Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2025

ΕΚ ΓΥΝΑΙΚΟΣ ΤΑ ΧΕΊΡΩ ΚΑΙ ΕΚ ΓΥΝΑΙΚΟΣ ΤΑ ΚΡΕΊΤΩ

 

ΕΚ ΓΥΝΑΙΚΟΣ ΤΑ ΧΕΙΡΩ ΚΑΙ ΕΚ ΓΥΝΑΙΚΟΣ ΤΑ ΚΡΕΙΤΩ

 

 

 

Οι χαρακτηρισμοί του τίτλου αποδίδονται  στον Βυζαντινό Αυτοκράτορα Θεόφιλο και μια εκ των υποψηφίων συζύγων του, την Κασσιανή αντίστοιχα. Λέγεται ότι  η απάντηση της δεύτερης που θεωρήθηκε  ασεβής  απέναντί του, υπήρξε η αφορμή τελικά να παντρευτεί τη Θεοδώρα. Πιθανότατα πρόκειται για μύθο ή και μύθευμα που δημιουργήθηκαν αργότερα στα πλαίσια μιας φανατισμένης θρησκευτικά εποχής.

Πολύ αργότερα όμως,  τα διάφορα γυναικεία  κινήματα , επικαλούμενα  σαν διάκριση εις βάρος  τους ,μια δική τους   ερμηνεία του μύθου, τον χρησιμοποίησαν  σαν πρόσχημα  ή και σαν αφορμή  ακραίων θέσεων του  σύγχρονου φεμινισμού.  Βασική αιτία προφανώς υπήρξε η δικαιολογημένη προσπάθεια των γυναικών για   ισονομία και  ισοπολιτεία . Αυτός  ο κοινωνικός παραγκωνισμός τους , έκανε μεγάλη μερίδα των ανδρών να ταχθούν αλληλέγγυοι στον αγώνα τους.

Όπως σε κάθε κοινωνική αλλαγή , υπάρχει αντίδραση και χρειάζεται μέτρο , υπομονή και σεβασμός στη διαφορετικότητα και τον ρόλο του καθενός στη ζωή. Κάποιες υπερβολές ίσως και απερισκεψίες, οδήγησαν το κίνημα των γυναικών σε στρεβλώσεις και αντιπαλότητες.  Οι ‘’ αιτιάσεις ‘’των γυναικών δεν έλαβαν  υπόψη ότι  αφορμή   των διακρίσεων  ίσως να υπήρξαν και οι ίδιες οι γυναίκες-μητέρες. Μεγάλωναν τους κανακάρηδές τους με τη λογική ότι αποτελούν ‘’ξεχωριστά’’ όντα και επενέβαιναν  στη ζωή των ζευγαριών , δημιουργώντας τριβές στο ζευγάρι και   απόρριψη της ‘’νύφης’’ ως ανεπρόκοπης ακόμα και ως ‘’άπιστης’’,  κατάσταση που δημιούργησε και  τον μύθο της κακής πεθεράς.      Το φαινόμενο αυτό έχει μεν περιοριστεί αλλά δεν έχει πλήρως εξαλειφθεί . Στην εποχή μας η ανατροφή των παιδιών ανατίθεται πολλάκις στις αποκαλούμενες νταντάδες, ντόπιες ή και ξένες, χωρίς καμιά ειδίκευση και άγνωστης ηθικής , οι οποίες – πέραν των ψυχικών τραυμάτων- μεταφέρουν στα βρέφη τις δικές τους συνήθειες, που δεν είναι πάντα οι αρμόζουσες. Ας μην αποκλείσουμε εντελώς και τον συσχετισμό τους με την αυξημένη παιδική παραβατικότητα.

 Πολλές  νέες γυναίκες  φαίνεται ότι –συνειδητά ή ασυνείδητα– προσπαθούν να επιβάλουν έμμεσα, λανθασμένους ισχυρισμούς , που τελικά οδηγούν σε διχασμό  στα δύο φύλα. Στηριζόμενες στην ακραία  συμπεριφορά κάποιων ‘’ανδρών’’ που ίσως αποτελούν κατάλοιπα των  παλιών ‘’κανακάρηδων’’, ζήτησαν επίμονα και επέβαλαν  τον αδόκιμο όρο της γυναικοκτονίας, ξεχωρίζοντας εαυτές από την ανθρώπινη υπόσταση που κάλυπτε πλήρως  η ανθρωποκτονία. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται ο φόβος να ακολουθήσει ο επίσης αδόκιμος χαρακτηρισμός της ανδροκτονίας,  αφού και αρκετοί άνδρες,   υπήρξαν θύματα κακής αντιμετώπισης και συζυγικής δολοφονίας.   Δεν είναι άγνωστη άλλωστε και η καταχωρημένη στα αστυνομικά  χρονικά, δολοφονία του συζύγου της  Φούλας  από την ίδια και τη μητέρα της Άρτεμη, περιστατικό που οδήγησε  και στο λαϊκό ασμάτιο της εποχής ‘’καημένα Αθανασόπουλε τι σούμελλε να πάθεις, από κακούργα πεθερά τα νιάτα σου να χάσεις’’.  

Στην εποχή μου, εμείς οι πολύ παλαιότεροι, τον δέοντα  σεβασμό προς τη γυναίκα και τον επιδεικνύαμε το άνοιγμα της πόρτας, το  χειροφίλημα  και άλλες επιδαψιλεύσεις προς τις κυρίες. Διαπιστώνουμε τώρα ότι πίσω από τις υπερβολές κάποιων γυναικών υποκρύπτονται και άλλοι, απροσδιόριστοι λόγοι, που ίσως  βλάψουν την αγαστή  συνύπαρξη και τον  εκατέρωθεν σεβασμό των δύο φύλων ,που προφανώς εξακολουθούν να ανήκουν στο μοναδικό ανθρώπινο είδος.

Θα αναφερθώ, όχι για πρώτη φορά, σε  προσωπικό μου περιστατικό, στον ηλεκτρικό των Αθηνών, όταν διέκρινα δίπλα μου όρθια και πιεζόμενη από την πολυκοσμία ,εγκυμονούσα κυρία και της προσέφερα τη θέση μου. Η αντίδρασή της απέναντί μου ήταν  προσβλητική. Μου απάντησε ‘’άντε ρε παππού που παριστάνεις τον ‘’γκόμενο’’!!! Για να αποφύγω οποιαδήποτε συνέχεια , κατέβηκα στην πρώτη στάση και περίμενα το επόμενο τραίνο. Ας το λάβουν σοβαρά υπόψη οι φανατικές φεμινίστριες, διότι ανάλογες απάδουσες συμπεριφορές οδηγούν  σε δεύτερες σκέψεις και αντιβαίνουν  στα αμέτρητα θετικά στοιχεία του ορθού φεμινισμού. Άνδρες και γυναίκες έχουν πολλά να χάσουν από την προκατάληψη και τις μεταξύ τους  διχαστικές συμπεριφορές και αντιπαλότητες.   Αντώνης

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Αταλάντη Λοκρίδας, T.K. 35200, Φθιώτιδα, Greece
Γράφω για να εξωτερικεύσω προσωπικές μου σκέψεις και να μοιραστώ εμπειρίες και γεγονότα που βίωσα προσωπικά στη μακρόχρονη υπηρεσιακή και ιδιωτική μου διαδρομή.