Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2017

ΑΠΟΡΙΑ ΨΑΛΤΟΥ ΒΗΞ;

Θέμα: ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΕΡΝΤΟΓΑΝ

0μολογώ ότι περίμενα κάποια αντίδραση από τους αποδέκτες του συγκεκριμένου σχολίου μου. Μόνο ο φίλος Γιάννης αντέδρασε   [ακολουθεί συνημμένα η σύντομη απάντησή του] και διερωτώμαι ποιες είναι οι σκέψεις των υπολοίπων. Παίρνοντας θέση σε ένα τόσο καίριο εθνικό θέμα, ανέμενα την όποια  θετική ή  αρνητική θέση σας, κυρίως για να  καταλάβω  ‘’αν αξίζει πια τον κόπο να παίρνει κανείς στα σοβαρά τα εθνικά μας θέματα’’. Η συνολική σιωπή μου δίνει την εντύπωση ότι ενεργώ περιθωριακά και ίσως ανεπίτρεπτα, με την έκφραση προσωπικής γνώμης για θέματα που δεν δικαιούμαι ‘’δια να ομιλώ’’, αφού οι απόψεις μου μπορεί και να μην  απηχούν πλέον την γενικώς αποδεκτή εθνική θέση. Ανμτώνης Ταρνανάς




[Διέγραψα τα στοιχεία του για λόγους τυπικούς]
Σήμερα στις 2:05 π.μ.
Αντώνη καλημέρα σου.
Οι επισημάνσεις σου στην επιστολή προς τον πρόεδρο της γείτονος βαθειά εμπεριστατωμένες και καίριες. Να' σαι πάντα καλά. Γιάννης

Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2017

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΕΡΝΤΟΓΑΝ

Κοινοποιώ την ανοικτή επιστολή της  International Hellenic Association προς τον Πρόεδρο Ερντογάν, με το σχετικό προσωπικό μου σχόλιο προς  μια φίλη μου που μου το απέστειλε. Αντώνης Ταρνανάς

Αγαπητή μου φίλη , είχα λάβει το συγκεκριμένο κείμενο και από τον Γιάννη, αλλά δεν πρόλαβα να το σχολιάσω. Σε κάθε περίπτωση αποτελεί μια σημαντική και τεκμηριωμένη απάντηση στο γείτονα Σουλτάνο. Πολύ ορθά τα όσα ιστορικά στοιχεία  αναφέρονται σ’ αυτό, αλλά διαφωνώ πλήρως με την τελευταία παράγραφο. Η χώρα μας δεν έχει διεκδικήσεις πέραν των όσων με Διεθνείς Συμφωνίες της έχουν αποδοθεί και αποδέχεται απόλυτα τα υφιστάμενα σύνορα. Με την παράγραφο αυτή – παρά την  πραγματική υπόσταση των στοιχείων της –  αναιρεί  την επιχειρηματολογία της ίδιας της ανοικτής επιστολής και δίνει λαβή για γενικότερες αλυτρωτικές τάσεις στην  περιοχή. Θα δημοσιεύσω την επιστολή και στην ιστοσελίδα μου και όπου αλλού αυτή αναδημοσιεύεται, με τα πιο πάνω σχόλιά μου[ χωρίς τα στοιχεία σου]. Δεν υπάρχουν πια κόκκινες μηλιές και δεν είναι φρόνιμο να ανοίγουμε παλιές ορέξεις  και πληγές, διότι κάθε φορά που το επιχειρήσαμε [1922] το πληρώσαμε ακριβά. Τέρμα οι υπερβάλλοντες εθνικισμοί που μόνο κακό κάνουν και ευνοούν και κάποιους νοσταλγούς που καραδοκούν. Αντώνης



Subject: Οpen letter to Turkey's President Erdogan !!!

Ισως ειναι επαναληψη...αλλα αξιζει!!!


ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ   ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ  ΑΛΛΑ ΠΡΟΠΑΝΤΟΣ ΝΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΟΣΟ ΠΙΟ ΜΑΚΡΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ .

and
CC: Members of United Nations, Members of European Parliament, Media

Ανοιχτή επιστολή προς τον Πρόεδρο της Τουρκικής Δημοκρατίας Ρ. Τ.  Ερντογάν
Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε,
Πρόσφατα έχετε καθιερώσει μια επαναλαμβανόμενη και συνεχή αναφορά  στα «σύνορα της καρδιάς των Τούρκων», όπως τα αντιλαμβάνεστε εσείς, τα οποία δεν ταυτίζονται με τα σημερινά φυσικά σύνορα της Τουρκίας προκειμένου να «χωρέσουν» σε αυτά και όλες οι νέο-οθωμανικές, επεκτατικές σας επιδιώξεις.  Συχνά μάλιστα, μας πληροφορείτε πως παραδίδετε σε όλους εμάς και «μαθήματα ιστορίας».
Εμείς όμως γνωρίζουμε πολύ καλά πως αυτά τα «μαθήματα ιστορίας» όπως τα αποκαλείτε, αποτελούν μαθήματα επικίνδυνου λαϊκισμού σε ανιστόρητους και αμόρφωτους ανθρώπους οι οποίοι είναι φυσικό να μην γνωρίζουν όσα θα έπρεπε να γνωρίζετε εσείς!
Γιατί κάθε μορφωμένος άνθρωπος, Τούρκος,  Έλληνας ή από οποιαδήποτε άλλη χώρα, ασφαλώς και χαμογελάει όταν σας ακούει να αναφέρεστε στα Ελληνικά νησιά του Αιγαίου ισχυριζόμενος ότι «Σε αυτά τα νησιά έχουμε την ιστορία μας, τα μνημεία μας, τα τζαμιά μας!».
Όλοι οι στοιχειωδώς μορφωμένοι άνθρωποι σε ολόκληρο τον πλανήτη,  γνωρίζουν πως το Αιγαίο πέλαγος, από την χαραυγή της ιστορίας ήταν και παραμένει Ελληνικό. Οι περιστασιακοί κατακτητές ποτέ δεν μπόρεσαν, ούτε πρόκειται να μπορέσουν ποτέ στο μέλλον, αυτό να το αλλάξουν.
Μήπως, μια και φαίνεται να σας ενδιαφέρει η ιστορία, πρέπει να σας υπενθυμίσουμε πως η λέξη Αιγαίο, σύμφωνα με την αθάνατη Ελληνική μυθολογία που μελετάει ολόκληρος ο πλανήτης εδώ και χιλιάδες χρόνια, προέρχεται από τον πατέρα του Θησέα και βασιλιά της Αθήνας Αιγέα ο οποίος έπεσε και πνίγηκε στα νερά του πελάγους από το ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο;
Να σας υπενθυμίσουμε πως εδώ και 3.000 τουλάχιστον χρόνια πρωτοελληνικοί λαοί όπως Ίωνες, Αχαιοί, Αιολείς και άλλοι, μετέτρεψαν την Μικρά Ασία σε χώρο πολιτικής και πολιτισμικής ανάπτυξης του Ελληνισμού; Πως τα τετελεσμένα βίας και γενοκτονίας στα οποία είναι συνηθισμένοι οι πρόγονοι σας και δυστυχώς αρκετοί σύγχρονοι σας, όπως εσείς προσωπικά, δεν αλλοιώνουν ούτε κατ΄ ελάχιστο την πραγματική ιστορία;
Αν εσείς στις μέρες μας ψάχνετε απεγνωσμένα «αποδείξεις» για τον απροκάλυπτο επεκτατισμό σας στα τζαμιά που έχτισαν πρόσκαιροι κατακτητές σε ελάχιστα από τα 6.000 νησιά και βραχονησίδες που βρίσκονται στον Ελλαδικό χώρο, τι θα πρέπει να πούμε εμείς για το μνημείο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, τον ναό της Αγίας του Θεού Σοφίας που χτίστηκε στην Πόλη του Κωνσταντίνου δέκα ολόκληρους αιώνες πριν εμφανιστούν οι κατακτητές – πρόγονοί σας;
Τι θα πρέπει να πούμε για τον Βυζαντινό Ναό της Αγίας Σοφίας στην Νίκαια της Βιθυνίας όπου πραγματοποιήθηκαν η πρώτη Οικουμενική Σύνοδος στις 20 Μαΐου του 325 και η όγδοη Οικουμενική Σύνοδος το έτος 787 ή για τον ναό της Αγίας Σοφίας της Τραπεζούντος, η οποία χτίστηκε μεταξύ 1238 και 1263 από τον Μανουήλ Α με ανεκτίμητη και μοναδική ψηφιδωτή και γλυπτή διακόσμηση;
Τι θα πρέπει να πούμε για την Ιερά Μονή Παναγίας Σουμελά, το σύμβολο του Ποντιακού Ελληνισμού εδώ και δεκαεπτά σχεδόν αιώνες, την οποία ίδρυσαν το 386 οι Αθηναίοι μοναχοί Βαρνάβας και Σοφρώνιος σε απάτητες βουνοκορφές του Πόντου; Τι θα πρέπει να πούμε για το ιερό της Άρτεμις στην Έφεσο, ένα από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου, τα ερείπια του οποίου θαυμάζουν σήμερα πλήθη που συρρέουν από ολόκληρο τον κόσμο ή για την Καππαδοκία η οποία από τον πρώτο αιώνα π.Χ. αποτελούσε κέντρο του Ελληνισμού;
Να θυμηθούμε μήπως την Νικομήδεια της αρχαίας Βιθυνίας, όπου καταγράφεται Ελληνική παρουσία από το 712 π.Χ.;  Ή μήπως την Σμύρνη, από τις αρχαιότερες πόλεις της Μεσογείου, η οποία κατοικήθηκε από Ελληνικούς πληθυσμούς εδώ και χιλιάδες χρόνια - μέχρι πρόσφατα;
Μήπως να θυμηθούμε την Αλικαρνασσό, την Προύσα, το Ικόνιο ή την Ανατολική Θράκη στην οποία ο Ελληνικός μύθος της Ηρώς και του Λέανδρου λαμβάνει χώρα στην αρχαία πόλη της Σηστού εδώ και χιλιάδες χρόνια;
Τι θα πρέπει άραγε να πούμε  για την μαρτυρική Κύπρο, το νησί της Αφροδίτης, καθαρά Ελληνικό από την εποχή του Τρωικού πολέμου; Τι θα πρέπει να πούμε για την Ίμβρο και την Τένεδο με Ελληνικό πληθυσμό που ξεπερνούσε το 90% όταν σας παραδόθηκαν σαν «δώρο» με την Συνθήκη της Λωζάνης που δεν σας αρέσει σήμερα;

Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε,
Πρέπει επιτέλους να κατανοήσετε πως στα σπλάχνα ολόκληρης της σημερινής Τουρκίας βρίσκονται παντού σπαρμένα αδιάψευστα τεκμήρια Ελληνικού πολιτισμού που άνθησε χιλιάδες χρόνια πριν εμφανιστούν στην περιοχή οι κατακτητές – πρόγονοι σας.
Για ποια ιστορία λοιπόν μας μιλάτε Κύριε Πρόεδρε; Για την ιστορία των γενοκτονιών, των σφαγών, της βίας και της απληστίας για πλιάτσικο; Γιατί αυτή ακριβώς είναι η αυθεντική σας ιστορία!
Ίσως θα σας ήταν χρήσιμο να μάθετε και τα σύνορα της δικής μας καρδιάς.
Πρώτα όμως προσπαθήστε να αντιληφθείτε, όσο δύσκολο και αν σας φαίνεται,  πως τα σύνορα του διαχρονικού Ελληνισμού, από την εποχή της αρχαιότητας μέχρι σήμερα, δεν έχουν κανένα απολύτως γεωγραφικό όριο. Γιατί το Ελληνικό πνεύμα αγκάλιαζε, αγκαλιάζει και θα αγκαλιάζει πάντοτε κάθε μορφωμένο άνθρωπο, σε κάθε γωνιά του πλανήτη μας.
Όσον αφορά τα γεωγραφικά σύνορα του σημερινού Ελληνισμού, αν σας δίνουν την εντύπωση μιας εύκολης λείας στον απροκάλυπτο επεκτατισμό που εκδηλώνετε, ξανασκεφτείτε το καλά.
Γιατί θα πρέπει να γνωρίζετε πως τα σύνορα της καρδιάς των Ελλήνων πάντοτε θα φθάνουν μέχρι την Κόκκινη Μηλιά, τον τόπο που θα ξαναβρεθείτε κάποτε, γιατί όπως λένε οι παραδόσεις μας, και πάλι με χρόνους, με καιρούς, πάλι δικά μας θά ῾ναι!
Κείμενο: Λεωνίδας Κουμάκης, μέλος ΙΗΑ, Ελλάς. Απόδοση στην Αγγλική γλώσσα Prof. Ellene Phufas-Jousma, Μέλος IHA, USA





Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2017

ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ, ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ ΚΑΙ Η ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

           ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ, ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ                  ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ   ΚΑΙ Η ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ 

Επειδή η καλπάζουσα επικαιρότητα δεν μπορεί πια να αντιμετωπισθεί με μονοθεματικά δημοσιεύματα, κάνω μια προσπάθεια να αλλάξω ‘’ρότα’’ για να  περιλαμβάνω  περισσότερα θέματα στο ίδιο άρθρο.
Αρχίζω λοιπόν από το αναμενόμενο γεγονός, των αγροτικών κινητοποιήσεων, που αποτελεί πλέον χειμερινό ‘’θεσμό’’, χωρίς να ευθύνονται αποκλειστικά  και μόνο αυτοί που μετέχουν. Είναι και οι ίδιοι  θύματα όπως όλοι μας, με τα κλεισίματα των δρόμων μέσα στο κρύο και τη βροχή, αφού  έτσι τους έμαθαν να διεκδικούν το δίκιο τους, ανεβαίνοντας στα τρακτέρ, όπως πολύ πρόσφατα έκανε ο κ. Τσίπρας.
Την προαναγγελία της φετινής ‘’διοργάνωσης’’ πληροφορήθηκα από τη σημερινή  πρωινή εκπομπή της κρατικής μας τηλεόρασης, την οποία παρακολουθώ ανελλιπώς  από συνήθεια αλλά  και απαίτηση, αφού την πληρώνω,  κυρίως όμως  από προσωπικό μαζοχισμό. Ενώ ξέρω τι θα πουν , θέλω  να το ακούω – όπως έλεγε μια παλιά διαφήμιση αυτοκινήτων. Έγινε η καθιερωμένη σύνδεση με την τοπική ανταποκρίτρια [κάπου κοντά στα Τέμπη], η οποία είχε κοντά της δύο νέους συνδικαλιστές, που ξεκαθάρισαν τους λόγους και τα αίτια των επικείμενων ενεργειών τους.
 Ο ένας των δύο δημοσιογράφων, ρώτησε, επισημαίνοντας προειδοποιητικά την      πληροφορία ότι κάποια αγροτικά σωματεία δεν συμφωνούν. Γιατί δεν αποδέχονται τις προτάσεις του Υπουργού Γεωργίας και του Πρωθυπουργού, να επανεξετάσουν την απόφασή τους; Ο συνδικαλιστής, έμπειρος πια από το παρελθόν και προφανώς [τέως ή νυν  κοψοχέρης], απάντησε αποστομωτικά, ‘’ μα διότι τις προτάσεις αυτές μας τις έκαναν μετά την έναρξη των κινητοποιήσεων, οι οποίες αποτελούν απόφαση της πανελλήνιας Ένωσής’’.  [Εγώ θα πρόσθετα ταπεινά και διότι αυτή είναι η μόνη περίοδος που δεν υπάρχουν  γεωργικές εργασίες]. Ο αντικειμενικός δημοσιογράφος θυμήθηκε τότε τον ‘’κοινωνικό αυτοματισμό’’ και άλλα ‘’κυβερνητικά τεχνάσματ’’. Ο ‘’έμπειρος’’ πια νέος  συνδικαλιστής απαρίθμησε τα ανικανοποίητα αιτήματά τους, παρά τις σχετικές υποσχέσεις, για το  πετρέλαιο και το αφορολόγητο εισόδημα μέχρι 12.500 Ευρώ, ’’όχι μόνο για τους αγρότες αλλά για το σύνολο των Ελλήνων’’. Ειπώθηκαν και άλλα πολλά, χωρίς να γίνουν αποδεκτές οι δημοσιογραφικές θέσεις, αν και ο δεύτερος δημοσιογράφος  τήρησε τη γνωστή ‘’αιδήμονα σιωπή’’.
Μετά το τέλος της παρουσίασης του θέματος,  διάβασαν τα διάφορα μηνύματα που έφθαναν στα κινητά τους και ‘’φευγαλέα’’ ανέφεραν και ένα που τους χαρακτήριζε ‘’κυβερνητικούς εκπροσώπους’’, στο οποίο αμφότεροι έδειξαν μια ενόχληση. Στη διάρκεια της ίδιας εκπομπής ακούστηκαν – άμεσα ή έμμεσα – και άλλες κυβερνητικές ανακοινώσεις ‘’αυτούσιες’’, που δικαιολογούσαν απόλυτα τον χαρακτηρισμό του τηλεθεατή. Χωρίς όμως να διακρίνω ανάλογη ενόχλησή τους, για την παράλειψη να κρίνουν την εξουσία – έστω και τυπικά – συνέχισαν την προσπάθειά τους να ‘’λειαίνουν’’ τις κυβερνητικές εντολές. Έτσι τις   κάνουν πιο εύπεπτες προς τους ανθρώπους που πληρώνουν υποχρεωτικά  το δικαίωμα ενημέρωσής τους. Ελπίζω, επιστρέφοντας στα σπίτια τους, να ρίχνουν μια ματιά στα όσα έχουν εκστομίσει και να σκέπτονται την επομένη ότι ‘’δεν μπορούμε να τα θυσιάζουμε όλα’’ στην εξασφάλιση της θεσούλας μας, αποφεύγοντας  να τους αποδώσω άλλης μορφής ταύτιση.
Έρχομαι τώρα και στο θέμα των αγροτών που δικαίως υποστηρίζουν το δικαίωμα της εργασίας και επιβίωσης των οικογενειών τους. Οι άλλοι όμως, όπως  οι συνταξιούχοι για παράδειγμα, που αποτελούν τα εύκολα θύματα ακόμα και μελλοντικών μειώσεων – με τον αυτόματο κόφτη-τι μπορούμε να κάνουμε; Ακόμα και οι συμπάσχοντες αγρότες μας σκέφθηκαν – έστω και με τη ‘’θεωρητική’’ συμπερίληψή μας στο αφορολόγητο ποσό. Εμείς δεν έχουμε άλλους τρόπους διεκδίκησης και δεν αντέχουν και τα κότσια μας. Τι λένε άραγε επ’ αυτού οι λαλίστατοι κατά τα άλλα και συμπαθείς  παντοειδείς ‘’κυβερνητικοί εκπρόσωποι’’;
Χθες πληροφορήθηκα από τρίτη πηγή  [πάντα με σχετική καθυστέρηση ενημερώνομαι για ανάλογες κινήσεις ,αφού επιλέγω τα κρατικά μας κανάλια] για μια επιστολή κάποιας παιδιάτρου προς τον Διοικητή του Γενικού Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Πατρών . Αφορά  τις οδηγίες του για τον ειδικό τρόπο αντιμετώπισης  μουσουλμάνων ασθενών.
 Οσάκις βρέθηκα, για δεκαετίες,  σε αλλόθρησκες και άθεες [κομμουνιστικές] χώρες, δεν είχα άλλη επιλογή παρά να σεβαστώ απολύτως το σύστημα της χώρας, ακούγοντας και τα αμέτρητα κηρύγματα του Ιμάμη από τους μιναρέδες, αφού έτσι έπρεπε να κάνω. Γιατί στη δική μας χώρα κάποιοι ελάχιστοι θέλουν - με κάθε τρόπο – να αποξενώσουν το λαό από την πίστη και τις παραδόσεις του; Δεν το κάνουν βέβαια για τους πρόσφυγες, διότι στην περίπτωση αυτή θα φρόντιζαν να τους απαλλάξουν από μαρτύριο του κρύου και της τροφής, που όλοι έβλεπαν πλην των κυβερνώντων και των φερέφωνων τους. ‘Άρχισαν από το μάθημα των θρησκευτικών, που το έβρισκαν αναχρονιστικό και αν ήταν στο χέρι τους δεν θα επέτρεπαν και την ίδια τη γέννηση του Χριστού, αλλά δεν την πρόλαβαν!!! Τώρα τους ενοχλούν τα εθνικά και χριστιανικά σύμβολα και αποκλείουν τους άρρενες γιατρούς από την εξέταση γυναικών προσφύγων και αυτό το θεωρούν προοδευτικό!!!!
Δεν έτυχε να δω σχόλια  για την ηρωίδα επιστήμονα, που με τη στάση της θέτει σε κίνδυνο ακόμα και τη δουλειά της. Τι λένε επί του προκειμένου τα κυβερνητικά μας μέσα ενημέρωσης; Εγώ πάντως δεν έχω διαβάσει κάτι σχετικό, χωρίς να διεκδικώ το αλάθητο. Για να καλύψω το ενδεχόμενο να μην έχουν ενημερωθεί τόσο οι κυβερνώντες όσο και οι εκπρόσωποί τους, παραθέτω το ήδη ‘’παλιό’’ αυτό κείμενο και περιμένω τις αντιδράσεις τους. Ποτέ δεν είναι αργά να κάνουν κάτι και να μην επαφίενται στη ‘’λήθη’’ του χρόνου, όπως γίνεται , επί δύο χρόνια τώρα ,με την τελική  διαπραγμάτευση  αξιολόγησης, με το ΔΝΤ και την Ε.Ε.

‘’’’ΠΡΟΣ  κ.  ΔΙΟΙΚΗΤΗ  ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ  ΓΕΝΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ  ΠΑΤΡΩΝ  (ΠΠΝΠ) 
ΑΠΟ την  ΠΑΙΔΙΑΤΡΟ ΚΑΡΑΒΑΣΙΛΗ  ΔΙΑΜΑΝΤΟΥΛΑ.
 : ‘‘ΠΕΡΙ  ΟΔΗΓΙΩΝ  ΣΑΣ  ΓΙΑ  ΤΟΥΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ  ΑΣΘΕΝΕΙΣ’’ .
17 Δεκ. ‘16
 Αξιότιμε κ. Διοικητά,
Αρχικά να σας ενημερώσω ότι ουδέποτε ανήκα ούτε ανήκω σε κανένα απολύτως πολιτικό  κόμμα. Ως πολίτης, σκέπτομαι ελευθέρα και έχω κάθε δικαίωμα να λέω την άποψη μου, καθώς εχουμε Δημοκρατικό Πολίτευμα. Σπούδασα στην Ιατρική Σχολή Πατρών και έλαβα τίτλο Ειδικότητας Παιδιατρικής από το ΠΠΝΠ. Γνωρίζω το ΠΠΝΠ από την έναρξη λειτουργιάς του. Εργάστηκα σε αυτό. Νοσηλεύτηκα σε αυτό. Σήμερα, διαβάζοντας την τοπική εφημερίδα "Πελοπόννησος" τυχαία, ενημερώθηκα για τις οδηγίες σας προς το προσωπικό του ΠΠΝΠ, σχετικά με τους μουσουλμάνους ασθενείς. Αρχικά ξανακοίταξα το ημερολόγιο μήπως είναι Πρωταπριλιά. Δεν είναι. Ορθά λοιπόν έχω στολίσει το σπίτι μου χριστουγεννιάτικα, δέντρο, φωτάκια κλπ.  Ασχέτως της αθεΐας ή' θρησκεύματός σας, το όποιο σέβομαι απόλυτα όπως και σε κάθε άνθρωπο του πλανήτη μας, το επίσημο θρήσκευμα της Ελλάδας είναι ο Ορθόδοξος Χριστιανισμός. Αυτό δεν σας επιτρέπει να βάζετε δικούς σας όρους στο Δημόσιο Νοσοκομείο, το όποιο δεν είναι ιδιοκτησία σας και για το όποιο φορολογούμαι. Όπως και κάθε πολίτης.
Στο σπίτι σας, έχετε κάθε δικαίωμα να μην έχετε εικόνες, σταυρούς. Να έχετε κοράνιο ή κάθε σύμβολο που σας εκφράζει. Όχι όμως στο Δημόσιο Νοσοκομείο να επιβάλλετε κανόνες όπως "να αφαιρούνται χριστιανικές εικόνες, σταυροί, σε δωμάτια που νοσηλεύονται μουσουλμάνοι", δήθεν σεβόμενος την θρησκεία τους. Να σας θυμίσω ότι όλοι οι αλλοδαποί ξέρουν ότι βρίσκονται στην Ελλάδα. Άρα οφείλουν να δείχνουν σεβασμό προς τη χώρα που ζουν. Άρα και για το θρήσκευμα μας. Έχω ταξιδέψει σε πολλές χώρες του εξωτερικού με διαφορετικά θρησκεύματα. Τα σεβάστηκα απόλυτα. Δεν είχα την αξίωση να κάνουν αλλαγή των συνηθειών τους, ούτε στα δωμάτια των ξενοδοχείων που πλήρωνα για να διαμένω και ήταν ο προσωπικός μου χώρος κατά τη διάρκεια της παραμονής μου. Ούτε όταν νοσηλεύτηκα απαίτησα να βγάλουν από το δωμάτιο νοσηλείας μου Βούδες, Μωάμεθ, Κοράνια. Γιατί εγώ ήμουν στο δικό τους κράτος και σεβόμουν πραγματικά τα πιστεύω τους.
Τι καταπληκτικές ιδέες είναι αυτές που σκαφθήκατε?  Ρωτήσατε το προσωπικό του Νοσοκομείου και τους ασθενείς πριν?  Τι δικτατορικές τακτικές ακλουθείτε κύριε ?Με τι δικαίωμα ? Ήδη υπάρχει δραματική έλλειψη προσωπικού. Και πρακτικά να το δούμε, οι νοσηλεύτριες πχ θα έχουν επιπλέον καθήκον να ρωτούν "παρακαλώ ποιο Θεό πιστεύετε?” και ανάλογα να ανεβοκατεβάζουν εικόνες ??!!
Όσον άφορα δε την άσκηση της Ιατρικής, τι να πει κανένας. Κύριε, αν δεν βγάλεις τα ενδύματα του ασθενή, να ψηλαφίσεις, να ακροαστείς καρδία-κοιλιά- πνεύμονα και επί γυναικολογικού ή ουρολογικού περιστατικού τα γεννητικά όργανα, πως θα διαγνώσεις άρα και θα χορηγήσεις την κατάλληλη αγωγή ???????!!!!!!!!!!!!
Ρίχνοντας χαρτιά, βλέποντας τον καφέ, πως??? Η Ιατρική είναι Επιστήμη. Η Επιστήμη δεν είναι μαγεία.  Άρα η Ιατρική δεν είναι μαγεία. Έλεος!  Και όταν σε ένα ακραία επείγον γυναικολογικό περιστατικό που κινδυνεύει άμεσα η ζωή της
γυναίκας, εφημερεύει άρρεν γυναικολόγος? Θα υπάρχει "on call" γυναίκα γυναικολόγος να έρχεται από το σπίτι της ειδικά για μουσουλμάνα ασθενή?
Αν ενοχλούνται κάποιοι άλλων θρησκευμάτων, ας επιλέξουν ως χώρα διαμονής τους κάποια που να τους εκφράζει. Όπως πολλοί Έλληνες ενοχλούνται από κάποια θέματα των Νοσοκομείων μας, υπογραφούν και αποχωρούν με δίκη τους ευθύνη, έτσι και οι αλλοδαποί φίλοι μας έχουν την ίδια επιλογή. Ξέρετε τι δύναμη και κουράγιο παίρνουν οι χριστιανοί ασθενείς από την εικόνα της Πανάγιας, του Χριστού, το Σταυρό, το Ευαγγέλιο ? Τεράστια. Το έχω ζήσει τόσα χρονιά αυτό. Με τι δικαίωμα κύριε δίνετε τέτοιου είδους οδηγίες στο Δημόσιο Νοσοκομείο στο όποιο υπηρετείτε? Το όποιο παρεμπιπτόντως ονομάζεται και ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΒΟΗΘΕΙΑ,. Όχι ότι θα υπήρχε διαφορά εάν ονομάζονταν ΠΠΝΠ μόνον.
Ως πολίτης ντρέπομαι. Ως γιατρός μόνον έκπληξη και θλίψη νιώθω. Εσείς , νιώθετε σωστός?
Μετά  τιμής,
Καραβίσια Διαμένουσα,

Παιδίατρος -ΚΑΡΑΒΑΣΙΛΗ  ΔΙΑΜΑΝΤΟΥΛΑ’’’’

Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2017

ΑΥΤΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ Ο ΜΙΚΡΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ ΚΑΙ ΔΙΩΓΜΟΙ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

                  ΑΥΤΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ Ο ΜΙΚΡΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ και
                         ΟΙ ΔΙΩΓΜΟΙ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ


Είναι τόσο μεγάλος ο βομβαρδισμός θεμάτων που προσφέρει καθημερινά η επικαιρότητα και συνειδητά ή ασυνείδητα [ εξ ίσου κακά αμφότερα] καλλιεργεί η πολιτική μας ηγεσία, ώστε να προβληματίζομαι, αν αξίζει τον κόπο, να τα παίρνει κανείς στα σοβαρά.

Με τη λογική αυτή και τη σκέψη ότι όλοι χρειαζόμαστε μια μικρή δόση ψυχικής γαλήνης και ανάτασης, στρέφομαι σήμερα σε δυο θέματα που πήρα μέσω της φίλης μου Ελένης και πληρούν τις προϋποθέσεις για ηπιότερες σκέψεις και προβληματισμούς. Αρχίζω λοιπόν από το πρώτο, που χρησιμοποιεί σαν τίτλο το γνωστό απόφθεγμα του Οδυσσέα Ελύτη από το ‘’ Άξιον Εστί ’’ και αναφέρεται στο θαυμαστό κόσμο που μας περιβάλλει και τη δική μας ασημαντότητα. Αυτόν τον κόσμο τον μικρό τον μέγα, αδυνατώντας να τον ερμηνεύσουμε και να τον σεβαστούμε, προσπαθούμε να τον κάνουμε ‘’σαν τα μούτρα μας’’ για να μας μοιάζει. Ανέκαθεν οι άνθρωποι προσπαθούσαν να βρουν τις εξηγήσεις των φαινομένων και μπροστά στην αδυναμία τους να τα κατανοήσουν, τα παρερμήνευαν κατά τα συμφέροντα και τις απόψεις ‘’που υπηρετούσαν’’. Το κακό συνεχίζεται και στις ημέρες μας, παρά την εξέλιξη της επιστημονικής έρευνας, για τους ίδιους ίσως ‘’πονηρούς’’ σκοπούς, φθάνοντας στο σημείο ακόμα και να   βλάπτουμε συνειδητά ή να αμφισβητούμε αυτή την παγκόσμια ομορφιά.
Από τα κείμενα που συνοδεύουν το λαμπρό αυτό  θέαμα και ακρόαμα , παραθέτω – ενδεικτικά- τα λόγια του μεγάλου σοφού Albert Einstein, που αποδίδει τη στροφή του ανθρώπου προς τις τέχνες και την επιστήμη, για  να ξεφύγει από την καθημερινότητα. Εμείς όμως, οι σύγχρονοι ‘’σοφοί και ξερόλες’’, αντί να προστατεύσουμε τον θαυμαστό αυτό κόσμο που κληρονομήσαμε, κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για το αντίθετο. Προβάλλουμε ό,τι  ‘’βολεύει’’ την ‘’ιδεοληψία’’ μας, για να λειτουργήσουμε ‘’παρά φύσιν’’, γιατί θέλουμε να επιβάλουμε τους δικούς μας κανόνες για το φυσικό και ωραίο , που υπηρετεί τη δική μας καθημερινότητα. Αφού δεν έχουμε τίποτα άλλο να παραδώσουμε στις επερχόμενες γενεές, ας τους αφήσουμε τουλάχιστον το δικαίωμα να απολαύσουν και αυτοί το μεγαλείο που μας ‘’δάνεισε’’ η φύση ή τέλος πάντων ό,τι απόμεινε από αυτό, για να μην το βλέπουν μόνο σε βίντεο και φωτογραφίες, όπως πολλά άλλα πράγματα, μέχρι τώρα.

Έρχομαι στο δεύτερο και εξ ίσου σημαντικό θέμα των εκκλησιών, στη Ρωσία και αλλαχού, ένα οπτικοακουστικό αποτέλεσμα που μαγεύει τα αφτιά και τα μάτια μας αλλά και γαληνεύει την ψυχή μας. Παράλληλα μας δίνει και πολλά ιστορικά δείγματα της συμπλεγματικής στάσης ορισμένων ηγετών να στραφούν εναντίον τους, αρχίζοντας από τον Αυτοκράτορα Κλαύδιο Νέρωνα το έτος 67.
 Πρόθυμοι μιμητές του  βρέθηκαν και πολύ αργότερα, με την Οκτωβριανή Επανάσταση,  για να κάψουν, να λεηλατήσουν ακόμα και να ’’ ανατινάξουν’’ τον Καθεδρικό Ναό του Θεού Σωτήρος και όχι μόνο. Αυτό έγινε με εντολή του συντρόφου Στάλιν στις 5.12.1931 , για να ανεγείρουν στη θέση του το μεγαλοπρεπές Ανάκτορο των Σοβιέτ, με το άγαλμα του Λένιν ,ύψους  100 μέτρων. Εδώ όμως, η Θεία πρόνοια ή ο ‘’δίκης οφθαλμός ος τα πανθ’ορά’’  απέτρεψε τη δημιουργία του ‘’προοδευτικού’’ μεγαλόπρεπου μνημείου τους, αφού είχαν ήδη διαπράξει όμως  την καταστροφή του Ναού. Έτσι ίσως  απάλλαξαν τους σύγχρονους Ρώσους από την ανάγκη να γκρεμίσουν ένα ακόμα κακόγουστο δείγμα της δογματικής τους προσωπολατρίας.
Το κακό συνεχίζεται και στην εποχή μας, με την καταστροφή πάσης φύσης και εποχής Ναών από τους τζιχαντιστές του ISIS, στην Παλμύρα και άλλες περιοχές που έπεσαν στα χέρια τους. Εκείνο όμως που εντυπωσιάζει είναι η στάση των ριζοσπαστών ή άλλων οπαδών και νοσταλγών της πάλαι ποτέ Σοβιετίας, να αντιμάχονται την εκκλησία γενικώς και όχι τις εκκλησίες. Μια νεώτερη ‘’προοδευτική’’ στάση στη χώρα μας,  αντιπαλεύει την  εκκλησία σαν φιλοσοφία και οντότητα. Αν και προσωπικά ανήκω στους απλούς τυπικούς πιστούς, είμαι βέβαιος ότι θα αποτύχουν να επιβάλουν τα δικά τους ιδεολογικά και αισθητικά πρότυπα και να γυρίσουν τη χώρα στον ριζοσπαστικό τους σκοταδισμό, αφού οι καιροί άλλαξαν και ο λαός τους κατάλαβε. Εκείνο όμως που με προβληματίζει περισσότερο, είναι η ουσιαστική συμπόρευση του συγκυβερνώντος δεξιού ‘’κέρατος’’. Τι κάνει η έρμη η καρέκλα της εξουσίας και το λέγω αυτό χωρίς να λαμβάνω καθόλου υπόψη μου τις προσχηματικές απειλές για παραιτήσεις κάποιων εξ αυτών, αφού δεν το αποτόλμησαν ούτε σε αντίστοιχες άλλες καταστάσεις [ΦΠΑ Νησιών κλπ] Εδώ δεν πρόκειται  πείθει ούτε η θεωρία ότι  μας ψεκάζουν.   Αντώνης Ταρνανάς

Τα αναφερόμενα θέματα μπορείτε να αναζητήσετε στο Google με τα στοιχεία emerveillez-vous [Fr-Gr] και Eglises russes no 2, αντίστοιχα.

Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017

ΟΙ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

       Ανάμεσα στη σοβαρότητα και τη σοβαροφάνεια


Το έχω δηλώσει επανειλημμένα ότι παρακολουθώ συστηματικά όλες της συνεδριάσεις του ελληνικού κοινοβουλίου, ακόμα και εκείνες των ειδικών επιτροπών και  το σύνολο των ομιλητών. Έχω φθάσει στο σημείο να ‘’προβλέπω’’ τι θα πει ο καθένας τους, πριν ακόμα ανοίξουν το στόμα τους. Δεν πρόκειται βέβαια περί ‘’μαντείας’’ , την οποία δεν αποδέχομαι, αλλά έχω αποστηθίσει τη συνθηματολογία τους, που έχει δύο βασικά γνωρίσματα. Πρώτον, στερούμενοι προσωπικής  γνώμης και επιχειρηματολογίας, χρησιμοποιούν κασέτα με την κομματική γραμμή, με ελάχιστες  λεκτικές παραλλαγές, που αποβλέπουν στο λογοτεχνικό παρά στο ουσιαστικό μέρος των ομιλιών τους.  Δεύτερον, συστηματικά αποφεύγουν να απαντούν στα εκατέρωθεν ερωτήματα, ‘’απαγγέλλοντας’’ απλά το ποιηματάκι που αποφάσισαν ή τους υποχρέωσαν να πουν. Το βασικότερο όλων όμως, που  μου προκαλεί θλίψη, είναι ότι δεν ακούστηκε  ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ Η ΛΕΞΗ ΣΥΓΓΝΩΜΗ. Δίνουν όλοι την εντύπωση ότι αισθάνονται ‘’άσφαλτοι’’ και ίσως όχι κατά τον χλευαζόμενο χαρακτηρισμό γνωστής λαϊκής αοιδού, αλλά με τον άλλο, τον γήινο. Το τελευταίο με προβληματίζει περισσότερο.
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί διατηρούν ακόμα τον ‘’ άκυρο’’ πια αυτό τίτλο του Ναού της Δημοκρατίας [όλα κατ ευφημισμόν], αφού δεν βουλεύονται από κοινού, αλλά απλώς βολεύονται, ανταλλάσοντας  ύβρεις και κατηγορίες, ‘’συμφωνώντας’’ υποχρεωτικά  μόνο στο τυπικό  ερώτημα του προεδρεύοντος  ‘’συμφωνεί το σώμα;’’, όπου  ο ίδιος δίνει και την απάντηση ‘’το σώμα συμφωνεί’’. Την ίδια συμφωνία διαπιστώνει κανείς και ως προς τη λήξη των συνεδριάσεων, που στην ουσία ‘’έχουν λήξει’’ πριν την τυπική και μονομερή αυταπάντηση του Προέδρου. 
Αφήνω  κατά μέρος την τυπική   διαδικασία και το προσωπικό μου σύνδρομο ‘’εξάρτησης’’ και έρχομαι στο ουσιαστικό μέρος της κοινοβουλευτικής  διαδικασίας. Αυτή  θα μπορούσε να γίνει πιο  ‘’ρεαλιστική’’ και σύντομη, με τον περιορισμό σε έναν ομιλητή με τη γραμμή του Κόμματος,  για εφτά ‘’ ψευτοχιλιάρικα’’ μηνιαίως, κάνοντας και οικονομία στο ηλεκτρικό και τη θέρμανση της  τεράστιας αίθουσας.
Εκεί δυστυχώς  ‘’κατάντησαν’’ το εθνικό κοινοβούλιο, αφού πρώτα, προετοίμασαν το έδαφος με τις συγκεντρώσεις των αγανακτισμένων στην πλατεία Συντάγματος και αλλαχού, ξυλοδέρνοντας τους πολιτικούς τους αντιπάλους και υιοθετώντας  το σύνθημα ‘’να καεί , να καεί η …….Βουλή. Τελικά στη χώρα,  της πρώτη φορά ‘’αριστερο-δεξιάς’’. τίποτα δεν γίνεται τυχαία –εκτός από την αντιμετώπιση των  σοβαρών  προβλημάτων  της. Οι πολυπληθείς συγκεντρώσεις των αγανακτισμένων, που τις συνόδευαν και οι χαρακτηριστικές ‘’προοδευτικές μούντζες προς τη Βουλή,  απέφεραν και τα συγχαρητήρια συμπαράστασης των φίλων Ποδέμος, που διεκδικούσαν τότε και την ‘’πατρότητα’’ του δημοκρατικού αυτού τρόπου αντίδρασης   στην  ‘’ κακιά’’ Ευρωπαϊκή Ένωση. Ας αναφερθούμε και σε κάποιες συγκεκριμένες και επώνυμες πρωτοβουλίες, που η κουτάλα της εξουσίας τεχνηέντως παραμέρισε.

‘’’’Στον απόηχο της μεγάλης συγκέντρωσης της 5ης Ιουνίου, μικρό πλήθος ατόμων, περίπου 2.000 άτομα, συγκεντρώθηκαν όχι για να διαδηλώσουν, αλλά κυρίως για να ακούσουν και να συζητήσουν με τον συνταγματολόγο Γ. Κατρούγκαλο και τους οικονομολόγους Γ. Βαρουφάκη, Δ. Καζάκη, Ε. Τσακαλώτο στην «Ημέρα διαβούλευσης και ενημέρωσης για το χρέος». Αναδείχθηκαν προβλήματα συνταγματικότητας της διεθνούς σύμβασης και αναζητήθηκαν δίαυλοι επικοινωνίας με χώρες που αντιμετωπίζουν τα ίδια οικονομικά προβλήματα.[55] Αναφέρονται, επίσης, δραστηριοποιήσεις σε 53 πόλεις της Ελλάδας.[56] Σύμφωνα με άλλες εκτιμήσεις, στη συγκέντρωση της πλ. Συντάγματος βρέθηκαν περίπου 10.000 άτομα.[57]’’’’
Που βρίσκονται άραγε σήμερα τα αναφερόμενα συντρόφια και τι     έχουν να απαντήσουν  για τις μετέπειτα  Οβιδιακές τους μεταμορφώσεις;
Επανέρχομαι λοιπόν στο ‘’ουσιαστικό’’ μέρος των συζητήσεων και κυρίως – διότι αυτό ενδιαφέρει το λαό –στον κυβερνητικό λόγο, που χαρακτηρίζει την εφαρμοζόμενη πολιτική. Παρατηρώ λοιπόν  ότι σε κάθε απόπειρα της αντιπολίτευσης να στηλιτεύσει τα κακώς κείμενα, απαντούν  σχεδόν ομαδικά με την επωδό ‘’ και εσείς τα ίδια κάνατε’’. Εκεί επεμβαίνει ο ειδικός αγορητής και κυρίως ο κύριος Πρωθυπουργός [ που ξεχνά ότι είχε υποσχεθεί ότι θα  σταματήσει όσα έκαναν οι κακοί προκάτοχοί του] και απαριθμεί – σαν μαγνητόφωνο- όσα στραβά, αντεθνικά και προδοτικά διέπραξαν οι ‘’μερκελιστές, γερμανοτσολιάδες’’, που δεν δικαιούνται [δια] να ομιλούν . [ Πόσο μοιάζουν κάποιες εποχές;].
Σπάνια ακούω τελευταία, τόσο στη βουλή όσο και στα διάφορα τηλεοπτικά παράθυρα, τη διατύπωση κυβερνητικών απόψεων, αλλά – μέσω των στελεχών της Κυβέρνησης – προβάλλονται οι   κατά καιρούς  δήθεν απόψεις της αντιπολίτευσης και ό,τι  αυτή επιφυλάσσει στον λαό μας. Πότε επί τέλους θα μας πει η Κυβέρνηση όλων των Ελλήνων, τι πραγματικά έκανε, τι διαπραγματεύτηκε [ πάνω και κάτω από το τραπέζι], τι  έχει υπογράψει , ενώ αποποιείται την πλήρη ιδιοκτησία του τρίτου μνημονίου και τελικά τι μας περιμένει στο άμεσο μέλλον, που το γνωρίζει πολύ καλά; Τελικά γιατί πρέπει να μαθαίνουμε την αλήθεια από τους κακούς εταίρους και δανειστές μας ή την ντόπια ‘’προπαγάνδα’’ των ΜΜΕ;
Μαθαίνω τελευταία ότι, πέραν της προσπάθειας προσεταιρισμού του ΔΟΛ, το Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ξεκίνησε από τις 16 του μήνα, να παρουσιάζει σε 41 σταθμούς του Μετρό της Αθήνας, τις  [κυβερνητικές] ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ και μάλιστα χωρίς κόστος. Σιγά μη μας έλεγαν ποιος θα πληρώσει τις εγκαταστάσεις και λοιπές ηλεκτρονικές συσκευές, για να μαθαίνουμε τα θαυμαστά έργα που οι άλλοι μας κρύβουν. Αν οι σημερινές ηλεκτρονικές δυνατότητες υπήρχαν την εποχή του Γκαίμπελς, είμαι σίγουρος ότι θα αποτελούσαν την πρώτη του επιλογή έστω και αν αυτό θεωρείται εντελώς συμπτωματικό. Βρε που πάμε; Που έλεγε ό αείμνηστος Βασίλης Αυλωνίτης για να γελάσουμε. Με τα καινούργια τους τερτίπια όμως δεν μπορούμε ούτε και να γελάσουμε. Ίσως μέσω αυτών των μέσων ξαναπροβληθεί και η θαυμάσια επιστολή του κ. Κατρούγκαλου, που μας έλεγε πόσο αυξήθηκαν οι αποδοχές μας και εμείς οι ανόητοι συνταξιούχοι, δεν το είχαμε καταλάβει. Πες – πες, που θα πάει, θα το καταλάβουμε , αφού, όπως λέγεται, η επανάληψη είναι ‘’μήτηρ πάσης μαθήσεως’’.

Τώρα αρχίζω να καταλαβαίνω τι σημαίνει ριζοσπαστικός αριστερισμός – με ολίγον από δεξιά συνιστώσα , προοδευτική κατεύθυνση και κυρίως αριστερή ηθική υπεροχή. Ποτέ δεν είναι αργά και είμαι βέβαιος ότι και ο Άγιος Πέτρος θα εκτιμήσει δεόντως αυτή μου τη φιλομάθεια προς το τέλος του βίου μου. Αντώνης Ταρνανάς

Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2017

Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΩΝ ΕΧΘΡΩΝ

           Η  ποδοσφαιροποίηση  της  πολιτικής


Στη  χώρα μας υπήρχε πάντα η τάση μίμησης και ανάμιξης ενίοτε της πολιτικής στο ποδόσφαιρο όπως και το αντίθετο, αφού ο ‘’βασιλιάς’’ των σπορ προσπόριζε σημαντικά πολιτικά οφέλη  στους επιδεικνύοντες την προτίμηση ή και τη βοήθειά τους, σε μεγάλους και δημοφιλείς ποδοσφαιρικούς συλλόγους. Σε κάποιες εποχές μάλιστα, πολιτικής εκτροπής ή έντονης κομματικοποίησης, οι πολιτικοί μας δεν άφησαν να χαθούν ευκαιρίες χαριστικών πράξεων, διαγραφής χρεών, υπαγωγής σε ειδικές διατάξεις και άλλες διευκολύνσεις με το αζημίωτο. Οι οπαδοί των ομάδων αναγνώριζαν τη φίλια πολιτική προσφορά τους και ανταπέδιδαν  ‘’αυτοβούλως’’ με το ψηφαλάκι τους. Αυτό  ήταν κοινό μυστικό και ίσχυε ιδιαίτερα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, χωρίς να λείπουν ανάλογες  παρεμβάσεις σε θέματα των επαρχιακών ομάδων.
Επειδή η πολιτεία ανέκαθεν είχε τη δυνατότητα παρεμβάσεων, δια των οργάνων της, αποφάσιζε – πέραν των οικονομικών ‘’ρυθμίσεων’’ -  την αύξηση του αριθμού ομάδων στις διάφορες  κατηγορίες, φημολογείτο δε και παρέμβαση στην κατάκτηση τίτλων, ακόμα δε και διεθνών ‘’διευκολύνσεων’’. Τη μερίδα του λέοντος , στη συγκεκριμένη εύνοια,  είχαν και έχουν  οι ‘’μεγάλες’’ ομάδες και εκείνες με ιδιαίτερο τοπικό πολιτικό ενδιαφέρον και ας μη στρουθοκαμηλίζουν κάποιοι νεόκοποι διώκτες της διαφθοράς, με τους αυτεπάγγελτους εισαγγελείς τους. Αν πράγματι τους ενδιαφέρει η ουσία ας στραφούν στη δικαιοσύνη, παραπέμποντας εκεί κάθε παρεκτροπή.
Επειδή το κύριο θέμα μας δεν είναι το ποδόσφαιρο,  αλλά η ποδοσφαιροποίηση της πολιτικής,  θα περιορισθώ στην απλή αναφορά της  πρακτικής των παραγόντων και στο κυνήγι ‘’μαγισσών’’, για να καλύψουν τις όποιες αδυναμίες τους και την ποδοσφαιρική τους ένδεια Ο ευκολότερος τρόπος για να γίνει πιστευτή μια τέτοια διαδικασία, είναι η δημιουργία εχθρών, που ‘’επιβουλεύονται’’ συστηματικά τα δικά τους συμφέροντα, για να αδικήσουν την ομάδα τους . Αυτό άλλωστε είναι ευκολότερο από το να στελεχώσουν καλύτερα την ομάδα τους, να επενδύσουν περισσότερα σε ανθρώπινο δυναμικό και χρήματα και  να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα κατά πρόσωπο.
            Στη λογική αυτή λοιπόν κινούνται κατά καιρούς και οι πολιτικές ηγεσίες της χώρας μας, επικαλούμενες πάντα τους κακούς ξένους που ‘’επιβουλεύονται’’ τα εθνικά μας συμφέροντα, συνεχώς και αδιαλείπτως Μας δίνουν την εντύπωση ότι οι ‘’κακοί’’ ξένοι ακόμα και στον ύπνο τους καταστρώνουν σχέδια πως θα  βλάψουν την Ελλάδα. Έχω ακούσει πολιτικούς μας όταν  βγαίνουν από την αίθουσα διεθνών διασκέψεων , μετά την υπογραφή κάποιας συμφωνίας, να την κατακρίνουν ή να ισχυρίζονται ότι πιέστηκαν να την υπογράψουν. Ε! λοιπόν, ας γίνει σε όλους γνωστό, ότι κανείς δεν πιέζεται με το πιστόλι στον κρόταφο για μια υπογραφή, αλλά επιλέγει με μοναδικό κριτήριο τις διεθνείς υποχρεώσεις και  τα συμφέροντα της χώρας και κυρίως  τις πολιτικές ισορροπίες που ισχύουν εκάστοτε.
Ας μιμηθούμε κάποτε τους ‘’κακούς’’ αυτούς ξένους που υπερασπίζονται τα δικά τους συμφέροντα και ας κάνουμε και εμείς το ίδιο για τα δικά μας, αλλά πάντα στα πλαίσια που ορίζουν οι διεθνείς κανόνες και οι καθιερωμένες διαδικασίες. Κυρίως όμως, στα πλαίσια των πολιτικών ισορροπιών που προανέφερα, που  δεν επιτρέπουν να βρίζουμε ανοιχτά εκείνους με τους οποίους διαπραγματευόμαστε και μάλιστα όταν είναι και δανειστές μας. Τα δάνεια αποτελούν δέσμευση ακόμα και της κυριαρχίας  και καλόν είναι να προσέχουμε τους όρους σύναψης και εξόφλησης ,  και τη διάρκεια της εξυπηρέτησης τους. Μετά την απομάκρυνση από το ταμείο ουδέν λάθος αναγνωρίζεται.
            Τελευταία και αφού απέτυχαν ή κρίθηκαν αναποτελεσματικοί οι κομματικοί λεονταρισμοί, τους περιορίσαμε στην εσωτερική χρήση και κάνουμε την ‘’πάπια’’ εκτός της χώρας, αποδεχόμενοι ό,τι μας σερβίρουν ,δηλώνοντας εγγράφως και ενυπογράφως ότι ‘’δεν θα το ξανακάνουμε’’. Αυτό θυμίζει  αλήστου μνήμης εποχές, που υπογράφαμε δηλώσεις μετανοίας. Για να αποφύγουμε δε  τις ενδεχόμενες αντιδράσεις από το πόπολο ,που άρχισε να ξυπνάει από τον λήθαργο της ψευδολογίας, φορτώνουμε όλα τα στραβά στους κακούς δανειστές μας,’’ που έχουν το θράσος να ζητούν πίσω τα λεφτά τους’’,  για τα οποία έχουμε υπογράψει σχετικές συμφωνίες. Έως εδώ σύνηθες είναι στη χώρα μας, αλλά εσχάτως προχωρούμε  και στη φίμωση των ΜΜΕ, που θυμίζουν τα στραβά και ανάποδα της πρώτη φορά αριστεράς. Αφού λοιπόν τους ‘’ξεμπρόστιασε’’  το Συμβούλιο της Επικρατείας, εξαφανίζοντας τον Νόμο Παππά, προσπαθούν τώρα να τοποθετήσουν κομματικό  ‘’Επίτροπο’’ στο ‘’φαύλο’’ συγκρότημα του ΔΟΛ – με τα παράνομα δάνεια – όπως οι ίδιοι τα αποκαλούσαν. Επιβάλλουν δηλαδή μια έμμεση παρέμβαση στον Τύπο, ώστε να μη μαθαίνουν οι ‘’μουζίκοι’’ της χώρας την πλήρη παράδοση της κυριαρχίας, προκειμένου να μας δώσουν χέρι βοήθειας , για να κρατηθούν οι θώκοι. Να δείτε ότι στο τέλος θα τα φορτώσουν όλα στους δεξιούς εταίρους τους   και καλά να πάθουν οι τελευταίοι, αφού συμμερίστηκαν την αριστερή ηθική ή εξαγόρασαν τις καρέκλες τους, σε βάρος όχι μόνο της ιδεολογίας τους αλλά και του δημόσιου συμφέροντος.
            Καταλήγω με μια –  αφελή λόγω γήρατος – απορία μου και περιμένω απάντηση. Αν όλα αυτά τα προοδευτικά που συμβαίνουν τα δύο τελευταία χρόνια , επιδεινούμενα συνεχώς, είχε την ατυχία να τα εφαρμόσει μια [οποιαδήποτε] άλλη Κυβέρνηση, τι θα είχε απομείνει όρθιο στην Αθήνα και ολόκληρη τη χώρα;
Αντώνης Ταρνανάς



Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2017

ΘΑΡΡΟΣ ΚΑΙ ΓΕΝΝΑΙΟΤΗΤΑ

                          [Αναζήτηση της Αλήθειας]


            Επανερχόμενος,  στον πολιτικό σχολιασμό της επικαιρότητας, ύστερα από την μονομερή προσωπική μου ‘’ανακωχή’’, αναζητούσα το θέμα που θα με οδηγήσει  ομαλότερα στην επαναφορά μου στη σημερινή  ελληνική πραγματικότητα. Την αφορμή  μου  έδωσαν οι τελευταίες  κυβερνητικές ανακοινώσεις και οι προτροπές φίλων μου, με την ευκαιρία των ευχών τους για τη χθεσινή μου  γιορτή, ‘’ συνέχισε να λες  την αλήθεια’’. Ε! λοιπόν, αυτό θα κάνω, με όσο διαθέτω ακόμα θάρρος  και γενναιότητα.
  Το θάρρος μόνο δεν αρκεί, διότι δημιουργείται στους ανθρώπους και από επιτηδειότητα,  οργή, μανία ή  και ’’δύναμη’’, στοιχεία που στο σύνολό τους δεν  διαθέτω ή και  αρνούμαι να με προσδιορίζουν. Η γενναιότητα όμως  – κατά τον  Σωκράτη – ‘’είναι η κίνηση της ψυχής και του σώματος’’. Στην ηλικία μου το δεύτερο καθίσταται όλο και λιγότερο εφικτό και συνεπώς,  επιστρατεύω την όση μου απέμεινε ψυχική δύναμη για να φωνάξω  την δική  μου αλήθεια, μήπως και  άλλοι διαπιστώσουν κάποια  δική τους ταύτιση. Σκοπός μας πρέπει να είναι  το δίκαιο και όχι τι μας συμφέρει, όπως προσπαθούν να μας πείσουν κάποιοι  σύγχρονοι γκεμπελίσκοι. Θέλουν έτσι να μας καταστήσουν ‘’ιδανικούς αυτόχειρες’’ και ενεργούμενά τους, στην προσπάθεια για  την εξασφάλιση της καρέκλας και της συνεπακόλουθης κουτάλας . Αδιαφορούν  πλέον  και  για το    εθνικό συμφέρον, στο όνομα του οποίου  ‘’εξαγόρασαν’’ και τη λαϊκή  ψήφο και εμπιστοσύνη , εκμεταλλευόμενοι την παροιμιώδη ευπιστία, του  μαστιζόμενου από την ύφεση ελληνικού λαού, τάζοντας ‘’λαγούς με πετραχήλια’’.
 Είναι ικανοί και σίγουρα πια και διατεθειμένοι, να δώσουν τα πάντα στους πάντες, γράφοντας στα παλαιότερα των υποδημάτων τους, όσα περί  ηθικής και των δήθεν κόκκινων γραμμών, μας έλεγαν μέχρι πρότινος. Ο ‘’ σκοπός  αγιάζει τα μέσα’’ και μας προετοιμάζουν για την  ‘’τελική φάση’’ της κατρακύλας , επικαλούμενοι το δικό μας συμφέρον , για να δεχθούν όσα μετά βδελυγμίας  αποκήρυσσαν  [κόφτης και μετά το 2018 και άλλα σχετικά].  Ξαναγυρίζουν δηλαδή στα παλιά τους κόλπα, που είχαν δήθεν  παραμερίσει προσωρινά, ‘’ρίχνοντας στάχτη στα μάτια’’  των αιώνιων  αφελών. Ξέρουν καλά τις αδυναμίες μας και με τους ειδικούς τους ‘’ινστρούχτορες’’, προσπαθούν να επανακτήσουν τη χαμένη τους ‘’αίγλη’’. Τώρα όμως  -ελπίζω- ότι τους μάθαμε και εμείς και δεν ξαναπέφτουμε στη ‘’φάκα’’ που μας είχαν στημένη. Η  διαφορά είναι ότι η προσκόλλησή τους στη ‘’γλυκιά’’ εξουσία , δίνει πρόσθετα κίνητρα για  να κρατηθούν σ’ αυτή, έστω και με τα δόντια. Εδώ επικαλούμαι τον Κωστή Παλαμά, που προφητικά περιγράφει τη σημερινή μας κατάντια.

           
Έτσι λοιπόν πορεύονται οι ηγέτες μας, γιατί αυτό τους επιβάλλει το δικό τους ’’νιτερέσο’’, που συμπτωματικά βολεύει και τους δανειστές μας, αλλά εμείς τι κάνουμε; Θα παίξουμε και πάλι το παιχνίδι τους, με τις αντισυνταγματικές μονιμοποιήσεις συμβασιούχων [που θα καταπέσουν  προφανώς  στα δικαστήρια από άτομα που έχουν τα προσόντα και το νόμιμο συμφέρον] και τους παράνομους διορισμούς, ενώ τα νοσοκομεία μας στενάζουν από έλλειψη προσωπικού; Καταφεύγουν στον  έσχατο λαϊκισμό για να προσεγγίσουν το ‘’θυμικό’’ μας , αφού έχουν χάσει πια όλα τα λοιπά ερείσματα και κυρίως το ηθικό  τους αφήγημα.
Ενδεικτικά σημειώνω ότι,  ενώ ο κ. Ψυχάρης δικάζεται και μένει ελεύθερος χωρίς περιοριστικούς όρους – πλην της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα - την ίδια ώρα  η δημοκρατική ΑΥΓΗ καπελώνει τον ΔΟΛ, αφού ο  πρώην βουλευτής του Σύριζα και μέχρι χθες  πρόεδρος της Αυγής κ. Μουλόπουλος, αναλαμβάνει να σώσει τον Δημοσιογραφικό  αυτό Οργανισμό . Όλα αυτά τα  ευτράπελα και ‘’ηθικά’’ νέου τύπου, στηρίζονται όχι μόνο από τα κομματικά στελέχη του Σύριζα αλλά και από τον Πρόεδρο της Βουλής , που ένοιωσε την ανάγκη  να προβεί σε προσωπική δήλωση αριστερής  ηθικής. Τι άλλο έχουν να δουν τα μάτια μας, με την αριστερο-δέξια αυτή κομματική συμπόρευση;
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, βλέπουμε τελευταία και μια νέα προσπάθεια ‘’αναπαλαιωμένης ανανέωσης’’ της κεντροαριστεράς. Μα για όνομα του Θεού, μπορεί η λογική μας να στέρεψε και, η ανάγκη να μας στερεί τη δυνατότητα ελιγμών και ορθής σκέψης, λίγη αισθητική όμως δεν βρέθηκε; Είδα σε μια φωτογραφία πολλά από  τα φθαρμένα υλικά - που δεν πρόλαβαν ή δεν μπόρεσαν να μετακομίσουν  στον Σύριζα -  μεταξύ των οποίων και εκείνους που οδήγησαν τη χώρα στο ΔΝΤ και σκέφθηκα ότι λόγω ηλικίας μπορεί και να βρίσκομαι σε κατάσταση άνοιας ή ότι ‘’μωραίνει Κύριος ον βούλεται απωλέσαι’’. Εύχομαι ειλικρινά να συμβαίνει το πρώτο, που το θεωρώ περισσότερο φυσιολογικό ,έστω και προσωπικά δυσάρεστο, παρά το δεύτερο που   οι βλαπτικές του συνέπειες αφορούν το εθνικό σύνολο. Κάποιος με  κοινό νου δεν έχει απομείνει σ’ αυτή τη χώρα;
Ας σταματήσουν  επί τέλους οι  παραστάσεις εντυπωσιασμού  και επιδείξεων, που δεν περιποιούν τιμή για κανένα και ασχοληθείτε, έστω και για  λίγο,  με τα απλά και πρακτικά  πράγματα, διότι οι ευκαιρίες που μας απομένουν ελαχιστοποιούνται. Kυρίες και κύριοι αρμόδιοι χανόμαστε και αυτό δεν αποτελεί πια προφητεία, αλλά τη σκληρή ελληνική πραγματικότητα, που κάποιοι από σας προσποιούνται ότι δεν βλέπουν. Καταλάβετε ότι τελικά,  δεν έχει σημασία αν φταίμε περισσότερο  εμείς ή οι κακοπροαίρετοι ξένοι, αφού   εμείς επικαλεσθήκαμε και συνεχίζουμε να επικαλούμαστε a la carte, να ‘’ τη βοήθειά τους’’.   Αντώνης Ταρνανας

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Αταλάντη Λοκρίδας, T.K. 35200, Φθιώτιδα, Greece
Γράφω για να εξωτερικεύσω προσωπικές μου σκέψεις και να μοιραστώ εμπειρίες και γεγονότα που βίωσα προσωπικά στη μακρόχρονη υπηρεσιακή και ιδιωτική μου διαδρομή.