Δευτέρα 24 Απριλίου 2017

ΕΓΩ ΔΕΝ ΧΑΒΩ [ΣΥΝΕΧΕΙΑ 2]


Η χθεσινή μου βιαστική – διότι βρέθηκα καθοδόν – απάντηση στην παρέμβαση του αγαπητού μου φίλου Μιχάλη ,  ισχύει εις το ακέραιο. Επανέρχομαι, όπως είχα ήδη υποσχεθεί, διότι μένω ακόμα με την εντύπωση ότι παρερμηνεύτηκαν τα σαφέστατα γραφόμενά μου.
Το ‘’μαζί τα φάγαμε’’ δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση ότι  φάγαμε και εμείς οι ταπεινοί και ασήμαντοι μισθοσυντήρητοι, αλλά ότι ΟΛΟΙ μας συμβάλαμε στο φαγοπότι τόσων δις που μπήκαν στα ταμεία μας από τους ‘’κουτόφραγκους’’ αλλά δεν έπιασαν τόπο. Η ευθύνη λοιπόν γι’ αυτό το κατάντημα δεν βαρύνει μόνο τους εκάστοτε κυβερνώντες αλλά και τον λαό, που για να εξαγοράσει την κομματική εύνοια ή για να βολέψει κάποιον δικό του ή να βολευτεί  και ο ίδιος, συνέβαλε στην αλόγιστη σπατάλη  και την ενθάρρυνση για τις επακόλουθες μίζες.
Την εποχή της κομματικής και όχι μόνο παντοδυναμίας ενός πολιτικού – που σήμερα είναι έγκλειστος στον Κορυδαλλό – στο στέκι του ‘’Απότσου’’ στη στοά Πανεπιστημίου, υπήρχε το τραπέζι του, όπου κατέφθαναν κάθε λογής ‘’θαυμαστές’’ του και  τον ‘’προσκυνούσαν’’  σαν Άγιο, αφού μπορούσε να ικανοποιήσει κάθε επιθυμία τους. Αυτό βέβαια το έκανε με το προσωπικό αζημίωτο και σε βάρος του δημόσιου κορβανά, μέχρι που άνοιξε η όρεξή του και αυτονομήθηκε και αναδομήθηκε οικονομικά.
Αυτό αποτελεί ένα  απλό παράδειγμα [ διότι έτυχε να συλληφθεί ενώ πολλοί άλλοι κυκλοφορούν ελεύθεροι και πίνουν στην υγεία  των κορόιδων]  και εμείς όλοι τα βλέπαμε και τα υπηρετούσαμε με την κομματική υποταγή μας. Συνεχίζουμε δε και σήμερα να κάνουμε το ίδιο, αφού  μετέτρεψαν τον κόπο τόσων δεκαετιών σε φιλοδώρημα και εμείς απολαμβάνουμε τη θαλπωρή του καναπέ μας και τα ασύστολα ψεύδη τους. Φοβάμαι ότι, όταν αποφασίσουμε να αντιδράσουμε, δεν θα μας έχει μείνει ούτε καναπές και θα σηκωθούμε εξ ανάγκης. Έτσι λοιπόν  στην πραγματικότητα γίναμε συνένοχοί τους στο μεγάλο φαγοπότι. Ας μην παίζουμε  με τις λέξεις, διότι δεν έχει σημασία πόσα και τι έφαγε ο καθένας [ θυμηθείτε το παράδειγμα του Γιάννη Αγιάννη στους Άθλιους του Βίκτωρα Ουγκώ], αλλά το αποτέλεσμα , που είναι η κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος και των επόμενων ακόμα γενεών.  Ξέρετε ότι η συνενοχή είναι εξ ίσου βαρύ αδίκημα με την κύρια ενοχή.
Διαπιστώνω επίσης ότι αντί να ασχοληθούμε με το περιεχόμενο μιας ρήσης, καταπιανόμαστε με το πρόσωπο που την εξέφερε και αν αυτό μας είναι συμπαθές και αγαπητό την αποδεχόμαστε, ενώ σε αντίθετη περίπτωση την απορρίπτουμε. Εδώ είναι το μεγάλο λάθος της φυλής μας, αφού υιοθετούμε άκριτα  οτιδήποτε προέρχεται από τους ‘’δικούς’’ μας – που και αυτοί περιστασιακά  αλλάζουν – καθιστάμενοι κομματόσκυλα και υποχείριά τους και συνεπώς συνένοχοί στο φαγοπότι τους. Δίκαια λοιπόν, ενίοτε και οι ίδιοι, μας πετάνε  κατάμουτρα τις ρήσεις τους ότι ‘’μαζί τα φάγαμε’’ και δεν έχουν άδικο, αφού εμείς τους εξουσιοδοτήσαμε να μας κάνουν συνδαιτυμόνες , έστω και στα ‘’αποφάγια’’ τους.
Όσα κόμματα και αν αλλάξουν, όσοι σύγχρονοι χαρισματικοί ηγέτες  και αν εμφανιστούν στο προσκήνιο, η μοίρα της χώρας θα αλλάξει  ΜΟΝΟ αν αλλάξουμε εμείς- ο λαός. Οι ηγέτες κάθε χώρας είναι ο καθρέφτης της κοινωνίας , η οποία πρέπει πάντα να κινείται με πατριωτικά – και ποτέ εθνικιστικά – κίνητρα και όχι με  κριτήριο το προσωπικό ή οικογενειακό συμφέρον. Είναι πολύ γνωστή η φράση εκείνων που – μετά την ψηφοφορία - δηλώνουν να τους ‘’κοπεί το χέρι’’ αν ξαναψηφίσουν αυτούς που τους ‘’ξεγέλασαν’’, ενώ έπρεπε να κόψουν οι ίδιοι το χέρι τους πριν ψηφίσουν και βλάψουν έτσι το κοινωνικό σύνολο. Περιττό  να διευκρινίσουμε ότι και με το ‘’ξεγέλασμα’’ ακόμα, εννοούν κάποιο ρουσφέτι και όχι το γενικότερο συμφέρον.
Λοιπόν μας αρέσει ή όχι οι πολιτικοί που επιλέγουμε, έχουν κάθε δικαίωμα να μας θεωρούν συνένοχους, αφού εμείς τους ‘’εξουσιοδοτήσαμε’’. Επειδή όμως είναι δύσκολο να αλλάξει όλη η ελληνική κοινωνία, ας αρχίσει να σκέπτεται και να αντλεί παραδείγματα από το παρελθόν .Ο κ. Πάγκαλος, αν μη τι άλλο, σκέφθηκε φωναχτά και αποκάλυψε πώς μας βλέπουν οι πολιτικοί, αφού έτσι είμαστε στην πραγματικότητα και να μην ενοχοποιούμε τις όποιες πολιτικές ‘’ρήσεις’’ ,αλλά τα δικά μας αδιόρθωτα χάλια, που δεν ευελπιστώ ότι ποτέ θα διορθώσουμε.

