Κυριακή 23 Απριλίου 2017

ΕΓΩ ΔΕΝ ΧΑΒΩ [ΣΥΝΕΧΕΙΑ]

Μιχάλη μου, μια πολύ σύντομη απάντηση ελλείψει χρόνου αλλά και  για την αποφυγή των παρερμηνειών. Βεβαίως και δεν εννοώ ότι εμείς φάγαμε – εμείς μια ζωή πληρώνουμε το τραπέζι των άλλων που γεννήθηκαν για να μας τα τρώνε. Επαναλαμβάνω ότι δέχομαι τον όρο ως κοντινό στην αλήθεια, με την έννοια ότι με έργα και πράξεις μας βοηθήσαμε, δικαιώσαμε και εξακολουθούμε με την ψήφο μας να βοηθούμε τους λαϊκιστές που μας βάζουν στο παιχνίδι της συνενοχικής συμμετοχής στο φαγοπότι τους. Όλους αυτούς που τα φάγανε, τα τρώνε και θα συνεχίσουν να τα τρώνε – δείχνοντας ανοχή  και αλληλεγγύη ακόμα και στους  συνδαιτημόνες αντιπάλους τους. Ας μην παριστάνουμε λοιπόν τις λευκές περιστερές, διότι όλοι τα ξέραμε αλλά ΑΡΚΕΤΟΙ από μας παίξαμε ή παίζουμε το παιχνίδι τους με μικροανταλλάγματα ή για να γλείψουμε απλά ένα κοκαλάκι. Αποτελεί και αυτό συμμετοχή στο μεγάλο φαγοπότι. Αν χρειασθεί θα επανέλθω και μπορώ άνετα να πω και ονόματα που πούλησαν τυφλό οπαδιλίκι στο μεγάλο φαγοπότι , έστω και με την απλοϊκή σκέψη να τους έχουν κατά νουν ‘’ όταν έλθουν στην εξουσία’’. Αντώνης Ταρνανάς

Στάλθηκε από την Αλληλογραφία για Windows 10


Η ΡΗΣΗ ΤΟΥ ΓΝΩΣΤΟΥ ΠΛΕΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΠΟΙ ΕΥΤΥΧΩΣ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΑΛΛΑΓΕΙ ΛΟΓΩ ΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΝΕΡΓΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗ //ΜΑΖΙ ΤΑ ΦΑΓΑΜΕ// ΕΝΝΟΕΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑΤΙ ΕΓΩ ΔΕΝ ΕΦΑΓΑ, ΟΠΩΣ ΚΑ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ. Η ΡΗΣΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ //ΜΑΖΙ ΤΑ ΦΑΓΑΝΕ// ΟΛΟΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΘΑ ΣΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΤΑΛΑΙΠΩΡΗ ΑΥΤΗ ΧΩΡΑ. ΑΣ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΤΙ ΕΛΕΓΑΝ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΟΤΑΝ  ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗΣ ΕΔΙΝΕ (ΜΕ ΔΑΝΕΙΚΑ ΠΑΝΤΑ) ΜΙΚΡΟ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΕ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΚΑΤΕΒΑΖΑΝ ΣΤΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ ΤΟΥΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΕΣ ΝΑ ΚΡΑΤΟΥΝ ΕΝΑ ΚΟΥΛΟΥΡΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ  ΔΗΛ. ΤΟ ΑΝΤΙΤΙΜΟ ΤΗΣ ΑΥΞΗΣΗΣ. ΚΑΝΕΙΣ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΒΓΗΚΕ ΝΑ ΠΕΙ ΜΕ ΔΑΝΙΚΑ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑΤΙ ΔΙΝΕΙΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ?
ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΜΑΣ ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ

From: anpantar@yahoo.gr
Sent: Sunday, April 23, 2017 3:27 PM
To: Anastasia Mavrogenous ; aggassim@gmail.com ; BASILHS MPAROGIANNHS ; BASILHS KYRIAKOS ; chatzantonakis@gmail.com ; chkokki@math.ntua.gr ; contact@protothema.gr ; Diamantis Vacalopoulos ; doikonomou@skai.gr ; drakos.dimitris@hotmail.com ; Eva Gropas ; e.kouloheri@gmail.com ; Ert Info ; foteini.tarn@gmail.com ; George Leonardos ; g.p.floros@hotmail.gr ; Helene Stika ; jmitrow3@gmail.com ; Γιάννης Πρετεντέρης ; kostrak@telenet.be ; Αλέξης Παπαχελάς ; kouri.vivian@gmail.com ; Ιωαννης Καραγιαννης ; George Leonardos ; lelous@gmail.com ; Michel Sdougas ; mylosmak@gmail.com ; MARIA XRISTOFORIDOU ; Michael Kassimatis ; M.Konti ; Nora Papaioannou ; nikolaoucostas1947@gmail.com ; portosalte@skai.gr ; sonia kondouli ; STELIOS GINIS ; stheodorid@yahoo.gr ; sideris1975@gmail.com ; skaistis3@skai.gr ; Stylianos Argyrakis ; tonia papaioannou ; tora@epsilontv.gr ; tzanakas@otenet.gr ; yian@skynet.be
Subject: ΕΓΩ ΔΕΝ ΧΆΒΩ, ΧΆΦΤΩ, ΧΆΠΤΩ Ή ΚΆΠΤΩ ΠΑΡΑΜΎΘΙΑ

            Τα παραμύθια δεν χάφτονται και ας συνεχίζουμε τον βιασμό της Κασσάνδρας, έστω και μεταφορικά, διότι τα προσχήματα δεν διορθώνουν την πραγματικότητα. Α,Ταρνανάς

Στάλθηκε από την Αλληλογραφία για Windows 10



ΕΓΩ ΔΕΝ ΧΆΒΩ, ΧΆΦΤΩ, ΧΆΠΤΩ Ή ΚΑΠΤΩ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ


Με αφορμή το κείμενο που ακολουθεί, το οποίο μου περιήλθε σαν ιδιαίτερη κοινοποίηση ‘’μέσω’’ μιας καλής μου φίλης, έχω πολλά να πω και να ιστορήσω, αλλά θα περιοριστώ στα απολύτως αναγκαία και απαραίτητα, αφού τα περισσότερα είναι γνωστά και χιλιοειπωμένα. Παραθέτω το σχετικό κείμενο, χρωματίζοντας με κόκκινο, τα στοιχεία που με ‘’ενόχλησαν’’ περισσότερο.

‘’’’Ιδιαίτ. κοιν.
Απρ 22 τις 5:42 μ.μ.

Θέμα: "Μαζί τα φάγαμε"
απλη υπενθύμιση
Όσοι έχετε χάψει το παραμύθι "Μαζί τα φάγαμε"
Διαβάστε, για να ξέρετε ποιοι τα έφαγαν

και τίνος τα χρέη αποπληρώνουμε.
Και έπειτα σκεφτείτε τίνος πολιτικοί φίλοι είναι αυτοί που τα έφαγαν.

Δεν τα λέει ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ ούτε η ΑΝΤΑΡΣΥΑ ούτε το ΚΚΕ
ούτε δεν ξέρω ποιος αντιμνημονιακός, ανθέλληνας ή ότι άλλο μας σερβίρουν

τα λέει η εκθεση της ΤΡΟΪΚΑ!



                             Προωθημένο Μήνυμα
Έκθεση της ΤΡΟΙΚΑ για  τα επιχειρηματικά δάνεια
Ποιοί χρωστούν και εξαιτίας τους πληρώνουμε;  Ή άλλος Χαβάει κι άλλος πληρώνει
Ονόματα
AXON HOLDINGS: Το επιχειρηματικό όχημα του Θωμά Λιακουνάκου. Το 2012
παρουσίαζε τραπεζικό δανεισμό 447.200.000 εκατ. Ευρώ. Μόνο η θυγατρική
του ομίλου EUROMEDICA, έχει .... χρέη προς τις τράπεζες, που ξεπερνούν
τα 372. 700.000 Ευρώ.
ΤΗΛΕΤΥΠΟΣ: Δηλαδή με άλλα λόγια, MEGA CHANNEL, τo μεγάλο κανάλι, των
τριών.. ισχυρών, Μπόμπολα, Ψυχάρη, Βαρδινογιάννη. Το 2012, λοιπόν, ο
τραπεζικός δανεισμός έφτασε τα 123.500.000 ευρώ περίπου, μαζί και με
το νέο δάνειο των 98.000.000 ευρώ, που προκάλεσε την παρέμβαση των
οικονομικών εισαγγελέων.
ΟΜΙΛΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ: Το δίκτυο των επιχειρήσεων που ελέγχει ο Ευάγγελος
Μυτιληναίος, έχει χρέη ύψους 861.300.000 ευρώ. Εδώ υπάρχει και το εξής
ενδιαφέρον. Η Korinthoς Power, μια εταιρία στην οποία συμμετέχουν,
κατά 65% ο Όμιλος Μυτιληναίου, και κατά 35% ο Όμιλος Βαρδινογιάννη,
χρωστάει στις τράπεζες 172.500.000 ευρώ.
INTRACOM: Εδώ τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Intracom ίσον Σωκράτης
Κόκκαλης. Ο όμιλος, από ομολογιακά και τραπεζικά δάνεια,
χρωστάει315.700.000 ευρώ
ΌΜΙΛΟΣ ΠΗΓΑΣΟΥ: Η εκδοτική «αυτοκρατορία» της οικογένειας Μπόμπολα
έχει χρέη προς τις τράπεζες 164.300.000 ευρώ.
ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Ο κατασκευαστικός όμιλος της οικογένειας Μπόμπολα. Δηλαδή
βασικά, όπου δημόσια έργα, βλέπε Ελλάκτωρ. Και όμως, τα τραπεζικά
δάνεια που έχει αποκρύπτονται.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗ: Μετά τον αείμνηστο Λαμπράκη,
ισχυρός άνδρας του ομίλου είναι πλέον ο Σταύρος Ψυχάρης. Ο τραπεζικός
δανεισμός αγγίζει τα 134.000.000 ευρώ.
ΜΟΤΟR OIL: Έχουμε ήδη αναφερθεί στην οικογένεια Βαρδινογιάννη. Πάμε να
δούμε τι χρωστάει η πετρελαϊκή «ναυαρχίδα» της οικογένειας στις
τράπεζες.1.200.000.000 ευρώ περίπου.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ: Οικογένεια Στέγγου, Πόρτο Καρράς, σκάνδαλο στην
Χαλκιδική, και πάει λέγοντας. Εδώ ο ισολογισμός μας δείχνει τραπεζικό
δανεισμό μόλις 22.900.000 ευρώ.
STAR CHANNEL: Πάλι οι Βαρδινογιάννηδες. Ο τηλεοπτικός σταθμός έχει
τραπεζικά χρέη58.100.000 ευρώ.
ΟΜΙΛΟΣ ANT1: Το δημιούργημα του Μίνωα Κυριακού, το οποίο πλέον
κατευθύνει ο υιός, Θεόδωρος Κυριακού. Τα δάνεια από τις τράπεζες
ξεπερνούν τα 170.000.000 ευρώ.
ALPHA TV: Στον τηλεοπτικό σταθμό, κυρίως μέσω της INTERTECH,
μεγαλομέτοχος είναι ο Δημήτρης Κοντομηνάς. Τραπεζικός δανεισμός;
58.000.000 ευρώ.
J&P ΑΒΑΞ: Ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους της
χώρας, με τραπεζικό δανεισμό 268.900.000 ευρώ.
MARFIN INVESTMENT GROUP: Ο όμιλος, που μας έχει ταλαιπωρήσει αρκετά τα
τελευταία χρόνια με διάφορες υποθέσεις, όπως ΟΤΕ, Ολυμπιακή, Λαϊκη
Τράπεζα κ.α., και δημιούργημα του Ανδρέα Βγενόπουλου. Τα χρέη προς τις
τράπεζες ξεπερνούν τα 2.000.000.000 ευρώ.
ΒΙΟΧΑΛΚΟ: Μια παραδοσιακή δύναμη, στο χώρο των μετάλλων. Ο όμιλος έχει
τραπεζικά ανοίγματα 1.100.000.000 ευρώ.
ΤΙΤΑΝ: Σχεδόν μονοπώλιο στο χώρο των τσιμέντων, και με τραπεζικό
δανεισμό, που φτάνει το1.000.000.000 ευρώ περίπου.
FORTHNET: Ο τηλεπικοινωνιακός όμιλος που κατέχει το συνδρομητικό
κανάλι NOVA, εμφανίζει τραπεζικό δανεισμό 331.000.000 ευρώ.
MINOAN LINES: Μεγάλη ιστορία. Πρώην Μινωϊκές Γραμμές, ναυάγιο ΕΧΠΡΕΣ
ΣΑΜΙΝΑ, αυτοκτονία Παντελή Σφηνιά. Και χρέη 270.100.000 ευρώ.’’’’.
Δεν αμφισβητώ κανένα από τα στοιχεία της ‘’επάρατης’’ ΤΡΟΙΚΑ, την οποία κάποιοι επικαλούνται ‘’ α λα καρτ ‘’, ενώ της έχουν αλλάξει πλέον  και το όνομα , ούτε οποιουδήποτε άλλου διεθνούς Οργανισμού, διότι δεν διαθέτω  τα απαραίτητα στοιχεία  να τα διαψεύσω. Διαβεβαιώνω όμως ότι  προσωπικά δεν ‘’ χάφτω παραμύθια ‘’, αλλά μόνο , το όσο μου επιτρέπουν τα οικονομικά μου, φαγητό για την απλή επιβίωσή μου. Αναφέρω –στον τίτλο μου-  όλες τις εκδοχές της υπό κρίση λέξης [τη λαϊκιστική, τη μεσαιωνική και την αρχαία] για να ‘’δείξω’’ ότι τα παραμύθια  δεν ‘’χάφτονται’’, αφού από τη φύση τους αποτελούν επινόηση και φαντασιακή αφήγηση και όχι πραγματικό υλικό. Είναι δηλαδή υλικό για  εντυπωσιασμό παιδιών και αφελών κομματόσκυλων και δυστυχώς για το πρώτο  [βαίνω ήδη στα 84 ] και ευτυχώς για το δεύτερο δεν υπήρξα ΠΟΤΕ κομματικοποιημένος  ούτε  καν ευκαιριακός οπαδός,  οποιασδήποτε κομματικής  συνιστώσας ή παράταξης.
 Η ζωή μου επιφύλαξε την ‘’τύχη’’  να βιώσω εκ των έσω τα αποκαλούμενα προοδευτικά ή σοσιαλιστικά   καθεστώτα,  για πάρα πολλά χρόνια και σε σημαντικές περιόδους της σύγχρονης ιστορίας τους και έτσι έγινα  επιφυλακτικός. Πολλές φορές με προβληματίζει η επιχειρηματολογία  των ‘’ψευτοπροοδευτικών’’ και κάποιων ‘’σοσιαληστών’’, που προπαγανδίζουν καθεστώτα και ιδεολογίες, χωρών στις οποίες   απλά φιλοξενήθηκαν – έστω και με σορτσάκια . Χθες μόλις άκουσα τον, συμπαθέστατο, Γραμματέα του ΚΚΕ, να εκθειάζει την κουβανική επανάσταση, χωρίς να την έχει ζήσει στην πράξη. Του συνιστώ ιδιαίτερα να το δοκιμάσει, παίρνοντας μαζί του και τους άμεσους και έμμεσους ομοϊδεάτες του και μετά να τα ‘’ξαναπούμε’’. Ακόμα και οι Κουβανοί, που δεν διαθέτουν  προσλαμβάνουσες παραστάσεις ελεύθερων χωρών, ζώντας τις κατά καιρούς ποικιλόχρωμες δικτατορίες τους, ψάχνουν την ευκαιρία να ‘’αυτομολήσουν’’ με κίνδυνο της ίδιας της ζωής τους. Την κατάληξη του γειτονικού  ‘’υπαρκτού’’ σοσιαλισμού της Ευρώπης δεν την αντιλήφθηκαν; Οι πραγματικοί αριστεροί που έζησαν από κοντά την πραγματικότητα, βγάζουν ‘’φλύκταινες’’ και μόνο στο άκουσμα της λέξης.
Πρόσφατα άκουσα δηλώσεις αρχηγού ‘’προοδευτικού’’ κόμματος, που  ο γέρος της ‘’δημοκρατίας’’ θα χαρακτήριζε ως ‘’αχθοφόρο μεγάλου ονόματος - όπως είχε αποκαλέσει και τον Σοφοκλή Βενιζέλο- να  κατακρίνει τον  Σύριζα ενώ  επικαλείται τις  ίδιες ‘’προοδευτικές’’ αρχές. Μα ο Σύριζα δεν είναι δημιούργημα από μη υπόδικα  υπόλοιπα  του  ΠΑΣΟΚ  , με ολίγο από ΚΚΕ και Λατινοαμερικάνικη ‘’επανάσταση’’; Όμοιος ομοίω αεί πελάζει, όπως αναφέρει και ο Πλάτωνας στο Συμπόσιο.
Έρχομαι τώρα και στο ουσιαστικό μέρος των καταγγελιών και του ερωτήματος ποιοι και πώς  τα έφαγαν. Παρά την  ιδεολογική αντίθεσή μου προς τον ‘’ιδιοκτήτη’’ του χαρακτηρισμού ‘’μαζί τα φάγαμε’’, όχι μόνο από προσωπική εκτίμηση στη νοημοσύνη του αλλά και από ιστορική πλέον  εμπειρία, θεωρώ ότι η – έστω και ακραία φράση του – απηχεί σε πολύ  μεγάλο βαθμό την ουσιαστική αλήθεια. Πολλοί  καρπώθηκαν τα οφέλη του προοδευτικού λαϊκισμού και αντάλλαξαν  την ψήφο τους με θέσεις, αξιώματα ή και απλές υποσχέσεις και ψίχουλα. Τα αναφερόμενα στο συνημμένο κείμενο ποσά δεν φθάνουν ούτε τα 10 δισεκατομμύρια. Οι υπόλοιπες πολλές δεκάδες δις των χρεών μας πώς φαγώθηκαν; Σκέφθηκε ποτέ κανείς τις αλόγιστες κρατικές δαπάνες για τις αγορές τυφλών αεροπορικών συστημάτων και ‘’ραχιτικών’’ υποβρυχίων, που απέδιδαν μίζες; Τι έγινε με τις χαριστικές αυξήσεις του Ανδρέα με δανεικά – για να πάρουν με το μέρος τους τα ‘’αριστερά’’ συνδικάτα-  και μάλιστα με έναρξη καταβολής  των  τοκοχρεολυσίων πολύ αργότερα; Σκεφθήκατε τα αμέτρητα ‘’λαϊκά’’ δάνεια που τώρα έχουν κοκκινίσει από το κακό τους, για να  αποκτήσει κάθε οικογένεια αυτοκίνητα, ισάριθμα με τα μέλη της; Είναι σίγουρο ότι κανένας δεν τα σκέφθηκε ούτε τότε αλλά ούτε και τώρα, στην προσπάθεια απενοχοποίησης του λαϊκισμού. Τα τρία και βάλε  –μέχρι τώρα- μνημόνια ποιοι τα αποδέχτηκαν και τα έχουν τιμήσει με την υπογραφή τους; Αυτά δεν χρεώνουν το λαό με πολλαπλά δις; Στα πλαίσια μάλιστα της ελάφρυνσης του χρέους– που αλλιώς την παρουσίαζαν στην αρχή- προσπαθούν  να την παρατείνουν μέχρι και τα δισέγγονά μας, για να ξεχαστούν οι πραγματικοί δράστες. Ας σταματήσει επί τέλους αυτή η κωμωδία που προσβάλλει και τη νοημοσύνη του Ελληνικού λαού. Του αρκεί η δυστυχία και η πείνα εν μέσω του 21ου αιώνα και αποτελεί ‘’ύβρη’’ ο συνεχιζόμενος εμπαιγμός – οποθενδήποτε προερχόμενος.
Ερχόμαστε λοιπόν στο σήμερα, ύστερα από δυόμισι σχεδόν χρόνια αριστεροδέξιας διακυβέρνησης. Ποιος  πραγματικά τιμωρήθηκε  και ποια ποσά από τα ‘’κλεμμένα’’ ξαναγύρισαν στους δικαιούχους τους; Οι εξεταστικές επιτροπές αποτελούν παλιά μέθοδο παραγραφής και απαλλαγής των ενόχων και κινήσεις εντυπωσιασμού, αφού κανένα μέχρι σήμερα πόρισμα δεν συνομολογήθηκε από τα κόμματα. Αφού υπάρχουν  τόσα στοιχεία και μάλιστα από επίσημη πηγή, κλείστε τους όλους μέσα, άσχετα με το ‘’τίνος  πολιτικοί φίλοι είναι’’,  διότι – κατά τον  Ανδρέα Κάλβο - ΦΙΛΤΆΤΗ  Η ΠΑΤΡΙΣ. Διαφορετικά, στοιχειοθετείται  συνενοχή και προσπάθεια συγκάλυψης. Κάθε άλλη σκέψη γίνεται  από του πονηρού  και οι καιροί που ζούμε ‘’ου μενετοί’’. Πώς να γίνουν πιστευτοί εκείνοι που υποσχέθηκαν 13ο μισθό και ξεζούμισαν και τα υπόλοιπα πενιχρά εισοδήματα; Πώς να ονομάσει κανείς τη ‘’μέγγενη’’ της φορολογίας στα λαϊκά στρώματα για να οκταπλασιασθεί το   πρωτογενές πλεόνασμα; Με τον τρόπο αυτό ‘’εντυπωσιάστηκε’’  μεν ο κ. Ντάισελμπλουμ, που ομολόγησε  τις λανθασμένες εκτιμήσεις του , δήλωσε όμως ότι θα απαιτηθούν πολλά χρόνια για να απαλλαγούμε από τους κακούς δανειστές μας. Ας αφήσουμε, τέλος, στην ησυχία της την Κασσάνδρα με τις διαψεύσεις της, που επικαλείται ο κ. Πρωθυπουργός, διότι  αρκετά υπέφερε εκείνη από τον βιασμό της μέσα στον ναό της Αθηνάς από τον Αίαντα.  Αντώνης Ταρνανάς










Παρασκευή 21 Απριλίου 2017

ΑΝΔΡΙΣΜΟΣ

                            [Γνωρίσματα και  Συνέπειες]

Ξεκινώντας  από μια κοινώς αποδεκτή ερμηνεία του σημερινού μου τίτλου , την οποία παραθέτω κατωτέρω, διευκρινίζω ότι δεν έχω καμιά απολύτως   διάθεση να ασχοληθώ με σεξιστικούς χαρακτηρισμούς ή σεξουαλικές επιλογές .Το κάνω αυτό όχι μόνο διότι  προστατεύονται   από τον  Νόμο,  αλλά και για να φυλάξω  παράλληλα  και τα ‘’νώτα μου’’. Ιδού λοιπόν  μια  ερμηνεία από το ΒΙΚΙΛΕΞΙΚΟ.

ανδρισμός αρσενικό (o πληθ. προφορικός ή για το όργανο)
1.     κυρίως το ανδρικό φέρσιμο, το γενναίο φρόνημα, η υπερηφάνεια, η ικανότητα του άνδρα να προστατεύει όσα κοινωνικά θεωρούνται δική του ευθύνη, η βασική ιδιότητα του άνδρα όπως αυτός νοείται ως οντότητα ανατομικά, ορμονικά και ψυχικά, συμπεριφερικά
2.     τα ανδρικά όργανα αναπαραγωγής
Πρέπει να έχεις τον ανδρισμό να παραδέχεσαι και τα λάθη σου.’’

Για να διευκολύνω ακόμα περισσότερο τα πράγματα, παραβλέπω εντελώς την παράγραφο με το σημείο  [2.], περιοριζόμενος σε  άλλα,  εξ ίσου σημαντικά,  γνωρίσματα που χαρακτηρίζουν έναν άντρα. Επικαλούμαι λοιπόν το αρχαίο ρητό ‘’ Αρχή άνδρα δείκνυσι’’,  εντοπίζοντας έτσι την κριτική μου σε όσους κατέχουν εξουσία – άνδρες και γυναίκες αδιακρίτως. Συνεπώς υποστηρίζω ότι τα γνωρίσματα του ανδρισμού, ως βασικού στοιχείου ηθικής  συμπεριφοράς και όχι ως περιγραφής  του τρόπου χρήσης του   περιεχομένου μιας ανδρικής αμφίεσης , είναι η εντιμότητα, η αλήθεια ,η γενναιότητα και η ανάληψη ευθύνης.
Απευθύνω λοιπόν το ‘’ρητορικό’’ μου ερώτημα, αν κάποιος ποτέ συνάντησε στη σύγχρονη πραγματικότητα έστω και ένα από τα στοιχεία αυτά, ώστε να το πάρουμε σαν βάση, για την αναζήτηση  και των υπολοίπων. Ψέματα, ψέματα από το πρωί ως το βράδυ και το ακόμα χειρότερο είναι ότι απαιτούν να τα αποδεχόμαστε σαν αληθινά. Θεωρούν  κάθε αντίθετη άποψη ως  ύποπτη και υποβολιμαία από κάποια ελληνικά και ξένα κέντρα, που απεργάζονται το κακό της χώρας μας. Λες και η πλειοψηφία του Ελληνικού λαού έχει παραφρονήσει και αποβλέπει στην καταστροφή της, αφού δεν αποδέχεται ότι οι  κυβερνώντες  κατέχουν την απόλυτη και  μοναδική αλήθεια. Κρίμα για αμφότερες τις πλευρές, αφού  η  σύμπραξη της απελπισμένης λαϊκής τάξης  έφερε την άλλη πλευρά  στην εξουσία.
Καθημερινώς αναθεωρούν τα προηγούμενα και μας επιβάλλουν όσα μετά βδελυγμίας απέρριπταν λίγο ενωρίτερα. Έχουμε διαβεβαιώσεις ότι είμαστε μπροστά σε επικείμενη συμφωνία επί δύο συναπτά χρόνια και δεν την βλέπουμε, ακούμε για κόκκινες γραμμές, και νιώθουμε δαλτονικοί από την αδυναμία μας να τις διακρίνουμε. Έχουμε κυρίως χάσει  την πίστη μας σε κάθε τι που λέγεται από την εξουσία, η οποία φθάνει στο σημείο να εγκωμιάζει ακόμα και το σημερινό καθεστώς του Μαδούρο. Το τελευταίο αποτελεί χειρότερο κακό και από τη λιτότητα που βιώνουμε, αφού έτσι έχει χαθεί κάθε  ελπίδα ότι οι σημερινοί κυβερνώντες,  μπορούν  να μας φέρουν και κάτι καλό. Δώσανε  γη και ύδωρ για αντάλλαγμα της καρέκλας της εξουσίας, στερώντας από τον λαό και το πενιχρό του χαρτζιλίκι. Φθάσανε στο τραγικό σημείο υπερφορολόγησης των πεινασμένων Ελλήνων , για να  πενταπλασιάσουν το πρωτογενές πλεόνασμα , εξευμενίζοντας έτσι τους ‘’κακούς’’ δανειστές μας.
 Πώς να πιστέψει κανείς πρόσωπα και γεγονότα, αναιρούμενα από τους ίδιους αμέσως μετά; Το πρόβλημα της Ελλάδας δεν είναι πλέον μόνο οικονομικό αλλά συνάμα και κυρίως κοινωνικό και ηθικό. Τι διδάσκονται οι σημερινοί ‘’άνεργοι’’ νέοι, που ξαναθυμήθηκαν το πενιχρό έως και ανύπαρκτο ‘’πουγκί’’ του παππού και της γιαγιάς, το οποίο επίσης ‘’απειλεί’’  να  διαχειριστεί το κράτος, για να ‘’πουλήσει’’  θέσεις εργασίας; Άφησαν τη ΔΕΗ να πτωχεύσει για να την παραχωρήσουν έναντι πινακίου φακής, ενώ δίνουν σαν αντάλλαγμα στους θιγόμενους πολίτες της περιφέρειας, διορισμούς αρχαιολόγων με δική της  χρηματοδότηση . Σε λίγο μπορεί  η ειδική στα ‘’μαγικά’’ αρμόδια Υπουργός, να κάνει   το ίδιο και στη γεωργία, για να ‘’προσδώσει ’’,   έτσι, ειδική  αρχαιολογική   αξία στα παραγόμενα προϊόντα!!!
Άφησα τελευταίο τον επί των ‘’διαψεύσεων’’ κύριο Υπουργό. Λυπάμαι ή μάλλον τον λυπάμαι σαν νέο άνθρωπο να προβαίνει κάθε μέρα σε αυτοαναιρούμενες νέες διαψεύσεις, ρισκάροντας και την προσωπική του ειλικρίνεια. Κρίμα στα νιάτα και στο μουστάκι του, αμφότερα κάποτε σύμβολα ανδρισμού και αξιοπρέπειας. Σε λίγα χρόνια, που θα εξακολουθεί να είναι νέος, θα δυσκολεύεται  να ξαναδεί τις σημερινές του δηλώσεις και θα ζηλεύει τον ανδρισμό ενός επίσης μυστακοφόρου προκάτοχου του που είπε ‘’φτου ξελευτερία και πήρε των ομματιών του’’. Αντώνης Ταρνανάς


Τρίτη 18 Απριλίου 2017

ΜΩΡΟΙ ΚΑΙ ΞΕΜΩΡΑΜΕΝΟΙ

      [Επιστροφή στην καθ΄ημάς πραγματικότητα]

Με  πρόσφατα τα ‘’ακούσματα’’ της Μεγάλης Τρίτης, θα επιχειρήσω  μια  αναλυτικότερη εμβάθυνση  στη μωρία  και την επίδειξη ευφυΐας των ανθρώπων και μια εμπειρική ‘’προσομοίωση’’  με σημερινά γεγονότα. Πρόκειται για την παραβολή των  δέκα  παρθένων και το τροπάριο της Κασσιανής .  Όταν   ο Νυμφίος έφθασε ,με καθυστέρηση τη νύχτα, για την επιλογή της νύφης, μόνο πέντε από αυτές  είχαν προνοήσει να έχουν μαζί τους λάδι για να ανάψουν τα λυχνάρια τους , ενώ οι άλλες πέντε βρέθηκαν ανέτοιμες και ‘’αφανείς’’ στο σκοτάδι και  συνεπώς  ‘’εκτός του νυμφώνος’’, ψάχνοντας για λύσεις της τελευταίας στιγμής. Το δίδαγμα της παραβολής είναι ότι πρέπει πάντα να προετοιμάζεσαι κατάλληλα για κάθε διαδικασία, διότι διαφορετικά, βρίσκεσαι εκτός μάχης. Δεν είναι δυνατόν να αφήνεις τα πάντα στην τύχη τους και μετά να τα αποδίδεις στην  ατυχία ή την κακή προαίρεση των άλλων, που απλά  και μόνο υπερασπίζονται - όπως έχουν  δικαίωμα – τα δικά τους συμφέροντα.
Κάτι ανάλογο συνέβη και με τις 12  ‘’καλλίστους παρθένους’’ που είχε καλέσει στο παλάτι η μητέρα του Αυτοκράτορα Θεόφιλου, για την επιλογή της συζύγου του. Στην περίπτωση αυτή, η ωραιότερη των υποψηφίων, η Εικασία [μετέπειτα μοναχή και υμνογράφος Κασσιανή], έχασε την επιλογή, διότι η ευφυΐα της εξελήφθη ως θρασεία και   δεν εκτιμήθηκε δεόντως από τον Αυτοκράτορα, επιλέγοντας για σύζυγό του τη ‘’σεμνή Θεοδώρα’’, η οποία μάλιστα πρωτοστάτησε και στην  αναστήλωση των εικόνων . Από την όλη αυτή διαδικασία , μας έμεινε το θαυμάσιο τροπάριο της  Κασσιανής, η οποία έχασε την αρχική επιδίωξή της – αφού αυτοβούλως ήταν ανάμεσα στις 12 υποψήφιες -   για να  παντρευτεί τον Αυτοκράτορα.
Οι αρχαίοι μας πρόγονοι είχαν την ίδια άποψη, την οποία διατύπωσαν με τη ρήση ‘’ συν Αθηνά και χείρα κίνει’’, που σημαίνει απλοϊκά μην  τα περιμένεις όλα να γίνουν μόνα τους, αλλά κάνε και εσύ κάτι. Όπως βλέπετε, τόσο στην αρχαιότητα όσο και στις μέρες του Χριστού , όσοι δεν λαμβάνουν  έγκαιρα τα μέτρα τους,  μένουν εκτός νυμφώνος και τρέχουν την τελευταία στιγμή να σώσουν τα ‘’ασυμμάζευτα’’. Συνεπώς και για εκείνους που δεν ξέρουν ή δεν αποδέχονται τις θρησκευτικές παραβολές, δεν υπάρχουν πια δικαιολογίες, διότι όφειλαν τουλάχιστον να μελετούν τα αρχαία διδάγματα.
Τώρα που οι Άγιες ημέρες πήραν τέλος και ξαναμπήκαμε στην πεζή μας πραγματικότητα,  ‘’ μέσα τα κεφάλια ’’ – κατά το σχετικό γνωστό ανέκδοτο - και συνεχίζουμε τον δικό μας Γολγοθά. Εδώ οι λύσεις είναι ανθρώπινες και μάλιστα σύγχρονες, αφού  που δεν υπάρχει  ούτε Ανάσταση ούτε καν ο ‘’από μηχανής θεός’’ των αρχαίων προγόνων μας. Τέρμα λοιπόν τα θαύματα και κυρίως τέρμα τα ψέματα. Όλοι μας ‘’ενώπιοι ενωπίοις’’ καλούμαστε να βρούμε την ‘’έσχατη’’ εναπομένουσα λύση, που θα μας βγάλει από το τούνελ. Δεν αναφέρομαι βέβαια στα τούνελς  που είχαν δρομολογήσει  οι προκάτοχοι και  εγκαινιάστηκαν πρόσφατα, με ποικιλώνυμα και  αυθαίρετα  ονόματα. Πρόκειται για  εκείνα που βρίσκονται μπροστά σε κάθε μας βήμα  για να  μας θυμίζουν τους κακούς ξένους, που είχαν τη δική τους ‘’μωρία’’ να μας δανείσουν μεν για να σταθούμε όρθιοι, ίσως και γιατί αυτό εξυπηρετούσε και τις δικές τους ανάγκες,  αλλά  και  το ‘’θράσος’’  να ζητούν πίσω τα δανεικά τους.
Τελικά η ζωή είναι ένας φαύλος κύκλος και εκεί που προσπαθείς να μπεις στη σκληρή σημερινή  πραγματικότητα, επιστρέφεις στη Μεγάλη Τρίτη και τις μωρές παρθένους. Όπως εκείνες, έτσι και εμείς οι σύγχρονοι συνεχιστές τους, διατηρούμε και υπερασπιζόμαστε την ίδια απρονοησία και ενίοτε κάνουμε χρήση και της ιδεοληπτικής ευφυΐας μας, παριστάνοντας τη σύγχρονη Κασσιανή.

Επειδή η μωρία των ανθρώπων δεν έχει αρχή και  τέλος, ούτε και  λογική εξήγηση,  επιτρέψτε σε ένα ‘’ξεμωραμένο’’ λόγω ηλικίας , τον υποφαινόμενο, να υπενθυμίσει ότι όλα στη ζωή έχουν το κόστος τους που πρέπει να πληρώνεται. Έτσι λοιπόν ΄’ αι μωραί παρθέναι’’  έμειναν εκτός νυμφώνος και  η ευφυής Κασσιανή επέλεξε  να γίνει μοναχή , που σημαίνει ότι ‘’σταμάτησαν με τη θέλησή τους’’ τις αρχικές τους διεκδικήσεις, στις οποίες παταγωδώς απέτυχαν. Μήπως και κάποιοι σύγχρονοι μιμητές τους  πρέπει να παραδειγματισθούν αναλόγως; Οψόμεθα !!!!   Αντώνης Ταρνανάς

Δευτέρα 17 Απριλίου 2017

Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ

[Κάθε πέρσι και καλύτερα]


Αναστάσεως ημέρα λαμπρυνθώμεν λαοί, Πάσχα Κυρίου, Πάσχα, λέγει η α’ Ωδή, του Κανόνα [ποιήματος του Ιωάννου Δαμασκηνού], αλλά ελάχιστοι το άκουσαν και ακόμα λιγότεροι το αισθάνθηκαν. Πάσχα , για τους χριστιανούς, είναι η γιορτή με την οποία  τιμούμε την ένδοξη Ανάσταση του Ιησού Χριστού, η οποία  ευκαιριακά συνοδεύεται και  από την εθιμική ευωχία των ημερών, με τον οβελία, το κοκορέτσι και τις λοιπές νοστιμιές.  Πρέπει να γίνει σαφές, ότι υπάρχει μια διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο πνευματικό και το υλικό μέρος αυτών ημερών.
Δεν είναι ανεξήγητο το γεγονός ότι, σε μια  χώρα σαν τη δική μας, που βγήκε καθημαγμένη από πολέμους και εμφύλιες συρράξεις και πεινασμένη  από μια συνεχή λιτότητα,   αποτελεί ‘’είδηση’’ η ευκαιρία – έστω και με δανεικά – μιας ξεχωριστής  ευωχίας. Τελικά οι συνθήκες της ‘’σύγχρονης’’ ζωής  μας υποχρέωσαν  να μετατρέψουμε τη μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης, σε μια ευκαιρία για να ‘’ ικανοποιήσουμε’’ τις κοιλιακές παρά τις ψυχικές μας  ανάγκες . Είναι πια γεγονός ότι  η εποχή μας έχει αμβλύνει τις τελευταίες και έχει οξύνει τις πρώτες  σε επικίνδυνο βαθμό. Το γεγονός αυτό εκμεταλλεύονται και οι καιροσκοπούντες  της εποχής μας , για να ‘’περάσουν’’ τους ιδεοληπτικούς τους νεολογισμούς, και  να θολώσουν τα νερά και τα μυαλά των ‘’εξαρτημένων’’ πια ‘’οπαδών’’  τους.
Καλόν είναι να τηρούμε τα ήθη και έθιμα, που αποτελούν τα βασικά γνωρίσματα και συνθέτουν τη φυσιογνωμία  και τις παραδόσεις του τόπου μας, αφού τα έχουμε συνδέσει και με το ‘’τερπνόν ‘’ μέρος των διάφορων εορτών και πανηγύρεων της θρησκείας μας. Δεν πρέπει όμως αυτά να αποτελούν πρωτεύοντα αυτοσκοπό και προσχήματα  των εκδηλώσεων, ενώ αποτελούν απλά ακολουθήματα. Τελικά όλοι συμβάλλουμε στην προβολή του υλικού μέρους που είναι και προσοδοφόρο , παρά  στο πνευματικό που αποτελεί εσωτερική προσωπική ανάγκη του καθενός μας. Τόσο τα ΜΜΕ, όσο και εμείς οι ίδιοι στις κατ’ιδίαν συζητήσεις μας, προβάλλουμε  το Βροντάδο με τον ρουκετοπόλεμο, τον Ρουμελιώτικο οβελία ή το θορυβώδες έθιμο των μπότηδων της Κέρκυρας, παραβλέποντας ότι  η μελωδική  Αναστάσιμη Ακολουθία , στην Κέρκυρα και  τα λοιπά Επτάνησα , καθώς και σε  πολλά άλλα μέρη της χώρας ,  οδηγούν στα ουράνια.
 Το θρησκευτικό  Πάσχα συνεπώς δεν μπορεί να συνοδεύεται από ‘’πολεμοχαρείς’’ και ενίοτε επικίνδυνες εκπυρσοκροτήσεις, που εμποδίζουν να ακουστεί  ακόμα και το κύριο μήνυμα της τελετής, το ‘’Χριστός Ανέστη’’. Κάποιοι νεωτεριστές, θέλησαν να εμπορευτούν και τις ελάχιστες αυτές στιγμές της Χριστιανοσύνης, για να πουλήσουν τα  προϊόντα τους και να προτάξουν έτσι τα υλικά κατάλοιπα .
Προσωπικά , για πολλοστή χρονιά, παρακολούθησα την Αναστάσιμη ακολουθία στη γενέτειρά μου,  για όση ώρα μου το  επέτρεψε η ηλικία μου. Για μια  όμως φορά ακόμα δεν άκουσα το Χριστός Ανέστη, ούτε ένοιωσα την πρόσκληση ΄΄δεύτε λάβετε Φώς’’, που αποτελούν τα χαρακτηριστικότερα μέρη της τελετής. Οι έστω και περιορισμένες φετινές  βροντές των κροτίδων και η συνεχιζόμενη ‘’αστοχία’’ της μικροφωνικής εγκατάστασης, κατέστησαν αδύνατη κάθε σχετική  προσπάθεια. Ευελπιστώ πάντα σε μια επόμενη χρονιά, αλλά για πόσο ακόμα ο καλός Θεός θα παρατείνει την φυσική παρουσία μου σε ανάλογες ιερές εκδηλώσεις; Ευτυχώς έχω αμέτρητες παραστάσεις  από παλιότερες λαμπρές αναμνήσεις του τόπου μου και κάποιες ξεχωριστές μου παρουσίες σε ‘’Ρωσικές Εκκλησίες’’ της Ευρώπης.  Οι τελευταίες, με την απόλυτη κατανυκτική συμμετοχή  του εκκλησιάσματος, το πολυφωνικό μέλος και πολλές  αυτούσιες   ελληνικές  εκφράσεις – όπως το Χριστός Ανέστη – δημιουργούσαν συνθήκες μυσταγωγίας και ενατένιση προς  το Θείο
Θα ήθελα να προσθέσω δυο λόγια ακόμα για την εκπροσώπηση των πολιτικών μας ηγεσιών ,στις θρησκευτικές  εκδηλώσεις των Ναών που επέλεξαν να βρεθούν,  όπου – πιστεύοντες και μη -  διατράνωσαν την πίστη τους στους συμβολισμούς της Ανάστασης, προβάλλοντας επιδεικτικά και τη λαμπάδα με το,  Άγιο Φώς. Κατάλαβαν  επί τέλους , ότι το ανέσπερο Φώς αποτελεί   ύψιστη τιμή και δεν χρειάζεται κόκκινα χαλιά για να καταξιωθεί.. Έτσι λοιπόν, κάποιοι από  εκείνους που είχαν συμμερισθεί την άποψη για ‘’παγανιστικές’’ διαδικασίες, κράτησαν υπερήφανοι τη λαμπάδα τους , για τις   φωτογραφικές  ανάγκες. Ακόμα και η Βουλευτής του Σύριζα κυρία Βάκη, που πρόσφατα είχε  προβάλλει τον ισχυρισμό ότι το Άγιο Φώς αποτελεί ‘’ψευτοθαύμα’’ ,στήθηκε δίπλα στο πρωθυπουργικό ζεύγος και άναψε τη λαμπάδα της στο άκουσμα ‘’δεύτε λάβετε Φώς’’. Στη φωτογραφία φαίνεται να κρατά  απόσταση ασφαλείας της  αναμμένης  λαμπάδας από  την  κεφαλή της, μη τυχόν και καταυγάσει κα το περιεχόμενο της .
Για μια ακόμα φορά , ο λαλίστατος σε ανάλογες περιπτώσεις κύριος Πρωθυπουργός , στάθηκε [ εκών – άκων] στο ύψος των περιστάσεων. Αφού πέταξε και τη δική του στάμνα για το έθιμο, απέφυγε να επαναλάβει  την περυσινή δήλωση  για τη ‘’ διπλή  ανάσταση ’’, αλλά περιορίστηκε στο δίδαγμα του Ομήρου, ότι ‘’χρειάζεται μυαλό’’ για να φθάσουμε την Ιθάκη.  Αυτό αποτελεί καλόν οιωνό  και ας αναφωνήσουμε , κάλιο αργά παρά ποτέ. Παραθέτω το πλήρες κείμενο των δηλώσεών του, ελπίζοντας ότι ‘’δεν θα τον αναζητούμε στη γειτονική  Ιθάκη’’, τώρα που  ανακάλυψε την ύπαρξή της . Αντώνης Ταρνανάς
           ‘’ψάχνουμε’
‘’Αρκεί να πιστέψουμε ότι υπάρχει Ιθάκη και θα φτάσουμε σύντομα, δήλωσε από την Κέρκυρα ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας βγαίνοντας από το παλιό δημαρχείο της πόλης «Σαν Τζιάκομο» όπου παρακολούθησε το έθιμο των «μπότηδων».

Με αφορμή την επίσκεψή του στο νησί των Φαιάκων, ο κ. Τσίπρας αναφέρθηκε στο δίδαγμα του Ομήρου ότι για να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες και να φτάσουμε στην Ιθάκη δεν χρειάζεται μόνο δύναμη αλλά χρειάζεται και μυαλό.
«Χρόνια πολλά σε όλους. Καλή Ανάσταση να έχουμε, υγεία και ευτυχία. Είναι μια μέρα χαράς για όλους τους Έλληνες και τις Ελληνίδες. Είναι μια μέρα που το αναστάσιμο μήνυμα πρέπει να ζεστάνει τις καρδιές όλων μας και να μας δώσει κουράγιο να προχωρήσουμε», ανέφερε ο πρωθυπουργός.
«Είμαι σε ένα πανέμορφο νησί. Εντυπωσιάστηκα από τα έθιμα της πρώτης Ανάστασης. Θέλω να πω ότι είμαι στο νησί των Φαιάκων και ο Όμηρος μας έχει δώσει το δίδαγμα ότι για να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες και να φτάσουμε στην Ιθάκη, δεν χρειάζεται μόνο δύναμη, αλλά χρειάζεται και μυαλό. Να διδαχθούμε από τον πολυμήχανο Οδυσσέα, να κλείσουμε τα αυτιά μας στα σειρήνες, και να ξεπεράσουμε και τις τελευταίες συμπληγάδες», προσέθεσε. 
«Είναι ίσως συμβολικό ότι το νησί των Φαιάκων ήταν η τελευταία στάση πριν την Ιθάκη. Και αρκεί να το πιστέψουμε. Να πιστέψουμε ότι υπάρχει Ιθάκη και θα φτάσουμε σύντομα», δήλωσε ο Αλέξης Τσίπρας βγαίνοντας από το παλιό δημαρχείο της Κέρκυρας «Σαν Τζιάκομο», όπου παρακολούθησε το έθιμο των «μπότηδων» συμμετέχοντας μάλιστα και ο ίδιος ενεργά ρίχνοντας ένα μεγάλο πήλινο κανάτι (μπότη).’’



Πέμπτη 13 Απριλίου 2017

ΣΗΜΕΡΑ ΜΑΥΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ

        [Μια φωνή από το χαμένο παρελθόν]


    
Δεν ανήκω στους θρησκόληπτους και τελευταία – λόγω  ηλικίας – σπάνια  ανταποκρίνομαι   και στα βασικά χριστιανικά μου καθήκοντα. Αυτό όμως ουδόλως διαφοροποιεί το ουσιαστικό μέρος της θρησκευτικής μου πίστης που προσπαθώ να  ‘’αναπληρώνω’’ με  παλαιότερες θρησκευτικές μου αναμνήσεις. Αισθανόμενος ότι ανήκω στους τελευταίους της γενιάς μου, πολύ συχνά νιώθω την ανάγκη να μοιραστώ τις νεανικές   μου εμπειρίες, με όσους ακόμα  ‘’ανέχονται’’ ακούσματα από μια εποχή που θεωρούν ότι έφυγε ανεπιστρεπτί.
Δεν ενοχοποιώ κανένα γι’ αυτές τις  διαφοροποιήσεις, αφού αποτελούν νομοτελειακή αναγκαιότητα των εποχών και πιστεύω ότι οι χριστιανικές πεποιθήσεις και παραδόσεις δεν χάνονται. Από στόμα σε στόμα, όπως γίνεται για πάνω από δυο χιλιάδες χρόνια, θα ξανάρθουν εποχές που οι άνθρωποι θα επαναφέρουν τον τρόπο λατρείας που έζησαν και οι παλαιότεροι. Διανύουμε απλώς μια περίοδο σκεπτικισμού και επιβολής νέων ιδεολογικών πρακτικών, που κάποιες μειοψηφίες προσπαθούν να επιβάλουν τις δικές τους αντιλήψεις   στους πολλούς.
Η Ορθοδοξία μας και ο Χριστιανισμός γενικότερα, άντεξαν και επέζησαν σε πολύ χειρότερες εποχές, ακόμα και σε  διωγμούς – μέχρι το τέλος σχεδόν του 20ου αιώνα - και είναι βέβαιο ότι το ίδιο θα επαναληφθεί και με τους σύγχρονους αιθεροβάμονες ή καιροσκόπους αναθεωρητικούς. Η θρησκεία μας δεν θα αλλάξει, οφείλει όμως να προσαρμοσθεί στις νέες ανάγκες των ανθρώπινων αναγκών , εμμένοντας  στις βασικές  της αρχές που είναι η αγάπη, η καρτερία , η σεμνότητα και η αλήθεια.
Δεν έχει ανάγκη το Άγιο Φως από κόκκινα χαλιά και ανάλογες  ανθρώπινες μεθοδεύσεις προβολής, αφού διαλύει  το σκότος   και καταυγάζει το παγκόσμιο στερέωμα, δίνοντας αξία και τιμή σε όσους μπορούν να το δεχτούν. Οι Αρχηγοί Κρατών έρχονται και παρέρχονται, ενίοτε βαρυνόμενοι  με ποινικά και  ηθικά αδικήματα .  Η πανανθρώπινη αξία του Αγίου Φωτός δεν  είναι δυνατόν να αποτελεί μέσο προβολής των ‘’πονηρών’’ επιδιώξεων των διάφορων καιροσκόπων. Η τιμή και ο σεβασμός στο Άγιο Φως είναι δεδομένα και δεν χρειάζεται η εξομοίωση ή ισοτιμία του με αμφισβητούμενες ανθρώπινες  ‘’αξίες’’, που μάλλον σφετερίζονται  τη λάμψη του.
Επανέρχομαι λοιπόν στο ουσιαστικό μέρος, που προϊδεάζει και ο τίτλος του άρθρου μου, στην παραδοσιακή βίωση του Θείου δράματος, την εποχή των παιδικών και νεανικών μου χρόνων. Την Μεγάλη Πέμπτη, προσπαθούσαμε να προσεγγίσουμε ψυχικά, τα όσα ο Χριστός μας υφίστατο στο λόφο  των ελαιών και στον Σταυρό και να συμμερισθούμε το μαρτύριό Του. Ήταν αδιανόητο, το παιχνίδι, το τραγούδι,  ή όποια άλλη μορφή διασκέδασης, που θα μας έβγαζε από το  γενικότερο πένθιμο κλίμα της ημέρας. [Θέλω να σημειώσω ότι ο λόφος των ελαιών – όπως τον  γνώρισα σε παλαιότερη επίσκεψη  στους Αγίους Τόπους – είναι πια μια επιφάνεια με υψομετρική διαφορά ελάχιστων μέτρων και επίσης ελάχιστα διάσπαρτα ελαιόδεντρα].
           Από νωρίς το πρωί, οι νοικοκυρές ‘’άπλωναν’’ σε περίοπτη θέση του σπιτιού , ένα κόκκινο υφασμάτινο αντικείμενο, που συμβόλιζε το αίμα του Χριστού και τη συμμετοχή μας στο μαρτύριό του.  Την ίδια ώρα τα παιδιά, αφού είχαν ζητήσει την έμπρακτη  ‘’συγχώρηση’’ – φιλώντας το χέρι – όλων των οικείων και εκείνων προς τους οποίους  ενδεχομένως θεωρούσαν ότι είχαν παραφερθεί , πήγαιναν στην εκκλησία για να κοινωνήσουν. Υποτίθεται ότι είχε προηγηθεί η αυστηρή νηστεία – αναλόγως της ηλικίας- με επιείκεια στα μωρά και τους πολύ ηλικιωμένους. Κατά την επιστροφή, εισέπρατταν την ευχή ‘’με της υγείας σας’’ και ένα λιτό νηστίσιμο πάντα πρόγευμα , για να κρατηθούν ‘’στα πόδια τους’’.
          Οι γυναίκες του σπιτιού, είχαν μεν το γενικό πρόσταγμα της Μ. Εβδομάδας αλλά και τον συνολικό φόρτο της προετοιμασίας – πέραν των καθημερινών εργασιών . Έβαφαν, με κάθε επιμέλεια, τα κόκκινα αυγά και συνέχιζαν  με τις αναγκαίες προετοιμασίες για το Πάσχα. Το βράδυ, όλη η οικογένεια πήγαινε στην εκκλησία για να ακούσει ‘’τα δώδεκα Ευαγγέλια’’ .
          Εκείνο που εντυπωσιάζει είναι το γεγονός ότι, άνθρωποι χωρίς παιδεία και οι περισσότεροι αναλφάβητοι, είχαν αποστηθίσει και έψαλλαν ‘’ευκρινώς’’ μέρη των Ευαγγελίων και λοιπών ύμνων της ημέρας. Ενώ δεν κατανοούσαν λεκτικά το περιεχόμενο , ένιωθαν   απόλυτα την ουσία  και τα διδάγματά  του, προσπαθώντας  να τα μεταδώσουν και στα παιδιά . Αυτά , εν τω μεταξύ , είχαν αρχίσει να κάνουν δεύτερες σκέψεις, για τα παιχνίδια, τα  υποτυπώδη ‘’δωράκια’’ και κυρίως τον οβελία, που θα έδινε χαρά και περιεχόμενο στα άδεια στομάχια τους.
     Η Μεγάλη Παρασκευή ήταν μια μέρα γενικού πένθους, με μοναδικό άκουσμα το ‘’μοιρολόγι της Παναγιάς’’, που περιέγραφε το Θείο μαρτύριο. Το έψαλλαν  όλοι ,με εμφανή   έντονο  σπαραγμό και ήταν διάχυτο το  πνεύμα του πένθους, μέχρι δακρύων. Δεν έκαναν καμία δουλειά  στο σπίτι και δεν έπιαναν καν στα χέρια τους καθημερινά εργαλεία του σπιτιού και της εργασίας τους,  για να αποδώσουν την ύψιστη τιμή  στο γεγονός της ημέρας.
     Τα κορίτσια της περιοχής – με τις υποδείξεις μεγαλύτερων  γυναικών με σχετική εμπειρία- στόλιζαν  περίτεχνα με φρεσκοκομμένα άνθη ,τον επιτάφιο της ενορίας τους . Υπήρχε πάντα και μια λανθάνουσα’’ αλλά πάντα καλοπροαίρετη άμιλλα  εμφάνισης,  έναντι του επιταφίου της γειτονικής ενορίας. Το βράδυ προσερχόντουσαν στην εκκλησία όλοι οι πιστοί για να απολαύσουν τους μελωδικούς ψαλμούς των εγκωμίων. Με δεδομένη την παράδοση εκλεκτών πολυφωνικών εκκλησιαστικών χορωδιών της πόλης – ενίοτε και με  προσωπική μου συμμετοχή – το εκκλησίασμα έφθανε στον ύψιστο βαθμό ψυχικής ανάτασης. Τέλος , όλοι μαζί ακολουθούσαν τον επιτάφιο της ενορίας τους και λίγα χρόνια αργότερα, την κοινή πορεία αμφοτέρων των επιταφίων, στο κεντρικό κομμάτι της πόλης, οπότε γινόταν και η σχετική – υποκειμενική συνήθως - κριτική της ποιοτικής υπεροχής του στολισμού.[ Λέγεται ότι η απόφαση για την ‘’συμπόρευση’’ των δύο επιταφίων προέκυψε ‘’ για να αποφευχθεί η – έστω και τυχαία - συνάντησή  τους σε τμήματα της κοινής τους διαδρομής , διότι μια τέτοια σύμπτωση είχε κάποτε θεωρηθεί  ως κακός οιωνός για την πόλη].

