ΠΑΣΧΑ ΚΥΡΙΟΥ ΠΑΣΧΑ
Η
απάνθρωπη και αμοραλιστική σύγχρονη κοινωνία, κάνει
όλους εμάς τους ‘’υπερώριμους’’, τόσο
στην ηλικία όσο και σε μοναδικά βιώματα προσωπικών εμπειριών, να
αναπολούμε ακόμα και τα ‘’δίσεκτα’’ εκείνα χρόνια [ επαναλαμβανόταν δύο φορές η έκτη ημέρα
πριν τις καλένδες του Μαρτίου. Η μεταφορική έννοια προέρχεται από το γεγονός ότι ο Φεβρουάριος ήταν ο μήνας των καθαρμών] που βιώσαμε στην
παιδική μας ηλικία. Ζήσαμε τη συγκλονιστικότερη παγκόσμια περίοδο [πόλεμοι,
κατοχή, πείνα, εμφύλιος], και φθάσαμε στο
σημείο να θεωρούμε ‘’φθηνές’’ απομιμήσεις όσα βλέπουμε στην τηλεόραση τα τελευταία πολλά
χρόνια, στην Εγγύς και Μέση Ανατολή, την
Ουκρανία, και αλλαχού. Εκείνο που μας
κράτησε όρθιους τα αδυσώπητα εκείνα χρόνια , ήταν η αλληλεγγύη, ο
θεσμός της οικογένειας, η ανθρωπιά και η
προσμονή της Θείας βοήθειας, στοιχεία τα
οποία ‘’ενοχοποιούνται’’ συστηματικά στις μέρες μας ως συντηρητικά και
με την σύγχρονη ‘’προοδευτική’’ συνδρομή, ‘’προικίζουν’’ τους πατριδοκάπηλους
ακροδεξιούς.
Η σύγχρονη αθεϊστική
προπαγάνδα, μας έχει αποξενώσει από την
κατάνυξη της μεγάλης εβδομάδας και την προσμονή
της Ανάστασης του Θεανθρώπου, που ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με την
προσωπική και την εθνική ανάταση του
γένους. Το έντονο αυτό συναίσθημα συνεχίστηκε και στα χρόνια της κατοχής, της
πείνας του 1941 και του εμφυλίου ,παρά τις στερήσεις και τις δύσκολες προϋποθέσεις που μας
επέβαλλαν οι κατακτητές.
Η
Ακολουθία της Μεγάλης Εβδομάδας γινόταν ενωρίτερα το βράδυ και αποτελούσε την
πιο πιστή αναπαράσταση του δικού μας δράματος και η Ανάσταση τα ξημερώματα , μας τόνωνε την ελπίδα και για την εθνική μας. Ακόμα και οι δογματικοί άθεοι, μετείχαν σε
κάθε επίκληση της Θείας βοήθειας, άσχετα με όσα η ιδεολογία τους υποχρέωνε να
διακηρύσσουν αργότερα. Στη διάρκεια του εμφυλίου που ακολούθησε και
μετά την ήττα τους και την καταφυγή τους
στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, οι ηγεσίες τους άρχισαν να αποκαλούν τη
θρησκεία ‘’όπιο’’ του λαού’’, γιατί, μαζί με την οικογένεια , δυσχέραινε την
εφαρμογή του διαλυτικού τους έργου.
Στα
δύσκολα χρόνια αποτελούσε μοναδική καταφυγή για πιστούς και ’’άθεους’’ -τους
δήθεν προοδευτικούς και επαγγελματίες επαναστάτες - και εγώ που τους έζησα επί μακρόν στις χώρες του υπαρκτού και του
εικονικού σοσιαλισμού, τους είδα να
προστρέχουν στην Εκκλησία, ακόμα και σε Εθνικές εκδηλώσεις των Ελληνικών Αρχών στο εξωτερικό. Ενδεικτικά αναφέρομαι
στο στέλεχος του Μπούλκες, Συνταγματάρχη του Γιουγκοσλαβικού Στρατού και εκδότη
του περιοδικού ΜΕΝΤΖΟΥΝΑΡΟΝΤΝΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ [ Διεθνείς Σχέσεις] – ονόματι Παπαδάτο. Παρακολουθούσε με κατάνυξη με τη
Σλοβάκα σύζυγό του και συντρόφους της Οργάνωσης ,τη θρησκευτική τελετή της 25ης
Μαρτίου, στην Ελληνική Πρεσβεία Βελιγραδίου. Τις πρώτες επαφές του μεθόδευσε ο
επί τιμή Πρέσβης της χώρας στη Γιουγκοσλαβία , Στρατηγός Θρ. Τσακαλώτος και με
δική του πρόταση υπήρξε ο δάσκαλός μου στην οδήγηση με το μικρό του, τοπικής κατασκευής, Φίατ.
Ο Χριστιανισμός, η
επικρατέστερη θρησκευτική κοσμοθεωρία στην υφήλιο, επιβίωσε
περισσότερο από 2.000 χρόνια, μέσα από σκληρούς διωγμούς και διώξεις
ακόμα και στις χώρες που υποχρεώθηκαν να υιοθετήσουν τον ολοκληρωτικό αθεϊσμό.
Πολιτικές σκοπιμότητες και
προσπάθειες παραχάραξης της
ιστορίας, δεν θα κάμψουν τους λαούς να λατρεύουν τις θρησκείες τους και να βλέπουν καθαρά
πλέον ότι η πίστη ενώνει τους λαούς και τους κάνει αλληλέγγυους στους κοινούς
αγώνες τους. Οι καταστροφικοί σεισμοί στην γείτονα Τουρκία, αποτελούν τρανό
δείγμα περιορισμού της μισαλλοδοξίας και αφήνει να διαφανεί μια νέα ελπίδα
καταλλαγής και επικράτησης ειρήνης των
λαών .
Διάφορα συμφέροντα επιχειρούν να επιβάλουν τις ιδεοληψίες και λοιπές κομματικές επιλογές
τους, που δεν περιορίζονται μόνο στην πίστη και την
λατρεία αλλά επεκτείνονται και στην
κατάργηση των συμβόλων. Προβάλλουν σαν δείγμα ελευθερίας την ασυδοσία και την κατάργηση της αξιολόγησης και αξιοκρατίας , με την πρόταξη κομματικών και
μισαλλόδοξων συνθημάτων.
Την ίδια έντονη
αντίδραση είχαν επιδείξει και στην πρώτη εγκατάσταση ‘’καμερών’’ ελέγχου ανοιχτών και κλειστών χώρων, με την υπόνοια
παρακολούθησης των εργαζομένων από τους ‘’κακούς’’ εργοδότες τους, την
αστυνομία και τις ‘’κακές’ αρχές της τότε ΚΥΠ, που μετονόμασαν εκδικητικά ΕΥΠ.
Ανάλογες κατηγορίες εκτοξεύονται και τώρα και κάποιοι τις έκαναν σημαίες
προεκλογικών αγώνων, ενώ είναι γνωστό ότι η εξέλιξη της σύγχρονης τεχνολογίας δεν επιτρέπει τον
ασφαλή τους έλεγχο , ενώ η επίσημη
κρατική παρακολούθηση που ισχύει διεθνώς- με την υποχρεωτική εφαρμογή των
κανόνων που τις διέπουν - αποτελούν
εθνική αναγκαιότητα και μάλιστα χωρίς καμία εξαίρεση. Η ανθρώπινη ζωή πέρασε
και συνεχίζει να περνάει διάφορες φάσεις μιας ψεύτικης και υποκριτικής
ελευθερίας, με σκοπό το κέρδος και την εκμετάλλευση αδυναμιών και ιδιαιτεροτήτων, που τείνουν να
αναγορευθούν σε κυρίαρχα στοιχεία εφαρμογής της παγκοσμιοποίησης, που τελικά
οδηγεί στην απομόνωση. Η ίδια η ζωή θα μας αναγκάσει να αλλάξουμε ρότα, διότι ή
ο γιαλός είναι στραβός ή εμείς στραβά αρμενίζουμε και προοπτικά θα μας βλάψει.
Η παγκοίνως γνωστή μέχρι τις μέρες μας αρχαία φράση
‘’μέτρον άριστον’’ και η άποψη του
Αριστοτέλη ‘’η μεσότης εστί αρετή’’ , καθορίζει την αρετή ως ηθική αριστεία και
έμμεσα αποκλείει τα δύο άκρα, της υπερβολής και της έλλειψης.
Η κενοδοξία οργανωμένων
συμφερόντων και ο αμοραλισμός της εποχής, επανέφερε στην επικαιρότητα επιδιώξεις
επανασύστασης Αυτοκρατοριών που οι ίδιοι άνθρωποι με σφαγές είχαν καταλύσει για
να τις αντικαταστήσουν με ολοκληρωτικά καθεστώτα. Η
διεθνής σκηνή μας μετατρέπει σε ζωντανά πιόνια στο νέο ζατρίκιο ενός σύγχρονου
‘’΄΄Βεστφάλεν Παρκ, υποκαθιστώντας την ‘’κατάληψη’’ ανθρώπων και ζώων, με φυσική τους εξόντωση, επαναφέροντας νέες κάστες προνομιούχων . Αντώνης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου