Ο TEMP[I]ORA O MORES
Ω ΚΑΙΡΟΙ
[ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ] Ω ΗΘΗ
Σήμερα,
θα είμαι πραγματιστής , όπως επιβάλλει η επικαιρότητα και η
ίδια η ζωή, και θα πω την αλήθεια και
μόνο την αλήθεια, χωρίς φόβο και πάθος
και με τη μεγαλύτερη ανθρωπίνως δυνατή αντικειμενικότητα. Υποπτεύομαι ότι μεγάλο μέρος του λαού μας –-καλοπροαίρετοι και μη - χαρακτηρίζεται από υποκρισία και σκοπιμότητες
ή ακολουθεί τυφλά το θυμικό και όχι τη
λογική του. Δεν πέρασαν ούτε τρεις μέρες
από τις πανελλήνιες και πανελλαδικές εκδηλώσεις συμμετοχής στο πένθος των
συγγενών θυμάτων των Τεμπών και οι ίδιοι
– στην πλειονότητά τους - ξέχασαν πάραυτα το σκοπό των κινητοποιήσεων τους, συμμετέχοντας στο καρναβάλι. . Για
κάποιους ‘’ετεροκίνητους συμπαραστάτες’’ δεν λέω ότι μασκαρεύτηκαν τη Δευτέρα, γιατί το φαινόμενο αυτό προϋπήρχε
των απόκρεω και αποτελούσε ανέκαθεν
ευκαιριακή κατάσταση στη χώρα μας.
Εν τω μεταξύ στη συζήτηση στη Βουλή, ο
Πρόεδρ5ος του σύριζα έσπευσε να
ιδιοποιηθεί την προχθεσινή λαοθάλασσα
για τα θύματα των Τεμπών, δηλώνοντας ότι κατέβηκαν στους δρόμους για να φύγει αυτή η Κυβέρνηση.
Πού πήγε άραγε η θλίψη τους και η αγανάκτηση τους για τα εγκλήματα που προαποφάσισαν τα
‘’λαϊκά δικαστήρια’’ πριν αποφανθεί η
Δικαιοσύνη; Ανήκω σε μια γενιά που
γνώρισε ανάλογα ‘’δικαστήρια’’ εκατέρωθεν
στη διάρκεια του εμφυλίου και φοβάμαι ότι κάποιοι επιδιώκουν την επαναφορά
τους. Άλλωστε δεν έχουν άλλο τρόπο –
όπως δείχνουν οι δημοσκοπήσεις – να ανέλθουν στην εξουσία. Η υποκρισία άγγιξε
και διάφορες δομές της πολιτείας, ακόμα και του αθλητισμού, με εκδηλώσεις
πένθους , ενός λεπτού σιγή σε όλους τους αγώνες και ανάλογες προσωπικές δηλώσεις.. Κάποιοι πρωτοτύπησαν και έκαναν προσωρινή
διακοπή ποδοσφαιρικού αγώνα στο
57ο λεπτό, που θυμίζει αριθμητικά τα θύματα , αιφνιδιάζοντας και τους θεατές του αγώνα. Η ενέργεια αυτή ίσως αποτελεί και μια κάποια ‘’εξήγηση’’, γιατί ο λαός δεν έπραξε το ίδιο για την καραμπινάτη
εγκληματική απώλεια των 104 ατόμων που κάηκαν ζωντανά στο Μάτι, το 2018.
Προφανώς γιατί τη χώρα κυβερνούσε ‘’άσφαλτος’’ προοδευτική
Κυβέρνηση και κρίθηκε αδύνατη μια ανάλογη συμπεριφορά., αφού τα
θύματα ήταν περισσότερα από τα 90
λεπτά ενός ποδοσφαιρικού αγώνα !!! Αποτελούν και αυτά
δείγματα των καιροσκοπισμών που διακρίνουν την εποχή μας. Η καταδίκη των υπευθύνων
εκείνης της εκατόμβης δεν έχει ακόμα
ολοκληρωθεί, παρά την παρέλευση υπερτριπλάσιου χρόνου από το
σιδηροδρομικό δυστύχημα, λόγω πολυπλοκότητας της δίκης και εγγενών
αδυναμιών.
Οι
τραγικοί γονείς και συγγενείς των θυμάτων αμφοτέρων των ‘’εγκλημάτων’’, όταν θα έχουν ξεχαστεί οι συμπαραστάσεις ,
ειλικρινείς τε και υποκριτικές, θα,
συνεχίσουν να βιώνουν το δράμα μόνοι τους . Τότε, θα καταλάβουν
όλοι ότι το μεγαλείο της συμπαράστασης του λαού που άγεται και φέρεται από τις
συγκυρίες, ήταν μια ακόμα υποκρισία. Για
να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης των δύο ‘’εγκλημάτων’’ , και της συμπαράστασης του λαού και των κομματικών μηχανισμών, παραθέτω αποσπάσματα πρόσφατης κατάθεσης-απολογίας , του
Δημάρχου της περιοχής κ. Μπουρνούς, για
τα θύματα στην περιοχή του:
Τρίτη, 25
Φεβρουαρίου 2025 18:24
«Η μη
αποστολή δυνάμεων η αιτία της καταστροφής»
Ευθύνες στη μη λειτουργία του κρατικού μηχανισμού την ημέρα της πυρκαγιάς
απέδωσε κατά την απολογία του στο δευτεροβάθμιο δικαστήριο για την τραγωδία στο Μάτι ο πρώην
δήμαρχος Ραφήνας – Πικερμίου, Ευάγγελος Μπουρνούς, ο οποίος χαρακτήρισε τον
εαυτό του κατηγορούμενο, αλλά και θύμα.
«Το σπίτι μου κάηκε, η σύζυγός μου είχε εγκαύματα και
οι γονείς της έμειναν πέντε ώρες μέσα στη θάλασσα και βγήκαν μαζί με τους
υπόλοιπους. Έμειναν τις περισσότερες ώρες κάτω από το νερό και βγήκαν ζωντανοί.
Απλώς άντεξαν. Εκείνη την ημέρα έφερα το βάρος της θέσης του δημάρχου», είπε ο
κ. Μπουρνούς, ο οποίος έκανε λόγο για έλλειψη κρατικού μηχανισμού.
Όπως είπε στους δικαστές ο κατηγορούμενος, από νωρίς
γνώριζαν ότι υπήρχαν νεκροί.
«Ήμουν ο πρώτος που ανακοίνωσε στις 8 το βράδυ ότι
υπήρχαν νεκροί. Τους είδα. Με πήρε κάποιος δημοσιογράφος και είπα ότι υπάρχουν
νεκροί. Όταν κατέβηκα στο λιμάνι της Ραφήνας, έβγαιναν οι νεκροί σωρηδόν. Μέσα
σε σακούλες εννοώ. Το επίσημο κράτος μέχρι τις 23:00 δεν ήξερε για νεκρούς»,
είπε ο κατηγορούμενος, προσθέτοντας ότι κακώς του αποδίδονται κατηγορίες.
‘’Βρίσκομαι σήμερα ενώπιόν σας με κατηγορίες που δεν ταιριάζουν
σε εμένα και το ποιόν μου… Κάθε ημέρα που περνάει σκέπτομαι αν μπορούσα να κάνω
κάτι διαφορετικό ακόμα και για την οικογένειά μου. Η απάντηση είναι ότι θα
έπρεπε να κάνω πιο πολλά για την οικογένειά μου. Αν μπορούσα, θα είχα δέκα
πυροσβεστικά και όχι πέντε. Η έλλειψη αποστολής δυνάμεων είναι η αιτία της
καταστροφής. Όταν αργείς, αυτά είναι τα αποτελέσματα’’.
Δεν επιθυμώ να εξωραΐσω την αποτελεσματικότητα του
κράτους, αδυνατώ όμως να αποσιωπήσω την υποκρισία – οποθενδήποτε και
αν προέρχεται - που επιδείχτηκε σε βάρος των θυμάτων και των οικογενειών τους και στις δυο περιπτώσεις, που αποτελεί
διαχρονική μας αδυναμία.
Τέλος παραθέτω και κάποιες σοφές ρήσεις και παροιμίες ,
σχετικές με την υποκρισία και τον καιροσκοπισμό ,για να καταλάβουμε
όλοι μας τι συμβαίνει γύρω μας:
‘’Πολλοί δρώντες τα
αίσχιστα, λόγους τους αρίστους ασκέουσι.
Δημόκριτος
Λόγω γαρ ήσαν ουκ έργω φίλοι.
– |
Γιατί ήταν φίλοι στα λόγια, όχι στην πράξη. |
Τους ρήτορας τα δίκαια μεν εσπουδακέναι λέγειν, πράττειν δε, ουδαμώς.
– |
Οι ρήτορες έχουν σπουδάσει να μιλούν για τα δίκαια, αλλά να τα
πράττουν, καθόλου. |
Μεγαρέων δάκρυα.
Αρχαιοελληνική
παροιμιακή φράση
(για ψεύτικα δάκρυα, επειδή στα
Μέγαρα καλλιεργούσαν πολλά κρεμμύδια)
Εχθρός
γαρ μοι εκείνος ομώς Αΐδαο πύλησιν
ος χ’ έτερον μεν κεύθη ενί φρεσίν, άλλο δε
είπη.
– |
Ότι μου είναι μισητός, όσο του Άδη οι πύλες, κείνος που κρύβει άλλο
στον νουν και άλλο στο χείλος έχει. |
Να φοβάσαι τους προφήτες κι αυτούς που είναι έτοιμοι να πεθάνουν για την αλήθεια, επειδή κατά κανόνα κάνουν και άλλους να πεθάνουν μαζί τους, μερικές φορές πριν απ’ αυτούς και καμιά φορά αντί γι’ αυτούς.
Ένας ανθρωπιστής είναι πάντα ένας υποκριτής.
Προκειμένου να γίνει αφέντης, ο πολιτικός προσποιείται τον υπηρέτη.
Η υποκρισία είναι τα λύτρα που πληρώνει η αμαρτία στην αρετή.
Είναι χαζό να συνεχίσουμε να υποκρινόμαστε ότι κατά βάθος είμαστε όλοι αδέρφια. Η αλήθεια είναι ότι κατά βάθος είμαστε όλοι κανίβαλοι, φονιάδες, προδότες, ψεύτες και υποκριτές.
Φωνάζει ο κλέφτης για να φοβηθεί ο νοικοκύρης.
Δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις.’’
Αντώνης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου