ΓΙΑΤΙ ΘΕΕ ΜΟΥ !!!
Το αέναο αυτό ερώτημα είναι στο
στόμα κάθε ανθρώπου από τη στιγμή που μπορεί να σκεφθεί και να διατυπώνει
προβληματισμούς. Η παγκόσμια γνώση εγγίζει τα όριά της και οι σύγχρονοι
άνθρωποι που έχουν εύκολη πρόσβαση στα αποτελέσματά της, περιορίζονται στις
πρακτικές διευκολύνσεις της και παραβλέπουν – συνειδητά – τα σημαντικά της επιτεύγματα.
Έφθασαν στο σημείο να εξεγείρονται άσχετοι με το αντικείμενο άνθρωποι για
κινδύνους που προκαλεί στην υγεία μας, το πρότυπο τεχνολογίας πέμπτης γενιάς
για ευρυζωνικά κυψελοειδή δίκτυα 5G,
το οποίο θα φέρει επανάσταση σε όλους
τους τομείς της κοινωνικής ζωής και κυρίως στα θέματα υγείας!!!
Κάνουν χρήση της
τεχνολογίας για να παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια – ενίοτε πολύ
επικίνδυνα όχι μόνο για παιδιά – και να προβάλουν την ασημαντότητά τους στα
κοινωνικά δίκτυα, μετρώντας τον αριθμό των likes,
καυχόμενοι για τα gadgets
που ικανοποιούν τη ματαιοδοξία
τους. Αποφεύγουν όμως την επίσημη επιστημονική γνώση , για να μη διαψευσθούν οι
ανοησίες που κατακλύζουν το διαδίκτυο, στο
οποίο δυστυχώς πολλοί έχουν πλήρως παραδοθεί. Αυτό βέβαια το έχουν εντοπίσει οι
καιροσκόποι – οπορτουνιστές που συνεχίζουν να πουλάνε φρούδες ελπίδες και
μεγάλη σύγχυση στους αφελείς και στους ‘’στρατευμένους’’ τους.
Είναι οι ίδιοι άνθρωποι, που
είναι ανοικτοί σε κάθε φημολογία, που αντιστρατεύονται την αστρονομία,
δεχόμενοι τις συμβουλές των αστρολόγων και
ενεργούν με βάση το ωροσκόπιό τους. Το τελευταίο, συνοδευόμενο και από τον
ωροσκόπο, αποτελεί δυστυχώς την πρώτη ερώτηση στις περισσότερες
σοβαροφανείς ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές, συμπεριλαμβανομένης και της
δημόσιας τηλεόρασης. Είναι οι
οπαδοί του Σώρρα και των ομοίων του, των αρνητών ύπαρξης του κορωνοιού, των
μασκών και των εμβολίων και πρόθυμοι να αποδεχθούν κάθε συνωμοσιολογία που
πηγάζει από τα κοινωνικά δίκτυα. Είναι
εκείνοι που η μόνη σχέση τους με την επιστήμη είναι οι ταινίες επιστημονικής
φαντασίας με τις ανθρωποειδείς φατσούλες
των πρωταγωνιστών τους. Θυμάμαι ότι κάπως έτσι αντιμετωπίζαμε στο θέατρο σκιών των παιδικών μου χρόνων, τον
καραγκιόζη στη σελήνη!!!
Όλη αυτή η κατάσταση με
αναγκάζει να επαναλαμβάνω την αρχική μου απορία ‘’ΓΙΑΤΙ ΘΕΕ ΜΟΥ!!!’’. Είναι δυνατόν σε μια
εποχή που όλες οι χώρες διαθέτουν ειδικές επιτροπές των αρίστων επιστημόνων
τους, να διατυπώνονται απόψεις ότι η πανδημία
που μας άλλαξε τη ζωή είναι δημιούργημα ‘’συμφερόντων’’;;; Το κακό είναι ότι οι
αφηγήσεις των ελάχιστων που επέζησαν από
τις ακραίες συνθήκες των διασωληνωμένων δεν ακούστηκαν αρκετά ή δεν γίνονται
πιστευτές, ενώ οι πολλοί έχασαν τη ζωή τους και δεν μπορούν πια να μιλήσουν. Να
δούμε τι θα πούνε τώρα που συγκαταλέγονται και οι ίδιοι στα θύματα της
πανδημίας. Η κατάσταση προσομοιάζει με
ένα σύγχρονο άνθρωπο που διαθέτει το τελευταίο μοντέλο ρολογιού και ‘’smart’’ τηλεφώνου και προστρέχει στον ‘’Καζαμία’’ για
να μάθει τον καιρό της επομένης!!!
Η χώρα μας, με δικαιολογίες και
πρόσχημα την τουρκοκρατία, δεν ασχολήθηκε αρκετά σοβαρά με
την παιδεία και τη μόρφωση των ανθρώπων της, φθάνοντας στο σημείο να
‘’κατεβάσει’’ το επίπεδο της γλώσσας μας, αντί να ‘’ανεβάσει’’ τη μόρφωση του
λαού. Εγώ έζησα την εποχή του αναλφαβητισμού και σας πληροφορώ ότι δεν ήταν
χειρότερη από την τρέχουσα και ας μην
διέθετε τα σημερινά μέσα . Η δημοτική
αποτέλεσε επίσης ένα πρόσχημα μιας άλλης εποχής, που κάποιοι πολιτικοί βγήκαν
από αριστερά της αριστεράς και υπερασπίστηκαν μια γλώσσα που αγνοούσαν παντελώς,
με επιχειρήματα διατυπωμένα σε άπταιστη καθαρεύουσα.
Είναι γνωστό ότι αμφότερες οι
μορφές της γλώσσας συνυπήρχαν αρμονικά και
η
καθαρεύουσα του Παπαδιαμάντη δεν εμπόδισε την ανάπτυξη των δημοτικιστών, για να μην αναφερθώ και στα έργα
του ίδιου που περιείχαν εκτεταμένα δείγματα δημοτικής ντοπιολαλιάς. Στα σχολικά μου χρόνια μας
δίδασκαν την αρχαία ελληνική στην καθαρεύουσα
αλλά στα σπίτια και με τους φίλους μας μιλούσαμε τη δημοτική. Όταν υπηρεσιακά
υποχρεώθηκα να γράφω μόνο στη δημοτική, στην αρχή έκανα ‘’μεταγλώττιση’’ , μέχρι που την έμαθα. Τώρα πια που χειρίζομαι
με ευχέρεια και τις δυο γλώσσες, πολλές φορές στα κείμενά μου χρησιμοποιώ
λόγιες εκφράσεις , σε μια μοναχική προσπάθειά μου να μην ξεχαστούν εντελώς,
αλλά και γιατί πιστεύω ότι αποτελούν
μοναδικά στολίδια γραφής.
Το μελλοντικό πρόβλημα της
χώρας μας δεν θα είναι οικονομικό, όπως νομίζουν και καθημερινά διακηρύσσουν οι αντιευρωπαϊστές, αλλά παιδευτικό και
μορφωτικό. Δεν συμφέρει την ίδια την Ευρώπη και θα βοηθήσουν όλοι στην
οικονομική της ανόρθωση. Η συμμετοχή σε
διεθνείς Οργανισμούς αποτελεί εγγύηση για τις μικρές κυρίως χώρες, αλλά δημιουργεί
και υποχρεώσεις και στηρίζεται στην αμοιβαιότητα. Άλλωστε δεν μας υποχρέωσαν
αλλά εμείς ζητήσαμε τη συμμετοχή μας. Αναφέρομαι στην Ευρώπη που κάποιοι
προοδευτικοί κάποτε φώναζαν ‘’ΕΟΚ ΚΑΙ ΝΑΤΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΥΝΔΙΚΆΤΟ’’ , ενώ τώρα εκδίδεται αναμνηστικό γραμματόσημο
για τα 40 χρόνια ένταξης και ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου, κ. Δημήτρης
Παπαδημούλης δήλωσε πρόσφατα, μεταξύ άλλων «Υποστηρίζω
σταθερά ότι η ένταξη της Ελλάδας στην τότε ΕΟΚ ήταν μια ορθή επιλογή για λόγους
κοινωνικούς, οικονομικούς και γεωπολιτικούς». Εγώ
ο ταπεινός προσθέτω απλά : Θεία φώτιση ή
Ο TEMPORA O MORES!!
Η φροντίδα για σωστή
παιδεία θα αποτελέσει την απαρχή βελτίωσης της γνώσης, που στις μέρες μας υποκαθίσταται
από συνθηματολογία και καλλιέργεια μηδενιστικών αντιλήψεων διάφορων λαϊκιστών. Δεν θα γίνουν όλοι οι Έλληνες επιστήμονες αλλά
μόνο εκείνοι που αξίζουν και το μπορούν. Σημασία όμως έχει τι θα γίνει με τους
υπόλοιπους, τους πολλούς. Αυτούς που άγονται και φέρονται από τους διάφορους
επιτήδειους, οι οποίοι θα προσπαθήσουν με νύχια και με δόντια να τους κρατήσουν
στην αμάθειά τους, διότι χωρίς αυτούς χάνονται
πια οριστικά και αμετάκλητα!!!
Κλείνω το κείμενο μου με ένα
σημαντικό ερώτημα που έχει καταστεί
σχεδόν ρητορικό!!! Οι σημερινοί νέοι μας ποια γλώσσα μιλάνε [ποίαν γλώσσαν
ομιλούν] και κυρίως γράφουν;;; Πάντως τα greeklish δεν ανήκουν σε καμία από τις εκδοχές της
Ελληνικής!!!
Αντώνης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου