Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΚΑΤΑΙΣΧΥΝΗ
ΦΙΛΟΚΑΛΟΎΜΕΝ
ΓΑΡ ΜΕΤ’ ΕΥΤΕΛΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΜΕΝ
ΑΝΕΥ ΜΑΛΑΚΙΑΣ
Μπαίνοντας στην
τελική εβδομάδα του εμπαιγμού των ψηφοφόρων με την κορύφωση της
ψευδολογίας, συκοφαντίας και της κατάργησης κάθε ηθικού φραγμού, φθάνουμε στο αποκορύφωμα της αρχαίας ύβρης. Προσπαθώ να έλθω στη θέση
των υβριστών, των εξυβριζόμενων και πώς το αντιμετωπίζουν. Το θέμα αφορά κυρίως
τους πρώτους που κάθε φορά προσπαθούν να ξεπεράσουν την προηγούμενη απρέπεια,
φθάνοντας σε σημείο τραγικής
γελοιοποίησης του τρόπου άσκησης της πολιτικής. Θα επαναλάβω ότι αν υπάρχουν
αποδείξεις των καταγγελιών, οφείλουν
να κατατεθούν αμέσως για τη δίωξη
των ‘’ενόχων’’, αν όμως δεν υπάρχουν να
διωχθούν οι συκοφάντες. Η χώρα μας εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να είναι
πολιτισμένη δημοκρατική χώρα της Ευρώπης, όπου δεν επιτρέπονται ανάλογες
απρέπειες μίσους.
Κύριοι εκπρόσωποι του λαού, αν σκοπό σας αποτελεί το εθνικό
συμφέρον και όχι το προσωπικό σας μίσος,
ξεχάστε τις μεθόδους Πακιστάν και παραδειγματιστείτε με όσα ανάλογα συμβαίνουν
στις ευρωπαϊκές δημοκρατικές χώρες. Ήδη οι
περισσότερες κατηγορίες σας έχουν κατατεθεί στη δικαιοσύνη και θα δικαιωθείτε ή
θα πληρώσετε για τις όποιες συκοφαντίες σας.
Αρχίζω με την
ερμηνεία της αρχαίας φράσης του Περικλή, προς
τιμή των πρώτων νεκρών του
Πελοποννησιακού πολέμου, με την οποία απαντούσε και στους Σπαρτιάτες για τη
μονομέρειά τους στη σωματική ρώμη, Η σημασία της ήταν ‘’ αγαπάμε το ωραίο με απλότητα και φιλοσοφούμε
χωρίς μαλθακότητα’’. Μια φράση που δεν
είχε καμιά σχέση με τη χυδαιότητα που της απέδωσαν οι νέο- Έλληνες. Να
σημειώσουμε ότι αυτά λέχτηκαν στην αρχή ενός πολέμου μεταξύ Αθηνών και Σπάρτης,
που κράτησε σχεδόν 30 χρόνια, με τελική
επικράτηση των Σπαρτιατών. Στο τέλος, οι
σύμμαχοι των νικητών οι Κορίνθιοι
και οι Θηβαίοι απαίτησαν να καταστραφεί η Αθήνα και οι κάτοικοί της να γίνουν
δούλοι. Είμαι σίγουρος ότι σύσσωμη η σημερινή αντιπολίτευση θα πλειοδοτούσε σε
ανάλογη πρόταση κατά των αιρετών αντιπάλων τους στη Βουλή και των οικογενειών
κάποιων εξ αυτών. Δεν νομίζω ότι υπάρχει πολιτισμένη χώρα στον κόσμο που θα
συμφωνούσε με ανάλογη συμπεριφορά. Αντίθετη
ήταν η θέση των Λακεδαιμονίων, οι οποίοι αναγνώρισαν την
προσφορά της Αθήνας στους περσικούς πολέμους και δεν τη θεώρησαν πηγή όλων των
κακών της χώρας.
Μετά τη λήξη των περσικών πολέμων, οι πόλεις –κράτη της
Αθήνας και της Σπάρτης διατήρησαν ηγεμονικό ρόλο στην Θάλασσα και την ξηρά αντίστοιχα. Μετά το
461 π.Χ. στην Αθήνα ξεκίνησε η χρυσή εποχή του Περικλή, με το χτίσιμο του Παρθενώνα
και τη μεγάλη πολιτιστική, οικονομική και πνευματική
ανάπτυξη. Σαν Έλληνες όμως ξανατσακώθηκαν αλλά στα δύσκολα τα βρήκαν. Να δούμε όμως,
τι θα επακολουθήσει τις σύγχρονες κοκορομαχίες και πως θα αιτιολογήσουν τις
αισχρότητες που εκστομίστηκαν, όταν με το καλό το εθνικό συμφέρον τους
επιβάλλει να συνεργασθούν, διότι όλοι τους είναι Έλληνες και τα συμφέροντα της
ίδιας χώρας οφείλουν να υπερασπίζονται!!!
Θυμάμαι τον φιλόλογό μας στην 8η τάξη του
γυμνασίου [1952] που έψαχνε τρόπο να μας
διδάξει τον Επιτάφιο ενώ εμείς μέναμε στην τελευταία λέξη της φράσης, με την
κακόηχη από τότε σημασία της. Τελικά μας υποχρέωσε να τον αποστηθίσουμε στην
αρχαία ελληνική και να τον ‘’παίξουμε’’
σε θεατρική παράσταση’’ ενώπιον όλων των μαθητών του γυμνασίου, με τον ίδιο να αναλαμβάνει τη μετάφραση των διαλόγων στην
ντοπιολαλιά της περιοχής . Αυτό βοήθησε στον
περιορισμό των ‘’χάχανων’’ πολλούς συμμαθητές μου και οδήγησε πολλούς εξ αυτών
να εντρυφήσουν στην αρχαία ελληνική παιδεία και να κατανοήσουν ότι όλες οι λέξεις
μπορούν να έχουν και δεύτερη σημασία, ανάλογη με τα άτομα που τις εκστομίζουν
και το κοινωνικό επίπεδου και την εποχή
που διανύουμε!!!
Ο Περικλής, με τον ‘’επιτάφιό του’’ δεν παραβλέπει την αξία
της στρατιωτικής εκπαίδευσης των Σπαρτιατών, που θυσιάστηκαν για τη σωτηρία της
χώρας από τους ξένους επιβουλείς . Προσπάθησε όμως να πείσει τους ηρωικούς Σπαρτιάτες ότι
είναι εξ’ ίσου σημαντική και η καλλιέργεια του πνεύματος, που πρόσθεσε – πλην
της ανδρείας των Σπαρτιατών - αμέτρητα όσα δείγματα της αρχιτεκτονικής, της καλλιτεχνίας,
της καλλιέπειας, των αρχαίων κειμένων
και του πολιτισμού, που αποτελούν
μοναδικά μνημεία της παγκόσμιας κληρονομιάς.
Έρχομαι τώρα στις θέσεις και
προτάσεις της γλαφυρής επικαιρότητας, που δεν θυμίζει τίποτα από την
πολιτισμένη ευρωπαϊκή κουλτούρα, που αποτελεί στοιχείο του ελληνικού
πολιτισμού. Τι μας προτείνουν – σαν
επιδόρπιο πριν ρίξουμε την ψήφο μας-
αυτοί που διεκδικούν την εξουσία της χώρας μας;;; Τους παίρνω όλους
χωρίς αξιολογικές κρίσεις, περιοριζόμενος
μόνο σε όσα οι ίδιοι διακηρύσσουν και κυρίως όσα έπραξαν μέχρι τώρα, άσχετα αν τα υιοθετούν ή
τεχνηέντως τα ‘’υποκρύπτουν’’, χωρίς να τα αποκηρύσσουν . Δεν κατονομάζω τα
Κόμματα αλλά αναφέρομαι στη σειρά που είχαν στην τελευταία Βουλή, ανάλογα με τη
δύναμή τους.
Οι πρώτοι παραθέτουν το έργο τους, κάνοντας σύγκριση με όσα
έκαναν οι προκάτοχοί τους στην εξουσία, βεβαιώνοντας ότι, τηρουμένων των αντίξοων συνθηκών, έπραξαν το καλύτερο δυνατό και ότι θα προσπαθήσουν να βελτιώσουν το έργο
τους και να μην επαναλάβουν τα όποια λάθη τους, που αποδέχτηκαν.
Οι δεύτεροι, δεν ξέρω γιατί, αρχίζουν με προσωπικές ύβρεις και συκοφαντίες κατά της νόμιμα εκλεγμένης
κυβέρνησης από τους έντιμους – στους
οποίους απευθύνθηκε πρόσφατα ο αρχηγός του κόμματος - οπαδούς της Νέας Δημοκρατίας. Κάπου ενδιάμεσα
διανθίζουν τις ομιλίες τους με υποσχέσεις αυξήσεων, διόρθωσης όλων των ‘’εγκληματικών λαθών’’ της
κυβέρνησης, με ένα δεύτερο ‘’χέρι’’ κατηγοριών εναντίον της. Δεν αποδέχονται
κανένα λάθος στη διάρκεια της διακυβέρνησής
τους ούτε μετά, ούτε καν τις τελεσίδικές ομόφωνες καταδίκες του Ανωτάτου
Δικαστηρίου, στελεχών τους για παράβαση καθήκοντος. Αρνούνται την ύπαρξη τρίτου μνημονίου που τους χρεώνουν όλα τα άλλα
κόμματα και περιορισμούς αποδοχών, ενώ συχνά αναφέρονται στον όρο που καθιέρωσε ο
γενναίος κρητικός εκπρόσωπός τους ‘’με τη γίδα στην πλάτη’’. Φαίνεται ότι χρησιμοποιούν την παραδοσιακή κρητική
ντοπιολαλιά, που είχε καθιερωθεί στη διάρκεια της παραδοσιακής ζωοκλοπής στην
περιοχή για να δείξουν το σύγχρονο ενδιαφέρον τους για την κτηνοτροφία.
Έχουν κατά καιρούς αφήσει κάποια υπονοούμενα ότι τη δεύτερη
φορά θα εξασφαλίσουν την απόλυτη εξουσία και για ευρύτερη διάρκεια, χωρίς να
εξηγούν λεπτομερώς και τον τρόπο που θα το επιτύχουν. Έχοντας πολυετή εμπειρία
από τις χώρες του πάλαι ποτέ υπαρκτού σοσιαλισμού της Ευρώπης, ελπίζω να μην είναι πολύ αργά όταν το
μάθουμε!!! Θα κλείσω προσωρινά το ειδικό αυτό εδάφιο με μια απορία. Τα ελληνικά
δικαστήρια, στα οποία εκδικάζονται προσφυγές θυμάτων και συγγενών των 104 θυμάτων της πυρκαγιάς στο Μάτι, Που ΚΑΤΑΛΟΓΊΖΟΥΝ ΕΥΘΎΝΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΌΣΙΟ της εποχής.
Ποιοι ήταν οι υπεύθυνοι του Δημοσίου τότε, που μέχρι τα μεσάνυχτα δήλωναν ‘ότι ‘’αγνοούσαν’’
την ύπαρξη θυμάτων και μας μιλούσαν για επιτυχή αντιμετώπιση σε ειδικά οργανωμένη κυβερνητική συνέντευξη;;; Δεν ακούσαμε λέξη από την υπεύθυνη ηγεσία της εποχής, ούτε και από τους υπόλοιπους
και αυτό με βάζει σε ελληνικές σκέψεις!!!
Οι τέταρτοι, αν τους
αντιμετωπίσουμε σαν αιθεροβάμονες ‘’έχουν πλάκα ‘’, αν όμως
πιστεύουν αυτά που λένε, χρειάζονται προσοχή,
διότι οι διακηρύξεις τους είναι αντισυνταγματικές και ανοιχτά αρνούνται το
υφιστάμενο κοινοβουλευτικό και πολιτειακό σύστημα της χώρας. Το θέμα σαφώς
ανάγεται σε ολοκληρωτικές επιλογές που απέτυχαν και αποδοκιμάστηκαν διεθνώς. Είναι
καιρός όμως να ασχοληθούν με το ζήτημα οι υπεύθυνοι θεσμοί της πολιτείας, ΑΝ ΠΡΆΓΜΑΤΙ ΖΟΎΜΕ ΣΕ
ΕΥΝΟΙΜΟΥΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΑΙΚΉ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΧΩΡΑ.
Οι πέμπτοι και οι έκτοι, παρότι γνωρίζουν την αλήθεια, μας
παρουσιάζουν μια εντελώς διαφορετική πραγματικότητα και παίζουν το παιχνίδι
τους ‘’εν ου παικτοίς ‘’, πράγμα που
σημαίνει ότι δεν πρέπει να παίρνουμε τοις μετρητοίς τα λεγόμενα τους, χωρίς
και να αδιαφορούμε για τη δράση τους.
Προσωπικά μου θυμίζουν τους λαϊκούς μύθους που έλεγε η γιαγιά μου για τους καλικάντζαρους,
οι οποίοι βγαίνουν την παραμονή των Χριστουγέννων για ένα 12ήμερο από τον κάτω κόσμο και κάνουν ‘’ζαβολιές’’
και μαγαρίζουν. Εκτός του 12ήμερου μένουν στα έγκατα της γης και πριονίζουν το
δέντρο που κρατά τη γη. Σε κάποιες περιοχές τους καλοπιάνουν με γλυκά για να
μετριάσουν την κακή συμπεριφορά τους. Λέτε να δοκιμάσουμε και εμείς το ίδιο
σύστημα;;;
Τον γνωστό κύριο οικονομολόγο,
έκαναν πανελλήνια γνωστό και μαϊντανό όλων των οικονομικών συζητήσεων , οι μεγαλοδημοσιογράφοι των τηλεοπτικών καναλιών
της εποχής και πρόβαλλαν τις απόψεις
του ως θέσφατες. Αυτά είδε και ο κ. Αρχηγός του, που επιχείρησε να
‘’ιδιοποιηθεί’’ τις γνώσεις του, δεν άντεξε όμως τα υπόλοιπα
χαρακτηριστικά του. Επί του προκείμενου θα ήθελα να προσθέσω ότι δεν είμαι
ειδικός και συνεπώς δεν δικαιούμαι να αμφισβητήσω τις οικονομικές του γνώσεις,
πιστεύοντας όμως ότι αυτές πρέπει να
συνδυάζονται και με την ανάλογη ‘’γνώση’’.