Αντώνης Ταρνανάς

Κυριακή 23 Απριλίου 2017

ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ



                 ΕΠΙΘΥΜΊΑ  ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ   23.4.2017



Παρακολουθώντας τα στατιστικά στοιχεία της ιστοσελίδας μου, διαπιστώνω τελευταία , με ιδιαίτερη ευχαρίστηση και τιμή, αυξημένο αριθμό αναγνωστών της  στις ΗΠΑ, Ισπανία, Γαλλία , άλλες ευρωπαϊκές χώρες και αλλαχού. Θα χαρώ ιδιαίτερα αν – μέσω του e-mail μου anpantar@yahoo.gr – έχω μια πιο άμεση  επαφή με όσους από αυτούς το επιθυμούν και ποιο στοιχείο των γραφομένων μου τους προσέγγισε περισσότερο. Αντώνης Ταρνανάς

ΕΓΩ ΔΕΝ ΧΑΒΩ [ΣΥΝΕΧΕΙΑ]

Μιχάλη μου, μια πολύ σύντομη απάντηση ελλείψει χρόνου αλλά και  για την αποφυγή των παρερμηνειών. Βεβαίως και δεν εννοώ ότι εμείς φάγαμε – εμείς μια ζωή πληρώνουμε το τραπέζι των άλλων που γεννήθηκαν για να μας τα τρώνε. Επαναλαμβάνω ότι δέχομαι τον όρο ως κοντινό στην αλήθεια, με την έννοια ότι με έργα και πράξεις μας βοηθήσαμε, δικαιώσαμε και εξακολουθούμε με την ψήφο μας να βοηθούμε τους λαϊκιστές που μας βάζουν στο παιχνίδι της συνενοχικής συμμετοχής στο φαγοπότι τους. Όλους αυτούς που τα φάγανε, τα τρώνε και θα συνεχίσουν να τα τρώνε – δείχνοντας ανοχή  και αλληλεγγύη ακόμα και στους  συνδαιτημόνες αντιπάλους τους. Ας μην παριστάνουμε λοιπόν τις λευκές περιστερές, διότι όλοι τα ξέραμε αλλά ΑΡΚΕΤΟΙ από μας παίξαμε ή παίζουμε το παιχνίδι τους με μικροανταλλάγματα ή για να γλείψουμε απλά ένα κοκαλάκι. Αποτελεί και αυτό συμμετοχή στο μεγάλο φαγοπότι. Αν χρειασθεί θα επανέλθω και μπορώ άνετα να πω και ονόματα που πούλησαν τυφλό οπαδιλίκι στο μεγάλο φαγοπότι , έστω και με την απλοϊκή σκέψη να τους έχουν κατά νουν ‘’ όταν έλθουν στην εξουσία’’. Αντώνης Ταρνανάς

Στάλθηκε από την Αλληλογραφία για Windows 10


Η ΡΗΣΗ ΤΟΥ ΓΝΩΣΤΟΥ ΠΛΕΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΠΟΙ ΕΥΤΥΧΩΣ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΑΛΛΑΓΕΙ ΛΟΓΩ ΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΝΕΡΓΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗ //ΜΑΖΙ ΤΑ ΦΑΓΑΜΕ// ΕΝΝΟΕΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑΤΙ ΕΓΩ ΔΕΝ ΕΦΑΓΑ, ΟΠΩΣ ΚΑ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ. Η ΡΗΣΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ //ΜΑΖΙ ΤΑ ΦΑΓΑΝΕ// ΟΛΟΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΘΑ ΣΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΤΑΛΑΙΠΩΡΗ ΑΥΤΗ ΧΩΡΑ. ΑΣ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΤΙ ΕΛΕΓΑΝ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΟΤΑΝ  ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗΣ ΕΔΙΝΕ (ΜΕ ΔΑΝΕΙΚΑ ΠΑΝΤΑ) ΜΙΚΡΟ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΕ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΚΑΤΕΒΑΖΑΝ ΣΤΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ ΤΟΥΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΕΣ ΝΑ ΚΡΑΤΟΥΝ ΕΝΑ ΚΟΥΛΟΥΡΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ  ΔΗΛ. ΤΟ ΑΝΤΙΤΙΜΟ ΤΗΣ ΑΥΞΗΣΗΣ. ΚΑΝΕΙΣ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΒΓΗΚΕ ΝΑ ΠΕΙ ΜΕ ΔΑΝΙΚΑ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑΤΙ ΔΙΝΕΙΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ?
ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΜΑΣ ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ

From: anpantar@yahoo.gr
Sent: Sunday, April 23, 2017 3:27 PM
To: Anastasia Mavrogenous ; aggassim@gmail.com ; BASILHS MPAROGIANNHS ; BASILHS KYRIAKOS ; chatzantonakis@gmail.com ; chkokki@math.ntua.gr ; contact@protothema.gr ; Diamantis Vacalopoulos ; doikonomou@skai.gr ; drakos.dimitris@hotmail.com ; Eva Gropas ; e.kouloheri@gmail.com ; Ert Info ; foteini.tarn@gmail.com ; George Leonardos ; g.p.floros@hotmail.gr ; Helene Stika ; jmitrow3@gmail.com ; Γιάννης Πρετεντέρης ; kostrak@telenet.be ; Αλέξης Παπαχελάς ; kouri.vivian@gmail.com ; Ιωαννης Καραγιαννης ; George Leonardos ; lelous@gmail.com ; Michel Sdougas ; mylosmak@gmail.com ; MARIA XRISTOFORIDOU ; Michael Kassimatis ; M.Konti ; Nora Papaioannou ; nikolaoucostas1947@gmail.com ; portosalte@skai.gr ; sonia kondouli ; STELIOS GINIS ; stheodorid@yahoo.gr ; sideris1975@gmail.com ; skaistis3@skai.gr ; Stylianos Argyrakis ; tonia papaioannou ; tora@epsilontv.gr ; tzanakas@otenet.gr ; yian@skynet.be
Subject: ΕΓΩ ΔΕΝ ΧΆΒΩ, ΧΆΦΤΩ, ΧΆΠΤΩ Ή ΚΆΠΤΩ ΠΑΡΑΜΎΘΙΑ

            Τα παραμύθια δεν χάφτονται και ας συνεχίζουμε τον βιασμό της Κασσάνδρας, έστω και μεταφορικά, διότι τα προσχήματα δεν διορθώνουν την πραγματικότητα. Α,Ταρνανάς

Στάλθηκε από την Αλληλογραφία για Windows 10



ΕΓΩ ΔΕΝ ΧΆΒΩ, ΧΆΦΤΩ, ΧΆΠΤΩ Ή ΚΑΠΤΩ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ


Με αφορμή το κείμενο που ακολουθεί, το οποίο μου περιήλθε σαν ιδιαίτερη κοινοποίηση ‘’μέσω’’ μιας καλής μου φίλης, έχω πολλά να πω και να ιστορήσω, αλλά θα περιοριστώ στα απολύτως αναγκαία και απαραίτητα, αφού τα περισσότερα είναι γνωστά και χιλιοειπωμένα. Παραθέτω το σχετικό κείμενο, χρωματίζοντας με κόκκινο, τα στοιχεία που με ‘’ενόχλησαν’’ περισσότερο.

‘’’’Ιδιαίτ. κοιν.
Απρ 22 τις 5:42 μ.μ.

Θέμα: "Μαζί τα φάγαμε"
απλη υπενθύμιση
Όσοι έχετε χάψει το παραμύθι "Μαζί τα φάγαμε"
Διαβάστε, για να ξέρετε ποιοι τα έφαγαν

και τίνος τα χρέη αποπληρώνουμε.
Και έπειτα σκεφτείτε τίνος πολιτικοί φίλοι είναι αυτοί που τα έφαγαν.

Δεν τα λέει ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ ούτε η ΑΝΤΑΡΣΥΑ ούτε το ΚΚΕ
ούτε δεν ξέρω ποιος αντιμνημονιακός, ανθέλληνας ή ότι άλλο μας σερβίρουν

τα λέει η εκθεση της ΤΡΟΪΚΑ!



                             Προωθημένο Μήνυμα
Έκθεση της ΤΡΟΙΚΑ για  τα επιχειρηματικά δάνεια
Ποιοί χρωστούν και εξαιτίας τους πληρώνουμε;  Ή άλλος Χαβάει κι άλλος πληρώνει
Ονόματα
AXON HOLDINGS: Το επιχειρηματικό όχημα του Θωμά Λιακουνάκου. Το 2012
παρουσίαζε τραπεζικό δανεισμό 447.200.000 εκατ. Ευρώ. Μόνο η θυγατρική
του ομίλου EUROMEDICA, έχει .... χρέη προς τις τράπεζες, που ξεπερνούν
τα 372. 700.000 Ευρώ.
ΤΗΛΕΤΥΠΟΣ: Δηλαδή με άλλα λόγια, MEGA CHANNEL, τo μεγάλο κανάλι, των
τριών.. ισχυρών, Μπόμπολα, Ψυχάρη, Βαρδινογιάννη. Το 2012, λοιπόν, ο
τραπεζικός δανεισμός έφτασε τα 123.500.000 ευρώ περίπου, μαζί και με
το νέο δάνειο των 98.000.000 ευρώ, που προκάλεσε την παρέμβαση των
οικονομικών εισαγγελέων.
ΟΜΙΛΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ: Το δίκτυο των επιχειρήσεων που ελέγχει ο Ευάγγελος
Μυτιληναίος, έχει χρέη ύψους 861.300.000 ευρώ. Εδώ υπάρχει και το εξής
ενδιαφέρον. Η Korinthoς Power, μια εταιρία στην οποία συμμετέχουν,
κατά 65% ο Όμιλος Μυτιληναίου, και κατά 35% ο Όμιλος Βαρδινογιάννη,
χρωστάει στις τράπεζες 172.500.000 ευρώ.
INTRACOM: Εδώ τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Intracom ίσον Σωκράτης
Κόκκαλης. Ο όμιλος, από ομολογιακά και τραπεζικά δάνεια,
χρωστάει315.700.000 ευρώ
ΌΜΙΛΟΣ ΠΗΓΑΣΟΥ: Η εκδοτική «αυτοκρατορία» της οικογένειας Μπόμπολα
έχει χρέη προς τις τράπεζες 164.300.000 ευρώ.
ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Ο κατασκευαστικός όμιλος της οικογένειας Μπόμπολα. Δηλαδή
βασικά, όπου δημόσια έργα, βλέπε Ελλάκτωρ. Και όμως, τα τραπεζικά
δάνεια που έχει αποκρύπτονται.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗ: Μετά τον αείμνηστο Λαμπράκη,
ισχυρός άνδρας του ομίλου είναι πλέον ο Σταύρος Ψυχάρης. Ο τραπεζικός
δανεισμός αγγίζει τα 134.000.000 ευρώ.
ΜΟΤΟR OIL: Έχουμε ήδη αναφερθεί στην οικογένεια Βαρδινογιάννη. Πάμε να
δούμε τι χρωστάει η πετρελαϊκή «ναυαρχίδα» της οικογένειας στις
τράπεζες.1.200.000.000 ευρώ περίπου.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ: Οικογένεια Στέγγου, Πόρτο Καρράς, σκάνδαλο στην
Χαλκιδική, και πάει λέγοντας. Εδώ ο ισολογισμός μας δείχνει τραπεζικό
δανεισμό μόλις 22.900.000 ευρώ.
STAR CHANNEL: Πάλι οι Βαρδινογιάννηδες. Ο τηλεοπτικός σταθμός έχει
τραπεζικά χρέη58.100.000 ευρώ.
ΟΜΙΛΟΣ ANT1: Το δημιούργημα του Μίνωα Κυριακού, το οποίο πλέον
κατευθύνει ο υιός, Θεόδωρος Κυριακού. Τα δάνεια από τις τράπεζες
ξεπερνούν τα 170.000.000 ευρώ.
ALPHA TV: Στον τηλεοπτικό σταθμό, κυρίως μέσω της INTERTECH,
μεγαλομέτοχος είναι ο Δημήτρης Κοντομηνάς. Τραπεζικός δανεισμός;
58.000.000 ευρώ.
J&P ΑΒΑΞ: Ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους της
χώρας, με τραπεζικό δανεισμό 268.900.000 ευρώ.
MARFIN INVESTMENT GROUP: Ο όμιλος, που μας έχει ταλαιπωρήσει αρκετά τα
τελευταία χρόνια με διάφορες υποθέσεις, όπως ΟΤΕ, Ολυμπιακή, Λαϊκη
Τράπεζα κ.α., και δημιούργημα του Ανδρέα Βγενόπουλου. Τα χρέη προς τις
τράπεζες ξεπερνούν τα 2.000.000.000 ευρώ.
ΒΙΟΧΑΛΚΟ: Μια παραδοσιακή δύναμη, στο χώρο των μετάλλων. Ο όμιλος έχει
τραπεζικά ανοίγματα 1.100.000.000 ευρώ.
ΤΙΤΑΝ: Σχεδόν μονοπώλιο στο χώρο των τσιμέντων, και με τραπεζικό
δανεισμό, που φτάνει το1.000.000.000 ευρώ περίπου.
FORTHNET: Ο τηλεπικοινωνιακός όμιλος που κατέχει το συνδρομητικό
κανάλι NOVA, εμφανίζει τραπεζικό δανεισμό 331.000.000 ευρώ.
MINOAN LINES: Μεγάλη ιστορία. Πρώην Μινωϊκές Γραμμές, ναυάγιο ΕΧΠΡΕΣ
ΣΑΜΙΝΑ, αυτοκτονία Παντελή Σφηνιά. Και χρέη 270.100.000 ευρώ.’’’’.
Δεν αμφισβητώ κανένα από τα στοιχεία της ‘’επάρατης’’ ΤΡΟΙΚΑ, την οποία κάποιοι επικαλούνται ‘’ α λα καρτ ‘’, ενώ της έχουν αλλάξει πλέον  και το όνομα , ούτε οποιουδήποτε άλλου διεθνούς Οργανισμού, διότι δεν διαθέτω  τα απαραίτητα στοιχεία  να τα διαψεύσω. Διαβεβαιώνω όμως ότι  προσωπικά δεν ‘’ χάφτω παραμύθια ‘’, αλλά μόνο , το όσο μου επιτρέπουν τα οικονομικά μου, φαγητό για την απλή επιβίωσή μου. Αναφέρω –στον τίτλο μου-  όλες τις εκδοχές της υπό κρίση λέξης [τη λαϊκιστική, τη μεσαιωνική και την αρχαία] για να ‘’δείξω’’ ότι τα παραμύθια  δεν ‘’χάφτονται’’, αφού από τη φύση τους αποτελούν επινόηση και φαντασιακή αφήγηση και όχι πραγματικό υλικό. Είναι δηλαδή υλικό για  εντυπωσιασμό παιδιών και αφελών κομματόσκυλων και δυστυχώς για το πρώτο  [βαίνω ήδη στα 84 ] και ευτυχώς για το δεύτερο δεν υπήρξα ΠΟΤΕ κομματικοποιημένος  ούτε  καν ευκαιριακός οπαδός,  οποιασδήποτε κομματικής  συνιστώσας ή παράταξης.
 Η ζωή μου επιφύλαξε την ‘’τύχη’’  να βιώσω εκ των έσω τα αποκαλούμενα προοδευτικά ή σοσιαλιστικά   καθεστώτα,  για πάρα πολλά χρόνια και σε σημαντικές περιόδους της σύγχρονης ιστορίας τους και έτσι έγινα  επιφυλακτικός. Πολλές φορές με προβληματίζει η επιχειρηματολογία  των ‘’ψευτοπροοδευτικών’’ και κάποιων ‘’σοσιαληστών’’, που προπαγανδίζουν καθεστώτα και ιδεολογίες, χωρών στις οποίες   απλά φιλοξενήθηκαν – έστω και με σορτσάκια . Χθες μόλις άκουσα τον, συμπαθέστατο, Γραμματέα του ΚΚΕ, να εκθειάζει την κουβανική επανάσταση, χωρίς να την έχει ζήσει στην πράξη. Του συνιστώ ιδιαίτερα να το δοκιμάσει, παίρνοντας μαζί του και τους άμεσους και έμμεσους ομοϊδεάτες του και μετά να τα ‘’ξαναπούμε’’. Ακόμα και οι Κουβανοί, που δεν διαθέτουν  προσλαμβάνουσες παραστάσεις ελεύθερων χωρών, ζώντας τις κατά καιρούς ποικιλόχρωμες δικτατορίες τους, ψάχνουν την ευκαιρία να ‘’αυτομολήσουν’’ με κίνδυνο της ίδιας της ζωής τους. Την κατάληξη του γειτονικού  ‘’υπαρκτού’’ σοσιαλισμού της Ευρώπης δεν την αντιλήφθηκαν; Οι πραγματικοί αριστεροί που έζησαν από κοντά την πραγματικότητα, βγάζουν ‘’φλύκταινες’’ και μόνο στο άκουσμα της λέξης.
Πρόσφατα άκουσα δηλώσεις αρχηγού ‘’προοδευτικού’’ κόμματος, που  ο γέρος της ‘’δημοκρατίας’’ θα χαρακτήριζε ως ‘’αχθοφόρο μεγάλου ονόματος - όπως είχε αποκαλέσει και τον Σοφοκλή Βενιζέλο- να  κατακρίνει τον  Σύριζα ενώ  επικαλείται τις  ίδιες ‘’προοδευτικές’’ αρχές. Μα ο Σύριζα δεν είναι δημιούργημα από μη υπόδικα  υπόλοιπα  του  ΠΑΣΟΚ  , με ολίγο από ΚΚΕ και Λατινοαμερικάνικη ‘’επανάσταση’’; Όμοιος ομοίω αεί πελάζει, όπως αναφέρει και ο Πλάτωνας στο Συμπόσιο.
Έρχομαι τώρα και στο ουσιαστικό μέρος των καταγγελιών και του ερωτήματος ποιοι και πώς  τα έφαγαν. Παρά την  ιδεολογική αντίθεσή μου προς τον ‘’ιδιοκτήτη’’ του χαρακτηρισμού ‘’μαζί τα φάγαμε’’, όχι μόνο από προσωπική εκτίμηση στη νοημοσύνη του αλλά και από ιστορική πλέον  εμπειρία, θεωρώ ότι η – έστω και ακραία φράση του – απηχεί σε πολύ  μεγάλο βαθμό την ουσιαστική αλήθεια. Πολλοί  καρπώθηκαν τα οφέλη του προοδευτικού λαϊκισμού και αντάλλαξαν  την ψήφο τους με θέσεις, αξιώματα ή και απλές υποσχέσεις και ψίχουλα. Τα αναφερόμενα στο συνημμένο κείμενο ποσά δεν φθάνουν ούτε τα 10 δισεκατομμύρια. Οι υπόλοιπες πολλές δεκάδες δις των χρεών μας πώς φαγώθηκαν; Σκέφθηκε ποτέ κανείς τις αλόγιστες κρατικές δαπάνες για τις αγορές τυφλών αεροπορικών συστημάτων και ‘’ραχιτικών’’ υποβρυχίων, που απέδιδαν μίζες; Τι έγινε με τις χαριστικές αυξήσεις του Ανδρέα με δανεικά – για να πάρουν με το μέρος τους τα ‘’αριστερά’’ συνδικάτα-  και μάλιστα με έναρξη καταβολής  των  τοκοχρεολυσίων πολύ αργότερα; Σκεφθήκατε τα αμέτρητα ‘’λαϊκά’’ δάνεια που τώρα έχουν κοκκινίσει από το κακό τους, για να  αποκτήσει κάθε οικογένεια αυτοκίνητα, ισάριθμα με τα μέλη της; Είναι σίγουρο ότι κανένας δεν τα σκέφθηκε ούτε τότε αλλά ούτε και τώρα, στην προσπάθεια απενοχοποίησης του λαϊκισμού. Τα τρία και βάλε  –μέχρι τώρα- μνημόνια ποιοι τα αποδέχτηκαν και τα έχουν τιμήσει με την υπογραφή τους; Αυτά δεν χρεώνουν το λαό με πολλαπλά δις; Στα πλαίσια μάλιστα της ελάφρυνσης του χρέους– που αλλιώς την παρουσίαζαν στην αρχή- προσπαθούν  να την παρατείνουν μέχρι και τα δισέγγονά μας, για να ξεχαστούν οι πραγματικοί δράστες. Ας σταματήσει επί τέλους αυτή η κωμωδία που προσβάλλει και τη νοημοσύνη του Ελληνικού λαού. Του αρκεί η δυστυχία και η πείνα εν μέσω του 21ου αιώνα και αποτελεί ‘’ύβρη’’ ο συνεχιζόμενος εμπαιγμός – οποθενδήποτε προερχόμενος.
Ερχόμαστε λοιπόν στο σήμερα, ύστερα από δυόμισι σχεδόν χρόνια αριστεροδέξιας διακυβέρνησης. Ποιος  πραγματικά τιμωρήθηκε  και ποια ποσά από τα ‘’κλεμμένα’’ ξαναγύρισαν στους δικαιούχους τους; Οι εξεταστικές επιτροπές αποτελούν παλιά μέθοδο παραγραφής και απαλλαγής των ενόχων και κινήσεις εντυπωσιασμού, αφού κανένα μέχρι σήμερα πόρισμα δεν συνομολογήθηκε από τα κόμματα. Αφού υπάρχουν  τόσα στοιχεία και μάλιστα από επίσημη πηγή, κλείστε τους όλους μέσα, άσχετα με το ‘’τίνος  πολιτικοί φίλοι είναι’’,  διότι – κατά τον  Ανδρέα Κάλβο - ΦΙΛΤΆΤΗ  Η ΠΑΤΡΙΣ. Διαφορετικά, στοιχειοθετείται  συνενοχή και προσπάθεια συγκάλυψης. Κάθε άλλη σκέψη γίνεται  από του πονηρού  και οι καιροί που ζούμε ‘’ου μενετοί’’. Πώς να γίνουν πιστευτοί εκείνοι που υποσχέθηκαν 13ο μισθό και ξεζούμισαν και τα υπόλοιπα πενιχρά εισοδήματα; Πώς να ονομάσει κανείς τη ‘’μέγγενη’’ της φορολογίας στα λαϊκά στρώματα για να οκταπλασιασθεί το   πρωτογενές πλεόνασμα; Με τον τρόπο αυτό ‘’εντυπωσιάστηκε’’  μεν ο κ. Ντάισελμπλουμ, που ομολόγησε  τις λανθασμένες εκτιμήσεις του , δήλωσε όμως ότι θα απαιτηθούν πολλά χρόνια για να απαλλαγούμε από τους κακούς δανειστές μας. Ας αφήσουμε, τέλος, στην ησυχία της την Κασσάνδρα με τις διαψεύσεις της, που επικαλείται ο κ. Πρωθυπουργός, διότι  αρκετά υπέφερε εκείνη από τον βιασμό της μέσα στον ναό της Αθηνάς από τον Αίαντα.  Αντώνης Ταρνανάς










