GROTESqUE
Ο
τίτλος παραπέμπει σε θεατρική παράσταση
ή στυλ διακόσμησης με στοιχεία κωμικά, αλλά και οτιδήποτε άσχημο, δύσμορφο,
παραμορφωμένο, λανθασμένο, αλλόκοτο αντικανονικό ή αφύσικο. Η λέξη έχει
ιταλο-γαλλική μάλλον θεατρική προέλευση αλλά – κυρίως εσχάτως – έχει πλήρως
ελληνοποιηθεί. Λέγεται και γράφεται γκροτέσκο και χαρακτηρίζει το χονδροειδές,
τη γελοιογραφική υπερβολή, με ιδιαίτερο
τονισμό στο άσχημο. Πρόκειται για στοιχεία που προϋπήρχαν στη χώρα μας, αλλά
έχουν πια καταστεί κυρίαρχα στις μέρες μας.
Το
γκροτέσκο λοιπόν χαρακτηρίζει την εποχή της χαμένης κανονικότητας και ένα τρόπο προσέγγισης της
παρά φύση πραγματικότητας που επιλέγουμε ή μας επιβάλλουν [δεν αναφέρομαι
βέβαια σε κατ’ ιδίαν ιδιαιτερότητες και
σεξουαλικές επιλογές του καθενός ]. Για τον σκοπό αυτό επιστρατεύονται διάφορες λεκτικές κενοστομίες για να καλύψουν
την έλλειψη ιδεολογικών συνθημάτων, σε μια εποχή που η ίδια η ιδεολογία αποτελεί ζητούμενο. Στο σημείο αυτό
επικαλούμαι απόσπασμα από άρθρο του Σαράντου Καργάκου [ ΕΣΤΙΑ 25.6.2010], που
περιγράφει απόλυτα το φαινόμενο.
‘’ Δεν είμαι αρκετά ανήθικος για να προβάλλομαι σαν ... προοδευτικός.
Είμαι όμως απέραντα κατανοητικός. Μετά τους σεισμούς που έπληξαν προ ετών την
Αθήνα, δύναται κανείς να λέει ό,τι θέλει. Ακόμη και σοβαρά πράγματα! Ή να
προσδιορίζεται σαν προοδευτικός, εκσυγχρονιστής, ακόμη και αριστερός, ενώ
τρέφεται -και συχνά καλοτρέφεται- από τον μουχλιασμένο κρατικό οργανισμό, στον
όποιο προσθέτει τη δική του μούχλα.’’
Βιώνουμε μια καινούργια
μορφή αμοραλισμού , που επικαλείται
ακόμα τους τετριμμένους ‘’ αριστερούς’’
ή και κάποιους ‘’εθνικιστικούς’’ χαρακτηρισμούς,
αναζητώντας το τυρί που θα βάλει στην φάκα , για να πιάσει τα νέα του θύματα. Με
επιχειρηματολογία που δεν αντέχει σε οποιασδήποτε κριτική, αμφισβητεί όσα η
παγκόσμια πρακτική εφαρμόζει κατά γράμμα, για την υγεία και την οικονομία.
Κατηγορούν τους πάντες και τα πάντα για ελλείψεις σε δομές , χωρίς να λένε λέξη
‘’γιατί αυτοί δεν έκαναν έστω το πρώτο βήμα για τη δημιουργία τους.
Χαϊδεύουν τα αφτιά των ‘’κουρασμένων’’ κυρίως νέων που στερούνται – όπως
δηλώνουν οι ίδιοι – τα πάρτι, τα καφέ και τόσες άλλες ευχάριστες και τερπνές μεν αλλά πολύ επικίνδυνες λόγω συνωστισμού εκδηλώσεις. Ενθαρρύνουν άμεσα [κομματικές και λοιπές
συγκεντρώσεις] αλλά και έμμεσα,
προβάλλοντας μεμονωμένες προτάσεις ‘’δικών τους’’ ειδικών , δίνοντας την
εντύπωση ότι επιδιώκουν την παράταση της κατάστασης , με τη σκέψη ότι η δυσαρέσκεια του λαού μακροπρόθεσμα τους ευνοεί.
Σε μια εποχή που ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, ακούμε προτάσεις που
οδηγούν σε μοιραίες και αντίθετες με το
Σύνταγμα και τους Νόμους της δημοκρατικής μας χώρας πρακτικές. Έφθασαν στο
σημείο να προτείνουν ‘’συγκυβέρνηση’’, κοινής αποδοχής Υπουργούς και άλλα
τραγελαφικά, αφού ξέρουν καλά ότι τέτοιες προτάσεις αποτελούν εκτροπή από το
κρατούν πολιτικό και πολιτειακό μας σύστημα. Ξέρουν ότι πες – πες στο τέλος κάτι μένει, αδιαφορώντας
για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών, αφού ο λύκος στην ‘’αναμπουμπούλα’’ χαίρεται.
Θα μπορούσα να γράψω περισσότερα , συγκεκριμένα και επώνυμα, αλλά
δεν το κάνω, διότι δεν πιστεύω ότι εγώ
κατέχω την απόλυτη και μοναδική αλήθεια. Αφήνω παράλληλα στους ψευδολόγους μια διέξοδο επιστροφής στην πραγματικότητα, διότι όλοι
μας κάνουμε λάθη , αρκεί να μην τα εμπορευόμαστε
σε βάρος των συμφερόντων του λαού και
της χώρας. Θα επαναλάβω όμως ότι η Ελλάδα είναι αστική δημοκρατία και το Σύνταγμά της
επιβάλλει την τήρηση των Νόμων, διότι το αντίθετο αποτελεί εκτροπή και επισύρει
κυρώσεις. Γίνεται λοιπόν γνωστό ότι ΚΑΝΕΝΑΣ δεν μπορεί να προτείνει ανυπακοή σε
Νόμους που ψηφίζει το κοινοβούλιο και ότι η χώρα, τις δύσκολες αυτές ώρες,
ευτυχώς δεν κυβερνάται από εκείνους που
παίζουν τα ρέστα τους, αδιαφορώντας για τις συνέπειες. Άφησα τελευταία μια μικρή
αναφορά στα ‘’αριστερά’’ συστήματα υγείας που επικαλούνται, αλλά οι ίδιοι δεν
τα έζησαν. Αν θέλουν μπορώ να τους γνωστοποιήσω τις δραματικές μου εμπειρίες,
αφού τα έζησα στις χώρες του ‘’υπαρκτού’’ σοσιαλισμού οικογενειακώς για 12
χρόνια. Μπορώ δε να τους βεβαιώσω [με συγκεκριμένα στοιχεία] ότι σε ορισμένες
περιπτώσεις διέθεταν και ‘’δωρεάν’’ περίθαλψη , αλλά χωρίς περίθαλψη. Αντώνης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου