ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ
Le Théâtre de l'Absurde, όπως ονομάστηκε το θέατρο του παραλόγου και του
ατόπου, εμφανίστηκε στην Ευρώπη τις
δεκαετίες 1940 – 1960, με κυριότερο εκπρόσωπό του τον Ιονέσκο. Η δομή του ξεφεύγει από τους ρεαλιστικούς χαρακτήρες και
καταστάσεις και οτιδήποτε είναι
συνδεδεμένο με το συμβατικό θέατρο. Τα στοιχεία του είναι ρευστά και συχνά, η αιτιώδης συνάφεια ανάμεσά στην
αιτία και το αποτέλεσμά της, ο χρόνος, ο τόπος και η ταυτότητα είναι ασαφή και καταρρέουν. Ασήμαντες
πλοκές, επαναληπτικός ή χωρίς νόημα διάλογος και δραματικές ασυνέπειες
χρησιμοποιούνται συχνά για να δημιουργήσουν ονειρικές, ή ακόμη και εφιαλτικές
καταστάσεις.
Μην
ανησυχείτε, δεν πρόκειται να καταπιαστώ με το θέατρο, που βρίσκεται έξω από το πεδίο
των προσωπικών μου γνώσεων. Επικαλούμαι όσα, ελάχιστα στοιχεία γνωρίζω ,γιατί
βρήκα πλείστα σημεία ταύτισής του με την σημερινή μας πολιτική
πραγματικότητα. Στην Ελληνική Αντιπολίτευση δεν λείπουν οι Ρινόκεροι και οι Φαλακρές Τραγουδίστριες του Ευγένιου
Ιονέσκο, που μας απασχολούν διασκεδαστικά, με μόνη διαφορά, ότι αυτά δεν
υπηρετούν τις ανάγκες μιας σύγχρονης Βουλής και αποβαίνουν σε βάρος των πραγματικών αναγκών και των
εθνικών συμφερόντων της χώρας.
Η Αντιπολίτευση, αφού μετήλθε όλες τις
προσφιλείς της μεθόδους και μεθοδεύσεις
λαϊκισμού, που νόμισε ότι την
εξυπηρετούν, χωρίς να μπορέσει να ανακάμψει δημοσκοπικά,
επανέφερε τακτικές του θεάτρου του
παραλόγου. Αν μπείτε στον κόπο να αντιπαραθέσετε τα στοιχεία του θεάτρου του ατόπου με τις
αντιπολιτευτικές κορώνες, θα διαπιστώσετε ότι δεν έχουν μεταξύ τους καμιά
διαφορά.
Έχουν κυριολεκτικά χάσει τον μπούσουλα, για να μην πω κάτι βαρύτερο
αλλά αληθές και παρεξηγηθώ από τους λάτρεις κάθε λογής εργαλειοποίησης και θα περιοριστώ στα γεγονότα. Ο κύριος Τσίπρας,
χρησιμοποίησε την αυτοπαραίτησή του από Βουλευτής του Σύριζα, που ο ίδιος
δημιούργησε, για να επανέλθει στο πολιτικό προσκήνιο, μέσω της έκδοσης ενός
αυτογραφικού βιβλίου. Προφανώς θα προσπαθήσει να λειάνει το κυβερνητικό του έργο , θεωρώντας ότι ο
λαός δεν το έχει κατανοήσει επαρκώς. Δεν ξέρω όμως που θα αποδώσει τις ‘’απανωτές εκλογικές του κατρακύλες’’ από τον
ίδιο τον λαό, που βίωσε τη συνολική
παρουσία του στην εξουσία. Παρά το γεγονός ότι
η σύντροφός του θεωρούσε ότι δεν την είχε ακόμα κατακτήσει στο σύνολό
της , με πια εξουσία
παρέδωσε στο Υπερταμείο τα ασημικά της χώρας;;;
Τα αποσκιρτήσαντα τεμάχια του Σύριζα, άρχισαν να αμφισβητούν εαυτούς
και αλλήλους και τις ηγεσίες τους και
διαπληκτίζονται για το ενδεχόμενο
συμπόρευσης με το νέο δημιούργημα του κ. Τσίπρα.
Η Κυρία Κωνσταντοπούλου έχει καταστεί ο σημαντικότερος πολέμιος του
τέως πρωθυπουργού κα αρχηγού της, ο οποίος την ανέδειξε στο ύψιστο αξίωμα του
Προέδρου της Βουλής. Βέβαια η ίδια
δέχεται βολές από το ΚΚΕ, δια στόματος της Κυρίας Κανέλλη. Για το ίδιο δε το
ΚΚΕ δεν έχω να προσθέσω τίποτα , αφού καθημερινά αυτοδιαψεύδεται. Τάσσεται κατά
του αστικού κοινοβουλευτισμού και της επάρατης Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετέχει όμως
και στους δυο οργανισμούς και εισπράττει τις παχυλές αποδοχές. Δεν επιθυμώ να κάνω περαιτέρω
σχόλια για κομματικούς σχηματισμούς που έχουν
χάσει κάθε επαφή με την εποχή μας και παραμένουν λάτρεις του ολοκληρωτισμού,
έστω και της μεταλλαγμένης ηγεσίας της
πάλαι ποτέ μητερούλας Σοβιετικής Ένωσης.
Για τους πλασιέ ματζουνιών πατριδοκάπηλους και τους θεομπαίχτες δεν έχω
να προσθέσω τίποτα περισσότερο, στα όσα έχω αναφέρει κατά καιρούς.
Διερωτώμαι όμως, ύστερα από όλα τα προαναφερθέντα, αν υπάρχει αμφισβήτηση ότι πράγματι είμαστε θεατές μιας καινούργιας ίσως εκδοχής του Θεάτρου του Παραλόγου περασμένων και ίσως ξεχασμένων παραστάσεών του. Το θέμα είναι ότι όλα αυτά τα θεατρικά ‘’μπουλούκια’’, αυτοχαρακτηρίζονται κόμματα και μάλιστα προοδευτικά!!! Αντώνης