Παρασκευή 21 Απριλίου 2017

ΑΝΔΡΙΣΜΟΣ

                            [Γνωρίσματα και  Συνέπειες]

Ξεκινώντας  από μια κοινώς αποδεκτή ερμηνεία του σημερινού μου τίτλου , την οποία παραθέτω κατωτέρω, διευκρινίζω ότι δεν έχω καμιά απολύτως   διάθεση να ασχοληθώ με σεξιστικούς χαρακτηρισμούς ή σεξουαλικές επιλογές .Το κάνω αυτό όχι μόνο διότι  προστατεύονται   από τον  Νόμο,  αλλά και για να φυλάξω  παράλληλα  και τα ‘’νώτα μου’’. Ιδού λοιπόν  μια  ερμηνεία από το ΒΙΚΙΛΕΞΙΚΟ.

ανδρισμός αρσενικό (o πληθ. προφορικός ή για το όργανο)
1.     κυρίως το ανδρικό φέρσιμο, το γενναίο φρόνημα, η υπερηφάνεια, η ικανότητα του άνδρα να προστατεύει όσα κοινωνικά θεωρούνται δική του ευθύνη, η βασική ιδιότητα του άνδρα όπως αυτός νοείται ως οντότητα ανατομικά, ορμονικά και ψυχικά, συμπεριφερικά
2.     τα ανδρικά όργανα αναπαραγωγής
Πρέπει να έχεις τον ανδρισμό να παραδέχεσαι και τα λάθη σου.’’

Για να διευκολύνω ακόμα περισσότερο τα πράγματα, παραβλέπω εντελώς την παράγραφο με το σημείο  [2.], περιοριζόμενος σε  άλλα,  εξ ίσου σημαντικά,  γνωρίσματα που χαρακτηρίζουν έναν άντρα. Επικαλούμαι λοιπόν το αρχαίο ρητό ‘’ Αρχή άνδρα δείκνυσι’’,  εντοπίζοντας έτσι την κριτική μου σε όσους κατέχουν εξουσία – άνδρες και γυναίκες αδιακρίτως. Συνεπώς υποστηρίζω ότι τα γνωρίσματα του ανδρισμού, ως βασικού στοιχείου ηθικής  συμπεριφοράς και όχι ως περιγραφής  του τρόπου χρήσης του   περιεχομένου μιας ανδρικής αμφίεσης , είναι η εντιμότητα, η αλήθεια ,η γενναιότητα και η ανάληψη ευθύνης.
Απευθύνω λοιπόν το ‘’ρητορικό’’ μου ερώτημα, αν κάποιος ποτέ συνάντησε στη σύγχρονη πραγματικότητα έστω και ένα από τα στοιχεία αυτά, ώστε να το πάρουμε σαν βάση, για την αναζήτηση  και των υπολοίπων. Ψέματα, ψέματα από το πρωί ως το βράδυ και το ακόμα χειρότερο είναι ότι απαιτούν να τα αποδεχόμαστε σαν αληθινά. Θεωρούν  κάθε αντίθετη άποψη ως  ύποπτη και υποβολιμαία από κάποια ελληνικά και ξένα κέντρα, που απεργάζονται το κακό της χώρας μας. Λες και η πλειοψηφία του Ελληνικού λαού έχει παραφρονήσει και αποβλέπει στην καταστροφή της, αφού δεν αποδέχεται ότι οι  κυβερνώντες  κατέχουν την απόλυτη και  μοναδική αλήθεια. Κρίμα για αμφότερες τις πλευρές, αφού  η  σύμπραξη της απελπισμένης λαϊκής τάξης  έφερε την άλλη πλευρά  στην εξουσία.
Καθημερινώς αναθεωρούν τα προηγούμενα και μας επιβάλλουν όσα μετά βδελυγμίας απέρριπταν λίγο ενωρίτερα. Έχουμε διαβεβαιώσεις ότι είμαστε μπροστά σε επικείμενη συμφωνία επί δύο συναπτά χρόνια και δεν την βλέπουμε, ακούμε για κόκκινες γραμμές, και νιώθουμε δαλτονικοί από την αδυναμία μας να τις διακρίνουμε. Έχουμε κυρίως χάσει  την πίστη μας σε κάθε τι που λέγεται από την εξουσία, η οποία φθάνει στο σημείο να εγκωμιάζει ακόμα και το σημερινό καθεστώς του Μαδούρο. Το τελευταίο αποτελεί χειρότερο κακό και από τη λιτότητα που βιώνουμε, αφού έτσι έχει χαθεί κάθε  ελπίδα ότι οι σημερινοί κυβερνώντες,  μπορούν  να μας φέρουν και κάτι καλό. Δώσανε  γη και ύδωρ για αντάλλαγμα της καρέκλας της εξουσίας, στερώντας από τον λαό και το πενιχρό του χαρτζιλίκι. Φθάσανε στο τραγικό σημείο υπερφορολόγησης των πεινασμένων Ελλήνων , για να  πενταπλασιάσουν το πρωτογενές πλεόνασμα , εξευμενίζοντας έτσι τους ‘’κακούς’’ δανειστές μας.
 Πώς να πιστέψει κανείς πρόσωπα και γεγονότα, αναιρούμενα από τους ίδιους αμέσως μετά; Το πρόβλημα της Ελλάδας δεν είναι πλέον μόνο οικονομικό αλλά συνάμα και κυρίως κοινωνικό και ηθικό. Τι διδάσκονται οι σημερινοί ‘’άνεργοι’’ νέοι, που ξαναθυμήθηκαν το πενιχρό έως και ανύπαρκτο ‘’πουγκί’’ του παππού και της γιαγιάς, το οποίο επίσης ‘’απειλεί’’  να  διαχειριστεί το κράτος, για να ‘’πουλήσει’’  θέσεις εργασίας; Άφησαν τη ΔΕΗ να πτωχεύσει για να την παραχωρήσουν έναντι πινακίου φακής, ενώ δίνουν σαν αντάλλαγμα στους θιγόμενους πολίτες της περιφέρειας, διορισμούς αρχαιολόγων με δική της  χρηματοδότηση . Σε λίγο μπορεί  η ειδική στα ‘’μαγικά’’ αρμόδια Υπουργός, να κάνει   το ίδιο και στη γεωργία, για να ‘’προσδώσει ’’,   έτσι, ειδική  αρχαιολογική   αξία στα παραγόμενα προϊόντα!!!
Άφησα τελευταίο τον επί των ‘’διαψεύσεων’’ κύριο Υπουργό. Λυπάμαι ή μάλλον τον λυπάμαι σαν νέο άνθρωπο να προβαίνει κάθε μέρα σε αυτοαναιρούμενες νέες διαψεύσεις, ρισκάροντας και την προσωπική του ειλικρίνεια. Κρίμα στα νιάτα και στο μουστάκι του, αμφότερα κάποτε σύμβολα ανδρισμού και αξιοπρέπειας. Σε λίγα χρόνια, που θα εξακολουθεί να είναι νέος, θα δυσκολεύεται  να ξαναδεί τις σημερινές του δηλώσεις και θα ζηλεύει τον ανδρισμό ενός επίσης μυστακοφόρου προκάτοχου του που είπε ‘’φτου ξελευτερία και πήρε των ομματιών του’’. Αντώνης Ταρνανάς


Τρίτη 18 Απριλίου 2017

ΜΩΡΟΙ ΚΑΙ ΞΕΜΩΡΑΜΕΝΟΙ

      [Επιστροφή στην καθ΄ημάς πραγματικότητα]

Με  πρόσφατα τα ‘’ακούσματα’’ της Μεγάλης Τρίτης, θα επιχειρήσω  μια  αναλυτικότερη εμβάθυνση  στη μωρία  και την επίδειξη ευφυΐας των ανθρώπων και μια εμπειρική ‘’προσομοίωση’’  με σημερινά γεγονότα. Πρόκειται για την παραβολή των  δέκα  παρθένων και το τροπάριο της Κασσιανής .  Όταν   ο Νυμφίος έφθασε ,με καθυστέρηση τη νύχτα, για την επιλογή της νύφης, μόνο πέντε από αυτές  είχαν προνοήσει να έχουν μαζί τους λάδι για να ανάψουν τα λυχνάρια τους , ενώ οι άλλες πέντε βρέθηκαν ανέτοιμες και ‘’αφανείς’’ στο σκοτάδι και  συνεπώς  ‘’εκτός του νυμφώνος’’, ψάχνοντας για λύσεις της τελευταίας στιγμής. Το δίδαγμα της παραβολής είναι ότι πρέπει πάντα να προετοιμάζεσαι κατάλληλα για κάθε διαδικασία, διότι διαφορετικά, βρίσκεσαι εκτός μάχης. Δεν είναι δυνατόν να αφήνεις τα πάντα στην τύχη τους και μετά να τα αποδίδεις στην  ατυχία ή την κακή προαίρεση των άλλων, που απλά  και μόνο υπερασπίζονται - όπως έχουν  δικαίωμα – τα δικά τους συμφέροντα.
Κάτι ανάλογο συνέβη και με τις 12  ‘’καλλίστους παρθένους’’ που είχε καλέσει στο παλάτι η μητέρα του Αυτοκράτορα Θεόφιλου, για την επιλογή της συζύγου του. Στην περίπτωση αυτή, η ωραιότερη των υποψηφίων, η Εικασία [μετέπειτα μοναχή και υμνογράφος Κασσιανή], έχασε την επιλογή, διότι η ευφυΐα της εξελήφθη ως θρασεία και   δεν εκτιμήθηκε δεόντως από τον Αυτοκράτορα, επιλέγοντας για σύζυγό του τη ‘’σεμνή Θεοδώρα’’, η οποία μάλιστα πρωτοστάτησε και στην  αναστήλωση των εικόνων . Από την όλη αυτή διαδικασία , μας έμεινε το θαυμάσιο τροπάριο της  Κασσιανής, η οποία έχασε την αρχική επιδίωξή της – αφού αυτοβούλως ήταν ανάμεσα στις 12 υποψήφιες -   για να  παντρευτεί τον Αυτοκράτορα.
Οι αρχαίοι μας πρόγονοι είχαν την ίδια άποψη, την οποία διατύπωσαν με τη ρήση ‘’ συν Αθηνά και χείρα κίνει’’, που σημαίνει απλοϊκά μην  τα περιμένεις όλα να γίνουν μόνα τους, αλλά κάνε και εσύ κάτι. Όπως βλέπετε, τόσο στην αρχαιότητα όσο και στις μέρες του Χριστού , όσοι δεν λαμβάνουν  έγκαιρα τα μέτρα τους,  μένουν εκτός νυμφώνος και τρέχουν την τελευταία στιγμή να σώσουν τα ‘’ασυμμάζευτα’’. Συνεπώς και για εκείνους που δεν ξέρουν ή δεν αποδέχονται τις θρησκευτικές παραβολές, δεν υπάρχουν πια δικαιολογίες, διότι όφειλαν τουλάχιστον να μελετούν τα αρχαία διδάγματα.
Τώρα που οι Άγιες ημέρες πήραν τέλος και ξαναμπήκαμε στην πεζή μας πραγματικότητα,  ‘’ μέσα τα κεφάλια ’’ – κατά το σχετικό γνωστό ανέκδοτο - και συνεχίζουμε τον δικό μας Γολγοθά. Εδώ οι λύσεις είναι ανθρώπινες και μάλιστα σύγχρονες, αφού  που δεν υπάρχει  ούτε Ανάσταση ούτε καν ο ‘’από μηχανής θεός’’ των αρχαίων προγόνων μας. Τέρμα λοιπόν τα θαύματα και κυρίως τέρμα τα ψέματα. Όλοι μας ‘’ενώπιοι ενωπίοις’’ καλούμαστε να βρούμε την ‘’έσχατη’’ εναπομένουσα λύση, που θα μας βγάλει από το τούνελ. Δεν αναφέρομαι βέβαια στα τούνελς  που είχαν δρομολογήσει  οι προκάτοχοι και  εγκαινιάστηκαν πρόσφατα, με ποικιλώνυμα και  αυθαίρετα  ονόματα. Πρόκειται για  εκείνα που βρίσκονται μπροστά σε κάθε μας βήμα  για να  μας θυμίζουν τους κακούς ξένους, που είχαν τη δική τους ‘’μωρία’’ να μας δανείσουν μεν για να σταθούμε όρθιοι, ίσως και γιατί αυτό εξυπηρετούσε και τις δικές τους ανάγκες,  αλλά  και  το ‘’θράσος’’  να ζητούν πίσω τα δανεικά τους.
Τελικά η ζωή είναι ένας φαύλος κύκλος και εκεί που προσπαθείς να μπεις στη σκληρή σημερινή  πραγματικότητα, επιστρέφεις στη Μεγάλη Τρίτη και τις μωρές παρθένους. Όπως εκείνες, έτσι και εμείς οι σύγχρονοι συνεχιστές τους, διατηρούμε και υπερασπιζόμαστε την ίδια απρονοησία και ενίοτε κάνουμε χρήση και της ιδεοληπτικής ευφυΐας μας, παριστάνοντας τη σύγχρονη Κασσιανή.

Επειδή η μωρία των ανθρώπων δεν έχει αρχή και  τέλος, ούτε και  λογική εξήγηση,  επιτρέψτε σε ένα ‘’ξεμωραμένο’’ λόγω ηλικίας , τον υποφαινόμενο, να υπενθυμίσει ότι όλα στη ζωή έχουν το κόστος τους που πρέπει να πληρώνεται. Έτσι λοιπόν ΄’ αι μωραί παρθέναι’’  έμειναν εκτός νυμφώνος και  η ευφυής Κασσιανή επέλεξε  να γίνει μοναχή , που σημαίνει ότι ‘’σταμάτησαν με τη θέλησή τους’’ τις αρχικές τους διεκδικήσεις, στις οποίες παταγωδώς απέτυχαν. Μήπως και κάποιοι σύγχρονοι μιμητές τους  πρέπει να παραδειγματισθούν αναλόγως; Οψόμεθα !!!!   Αντώνης Ταρνανάς

Δευτέρα 17 Απριλίου 2017

Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ

[Κάθε πέρσι και καλύτερα]


Αναστάσεως ημέρα λαμπρυνθώμεν λαοί, Πάσχα Κυρίου, Πάσχα, λέγει η α’ Ωδή, του Κανόνα [ποιήματος του Ιωάννου Δαμασκηνού], αλλά ελάχιστοι το άκουσαν και ακόμα λιγότεροι το αισθάνθηκαν. Πάσχα , για τους χριστιανούς, είναι η γιορτή με την οποία  τιμούμε την ένδοξη Ανάσταση του Ιησού Χριστού, η οποία  ευκαιριακά συνοδεύεται και  από την εθιμική ευωχία των ημερών, με τον οβελία, το κοκορέτσι και τις λοιπές νοστιμιές.  Πρέπει να γίνει σαφές, ότι υπάρχει μια διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο πνευματικό και το υλικό μέρος αυτών ημερών.
Δεν είναι ανεξήγητο το γεγονός ότι, σε μια  χώρα σαν τη δική μας, που βγήκε καθημαγμένη από πολέμους και εμφύλιες συρράξεις και πεινασμένη  από μια συνεχή λιτότητα,   αποτελεί ‘’είδηση’’ η ευκαιρία – έστω και με δανεικά – μιας ξεχωριστής  ευωχίας. Τελικά οι συνθήκες της ‘’σύγχρονης’’ ζωής  μας υποχρέωσαν  να μετατρέψουμε τη μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης, σε μια ευκαιρία για να ‘’ ικανοποιήσουμε’’ τις κοιλιακές παρά τις ψυχικές μας  ανάγκες . Είναι πια γεγονός ότι  η εποχή μας έχει αμβλύνει τις τελευταίες και έχει οξύνει τις πρώτες  σε επικίνδυνο βαθμό. Το γεγονός αυτό εκμεταλλεύονται και οι καιροσκοπούντες  της εποχής μας , για να ‘’περάσουν’’ τους ιδεοληπτικούς τους νεολογισμούς, και  να θολώσουν τα νερά και τα μυαλά των ‘’εξαρτημένων’’ πια ‘’οπαδών’’  τους.
Καλόν είναι να τηρούμε τα ήθη και έθιμα, που αποτελούν τα βασικά γνωρίσματα και συνθέτουν τη φυσιογνωμία  και τις παραδόσεις του τόπου μας, αφού τα έχουμε συνδέσει και με το ‘’τερπνόν ‘’ μέρος των διάφορων εορτών και πανηγύρεων της θρησκείας μας. Δεν πρέπει όμως αυτά να αποτελούν πρωτεύοντα αυτοσκοπό και προσχήματα  των εκδηλώσεων, ενώ αποτελούν απλά ακολουθήματα. Τελικά όλοι συμβάλλουμε στην προβολή του υλικού μέρους που είναι και προσοδοφόρο , παρά  στο πνευματικό που αποτελεί εσωτερική προσωπική ανάγκη του καθενός μας. Τόσο τα ΜΜΕ, όσο και εμείς οι ίδιοι στις κατ’ιδίαν συζητήσεις μας, προβάλλουμε  το Βροντάδο με τον ρουκετοπόλεμο, τον Ρουμελιώτικο οβελία ή το θορυβώδες έθιμο των μπότηδων της Κέρκυρας, παραβλέποντας ότι  η μελωδική  Αναστάσιμη Ακολουθία , στην Κέρκυρα και  τα λοιπά Επτάνησα , καθώς και σε  πολλά άλλα μέρη της χώρας ,  οδηγούν στα ουράνια.
 Το θρησκευτικό  Πάσχα συνεπώς δεν μπορεί να συνοδεύεται από ‘’πολεμοχαρείς’’ και ενίοτε επικίνδυνες εκπυρσοκροτήσεις, που εμποδίζουν να ακουστεί  ακόμα και το κύριο μήνυμα της τελετής, το ‘’Χριστός Ανέστη’’. Κάποιοι νεωτεριστές, θέλησαν να εμπορευτούν και τις ελάχιστες αυτές στιγμές της Χριστιανοσύνης, για να πουλήσουν τα  προϊόντα τους και να προτάξουν έτσι τα υλικά κατάλοιπα .
Προσωπικά , για πολλοστή χρονιά, παρακολούθησα την Αναστάσιμη ακολουθία στη γενέτειρά μου,  για όση ώρα μου το  επέτρεψε η ηλικία μου. Για μια  όμως φορά ακόμα δεν άκουσα το Χριστός Ανέστη, ούτε ένοιωσα την πρόσκληση ΄΄δεύτε λάβετε Φώς’’, που αποτελούν τα χαρακτηριστικότερα μέρη της τελετής. Οι έστω και περιορισμένες φετινές  βροντές των κροτίδων και η συνεχιζόμενη ‘’αστοχία’’ της μικροφωνικής εγκατάστασης, κατέστησαν αδύνατη κάθε σχετική  προσπάθεια. Ευελπιστώ πάντα σε μια επόμενη χρονιά, αλλά για πόσο ακόμα ο καλός Θεός θα παρατείνει την φυσική παρουσία μου σε ανάλογες ιερές εκδηλώσεις; Ευτυχώς έχω αμέτρητες παραστάσεις  από παλιότερες λαμπρές αναμνήσεις του τόπου μου και κάποιες ξεχωριστές μου παρουσίες σε ‘’Ρωσικές Εκκλησίες’’ της Ευρώπης.  Οι τελευταίες, με την απόλυτη κατανυκτική συμμετοχή  του εκκλησιάσματος, το πολυφωνικό μέλος και πολλές  αυτούσιες   ελληνικές  εκφράσεις – όπως το Χριστός Ανέστη – δημιουργούσαν συνθήκες μυσταγωγίας και ενατένιση προς  το Θείο
Θα ήθελα να προσθέσω δυο λόγια ακόμα για την εκπροσώπηση των πολιτικών μας ηγεσιών ,στις θρησκευτικές  εκδηλώσεις των Ναών που επέλεξαν να βρεθούν,  όπου – πιστεύοντες και μη -  διατράνωσαν την πίστη τους στους συμβολισμούς της Ανάστασης, προβάλλοντας επιδεικτικά και τη λαμπάδα με το,  Άγιο Φώς. Κατάλαβαν  επί τέλους , ότι το ανέσπερο Φώς αποτελεί   ύψιστη τιμή και δεν χρειάζεται κόκκινα χαλιά για να καταξιωθεί.. Έτσι λοιπόν, κάποιοι από  εκείνους που είχαν συμμερισθεί την άποψη για ‘’παγανιστικές’’ διαδικασίες, κράτησαν υπερήφανοι τη λαμπάδα τους , για τις   φωτογραφικές  ανάγκες. Ακόμα και η Βουλευτής του Σύριζα κυρία Βάκη, που πρόσφατα είχε  προβάλλει τον ισχυρισμό ότι το Άγιο Φώς αποτελεί ‘’ψευτοθαύμα’’ ,στήθηκε δίπλα στο πρωθυπουργικό ζεύγος και άναψε τη λαμπάδα της στο άκουσμα ‘’δεύτε λάβετε Φώς’’. Στη φωτογραφία φαίνεται να κρατά  απόσταση ασφαλείας της  αναμμένης  λαμπάδας από  την  κεφαλή της, μη τυχόν και καταυγάσει κα το περιεχόμενο της .
Για μια ακόμα φορά , ο λαλίστατος σε ανάλογες περιπτώσεις κύριος Πρωθυπουργός , στάθηκε [ εκών – άκων] στο ύψος των περιστάσεων. Αφού πέταξε και τη δική του στάμνα για το έθιμο, απέφυγε να επαναλάβει  την περυσινή δήλωση  για τη ‘’ διπλή  ανάσταση ’’, αλλά περιορίστηκε στο δίδαγμα του Ομήρου, ότι ‘’χρειάζεται μυαλό’’ για να φθάσουμε την Ιθάκη.  Αυτό αποτελεί καλόν οιωνό  και ας αναφωνήσουμε , κάλιο αργά παρά ποτέ. Παραθέτω το πλήρες κείμενο των δηλώσεών του, ελπίζοντας ότι ‘’δεν θα τον αναζητούμε στη γειτονική  Ιθάκη’’, τώρα που  ανακάλυψε την ύπαρξή της . Αντώνης Ταρνανάς
           ‘’ψάχνουμε’
‘’Αρκεί να πιστέψουμε ότι υπάρχει Ιθάκη και θα φτάσουμε σύντομα, δήλωσε από την Κέρκυρα ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας βγαίνοντας από το παλιό δημαρχείο της πόλης «Σαν Τζιάκομο» όπου παρακολούθησε το έθιμο των «μπότηδων».

Με αφορμή την επίσκεψή του στο νησί των Φαιάκων, ο κ. Τσίπρας αναφέρθηκε στο δίδαγμα του Ομήρου ότι για να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες και να φτάσουμε στην Ιθάκη δεν χρειάζεται μόνο δύναμη αλλά χρειάζεται και μυαλό.
«Χρόνια πολλά σε όλους. Καλή Ανάσταση να έχουμε, υγεία και ευτυχία. Είναι μια μέρα χαράς για όλους τους Έλληνες και τις Ελληνίδες. Είναι μια μέρα που το αναστάσιμο μήνυμα πρέπει να ζεστάνει τις καρδιές όλων μας και να μας δώσει κουράγιο να προχωρήσουμε», ανέφερε ο πρωθυπουργός.
«Είμαι σε ένα πανέμορφο νησί. Εντυπωσιάστηκα από τα έθιμα της πρώτης Ανάστασης. Θέλω να πω ότι είμαι στο νησί των Φαιάκων και ο Όμηρος μας έχει δώσει το δίδαγμα ότι για να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες και να φτάσουμε στην Ιθάκη, δεν χρειάζεται μόνο δύναμη, αλλά χρειάζεται και μυαλό. Να διδαχθούμε από τον πολυμήχανο Οδυσσέα, να κλείσουμε τα αυτιά μας στα σειρήνες, και να ξεπεράσουμε και τις τελευταίες συμπληγάδες», προσέθεσε. 
«Είναι ίσως συμβολικό ότι το νησί των Φαιάκων ήταν η τελευταία στάση πριν την Ιθάκη. Και αρκεί να το πιστέψουμε. Να πιστέψουμε ότι υπάρχει Ιθάκη και θα φτάσουμε σύντομα», δήλωσε ο Αλέξης Τσίπρας βγαίνοντας από το παλιό δημαρχείο της Κέρκυρας «Σαν Τζιάκομο», όπου παρακολούθησε το έθιμο των «μπότηδων» συμμετέχοντας μάλιστα και ο ίδιος ενεργά ρίχνοντας ένα μεγάλο πήλινο κανάτι (μπότη).’’



Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Αταλάντη Λοκρίδας, T.K. 35200, Φθιώτιδα, Greece
Γράφω για να εξωτερικεύσω προσωπικές μου σκέψεις και να μοιραστώ εμπειρίες και γεγονότα που βίωσα προσωπικά στη μακρόχρονη υπηρεσιακή και ιδιωτική μου διαδρομή.