ΚΡΩΓΜΟΙ ή ΓΚΑΡΙΣΜΑΤΑ
Λόγω των διακοπών, αποφάσισα να απαλλάξω
τους αναγνώστες μου από τα e-mail
ενημέρωσης, περιοριζόμενος σε περιστασιακές δημοσιεύσεις στην ιστοσελίδα μου,
που δεν υποχρεώνει κανένα να τα διαβάσει. Το πρώτο θα το τηρήσω όσο μπορώ, αλλά
η ‘’πολιτική’’ επικαιρότητα δεν με αφήνει να ησυχάσω.
Τι ήταν αυτό πάλι με τη χθεσινή συνέλευση
της Βουλής; Να πω λαϊκό πανηγύρι θα αδικήσω τα πανηγύρια και ομολογώ ότι, παρά
το πλούσιο λεξιλόγιό μου, αδυνατώ να βρω τον
χαρακτηρισμό που ταιριάζει. Σε
κάθε περίπτωση, αυτά που είδα και άκουσα δεν έχουν καμιά σχέση με τη δημοκρατία
και τον κοινοβουλευτισμό. Ύβρεις, συκοφαντίες και απειλές που θυμίζουν τους
παραβατικούς νέους, που δίνουν ραντεβού για να λύσουν τις διαφορές τους , [ευτυχώς
όμως εκτός κοινοβουλίου] και άλλα χειρότερα.
Μια γυναικεία φωνή από το βάθος της
αίθουσας διακόπτει συνεχώς τον Πρωθυπουργό που βρισκόταν στο βήμα και εκείνος
της απαντά ‘’σταματήστε τα γκαρίσματα’’. Ο Πρόεδρος δε της Βουλής να παρεμβαίνει
λέγοντας, αν θέλετε ‘’καταθέστε δήλωση δυσπιστίας εναντίον μου’’.
Δεν ξέρω αν επιτρέπονται άναρθρες διακοπές
και τέτοιοι χαρακτηρισμοί στον Ναό της Δημοκρατίας, διαφωνώ όμως πλήρως με την φωνητική κατάταξη της
παρεμβολής ως ‘’γκάρισμα. Το τελευταίο είναι πολύ χαμηλής συχνότητας [μπάσο]
και ταιριάζει περισσότερο σε ανδρική
φωνή. Αυτό που άκουσα και εγώ προσεγγίζει περισσότερο σε κρωγμό καρακάξας.
Με την αναφορά μου στο πανέξυπνο αυτό πουλί
θα ήθελα να προσθέσω ένα-δυο ιδιαιτερότητές του.
Η καρακάξα, τις τελευταίες δεκαετίες, αποτελεί για την
επιστημονική κοινότητα αντικείμενο μελέτης και πειραμάτων. κατά τα οποία το
πτηνό επιδεικνύει μεγάλη ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.
Σε πολλές περιοχές της Ελλάδας έχει
επικρατήσει -λανθασμένα- να ονομάζεται η καρακάξα ως «κίσσα». Το πρόβλημα έχει
επιταθεί και με τη λανθασμένη μετάφραση της διάσημης όπερας του Τζοακίνο Ροσσίνι La
gazza ladra, ως «Η κλέφτρα κίσσα» αντί του ορθού «κλέφτρα καρακάξα». Είναι γνωστό
άλλωστε ότι η καρακάξα προσελκύεται από
γυαλιστερά αντικείμενα που κλέβει και μεταφέρει στη φωλιά της.
Έκανα την
μικρή αυτή παρεμβολή για να αμβλύνω την οικτρά εντύπωση που αποκόμισα από τη
χθεσινή συνεδρίαση του αποκαλούμενου
Ελληνικού Κοινοβουλίου. Ακούστηκαν
τρομερά πράγματα και διερωτώμαι μήπως
υπάρχει τρόπος μιας αυτεπάγγελτης
επέμβασης στον καταγγελτικό λόγο, που τόσο εύκολα και ενίοτε αναπόδεικτα
χρησιμοποιείται. Με δεδομένο ότι οι συνεδριάσεις της Βουλής μεταδίδονται απ’
ευθείας από το δικό της κανάλι, μήπως θα έπρεπε να υπάρχει ένδειξη ακαταλληλότητας,
ακόμα και για ενηλίκους!!!
Σε περίπτωση που ισχύουν οι καταγγελίες να
διώκονται αυτεπάγγελτα οι δράστες και σε
περίπτωση που αυτές δεν τεκμηριώνονται η δίωξη να στρέφεται εναντίον εκείνων
που αβασάνιστα χρησιμοποιούν τόσο βαριές και αναπόδεικτες κατηγορίες.
Κάπως έτσι
ξεκίνησε και η επιχείρηση ‘’καθαρά χέρια’’, που
έσωσε , έστω και προσωρινά, την Ιταλική Δημοκρατία, γιατί αν συνεχιστεί η
τρέχουσα πρακτική, πέραν της απαρέσκειας των νέων προς την πολιτική, θα ακολουθήσει,
ενδεχομένως και διχασμός της κοινωνίας μας.
Κλείνω με το θέατρο
του παραλόγου ,που συχνά παρουσιάζει η Βουλή, όπου αυτοί που καταγγέλλουν αποχωρούν από τη συνεδρίαση και δεν υποστηρίζουν
τις καταγγελίες με την ψήφο τους και άλλοι υπερψηφίζουν θέσεις τις οποίες λίγο
πριν είχαν καταγγείλει. Αν ζούσε ο Ευγένιος Ιονέσκο, που εναντιώθηκε σε κάθε
μορφή ολοκληρωτισμού , θα είχε αποφύγει να γράψει τον Ρινόκερο και τη ‘’φαλακρή
τραγουδίστρια’’ , παραπέμποντας τους αναγνώστες του σε παραστάσεις της
Ελληνικής Βουλής.
Παραλίγο να
ξεχάσω ότι η παράσταση θα συνεχιστεί και σήμερα. Λέτε να ευθύνεται και η έντονη
ζέστη των ημερών;;; Αντώνης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου