Τρίτη 11 Απριλίου 2017

ΑΝΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΣΥΔΟΣΙΑ


Ζούμε μια ομαδική παράκρουση με την παντοειδή  αυθαιρεσία, αφού ο καθένας ειδικός και μη , αποφαίνεται δημόσια επί παντός επιστητού. Η πληθώρα των προσφερόμενων μέσων προβολής των ΜΜΕ και του διαδικτύου, δίνουν βήμα, στον καθένα για να προβάλει  ανεξέλεγκτα τις ‘’θαυματουργές’’ ιδιότητες του ‘’προϊόντος’’ του, χωρίς ποτέ κανείς να μπει στον κόπο να ελέγξει την πραγματική αξία του και κυρίως τις ενδεχόμενες επιπτώσεις  - πέραν των οικονομικών – και  τις παρενέργειες.  Αυτή η χώρα επιβιώνει συμπτωματικά και λειτουργεί μονίμως  με τον αυτόματο πιλότο.
Είναι αδύνατο να ανοίξεις την τηλεόραση και να μην υποστείς μια επαναλαμβανόμενη ομοβροντία των αυτόκλητων ‘’ειδικών’’ που φροντίζουν για την υγεία και την ομορφιά μας. Δεν είναι μόνο  γνωστοί παρουσιαστές και κυρίως  [ευειδείς] παρουσιάστριες, που πίνουν   και αλείφονται με τα ποικιλώνυμα  σύγχρονα ψιμύθια, που θεραπεύουν πάσαν νόσον και πάσαν …… αδυναμίαν  [αποφεύγω να χρησιμοποιήσω την ακριβή  ρήση του κατά Ματθαίον Ευαγγελίου] , διότι η  λέξη αυτή έχει πλέον  απαξιωθεί. Ακόμα και αρχηγός Κόμματος, [το έχω ξαναγράψει] που τελευταία το έκανε ‘’τελεία’’ , προβαίνει σε  επίδειξη των ευεργετικών ιδιοτήτων  ανάλογων ιδιοσκευασμάτων [τελευταία κατάλαβε την προκαλούμενη ‘’δυσφήμηση’’ του προϊόντος  και ανέθεσε το πρακτικό μέρος  της επάλειψης σε συνεργάτιδά του].
Φαίνεται ότι η προβολή τέτοιων προϊόντων είναι προσοδοφόρος και ίσως γι΄αυτό   ο βομβαρδισμός αυτός έχει καταστεί  πλέον ομοβροντία και χρηματοδοτεί  αμέτρητες  νέες και πολύωρες τηλεοπτικές εκπομπές. Δεν  υπάρχει πια νόσος   -σωματική ή πνευματική- και  αισθητική ατέλεια, που να μην εξαφανίζεται αυθωρί και παραχρήμα από τη σύγχρονη πανάκεια και εδώ αρχίζει ή μάλλον πρέπει να αρχίζει ο λογικός προβληματισμός. Επιτρέπεται στον καθένα μας να αντιποιείται την ιατρική ή την επιστημονική αισθητική και να προβαίνει σε απόλυτες ιατρικές υποδείξεις   , χωρίς να συγκινείται κανένας υπεύθυνος  για τον  έλεγχο του σύγχρονου κομπογιαννιτισμού;
 Σήμερα υπάρχει και ΕΣΡ , που μάλλον έχει όχι μόνο δικαίωμα αλλά και υποχρέωση  επέμβασης σε καταστάσεις καταστρατήγησης Νόμων,  προσβολής της δημόσιας αιδούς και κυρίως της αντιποίησης Αρχής. Επαναλαμβάνω εδώ και παλαιότερή μου αναφορά , σχετικά με την  περίπτωση αντιποίησης ακόμα και  της δικαστικής Αρχής, από  αυτεπάγγελτους ‘’εισαγγελείς’’ , που επικαλούμενοι ‘’νόμιμες  παρακολουθήσεις’’ των αρχών ασφαλείας ,προβαίνουν σε δημόσιες διαπομπεύσεις, υπό το πρόσχημα αθλητικών εκπομπών.  Η τελική αυτή  ‘’ετυμηγορία’’, αποτελεί την επόμενη ημέρα το κύριο θέμα των αθλητικών ειδήσεων και βασικό στοιχείο του κεντρικού δελτίου της ημέρας. Ενίοτε, η ‘’εισαγγελική’’  αυτή πρόταση αποτελεί και διαφημιστική προαναγγελία, για να αυξήσει τους θεατές του  τηλεοπτικού ‘’ Κολοσσαίου ‘’.
Ανέκαθεν  η χώρα μας κλείνει τα μάτια   στην ασυδοσία κάποιων πονηρών, που εξοικονομούν τα προς το ζην ή και θησαυρίζουν με την αφέλεια των λοιπών συνανθρώπων τους . Μήπως όμως πρέπει , επί τέλους,  να μπει  μια τάξη στην ασυδοσία  του   τηλεοπτικού  και όχι μόνο τοπίου  της έρμης αυτής χώρας, που πέραν των άλλων προσβάλλει  και την αισθητική μας;
Σαν να μην έφθαναν όλα αυτά, έρχονται και τα πρόσφατα αποκαλυπτήρια του αρχαιολογικού χώρου που εντάχθηκε στον Κατάλογο Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO .  Προφανώς από αβλεψία και τον γνωστό μας ωχαδερφισμό, στο αγγλόφωνο μέρος της επιγραφής , η λέξη WORLD [ κόσμος – παγκόσμιος] έγινε WORD [λέξη] και έτσι ‘’παραγράψαμε’’  την παγκοσμιότητα του μνημείου. Έρχομαι τώρα στο ουσιαστικό μέρος του γεγονότος για να καταλάβουμε το λάθος σε όλο του το μεγαλείο. Κατά την αποκάλυψη του μνημείου από την κυρία  Υπουργό  που - περιχαρής φωτογραφίζεται δίπλα του- δεν είδε κανείς, έστω και την τελευταία στιγμή το λάθος ; Ίσως οι κυβερνώντες μας δεν μένουν μόνο στο κοινοβούλιο με το ‘’ κόπι πάστε ‘’, αλλά επεκτείνουν τη γλωσσομάθειά τους και διεθνώς, μέσω των επισκεπτών των μνημείων μας. Απολαύστε και τη σχετική – κατόπιν εορτής πάντα – αστεία επίσημη δικαιολογία..

