέληξε, μόλις προχθές στα 43.73 Ευρώ ανά μήνα. Πρόκειται βέβαια για Ταμείο των προσωπικών μου χρημάτων, δηλαδή τελικά μας ‘’έβαλαν χέρι’’ και στην τσέπη , και ποιος ξέρει που μπορούν να φθάσουν. Αυτός  είναι ο σχολιασμός ενός μη ‘’ειδικού’’.  Αντώνης Ταρνανάς

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2016

ΑΝΑΖΗΤΏΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΓΑΪΔΑΡΟΥΣ

                            Διπλωματία   με   TWITTER

            Δεν γνωρίζω αν δικαιούμαι  να εκφράζω τις απόψεις μου για την εξωτερική πολιτική, αλλά η απουσία  επίσημης τοποθέτησης των  αρμοδίων, μου δίνει το δικαίωμα να υπερασπιστώ τα όσια και ιερά αυτού του Υπουργείου, έστω και αν αυθαιρετώ. Μοναδικό μου κίνητρο αποτελεί η υπεράσπιση μιας Υπηρεσίας που υπηρέτησα για 35 συναπτά χρόνια ενσυνείδητα και ελπίζω  ευσυνείδητα και υπήρξα ο πρωτεργάτης και δημιουργός του πρώτου κοινού συνδικαλιστικού οργάνου του Υπουργείου το 1977.  Με την ευρύτερη λοιπόν ερμηνεία του όρου, αισθάνομαι ως ‘’ εξ αγχιστείας συγγενής’’ του Κλάδου και χωρίς να θέλω να σφετερισθώ την αρμοδιότητα και τη δόξα των εν ενεργεία και επί τιμή Διπλωματών, ασκώ το δικαίωμα που μου επιβάλλει η τιμή και υπόληψή μου, να υπερασπιστώ με τον δικό μου τρόπο τα πάτρια.
            ‘’It is 0bvious that the governing and the opposition parties in Turkey are picking a fight for someone else’s barn.’’
Παραθέτοντας αυτούσιο το μαργαριτάρι αυτό του ΥΠΕΞ, διερωτώμαι από πότε το Υπουργείο Εξωτερικών μιας  δημοκρατικής και ευνομούμενης   χώρας, απαντά με TWITTER  στις θρασύτατες και ανιστόρητες δηλώσεις  του Τούρκου Υπουργού  Εξωτερικών, που αμφισβητεί  τη Συνθήκη της Λωζάννης και συνεπώς την ελληνικότητα των νησιών μας; Αν ζούσε ο αείμνηστος Βύρων Θεοδωρόπουλος και πολλοί άλλοι σημαντικοί διπλωμάτες μας, θα είχαν ξεσηκώσει τον κόσμο, όπως ενδεχομένως μπορούν  να το κάνουν και αρκετοί σημερινοί άξιοι  διάδοχοί τους, τόσο για το ουσιαστικό μέρος της δήλωσης όσο και για τον  γελοίο τρόπο της απάντησης. Τα εθνικά μας θέματα απαιτούν ικανότητα , γνώση και γνώσεις και φαίνεται ότι στις μέρες μας αυτά αποτελούν είδος εν ανεπαρκεία,  για την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΞ, ενώ  έχουν παραμεριστεί οι επαγγελματίες του είδους και προτάσσονται ο νεποτισμός , η απειρία και η ημιμάθεια των ημετέρων.
            Ας δεχτούμε λοιπόν ότι, λόγω της γνωστής απειρίας τους αιφνιδιάστηκαν [ για μια ακόμα φορά] και έδωσαν  μια  πρόχειρη απάντηση, που τους θύμιζε τον αχυρώνα τους που – προφανώς  πρόσφατα αποχωρίστηκαν - αφού τόσο πολύ ήθελαν να συμπεριλάβουν στην απάντησή τους μια   καθαρά ελληνική   παροιμία. Δεν ένοιωσαν όμως την ανάγκη να ρίξουν μια ματιά σε ένα αγγλικό  λεξικό, ώστε να εξηγήσουν στους συνομιλητές τους το ελληνικό λαϊκό γνωμικό; Φαίνεται ότι μιμήθηκαν τη γλωσσομάθεια του κ. Πολάκη,  και  έτσι τελικά  μας '’έφαγαν ‘’  τους γαϊδάρους. Αφού όμως δεν το ήξεραν στα αγγλικά, μπορούσαν να το παραθέσουν απλά στα ελληνικά, αφού οι γείτονές μας ξέρουν πολύ καλά και τη γλώσσα μας και  τους  γαιδάρους.
            Έχουν γίνει ο περίγελως του ιντερνέτ και το θέμα σάτιρας και σχολιασμού των διάφορων ιστοσελίδων , ενώ θα περίμενε κανείς και μια πιο ειδική αντιμετώπιση από τους επαγγελματίες του είδους. Σε  αντίθεση με τους δικούς μας ‘’καναπεδάτους’’, περισσότερο ασχολήθηκαν με το θέμα στη γείτονα χώρα και αυτό δεν μας περιποιεί ιδιαίτερη τιμή. Θα μου πείτε ότι οι κυβερνώντες μας έχουν άλλους μπελάδες στο κεφάλι τους, με αυτά τα ασήμαντα θέματα θα ασχοληθούν; Είναι δεδηλωμένοι διεθνιστές και ως εκ τούτου δεν τους ενοχλούν ιδιαίτερα οι όποιες σκέψεις των γειτόνων μας, έστω και οι αλυτρωτικές, δίνοντας έτσι τη μοναδική ευκαιρία σε όλους τους γύρω μας να ασκούν τις πιέσεις και τις διεκδικήσεις τους [θυμηθείτε τι έλεγαν κάποτε για τα Σκόπια]. Αφού μας έκλεισαν τα βόρεια σύνορα – όχι βέβαια μόνοι τους οι Σκοπιανοί- και δεν είπαμε λέξη, αρκούμαστε σε ευχές για ευόδωση των σχέσεων Τουρκίας- Ε.Ε., για να αποφύγουμε τη υποδοχή  μερικών ακόμα εκατοντάδων χιλιάδων προσφύγων και τότε να δούμε που θα ‘’λιάζονται’’ , όπως έλεγε κάποτε  η κυρία Τασία.


Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Αταλάντη Λοκρίδας, T.K. 35200, Φθιώτιδα, Greece
Γράφω για να εξωτερικεύσω προσωπικές μου σκέψεις και να μοιραστώ εμπειρίες και γεγονότα που βίωσα προσωπικά στη μακρόχρονη υπηρεσιακή και ιδιωτική μου διαδρομή.