Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2020

ΠΑΕΙ ΑΥΤΟΣ




Μην πάει ο νους σας στο κακό, ο υπονοούμενος ζει και του εύχομαι να μακροημερεύσει ,για να συνεχίσει να μας διασκεδάζει  με τα περίφημα παραμύθια του, τώρα που τον κατάλαβαν όλοι και δεν μπορεί πλέον να βλάψει περισσότερο. Με τον τίτλο εννοώ απλά ότι τελικώς  εκδηλώθηκε!!!  Προσωπικά δεν υιοθετώ την εκδοχή περί ψευδολογίας και εξαπάτησης, που του αποδίδουν σχεδόν όλοι οι αντίπαλοί του και σε μεγάλο βαθμό συμμερίζονται οι ομοϊδεάτες του και ομολογεί   ο ίδιος. Δέχομαι απλά ότι δεν του αρέσει, ή μάλλον αποστρέφεται την απλή αστική αλήθεια  και  καταπιάνεται αποκλειστικά με τους ‘’κακούς’’ αντιπάλους του και τη  συκοφάντηση τους. ’’Έτσι κάνουν όλες’’ που λέει ο τίτλος της γνωστής όπερας του Μότσαρτ - για εντελώς διαφορετικούς λόγους - και όλοι όσοι δηλώνουν αριστεροί   ζουν ‘’δεξιότατα’’ και  εξακολουθούν να   νοσταλγούν   ολοκληρωτικές ιδεολογίες, που απορρίφθηκαν από  τους λαούς που τις βίωσαν .

 Κάποιοι από αυτούς πιστεύουν ότι η  ενδυματολογική  κακογουστιά και η κατάργηση της γραβάτας είναι δείγμα αριστεροσύνης, ενώ στο βάθος νοσταλγούν και οι περισσότεροι βιώνουν  και απολαμβάνουν τον μεγαλοαστισμό. Έχω όμως μια αφελή απορία: Ξέρει κάποιος κοινοβούλιο πολιτισμένης χώρας που ενδυματολογικά και όχι μόνο  θυμίζει λαχαναγορά!!! Ζητώ συγγνώμη από τους συμπαθείς εργαζόμενους της λαχαναγοράς και διερωτώμαι πώς είναι δυνατόν να μην υπάρχει μια ελάχιστη πρόβλεψη αξιοπρεπούς συμπεριφοράς στη Βουλή,  που εφαρμόζεται και στο τελευταίο ‘’κουτσομάγαζο’’!!! Αποτελεί την ελάχιστη υποχρέωση προς εκείνους που τους έστειλαν στον ναό της Δημοκρατίας και ίσως  προσφορά στην κρατούσα δημόσια αισθητική.

Οι περισσότεροι από τους σημερινούς νεοαριστερούς, άρχισαν  την επαναστατική τους γυμναστική με τα 15μελή συμβούλια διάλυσης της παιδείας, που καθιέρωσε ένας χαρισματικός μιας προηγούμενης εποχής και μετά τις σχολικές καταλήψεις, το επιχείρησαν επιτυχώς και στην  πολιτική εξουσία, αφού τους χάιδεψαν τα αφτιά γνωστοί δημοσιογράφοι στα κανάλια τους. Η όλη εξέλιξη αποτέλεσε μια έκπληξη και για πολλούς ευχάριστη, μέσα στην  ύφεση και τη γενικότερη κρίση και απελπισία  που ζούσε τότε η  χώρα. Ο πνιγμένος από τα μαλλιά  πιάνεται και ο νέος ηγέτης, μαλλιά τουλάχιστον διέθετε αρκετά.

Το τι έγινε και κυρίως τι ακούσαμε εκείνα τα χρόνια της  πρώτη φορά αριστεράς δεν περιγράφεται, έδωσε πάντως έναν άλλο ‘’ψεύτικο’’ αέρα στην ζωή της χώρας μας και πολλοί αναθάρρησαν και σχεδόν  τους πίστεψαν. Οι αριστεροί του γλυκού νερού συνηθίζουν να λένε και μια κουβέντα παραπάνω, όπως φονιάδες των λαών Αμερικάνοι, ο λαός στην εξουσία, τιμημένα γηρατειά, ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο και αμέτρητα όσα άλλα αστεία που διηγώντας τα θα κλαις!!! Οι λάτρεις του φολκλόρ έχασαν βέβαια το θέαμα με τους  ζουρνάδες ,τα νταούλια και τους λυράρηδες που   θα υποχρέωναν τους  ‘’κουτόφραγκους’’ να χορεύουν στους ρυθμούς τους, αλλά όποιος αγαπά ξεχνά!!! Όσοι γνώριζαν καλά τα ευρωπαϊκά  δεν τους πίστεψαν, αλλά τι σημασία είχε αυτό, αφού  τους πίστεψαν οι κλακαδόροι τους. Πέρασε σχεδόν  μια πενταετία εφαρμογής στην πράξη της νέας ‘’λεκτικής’’ αντεπίθεσης στα μνημόνια και σιγά-σιγά άρχισαν τα νεοπροοδευτικά πειράματα. Τα πρότυπα της Βενεζουέλας και τα γνωστά ταξίδια για οικονομική βοήθεια στη Ρωσία και το Ιράν,  ακολούθησε το σύνθημα για  ‘’κατάληψη’’ του νομισματοκοπείου και τη ‘’λαθραία’’ επαναφορά της Δραχμής, που ‘’θα κλόνιζε μέχρι διαλύσεως την Ευρωπαϊκή Ένωση’’’!!!. Αφού δεν ευοδώθηκε ούτε αυτή η σκέψη, ανατέθηκε στον ειδικό ‘’ επί των παιγνίων’’ και αγαπημένο των περισσότερων καναλιών και φίλο του συνόλου σχεδόν των μεγαλοδημοσιογράφων, να εφαρμόσει την μεθοδολογία του στη νέα διαπραγμάτευση, που περιλάμβανε και  μαγνητοφωνήσεις των συνεδριάσεων. Συγχρόνως  η Πρόεδρος της Βουλής ανέλαβε τη διαγραφή του απεχθούς και επαχθούς χρέους της χώρας, με επιτροπές που συμμετείχαν και λατινοαμερικάνικα κινήματα, αλλά και πάλι τίποτα. Έγινε δημοψήφισμα που έβγαλε 62%  ΟΧΙ στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που εν μιά νυκτί μετατράπηκε σε περήφανο ΝΑΙ και υπογράψαμε επί τέλους ένα ακόμα μνημόνιο, χειρότερο από τα προηγούμενα, για να ‘’απομνημονειοποιηθούμε’’ περήφανα με καθυστέρηση τεσσάρων ετών.

 Η αριστερή πτέρυγα που δεν κατάλαβε την ‘’νεοαριστερίστικη’’ στροφή, εκδιώχθηκε από τα βασικά υπουργεία που κατείχε αλλά και αποκόπηκε από τις λίστες υποψηφιοτήτων  στις επαναληπτικές εκλογές. Όλα αυτά βέβαια συντελέστηκαν ‘’δημοκρατικότατα’’, ενώ οι μεν έβριζαν τους δε και κανείς δεν ήξερε ποιος ήταν με ποιόν και τι ρόλο παίζει. Προσπάθησαν να ‘’τακτοποιήσουν’’ ακόμα και τα κανάλια με αντάλλαγμα βοσκοτόπια, και έδωσαν μέσα ενημέρωσης σε γνωστούς ‘’κομματοφύλακες’’. Αντάλλαξαν υπουργεία με προσχωρήσεις  στο κόμμα δεξιόστροφων και τέως στελεχών του  ‘’βαθέος’’ ΠΑΣΟΚ , έβαλαν στη λίστα  καλλιτέχνες και  κάποιους δημοσιογράφους , σαν ανταμοιβή για την ‘’αντικειμενικότητά’’ τους και πολλά άλλα γλαφυρά και παράξενα, χωρίς να τα θεωρούν κομματικοποίηση του κράτους και κατάκτηση των αρμών της εξουσίας, την οποία ‘’απειλούν’’ να επαναφέρουν με τη δεύτερη φορά αριστερά.

Θα μου πείτε  γιατί τα αναφέρω όλα αυτά μέσα στον απόηχο των αμέτρητων βαρύγδουπων δηλώσεων του ‘’Αρχηγού’’  στα συνέδρια διαρκείας που γίνονται, μέχρι να πεισθούν όλοι να προσχωρήσουν στη μοναδική αλήθεια του απόλυτου ‘’μονάρχη’’. Ο κύριος αυτός, που εξακολουθεί να νοιώθει υπερήφανος για το έργο του, υποσχόμενος  μια δεύτερη φορά αριστερά ,θέλει τώρα να αλλάξει το όνομα του κόμματος, με έναν πλάγιο τρόπο, δηλαδή της προσθήκης.  Θέλει δηλαδή να υποκαταστήσει την ‘’τσόντα’’ των ‘’ανεξάρτητων Ελλήνων και τέως Πασόκων’’ που τον βόλεψαν στις δύσκολες αποφάσεις του, με μια  προσθήκη στον νέο τίτλο του κόμματος.   Η τεχνητή ‘’επιμήκυνση’’ όμως δεν αποτελεί τρόπο πολιτικής  βελτίωσης   αλλά μικρομεγαλισμό και μέθοδο  διόρθωσης  ειδικών  αδυναμιών !!!

Εδώ λοιπόν αρχίζουν να ανάβουν τα αίματα αλλά τελικά θα επικρατήσει ο χαρισματικός που τους έβγαλε από την αφάνεια και τους ‘’έκανε γνωστούς στο θυρωρό της πολυκατοικίας τους – παρά την γνώμη της κυρίας Μπαζιάνα ότι θέλουν να κάνουν   δική τους και την εξουσία!!! Τελευταία, ο  αρχηγός δήλωσε ότι επιθυμεί να κατακτήσει και τους αρμούς της , να επιβάλει δηλαδή στη χώρα  τον υπαρκτό σοσιαλισμό , όπως τον χαρακτήριζε ο προηγούμενος  χαρισματικός , τον οποίο προσπαθεί γενικώς να μιμηθεί . Η ανάμιξη του ίδιου του ηγέτη του κόμματος, ακόμα και στον τρόπο που θα εξετάζει η  ειδική επιτροπή συγκεκριμένους  μάρτυρες, ενώ είναι θέμα του Συντάγματος και της Δικαιοσύνης , προβληματίζει. Τέτοιες προτάσεις ίσως αφορούν ολοκληρωτικά καθεστώτα και  ανήκουν πλέον στο παρελθόν που οι λαοί έχουν καταδικάσει ανεπιστρεπτί αφού τελικά ξύπνησαν από τον λήθαργο, έστω και πεινασμένοι!!!

Δεν θα αποφύγω τελικά και ένα πολύ σύντομο σχόλιο για την  τελευταία πανελλαδική απεργία. Επειδή υπήρξα και ο ίδιος συνδικαλιστής και είμαι συνταξιούχος, έχω κάποιες μικρές απορίες. Πού βρίσκονταν όλοι αυτοί οι στοργικοί εργατοπατέρες όταν οι αποδοχές και συντάξεις μας περικόπτονταν συνεχώς και ιδιαίτερα όταν ο κύριος με το μαντηλάκι στο τσεπάκι μας έκοψε και τα προσωπικά μας χρήματα των επικουρικών;;; Μήπως έτσι δικαιώνουν  την ‘’επάρατη’’ δεξιά που καταγγέλλει μεθοδεύσεις καθοδήγησης!!!

Αντώνης

Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2020

ΕΞΙΣ ΔΕΥΤΕΡΑ ΦΥΣΙΣ


Πριν προχωρήσω στην περιγραφή των στοιχείων που μου επέβαλαν τον συγκεκριμένο τίτλο από την ρήση του Αριστοτέλη, θα ήθελα να ερευνήσουμε την ετυμολογία του μέχρι να καταλήξει στη σημερινή του μετάφραση ‘’η συνήθεια αποτελεί δεύτερη φύση’’.

        Η αρχαία λέξη «ξις», προέρχεται από τον μέλλοντα του βοηθητικού ρήματος «χω» – που είναι «ξω» -  και γι’ αυτό διατηρεί τη δασεία και η αρχική σημασία  της λέξης σημαίνει  το να κατέχει κανείς κάτι που έχει αποκτήσει. Για τον Αριστοτέλη ίσως υπονοεί τα μόνιμα στοιχεία του χαρακτήρα μας, που έχουν αποκτηθεί  με την επίμονη άσκηση, την εμπειρία και την επανάληψη συγκεκριμένων ενεργειών.

Έτσι λοιπόν και η ταπεινότητά μου, με το πρωινό μου ξύπνημα δεν έχω άλλη επιλογή παρά να οδηγηθώ στην καταγραφή των πληροφοριών που επεξεργάζεται τις ατέλειωτες νύχτες ο άυπνος εγκέφαλός μου και να κάνω τις δικές μου επιλογές, με πρόσθετα κριτήρια την προσωπική μου γνώση και εμπειρία. Δεν πίστεψα ποτέ ότι αποτελώ ειδήμονα ή κάτοχο της μοναδικής αλήθειας, δεν θέτω όμως υπό διαπραγμάτευση τη γνώση και την προσωπική μου πλούσια εμπειρία  86 χρόνων  και μάλιστα σε κρίσιμες εποχές και επίκαιρες θέσεις, της πιο ενδιαφέρουσας ίσως παγκόσμιας σύγχρονης ιστορίας.

Διαβάζω σχεδόν τα πάντα και βρίσκω από τις πιο ατεκμηρίωτες μέχρι και τις ιδεοληπτικές απόψεις επαγγελματιών ‘’προοδευτικών’’ και νοσταλγών επαναστατικών μεθοδεύσεων, που η ίδια η ζωή έχει απορρίψει και είχα την ευτυχή ‘’ατυχία’’ να τις βιώσω προσωπικά και επί μακρόν. Δεν είναι δυνατόν να αποτελεί αυτοσκοπό η ιδιοτελής προσπάθεια κάποιων επαναστατών του ‘’γλυκού νερού’’ – τύπου  Μπόμπ του Σφουγγαράκη – οι οποίοι είναι ικανοί να ανατρέψουν πλήρως τις ‘’ιδέες τους’’, αρκεί αυτό να τους κρατήσει στην επικαιρότητα και την εξουσία. Ζούμε σε μια εποχή με πλήρη ενημέρωση και κανείς δεν μπορεί πλέον να κρύβεται πίσω από συνθήματα και βαρύγδουπες δηλώσεις που ποτέ δεν τηρήθηκαν και άτομα που δεν δυσκολεύονται , στο πρώτο ‘’στρίμωγμα’’,  να κάνουν ΝΑΙ το ΟΧΙ του λαού τους!!!

Για όλα αυτά λοιπόν θέλω να γράφω, όχι για να αλλάξουν γνώμη κάποιοι εύπιστοι ή αιθεροβάμονες συμπολίτες μας, αλλά για μένα τον ίδιο, για να βεβαιώνομαι ότι έχω ακόμα ‘’σώας τας φρένας’’ και δεν έχω προσχωρήσει στη λογική των αποκαλούμενων ‘’κοψοχέρηδων’’, οι οποίοι δυστυχώς για τους υπόλοιπους, αναβάλλουν συνεχώς την απειλή τους και την αντικαθιστούν με μια καινούργια ‘’κυβίστηση’’. Με τέτοια μυαλά λοιπόν η χώρα αυτή δεν θα αποκτήσει ποτέ την ‘’αναθεματισμένη’’ κανονικότητα, που έχει καταντήσει το πιο σύντομο ανέκδοτο του σύγχρονου ‘’προοδευτισμού’’ στη χώρα μας.

Γράφω λοιπόν ή μάλλον προσπαθώ πλέον να γράφω – έστω και μόνο για μένα – αλλά το γήρας δεν με αφήνει. Τα επώδυνα επακόλουθά του , δεν επιτρέπουν στα δάκτυλα να ακολουθούν την υψηλή ακόμα ταχύτητα του μυαλού και μπαίνω στη διαδικασία των πειραμάτων. Άρχισα με την αλλαγή διάφορων τύπων πληκτρολογίων του υπολογιστή μου, διότι  τα λάθη μου  είχαν αρχίσει να ανταγωνίζονται τα σωστά που με υποχρέωναν σε συχνές επαναλήψεις, αλλά και πάλι τα αποτελέσματα δεν βελτιώθηκαν. Τελικά κατέληξα στο συμπέρασμα ότι μου απομένουν δύο λύσεις. Να σταματήσω εντελώς το γράψιμο ή να περιορίσω το μέγεθος των κειμένων και την ταχύτητα γραφής και ενδεχομένως αμφότερα . Εκείνο που για την ώρα απέκλεισα είναι η διακοπή της καθιερωμένης μου αυτής συνήθειας, που ενδεχομένως να  επιδράσει θετικά ή αρνητικά στους αναγνώστες μου, διότι κατά τον Αριστοτέλη  η συνήθεια αποτελεί δεύτερη φύση και εγώ δεν είμαι διατεθειμένος να λειτουργήσω ‘’παρά φύσιν’’.- Αντώνης

Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020

ΕΧΟΥΜΕ ΤΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΠΟΥ ΑΞΙΖΟΥΜΕ


Αποτελεί διαχρονικό αξίωμα ότι η νεολαία αποτελεί το μέλλον της χώρας και δεν αρκεί να το λέμε αλλά να το κάνουμε πράξη. Να την καταστήσουμε άξια και ικανή για να αλλάξει το νοσηρό κατεστημένο που έχει επιβάλλει η γεροντοκρατία, ώστε   τα υγιή στελέχη της να μη  φεύγουν στο εξωτερικό . Με καταδικασμένες από την ίδια τη ζωή, ιδεοληψίες   και  εκπαιδευτικές ‘’μεθοδεύσεις’’ της πολιτείας, κάνουμε ό,τι μπορούμε για να την αποτρέψουμε από τον [διεθνώς αποδεκτό] ορθό δρόμο. Στο όνομα μιας επίπλαστης ελευθερίας και προοδευτικότητας, που εγγίζει τα όρια της ασυδοσίας, έχει ενοχοποιηθεί η έννοια της οικογένειας [ το βασικό κύτταρο της κοινωνίας] και της πατρίδας. Φθάσαμε στο σημείο να αποτελεί  εθνική ύβρη η εφαρμογή του Νόμου και της τάξης και  αντί να απαλείψουμε τις όποιες αστυνομικές παρεκτροπές, ρίχνουμε  νερό στο μύλο της άκρας δεξιάς και του  ετερόδοξου εξτρεμισμού, που προσπαθούν να ιδιοποιηθούν μια ιδιότυπη δική τους    ‘’νομιμότητα’’.

 Δεν ξέρω αν φθάσαμε στο ‘’επιδιωκόμενο σημείο απελευθέρωσης  και προοδευτικότητας’’ της νεολαίας μας , αλλά τα φαινόμενα της εποχής μας , με καταστροφές ξένων περιουσιών – έστω και δημόσιων για τις οποίες εμείς θα κληθούμε να πληρώσουμε - και η συνειδητή ανυπακοή στους Νόμους και τους κανόνες της πολιτείας,  μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι προς τα εκεί πάμε. Αναφερόμενος  στα δύο  πρόσφατα περιστατικά με τον μαθητή που εξύβρισε την καθηγήτριά του και το πόρισμα για τιμωρία ποδοσφαιρικών ‘’επιχειρήσεων’’, αδυνατώ να αποδεχθώ την παντοειδή αντίδραση των επίσημων φορέων της κοινωνίας.

Στην πρώτη περίπτωση του μαθητή,  στην οποία δεν φταίει μόνο αυτός, αλλά εκείνοι που καθημερινά του τριβελίζουν τα μυαλά με ‘’επαναστατικές’’ αντιλήψεις διεκδίκησης των δήθεν  ‘’δικαιωμάτων’’ του. Το  κακό είναι ότι βρέθηκαν πολλοί που απέδωσαν ευθύνες και στην καθηγήτρια, ‘’διότι έμεινε εντελώς ψύχραιμη’’. Σκεφθείτε τι θα έλεγαν σήμερα οι επικριτές της, αν στα όρια της αυτοπροστασίας της, του ‘’άστραφτε’’ τον παλαιόθεν καθιερωμένο ‘’κόλαφο’’. Ακόμα χειρότερο όμως είναι ότι  την πράξη αυτή δικαιολόγησαν με τον τρόπο τους και αρκετοί  συνάδελφοί της εκπαιδευτικοί. Τέτοια προβλήματα δεν λύνονται βέβαια στα δικαστήρια, πρέπει όμως να λύνονται και δεν αποτελεί λύση η αποβολή μιας ημέρας που του είχε επιβληθεί. Θα μου πείτε βέβαια ότι ακόμα και φοιτητές διαλύουν συνελεύσεις ή ‘’χτίζουν’’ καθηγητές τους στα γραφεία τους με το ακαταδίωκτο και ηρωοποιούνται, αποκτώντας ενδεχομένως και προοπτικές ανέλιξής τους στην  πολιτική εξουσία !!!

Η δεύτερη περίπτωση αφορά το περίπαθο ποδόσφαιρο και συγκεκριμένα την απόφαση μιας επιτροπής [Ε Ε Α ] για την αυστηρή τιμωρία δύο ομάδων. Αυτό και μόνο έδωσε το έναυσμα να ξεσπάσει πόλεμος βορείων και νοτίων. Ακόμα και ευρωβουλευτές απείλησαν το κόμμα τους αν δεν ενδώσει στις επιταγές των ‘’αδικημένων’’ ομάδων τους. Τελικά μαθαίνω ότι ο ευρωβουλευτής διεγράφη από το κόμμα του  [δεν παραιτήθηκε από τις πλουσιοπάροχες αμοιβές του], για ανακοίνωσή του που το περιεχόμενό της προδίδει ότι του την είχαν ‘’ετοιμάσει άλλοι’’. Το κόμμα του όμως έσπευσε να καταθέσει τροπολογία για να πέσει η ομάδα του στα μαλακά. Εκεί όμως έρχεται η άλλη μεγάλη ομάδα του νότου, που αποκάλυψε τη διαπραχθείσα ‘’λαθροχειρία’’ που προκάλεσε το πόρισμα της επιτροπής , απειλώντας επίσης για αντίμετρα. Τι θα γίνει τελικά δεν ξέρω, ξέρω όμως καλά ότι αν η νομοθεσία για ανάλογα παραπτώματα είναι αυστηρή την αλλάζουμε έγκαιρα, χωρίς να υποκύπτουμε σε εκβιασμούς. Σε πολιτισμένες ευρωπαϊκές χώρες έχουν υποβιβασθεί πασίγνωστες ομάδες χωρίς πολέμους και η Αγγλία απέκλεισε τις δικές της ομάδες από διεθνείς διοργανώσεις, για παραδειγματισμό. Αυτό απαιτεί η περίφημη κανονικότητα, που υποκριτικά κατά καιρούς επικαλούμαστε!!!