‘’Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση του υπουργείου «Στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων, η επιγραφή που κοινοποιεί στους επισκέπτες ότι ο χώρος ανήκει στην παγκόσμια κληρονομιά της UNESCO έχει ήδη διορθωθεί… Λάθη τέτοιου τύπου αποδίδονται συνήθως στον ‘δαίμονα του τυπογραφείου’, όμως στην παρούσα περίπτωση το ‘λάθος’ φαίνεται πως έδωσε την αφορμή για αντιδράσεις και υπέρμετρα σχόλια στο διαδικτυακό χώρο και όχι μόνο», σημειώνει το ΥΠΠΟΑ, αναφέροντας κάποια από τα σχόλια. Όπως το αν γνώριζε η υπουργός «το περιεχόμενο μίας πινακίδας που ήρθε για να αποκαλύψει» ή «την ερμηνεία των δύο λέξεων κατανοητών στη συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων πολιτών άσχετα με το επίπεδο γνώσης τους στα αγγλικά», «αν οι παριστάμενοι στη τελετή ήταν αγράμματοι» κ.ά..
Φυσικά η επισήμανση του λάθους ήταν καθόλα θεμιτή αλλά και χρήσιμη. Αφού από τα πολυπληθή δημοσιεύματα ακόμα περισσότεροι έμαθαν την ανακήρυξη του χώρου των Φιλίππων ως μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς», καταλήγει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση.’’


Δεν θα σας στερήσω βέβαια και την αυθεντική φωτογραφία της κυρίας Υπουργού, που πλάι στη λανθασμένη επιγραφή περιορίζεται στο  δικό της ρόλο. Στην επιγραφή υπάρχει επίσης και μια ημερομηνία που αναφέρει ότι η έγγραφή του μνημείου στην UNESCO [inscription], έγινε στις 15.07.2016. Γιατί λοιπόν μετέφεραν  τη σχετική  τελετή   σε ημερομηνίες εγκαινίων, δρόμων, σηράγγων και λοιπών μεγάλων έργων που χρηματοδοτούνται κατά 90%, από την επάρατη Ευρώπη, που οι σημερινοί θριαμβολογούντες , που τα εγκαινιάζουν, καταδίκαζαν και συνεχίζουν να υβρίζουν;  Αυτή είναι η μεγαλύτερη αυτοκριτική και  τιμωρία τους, αφού αναγκάζονται να ‘’γλείφουν’’ εκεί που έφτυναν. Η φωτογραφία που  ακολουθεί  τεκμηριώνει  του λόγου  το αληθές. Να προσθέσουμε  επίσης ότι η προσωπική σοβαροφάνεια  ουδόλως μπορεί να υποκαταστήσει την απαιτούμενη σοβαρότητα.
  Αντώνης Ταρνανάς


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Αταλάντη Λοκρίδας, T.K. 35200, Φθιώτιδα, Greece
Γράφω για να εξωτερικεύσω προσωπικές μου σκέψεις και να μοιραστώ εμπειρίες και γεγονότα που βίωσα προσωπικά στη μακρόχρονη υπηρεσιακή και ιδιωτική μου διαδρομή.