Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΟΥ ‘’Ο ΤΕΤΤΙΞ ΚΑΙ Ο ΜΥΡΜΗΞ΄΄
[ΜΙΑ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΥΣ]
Πρόκειται για το γνωστό και τόσο διδακτικό, παιδικό, παραμύθι [ Ο ΤΖΙΤΖΙΚΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΥΡΜΗΓΚΑΣ] που αρχίζει
να ‘’ξεφτάει’’ με τον καιρό και στις μέρες μας ίσως και να διαψεύδεται το ηθικό
του δίδαγμα. Τα σύγχρονα μυρμήγκια μπήκανε πια στα σπίτια μας, σε κάθε γωνιά
και όροφο στις πολυκατοικίες,
ακόμα και στην ίδια τη ζωή μας. Από
λαμπρά υποδείγματα της προνοητικότητας,
μιμήθηκαν τον άνθρωπο και έγιναν λαθροεισβολείς και κλέφτες των σπιτιών μας. Έχουμε ανοίξει
από καιρό πόλεμο μεταξύ μας και όλοι
συχνά προσφεύγουμε στη γνωστή απεντόμωση,
για να απαλλαγούμε από αυτά, έγιναν οι εχθροί μας. Είναι ακόμα εργατικά αλλά εισχωρούν
στα σπίτια μας όλες τις εποχές και στην προσπάθειά τους να μπαίνουν ευκολότερα.
μεταλλάχθηκαν και έγιναν πολύ μικρά. Οι μικροί λοιπόν αυτοί
ανιχνευτές τροφής, μπορούνε να μολύνουνε τα τρόφιμά μας, καθώς
φέρουν μαζί τους διάφορα βακτήρια.
Ο Αίσωπος μιλάει μειωτικά για τον τεμπέλη
τζίτζικα, που κάθε καλοκαίρι, μόλις βγει απ΄το κουκούλι του αρχίζει το
τραγούδι. Αυτός όμως δεν μας ενοχλεί,
είναι καλός τραγουδιστής και μας
διασκεδάζει. Είναι ο καλύτερος από τους δυο, είναι πιο ευχάριστος και δεν μας ενοχλεί ποτέ. Διερωτώμαι δε γιατί να τον κακολογεί τόσο πολύ ο σοφός
αρχαίος μυθοπλάστης μας και δεν του
αναγνωρίζει έστω και το δικαίωμα να
κάνει το κέφι του όπως εκείνος θέλει, αφού δεν βλάπτει κανένα!!!
Θα επαναλάβω, ακόμα μια φορά, τη γνωστή ρήση
του Κικέρωνα ‘’O
TEMPORA O
MORES’’. Αλλάξανε οι εποχές, αλλάξανε τα γούστα, όπως
άλλαξαν και οι κανόνες ηθικής και θάταν άδικο όλα να τα χρεώσουμε, στον Αίσωπο
και γενικά στο ζωικό βασίλειο. Όλα τα ζώα,
όπως και εμείς κάνουν κάθε προσπάθεια για να επιβιώσουν, με μόνη τη διαφορά ότι εμείς, ως ισχυροί. επιφυλάσσουμε στον εαυτό μας
το δικαίωμα της επιλογής, που αρνούμαστε συλλήβδην , σε όλα τα άλλα είδη του ζωικού
βασιλείου.
Αλήθεια,
ρωτήσαμε ποτέ, όλα αυτά τα ζώα που
φέραμε στα σπίτια μας, μα και στη δούλεψή μας αν ήθελαν να φύγουν από το δικό
τους περιβάλλον::: Τώρα τους βάζουμε κανόνες και τα τιμωρούμε, αφού δεν
μπόρεσαν να αρνηθούν τον τρόπο ζωής που
τους επιβάλαμε και για να αποδείξουμε τα ευγενικά μας ‘’κίνητρα’’, τα
υποβάλλουμε ακόμα και στη στείρωση. Διερωτώμαι ανθρώπινα, με ποιο δικαίωμα
δείχνουμε τόσο μίσος απέναντι στα αθώα αυτά ζωάκια, που δεν μπορούν να αρνηθούν και μάλιστα αγιοποιούμε τους χιλιάδες
συλλόγους προστασίας τους , που υπερηφανεύονται για το θεάρεστό τους έργο!!!
Απευθύνω
σε όλους μας ένα απλό και αφελές γεροντικό
, μα ανθρώπινο ερώτημα: Θα ήθελαν τα μέλη όλων αυτών των φιλοζωικών ενώσεων να υποστούν τη
στείρωση στο όνομα μιας όποιας ‘’φιλανθρωπίας’’;;; Τολμώ να πω ότι, ευτυχώς ,
δεν υπάρχουν ακόμα ανάλογες ‘’φιλανθρωπικές ενώσεις’’ και δεν περιορίζομαι μόνο
στον όποιο πόνο, αλλά στη στέρηση του
δικαιώματος διαιώνισης του είδους. Με το μυαλό που κουβαλάμε, ίσως αλλάξουν κάποτε οι εξουσίες των μελών του ζωικού βασιλείου
και τότε αλίμονό μας!!! Τότε θα καταλάβουμε πόσο δημοκρατικά υποκριτική είναι η ‘’ζωοφιλία’’ μας.
Μιλάμε
συνεχώς δια δημοκρατικό δικαίωμα, σπάνια όμως αναφερόμαστε και στις υποχρεώσεις ή τις ευθύνες μας, που
φορτώνουμε πάντα στους άλλους
Θυμάμαι
ένα περιστατικό παλιά στις Βρυξέλλες, όταν κάποιος προσπάθησε να παρομοιάσει τον
αείμνηστο Υπουργό Θεόδωρο Πάγκαλο, με τη
γνωστή ιστορία για την αγελάδα, που ενώ
γέμιζε με γάλα τη ‘’καρδάρα’, έδινε μια
με το πόδι της και το έχυνε όλο. Ο θυμόσοφος όμως Υπουργός μας κατακεραύνωσε με
την απάντησή του. ‘’Ρώτησε ποτέ κανείς αυτή την αγελάδα, τι ήθελε να κάνει το
γάλα που είναι αποκλειστικά δικό της;;;’’.
Θα κλείσουμε, με ένα, εξ ίσου αφελές και εμπειρικό συμπέρασμα ότι αγαπάμε με ιδιοτέλεια
και ενεργούμε , κατά το δοκούν της εποχής μας, με περισσή
υποκρισία και μπόλικη αυταρέσκεια. Αντώνης