Θα μπορούσατε να μου πείτε ότι η τροπολογία αυτή αποτελεί δείγμα των καιρών και εν μέρει θα συμφωνούσα, διευκρινίζω όμως ότι στη χώρα μας είναι δυστυχώς ο κανόνας σε πλείονες καταστάσεις. Οι νέοι μας, εκμεταλλευόμενοι την ανοχή οικογένειας και  πολιτείας ή επιδεικνύοντας κομματική νομιμοφροσύνη,  υποθηκεύουν το μέλλον τους – που είναι δικαίωμά τους – αλλά και των υπολοίπων που δεν το δικαιούνται. Η  δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου για την  πρόληψη διχασμού της κοινής γνώμης ,όπως και η φαρισαϊκή αντίδραση της αντιπολίτευσης  είναι προσχηματική και  τελικά ο καθένας που νομίζει ότι αδικείται θα απειλεί με κλείσιμο δρόμων, κάψιμο περιουσιών και τις υπόλοιπες γνωστές μεθοδεύσεις. Η αίτηση για ονομαστική ψηφοφορία της τροπολογίας και μάλιστα από βουλευτή που συχνά φιλοξενείται στις γηπεδικές σουίτες του ‘’απειλούμενου’’ από την πρόταση σωματείου, ξεπερνά ακόμα και το ανέκδοτό του για τις σαρανταποδαρούσες. Αν λοιπόν αυτή την νεολαία [που πρωτοστατεί σε τέτοιες κινήσεις] θέλουμε , δεν πρόκειται ποτέ να γίνουμε ΚΑΝΟΝΙΚΗ ευρωπαϊκή χώρα, όπως δολίως ισχυριζόμαστε και οι υγιώς σκεπτόμενοι νέοι μας θα συνεχίσουν να ξενιτεύονται  !!! Αντώνης


Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2020

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ [ευχή ή κατάρα]




Μετά την περίοδο ανταλλαγής ποικίλων  ευχών  που διανύσαμε, αισθάνομαι ότι προσωπικά τουλάχιστον, έχω  εξαντλήσει το πλουσιότατο ευχετήριο λεξιλόγιο μου. Θεωρώ τουλάχιστον τετριμμένη και ίσως ‘’καταχρηστική’’, ιδιαίτερα για άτομα προχωρημένης ηλικίας  την ευχή  ‘’χρόνια πολλά’’ , όπως θα προσπαθήσω να εξηγήσω στη συνέχεια. Διευκρινίζω εδώ ότι με τη λέξη ευημερία, που ενίοτε χρησιμοποιώ στις ευχές μου, δεν εννοώ  τα πλούτη και τη χλιδή αλλά μια ‘’ανεκτή’’ ποιότητα ζωής, που  καθιστά τη μακροζωία  υποφερτή  για πολλούς συνανθρώπους μας. Επανέρχομαι λοιπόν  στον τίτλο του πονήματός μου και  θα προσπαθήσω να  γίνω πιο σαφής και συγκεκριμένος, αποφεύγοντας τις όποιες  παρερμηνείες και ενδεχόμενες παρεξηγήσεις ακραίων ή οριακών καταστάσεων.

Ξεκινώ λοιπόν με τη σοφή ρήση ‘’ουκ εν τω πολλώ το ευ αλλ’ εν τω ευ το πολύ’’, που αποδίδεται σε παράφραση προτροπής του αυλητή Καφισία προς τον μαθητή του που έπαιζε τον αυλό με ιδιαίτερη ένταση. Τον επανέφερε στην τάξη με τη ιστορική φράση : "οκ ν τ μεγάλ τ ε κείμενον εναι, λλ ν τ ε τ μέγα" , με απλά λόγια δεν έχει σημασία η ποσότητα αλλά η ποιότητα.  

Έρχομαι λοιπόν στο προκείμενο - ‘’χρόνια πολλά’’, όπως το αντιλαμβάνομαι στα 86 μου χρόνια, που άρχισε να με προβληματίζει. Οι αγαθές ενδεχομένως προθέσεις των ευχομένων  μακροζωίαν δεν αποτελούν     επιθυμητή  έκβαση  για  πολλούς  υπερήλικες  της εποχής μας, στην οποία ο μέσος όρος ζωής συνεχώς ανεβαίνει ,  σε βάρος ενίοτε της ποιότητάς της. Μόνο όσοι βρίσκονται στην κατάσταση αυτή μπορούν να εκτιμήσουν σωστά τη συγκεκριμένη ‘’ευχή’’ , η οποία  αποτελεί κατάλοιπο παλαιότερων προσδοκιών ή ατόμων με προσλαμβάνουσες παραστάσεις, σαν αυτή που ακολουθεί.

  Στην Ολλανδία [Ουτρέχτη] επισκέφθηκα πριν 30 χρόνια  γνωστό μου ζευγάρι  υπερηλίκων, σε ειδικό κρατικό ΙΔΡΥΜΑ, στους οποίους   είχε παραχωρηθεί άνετο μικρό πλήρως λειτουργικό διαμέρισμα, έναντι παρακράτησης μέρους της μέτριας  σύνταξής τους. Εκεί είχαν μεταφέρει  τα αγαπημένα τους προσωπικά αντικείμενα, είχαν πλήρη ιατρική φροντίδα, ειδικά μηχανήματα που διευκόλυναν την κίνηση και τις λοιπές σωματικές ανάγκες τους και μεγάλο κοινόχρηστο σαλόνι για να περνούν τις ελεύθερες ώρες τους και να δέχονται φίλους και συγγενείς. Παράλληλα επέτρεπαν σε οικείους και γνωστούς  [που ανήκαν σε λίστα εμπίστων προσώπων]  να τους φιλοξενούν για όσο χρόνο επιθυμούσαν αμφότεροι. Στους ανθρώπους αυτούς [ κοντά στα 90 τους] ευχόμουν συνειδητά χρόνια πολλά και από ό,τι έμαθα ΕΖΗΣΑΝ μέχρι τα 100. Σημειωτέον ότι είχαν πολλά παιδιά ‘’διάσπαρτα ανά την υφήλιο’’, με θαυμάσιες σχέσεις και εξαίρετη επικοινωνία,  χωρίς να επηρεάζεται  εκατέρωθεν η ζωή τους.

Με τα γραφόμενά μου δεν προτείνω να γίνει η χώρα μας  ξαφνικά Ολλανδία, αφού και εμείς – δυστυχώς ή ευτυχώς – δεν είμαστε Ολλανδοί, εμμένοντας στις  δικές μας επιλογές και ως γνωστόν, κάθε επιλογή έχει το τίμημά  της. Προσωπικά, που έτυχε να γνωρίσω αυτές τις διαφορές, σαν άνθρωπος  με τις αδυναμίες του, καμιά φορά ζηλεύω κυρίως όταν μούρχεται στο μυαλό μια άλλη σοφή αρχαία ρήση ‘’φοβο τ γήρας, ο γάρ ρχεται μόνον’’  και μπορώ πια να σας διαβεβαιώσω ότι είναι απόλυτα αληθές. Τις ατέλειωτες όμως  μέρες της μοναξιάς  – που για λόγους ευπρέπειας χαρακτηρίζουμε προσωπική  επιλογή  – τι γίνεται; Μέχρι τώρα σκότωνα την ώρα μου με το ‘’γράψιμο’’ και κρατούσα για ύψιστη πολυτέλεια  το ερασιτεχνικό ψάρεμα. Τα συνοδά όμως  του γήρατος, δυσχεραίνουν προοδευτικά τη συχνή  χρήση του πληκτρολογίου του  υπολογιστή μου, ενώ   για άλλους πρόσθετους λόγους αναγκάστηκα να ‘’ρευστοποιήσω’’ το σκάφος και τα λοιπά αλιευτικά μου μέσα. Ποιους σκοπούς πλέον υπηρετεί η συνέχιση του γήρατός μου, το οποίο  οσημέραι καθίσταται πολλαπλώς αλγεινότερον και όχι μόνον!!!. Τέτοιες στιγμές μου έρχονται στο νου σκέψεις και χαρακτηρισμοί , σαν αυτή που ακολουθεί και μελαγχολώ. ‘’ Η ποιότητα ζωής εκφράζει την υποκειμενική αίσθηση πληρότητας και ασφάλειας καθώς και την ικανοποίηση και απόλαυση που δημιουργεί στον άνθρωπο η συμμετοχή του σε όλες τις δραστηριότητες της καθημερινότητας (Ventegodt, Hilden and Merrick. Πόσοι , ποιοι  και για πόσο έχουν τη δυνατότητα εφαρμογής της απλής και αναγκαίας αυτής   προϋπόθεσης ;;;

Ξεκαθαρίζω ότι σε  καμιά περίπτωση  δεν περνάει από το μυαλό  μου  οποιοσδήποτε  τρόπος συντόμευσης της ζωής μου, που θεωρώ απαράδεκτο και δείγμα δειλίας, εξακολουθώ όμως να θεωρώ τραγική ειρωνεία μια τέτοια ευχή!!!  Μοναδική μου άμυνα στην τεχνητή παράταση αποτελεί η από εξαετίας και πλέον αποχή μου από οποιαδήποτε συνδρομή εργαστηριακών ή άλλων   ιατρικών εξετάσεων, αφήνοντας την απόλυτη  πρωτοβουλία στη  φύση να επιτελέσει το έργο της με τα δικά της – ελπίζω σοφά ακόμα κριτήρια, αφού την έχουμε  διαστρέψει και αυτή!!!

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

Ο συντάκτης του παρόντος  στη  συγκεκριμένη του εργασία λειτούργησε εν ψυχρώ και  με πλήρη υποκειμενικό έλεγχο των πνευματικών του λειτουργιών. Δηλώνει δε πανευτυχής πατέρας, παππούς και προππάπος που απολαμβάνει την ευτυχία του και  τρομάζει στη σκέψη ότι η ενδεχόμενη αδυναμία του για ‘’αυτοεξυπηρέτηση’’ θα επιβαρύνει, καθοιονδήποτε τρόπο, τη ζωή  οποιουδήποτε εκ των οικείων του. Απορρίπτει δε τη συνειδητή μεταφορά του σε κρατικό ‘’οίκο ευγηρίας’’, αφού σε αξιοπρεπή ιδιωτικό το αποκλείει η  οικονομική ελληνική πραγματικότητα  !!!    Αντώνης

Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2019

ΝΟΣΤΑΛΓΟΙ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ


        ΝΟΣΤΑΛΓΟΙ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ

Το παρόν αποτελεί και πρόσχημα για να εκφράσω σε      όλους σας τις θερμότερες ευχές μου για τις γιορτές

                                         




Πριν  εντρυφήσουμε στο θέμα μας, θεωρώ αναγκαίο να προτάξω την ετυμολογία της λέξης νοσταλγός, που δεν έπαψε ποτέ να απασχολεί  ιδιαίτερα τον Ελληνισμό που την έχει βιώσει , τη βιώνει και φοβάμαι ότι θα συνεχίσει να το κάνει και στο μέλλον. Ρίζα της λέξης είναι ο νόστος, που   σημαίνει την επιστροφή των ‘’ξενιτεμένων’’  και συνεπώς  νοσταλγός είναι όποιος  αισθάνεται ψυχικό πόνο και γλυκόπικρα συναισθήματα, τα οποία του  προκαλούνται από την ανικανοποίητη εισέτι λαχτάρα του γυρισμού στην πατρίδα, σε κάποιον αγαπημένο τόπο ή σε ευχάριστες καταστάσεις του παρελθόντος. Αναμένει δε πάντα το νόστιμον μαρ [ τη μέρα της επιστροφής] όπως αναφέρεται και στο προοίμιο της Οδύσσειας.

Οι γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, αποτελούν ενίοτε αφορμές για την αναζωπύρωση τέτοιων συναισθημάτων τα οποία ίσως ‘’αδικούν’’ κάθε νέο χώρο διαβίωσης. Το έζησα και ο ίδιος προσωπικά στην μακρόχρονη διαμονή μου στην ξένη, διότι η νοσταλγία είχε ωραιοποιήσει στο νου και την καρδιά  μου τη γενέτειρα και γενικότερα την πατρίδα και μου στερούσε την αντικειμενικότητα στη σύγκριση.  Αυτό το διαπίστωσα όταν επέστρεψα οριστικά στην πατρίδα και εγκαταστάθηκα μόνιμα στη γενέτειρα. Στην αρχή πίστεψα ότι γύρισα σε λάθος τόπο, όπου μιλούσαν μια γλώσσα που  δεν καταλάβαινα και έπαθα κυριολεκτικά πολιτιστικό σοκ!!! Επέμεινα, διότι αγαπούσα και αγαπώ τον τόπο και τους ανθρώπους του και αναγκάστηκα να ‘’κάνω πίσω’’ σε πολλές παραδοχές μου για να γίνω αποδεκτός. Με αποκαλούσαν ξενομανή σε κάθε αναφορά μου στο εξωτερικό και μόνο όταν ‘’νέρωσα’’ σε υπερβολικό βαθμό το κρασί μου, άρχισα να συνεννοούμαι με τους φίλους και τους δικούς μου ανθρώπους.

Ύστερα από 28 χρόνια συνεχόμενης διαμονής στον τόπο μου και καθημερινή προσπάθεια, βρήκα κάποιους – ελάχιστους – που με αποδέχτηκαν απόλυτα και μια  οριακή ανοχή από κάποιους άλλους στο δικαίωμά  μου να εκφράζω ‘’ελεύθερα’’ προσωπικές απόψεις. Ομολογώ ότι υπήρξαν στιγμές που διερωτήθηκα μήπως φταίω  εγώ, που δεν είχα υιοθετήσει τα νεωτεριστικά προοδευτικά  στοιχεία , που είχαν   εν τω μεταξύ  εμφιλοχωρήσει  στην Ελλάδα που άφησα φεύγοντας. Με θεωρούσαν παλιομοδίτη συντηρητικό που δεν αποδέχτηκα τα γκρίκλις και το γενικότερο λεξιλόγιό τους  και δεν  σταμάτησα  ποτέ να εκφράζομαι  με τον παραδοσιακό τρόπο , ούτε  δέχτηκα να αλλάξω το πολιτιστικό μου επίπεδο για να γίνω αρεστός. Το συνηθέστερο ερώτημα που δεχόμουν , τον πρώτο καιρό, στις  δοσοληψίες μου με τις ελάχιστες υπηρεσίες της μικρής μου κωμόπολης, ήταν ‘’από πού είμαι’’ και εκφράζομαι τόσο διαφορετικά. Με ενοχλούσε πραγματικά αυτή η διαφοροποίηση, διότι σε ένα μικρό τόπο  που όλοι μας γνωριζόμαστε, έδειχναν ότι αμφισβητούσαν   την  εντοπιότητά μου, δηλαδή ένοιωθα ξένος στον τόπο που γεννήθηκα και  μεγάλωσα!!!

 Με τον καιρό όμως άρχισαν να με αποδέχονται και αρκετοί μάλιστα επιδίωκαν τη συντροφιά μου, διάβαζαν και επικροτούσαν τα κείμενα στην ιστοσελίδα μου, σε σημείο να αισθανθώ  ότι, επί τέλους, έφθασε  και για μένα η ώρα να βιώσω το  ‘’ νόστιμον  ἦμαρ’’. Δεν ξεχνώ ότι λίγα χρόνια πριν, είχα ακούσει προτάσεις ντόπιων  για ‘’εξοστρακισμό’’ μου, διότι κατέκρινα την  κομματικοποιημένη   κοινωνική δραστηριότητα. Δεν έχω παράπονα από κανένα και για τίποτα, παρά το γεγονός ότι η ελάχιστη συμμετοχή μου στα κοινά –κυρίως πολιτιστικά θέματα – με δική τους ομόφωνη απόφαση, αντιμετωπίστηκε με προκατάληψη. Μου ζητήθηκε να αναβιώσω τη δημιουργία  ενός Πολιτιστικού Συλλόγου  και της ανδρικής παραδοσιακής χορωδίας της πόλης που είχαν διαλύσει για κομματικούς ή άλλους προσωπικούς λόγους. Αφού το πετύχαμε, άρχισαν να επιδιώκουν τη ‘’διάλυση’’ της άλλης χορωδίας , ανεβάζοντάς μου την αρτηριακή πίεση στο 20, οπότε στράφηκα   στο ερασιτεχνικό ψάρεμα για να ‘’ηρεμήσω’’ και άλλαξα στέκι, περιορίζοντας και τον κύκλο των ατόμων που συναναστρεφόμουν.

Από όλη αυτή την περιπέτεια – ένα μικρό μόνο μέρος της οποίας σας ανέφερα – βγήκα πιο σοφός και κατάλαβα  ότι πολλοί από τους νεοέλληνες, δεν θέλουν αλλαγές ‘’ ούτε επί τα βελτίω’’, διότι έτσι ξεβολεύονται από την κομματική εξάρτηση που είχε  καταστεί προϋπόθεση ύπαρξης και επιβίωσης.  Αρνούνται – ελπίζω ασυνείδητα – να ανανήψουν από  μια περίοδο που διάβρωσε ακόμα και τη δημοκρατία μας και αλλοίωσε σε μεγάλο βαθμό, την αλληλεγγύη και την κατανόηση ανάμεσα στους ανθρώπους. Υπάρχουν νοσταλγοί ακόμα και της χούντας, και ακραίων αναρχικών αντιλήψεων, χωρίς να το πιστεύουν  και ίσως  κάποιοι  νοσταλγούν ακόμα και την επιστροφή σε ένα νοσηρό και επικίνδυνο παρελθόν. Θέλουν έτσι να δείξουν διαφορετικοί , χωρίς να είναι και ίσως και χωρίς να το πιστεύουν. Αρνούνται και καταδικάζουν  τον φασισμό, με φασιστική όμως μεθοδολογία , αφού προσπαθούν να επιβάλουν την άποψη ότι είναι οι μοναδικοί  και αυθεντικοί κάτοχοι της απόλυτης αλήθειας. Παραβλέπουν   ότι η στάση αυτή  αποτελεί την πεμπτουσία του φασισμού, ο οποίος δεν αποτελεί προνόμιο ή κουσούρι συγκριμένης κομματικής απόχρωσης, αλλά τρόπο ‘’σκέψης’’ και δράσης.

Είναι όμορφο πράγμα η νοσταλγία – έστω και αν οδηγεί στην όποια   ωραιοποίηση, αρκεί να μην οδηγεί σε αναβίωση περιόδων που έβλαψαν τη χώρα και αλλοίωσαν τον ελληνικό τρόπο σκέψης. Μερικοί, πιστεύοντας ότι είναι καινοτόμοι και  προοδευτικοί, φθάνονν στο σημείο να νοσταλγούν  και να επιθυμούν την επαναφορά  γεγονότων  που η ίδια η  ζωή απέρριψε οριστικά και αμετάκλητα. Επικαλούνται το πανεπιστημιακό άσυλο, του οποίου νοσταλγούν την επαναφορά,  άτομα άσχετα με αυτόν τον χώρο και δεν λένε λέξη για το ‘’κτίσιμο’’ καθηγητών, τα ρόπαλα και  τις καταλήψεις που  αποφασίζουν κάποιες μειοψηφίες, ίσως γιατί ξέρουν  ότι ανάλογες καταστάσεις διευκόλυναν κάποτε, ακόμα  και την άνοδο στην ‘’εξουσία’’!!!

Καλά Χριστούγεννα και καλύτερο Νέο Χρόνο με υγεία.

 Αντώνης

Ο ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ ΜΑΣ ΤΗΝ ''ΕΦΕΡΕ''


    Με θλίψη πληροφορούμαι την απώλεια του αγαπημένου μας Δημητράκη και αντί άλλης συμμετοχής στον ύστατο αποχαιρετισμό του, προτίμησα να κοινολογήσω το συναπτόμενο κείμενο που αναφέρεται σε  ένα περιστατικό από τη μακρόχρονη συνυπηρέτησή μας  και  με φέρνει πιο κοντά του. Αντώνης



Μετά λύπης μου σας γνωρίζω ότι απεβίωσε ο αγαπητός συνάδελφος Δημήτρης Δούκας.



Η κηδεία του, όπως πληροφορήθηκα, θα γίνει αύριο 14.30 στο κοιμητήριο του Βύρωνα.



Ο Θεός να τον αναπαύσει. Καλό Παράδεισο



Ζωή σε όλους μας



Βασίλης



          Ο ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ ΜΑΣ ΤΗΝ ‘’ΕΦΕΡΕ’’





Λαμπρό παιδί και πάντα ανυπόμονος, φρόντισε να μας αιφνιδιάσει ακόμα και με την τελευταία πράξη της ζωής του. Βιάστηκε να περάσει στην αιωνιότητα , αγνοώντας την προτεραιότητα, ημών των γηραιότερων φίλων και συναδέλφων του. Είμαι σίγουρος ότι βρήκε μια καλή θέση στον Παράδεισο και θα κάνει κάτι και για μας, που πάντα λαχταρούσαμε την παρέα του..

Σ’ αυτές τις δύσκολες στιγμές, θα προσπαθήσω να αποφύγω τα πένθιμα και τετριμμένα λόγια, που σκοπό έχουν να απαλύνουν τον πόνο όλων των δικών του. Θα τον αποχαιρετήσω με ένα πικρόγλυκο περιστατικό που αφορά τους δυο μας , όπως πικρόγλυκη είναι πάντα και η οριστική μας απομάκρυνση από τη ζώσα επικαιρότητα.

Θαρρώ ήταν Νοέμβρης του 1973 – σε κάθε περίπτωση τη μέρα του  πραξικοπήματος του Ιωαννίδη και ο Δημήτρης ήταν μόνος υπηρεσία στο Υπουργείο. Μου τηλεφώνησαν ότι αισθάνθηκε μια αδιαθεσία και είχαν καλέσει τις πρώτες βοήθειες. Πήρα το αυτοκίνητό μου και οδηγώντας εντελώς μόνος στη Συγγρού - λόγω  απαγόρευσης της κυκλοφορίας – έφθασα στο ύψος της ‘’Μ. Βρετανίας’’, όπου με σταμάτησαν στρατιωτικές μονάδες και μου ζήτησαν την απαιτούμενη άδεια. Στο άκουσμα της  ‘’υπηρεσιακής και εθνικής ανάγκης’’   που επικαλέστηκα, με αντιμετώπισαν ειρωνικά, μέχρι που ο επικεφαλής Ταγματάρχης που ειδοποιήθηκε, μου επέτρεψε να διανύσω πεζή την υπόλοιπη απόσταση, αφήνοντας το αυτοκίνητο μου μπροστά στα ανθοπωλεία.

Μπαίνοντας στο  γραφείο, ενημερώθηκα από τον Ακόλουθο υπηρεσίας ότι είχε ήδη μεταφερθεί σε νοσοκομείο. Επικοινώνησα με τον υπεύθυνο γιατρό που με διαβεβαίωσε ότι απλώς είχε ‘’πιει λίγο παραπάνω’’ το προηγούμενο βράδυ και αυτό ήταν όλο. Όταν βρεθήκαμε την επομένη, μου εκμυστηρεύτηκε ότι είχε παραβρεθεί σε μια κοινωνική φιλική συγκέντρωση  και απλά δεν άντεξε το ξεπέρασμα των ‘’ορίων’’ του. Κάθε φορά που βρισκόμασταν μαζί σε συγκεντρώσεις με οινοποσία,  γελούσαμε με την ανάμνηση του  περιστατικού του Νοεμβρίου. Με την ίδια γλαφυρή ανάμνηση τον ξεπροβοδίζω προσωρινά  στο μεγάλο του ταξίδι, αφού στην ηλικία μου δεν βρίσκομαι μακριά από μια νέα μας συνάντηση.

Στην αγαπημένη του Ρόη και την οικογένειά του,  που αγνοώ οποιαδήποτε διεύθυνση επικοινωνίας μαζί της, στέλνω τα βαθειά μου συλλυπητήρια και την αγάπη μου, μέσω οποιουδήποτε συναδέλφου επικοινωνήσει μαζί της, διότι εγώ στα 86 μου πια, αδυνατώ να ρισκάρω ένα τέτοιο ταξίδι. Αντώνης

Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2019

Η ΚΑΛΟΜΟΙΡΑ ΚΑΙ Η ΚΑΚΟΜΟΙΡΑ


Αυτή η χώρα – η πατρίδα μας – έχει χάσει τον μπούσουλα και προσπαθεί να ισορροπήσει με ακροβασίες, αφού  το ‘’μέτρο’’  που  δίδαξε ο Αριστοτέλης και η  ιστορική μας πρακτική , αποφεύγεται συστηματικά, διότι  δεν  βολεύει γενικώς τους κομματικούς μικρομεγαλισμούς. Σε πιο χαλαρές και ανέμελες εποχές, η χώρα βρισκόταν στον αστερισμό της Καλομοίρας. Οι περισσότεροι νεοέλληνες, αποδεχόμενοι τα δάνεια που  χορηγούσαν πιεστικά οι τράπεζες, εκπλήρωσαν όλα τα απωθημένα τους. Σαν τον άφρονα  τζίτζικα του παραμυθιού, αγόρασαν αυτοκίνητα και ό,τι άλλο είχαν στερηθεί ή έβλεπαν στο γείτονα, χωρίς ποτέ να αναλογισθούν τις συνέπειες του χρέους. Άλλωστε το ίδιο έκανε και η επίσημη πολιτεία, διορίζοντας ή μονιμοποιώντας εποχιακούς και παρέχοντας αυξήσεις με δάνεια. Τα αποκληθέντα και πολιτιστικά κέντρα ‘’μπουζουξίδικα’’ έσφυζαν από δραστηριότητα σε σημείο να επιβληθούν περιορισμοί στα ωράρια λειτουργίας για να ελεγχθεί η ενόχληση των περιοίκων. Οι ‘’νεοπλουτλίδηδες’’  ευγνωμονούσαν την καλή τους μοίρα  και παραληρούσαν στη θέα και στο άκουσμα της ‘’συνώνυμης’’ δροσερής Ελληνοαμερικανίδας αοιδού,  προσπαθώντας να χαρούν    την τσαχπινιά  και να συμμερισθούν την ευδαιμονία της, αφού τότε όλα έδειχναν  καλά.

Τα καλά και ωραία όμως κάποτε τελείωσαν και  όλοι μας επιστρέψαμε στην αδυσώπητη πεζή πραγματικότητα. Ο  καιρός περνούσε και το κοριτσάκι από τις Η.Π.Α. μέστωσε και απέδειξε  ότι είναι μεν  Αμερικανίδα  αλλά όχι και  ‘’αμερικανάκι’’ και κατάλαβε ότι η χώρα των γονιών της δεν προσφέρεται πλέον για πολλά και σοβαρά πράγματα, αφού τα δανεικά κάποτε τελειώνουν. Μάζεψε λοιπόν τα μπογαλάκια της και ‘’πήρε των ομματιών της ‘’, επιστρέφοντας στη δεύτερη πατρίδα της να κάνει οικογένεια και προκοπή, ακολουθώντας τη σοφή ρήση του  Κωνσταντίνου Καραμανλή ότι ‘’ έξω πάμε καλά ’’, ενώ στη χώρα μας ‘’γίνεται της κακομοίρας’’. Με λίγα λόγια δεν αντέξαμε την τεχνητή ‘’ευδαιμονία’’ που ζούσαμε , τρώγοντας πολλαπλάσια από τα παραγόμενα. Επιστρέψαμε λοιπόν στη μιζέρια ,που μπορεί να μην αρέσει αλλά προσφέρεται στους λαϊκιστές και ‘’προοδευτικούς’’, που μόνο εκεί  μπορούν να στηρίξουν  την επιτυχία τους και για μια φορά ακόμα τα κατάφεραν.

Κάποιοι νέοι ‘’χαρισματικοί’’, προβάλλοντας και μια θολή ‘’επαναστατική’’ μαχητικότητα και την υπόσχεση ότι θα συντρίψουν τους κουτόφραγκους που πίνουν το αίμα μας, έπεισαν τους δύσμοιρους συμπατριώτες μας που στερήθηκαν ξαφνικά τα μεγαλεία τους, να δηλώσουν  ‘’αριστεροί’’. Εδώ έβαλαν το χεράκι τους και αρκετοί μεγαλοδημοσιογράφοι , οι οποίοι έσπευσαν να αναδείξουν την οικονομική αυθεντία ενός οικονομολόγου που ‘’κατείχε τη μοναδική και απόλυτη αλήθεια του  άλλου δρόμου’’ και το κακό έγινε. Για μια φορά ακόμα όμως, οι ελπίδες αποδείχτηκαν φρούδες, αφού η αριστερή ηγεσία μας ανακάλυψε  ότι δεν υπάρχουν κουτόφραγκοι και αιμοσταγείς καπιταλιστές ούτε άλλος δρόμος. Καθαίρεσαν τους εμμονικούς παλαιοαριστερούς και τον ‘’αυθεντικό’’ Υπουργό οικονομικών, μετρίασαν τη ‘’φανερή’’ προβολή του επαναστατικού προτύπου και ανακάλυψαν τον κύριο Τράμπ, την κυρία Μέρκελ και τους λοιπούς φίλους των γερμανοτσολιάδων αντιπάλων τους. ΄Εγινε δηλαδή ένα νέο τουρλουμπούκι, με μοναδική σύνδεση με τις πρώτες προοδευτικές ημέρες, την ενδυματολογική και όχι μόνο  σαχλαμάρα και τις κομματικές μεταγραφές, που θύμιζαν ημέρες των ποδοσφαιρικών ελληνοποιήσεων.

Όταν τελικά οι νεοέλληνες κατάλαβαν ότι η προοδευτική  στροφή που τους υποσχέθηκαν ήταν φενάκη για να κρύψει την πολιτική γύμνια των δεξιόστροφων  αριστερών , στράφηκαν και πάλι στην πεπατημένη, δηλαδή στην γνωστή και αλάνθαστη μέθοδο της ‘’επάρατης’’, η οποία τουλάχιστον είναι δοκιμασμένη, όπως αποδεικνύει και η μακροβιότητα της. Τότε, οι αριστεροδέξιοι ηγέτες μας,  που έχασαν την κουτάλα και τις λοιπές επιδαψιλεύσεις, στύλωσαν τα πόδια στην άρνηση  και  θυμήθηκαν και πάλι την αριστερή τους καθαρότητα. Θεωρούν  ακροδεξιά μάθε αλλαγή που επιχειρεί  η νέα πολιτική ηγεσία, ακόμα και το δικαίωμα ψήφου των συμπατριωτών μας που αναγκάστηκαν να γίνουν μετανάστες, περνώντας από τον αστερισμό της Καλομοίρας σε εκείνον της  ‘’κακομοίρας’’ και της κακομοιριάς.

Διακηρύσσουν  ότι στις τελευταίες τρεις εκλογικές αναμετρήσεις  ο  λαός ξεγελάστηκε – κρίνοντας προφανώς εξ ιδίων – και ‘’ανακαλύπτουν’’ με τις περιοδείες τους ότι η κατάσταση στη χώρα έχει επιδεινωθεί και ό,τι κάνουν οι νέοι ηγέτες βλάπτει ανεπανόρθωτα τα συμφέροντα της χώρας και κυρίως διακόπτει την αριστερή στροφή που οι ίδιοι είχαν επιχειρήσει. Δικαιολογημένα βέβαια – σαν αντιπολίτευση -  διαφωνούν με τα έργα της νέας κυβέρνησης, παραλείπουν όμως να μας εξηγήσουν γιατί τους καταψήφισαν οι Έλληνες, αφού όλα τα  δικά τους έργα  ήταν ‘’καλά καμωμένα’’!!!  Είναι αλήθεια ότι  έτσι κάνουν όλοι οι ηττημένοι αλλά το να  συνεχίζουν να προβάλουν εκείνα για τα οποία καταψηφίστηκαν καταδεικνύει την έλλειψη επιχειρημάτων και μια στείρα αντίληψη για πολιτικούς που θέλουν να αυτοπροσδιορίζονται ως νέοι και προοδευτικοί, σε μια εποχή που η ιδεολογία αποτελεί μόνο  λεκτικό σχήμα. Ας κάνουν όμως μια προσπάθεια να συνεννοηθούν με τους υπόλοιπους για μια εθνική αντιμετώπιση του κοινού εχθρού ,που αμφισβητεί  και επιβουλεύεται την εδαφική μας ακεραιότητα. Ίσως μια τέτοια κίνηση να τους εξιλεώσει στα μάτια εκείνων που τους  είχαν πιστέψει. Τι να πει κανείς βέβαια για τους ‘’βεριτάμπλ’’ αριστερούς, που έχουν μείνει ακόμα στις αντιευρωπαϊκές εμμονές τους και στην επαναφορά ενός συστήματος που κατέρρευσε μαζί με το τείχος του Βερολίνου και οδήγησε τους λαούς της Ανατολικής Ευρώπης να στρέφονται – από αντίδραση – σε ακροδεξιές αγκαλιές.

Με αφορμή τον εορτασμό μιας επετείου του ΝΑΤΟ που έφερε στο διεθνές προσκήνιο τις επίσημες ελληνικές αντιδράσεις για τις καινούργιες τουρκικές προκλήσεις, θα αναφερθώ στο γνωστό και συνεχώς επιδεινούμενο πρόβλημα. του κακού γείτονα. Ο γείτονας αυτός, που εν τω μεταξύ  γιγαντώνεται πληθυσμιακά , με συνέπεια να μεγαλώνουν και οι ανάγκες του, αυξάνει και τις   επεκτατικές του βλέψεις. Στη χώρα μας έλαχε να είναι δίπλα του και να υφίσταται όλες αυτές τις επιπτώσεις. Δοκιμάστηκαν , κατά καιρούς, διάφορα ‘’γιατροσόφια’’ αλλά θεραπεία δεν βρέθηκε, αφού τελικά – παρά τα όσα ακούγονται από φίλους και συμμάχους- τα νιτερέσα που διέπουν τη διεθνή πραγματικότητα του επιτρέπουν να  εκβιάζει ατιμωρητί και ποικιλοτρόπως την παγκόσμια κοινωνία , ενώ  εμείς  αδυνατούμε  να εφαρμόσουμε μια εθνική γραμμή για την αντιμετώπισή του. Αναγκαζόμαστε πια να ελπίζουμε σε δυο θερμά λόγια των συμμαχικών σχηματισμών και στην  Ευρωπαϊκή αλληλεγγύη , αφού αν βρεθούμε έξω από το κοπάδι [ που έλεγε και ο αείμνηστος Αβέρωφ] θα μας φάει ο λύκος, παρά το γεγονός ότι τελικά είμαστε μόνοι  αλλά όχι ανάδελφοι!!!

Οι πόλεμοι γενικώς  δεν αποτελούν λύση και ελάχιστη σημασία έχει το αποτέλεσμα , αφού στους πολέμους όλοι βγαίνουν χαμένοι. Συνεπώς τα φαιδρά εκείνα βυθίσατε το ‘’χόρα’’ ή οι νεότεροι παλικαρισμοί είναι ανιστόρητοι και εξωπραγματικοί. Μοναδική ‘’λύση’’ είναι η αμυντική μας προετοιμασία και οχύρωση και μια – επιτέλους – εθνική  γραμμή αντιμετώπισης και καλλιέργεια συμμαχιών στη βάση του διεθνούς δικαίου. Η ιστορία διδάσκει – όπως έλεγε και ο Βιργίλιος πριν από  τους δικούς μας στρατηγούς και Υπουργούς – αν θέλεις ειρήνη ετοιμάσου για πόλεμο, αρκεί να κάνεις οτιδήποτε για να τον αποφύγεις. Ας ξανανιώσουμε  την ιδέα του πατριωτισμού – που δεν είναι εθνικισμός - πάνω από κομματικούς υπολογισμούς και αναμάσημα των ξεπερασμένων ιδεοληπτικών  συνθημάτων τύπου  ‘’ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο’’. Σε κάθε περίπτωση όμως είναι αναγκαίο ένα κανάλι  επικοινωνίας με τον αδίστακτο κακό γείτονα, για να πείσουμε και τη διεθνή κοινότητα αλλά και τον ίδιο τον γείτονα, ότι αυτό εξυπηρετεί και  το δικό τους συμφέρον. Αντώνης

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Αταλάντη Λοκρίδας, T.K. 35200, Φθιώτιδα, Greece
Γράφω για να εξωτερικεύσω προσωπικές μου σκέψεις και να μοιραστώ εμπειρίες και γεγονότα που βίωσα προσωπικά στη μακρόχρονη υπηρεσιακή και ιδιωτική μου διαδρομή.