     Για να σας  βάλω στο μελωδικό πνεύμα της Μεγάλης Εβδομάδας , επέλεξα μια χαρακτηριστική εκτέλεση του ‘’μοιρολογιού της Παναγιάς’’  με τον  Χρόνη Αηδονίδη και τη Νεκταρία Καραντζή, που ακολουθεί, ευχόμενος σε όλους καλή Ανάσταση. Αντώνης Ταρνανάς

Αναζητήστε στο  GOOGLE  ''το μοιρολόγι της Παναγιάς με τον  Χρόνη Αηδονίδη και η Νεκταρία Καραντζή.

Τρίτη 11 Απριλίου 2017

ΑΝΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΣΥΔΟΣΙΑ


Ζούμε μια ομαδική παράκρουση με την παντοειδή  αυθαιρεσία, αφού ο καθένας ειδικός και μη , αποφαίνεται δημόσια επί παντός επιστητού. Η πληθώρα των προσφερόμενων μέσων προβολής των ΜΜΕ και του διαδικτύου, δίνουν βήμα, στον καθένα για να προβάλει  ανεξέλεγκτα τις ‘’θαυματουργές’’ ιδιότητες του ‘’προϊόντος’’ του, χωρίς ποτέ κανείς να μπει στον κόπο να ελέγξει την πραγματική αξία του και κυρίως τις ενδεχόμενες επιπτώσεις  - πέραν των οικονομικών – και  τις παρενέργειες.  Αυτή η χώρα επιβιώνει συμπτωματικά και λειτουργεί μονίμως  με τον αυτόματο πιλότο.
Είναι αδύνατο να ανοίξεις την τηλεόραση και να μην υποστείς μια επαναλαμβανόμενη ομοβροντία των αυτόκλητων ‘’ειδικών’’ που φροντίζουν για την υγεία και την ομορφιά μας. Δεν είναι μόνο  γνωστοί παρουσιαστές και κυρίως  [ευειδείς] παρουσιάστριες, που πίνουν   και αλείφονται με τα ποικιλώνυμα  σύγχρονα ψιμύθια, που θεραπεύουν πάσαν νόσον και πάσαν …… αδυναμίαν  [αποφεύγω να χρησιμοποιήσω την ακριβή  ρήση του κατά Ματθαίον Ευαγγελίου] , διότι η  λέξη αυτή έχει πλέον  απαξιωθεί. Ακόμα και αρχηγός Κόμματος, [το έχω ξαναγράψει] που τελευταία το έκανε ‘’τελεία’’ , προβαίνει σε  επίδειξη των ευεργετικών ιδιοτήτων  ανάλογων ιδιοσκευασμάτων [τελευταία κατάλαβε την προκαλούμενη ‘’δυσφήμηση’’ του προϊόντος  και ανέθεσε το πρακτικό μέρος  της επάλειψης σε συνεργάτιδά του].
Φαίνεται ότι η προβολή τέτοιων προϊόντων είναι προσοδοφόρος και ίσως γι΄αυτό   ο βομβαρδισμός αυτός έχει καταστεί  πλέον ομοβροντία και χρηματοδοτεί  αμέτρητες  νέες και πολύωρες τηλεοπτικές εκπομπές. Δεν  υπάρχει πια νόσος   -σωματική ή πνευματική- και  αισθητική ατέλεια, που να μην εξαφανίζεται αυθωρί και παραχρήμα από τη σύγχρονη πανάκεια και εδώ αρχίζει ή μάλλον πρέπει να αρχίζει ο λογικός προβληματισμός. Επιτρέπεται στον καθένα μας να αντιποιείται την ιατρική ή την επιστημονική αισθητική και να προβαίνει σε απόλυτες ιατρικές υποδείξεις   , χωρίς να συγκινείται κανένας υπεύθυνος  για τον  έλεγχο του σύγχρονου κομπογιαννιτισμού;
 Σήμερα υπάρχει και ΕΣΡ , που μάλλον έχει όχι μόνο δικαίωμα αλλά και υποχρέωση  επέμβασης σε καταστάσεις καταστρατήγησης Νόμων,  προσβολής της δημόσιας αιδούς και κυρίως της αντιποίησης Αρχής. Επαναλαμβάνω εδώ και παλαιότερή μου αναφορά , σχετικά με την  περίπτωση αντιποίησης ακόμα και  της δικαστικής Αρχής, από  αυτεπάγγελτους ‘’εισαγγελείς’’ , που επικαλούμενοι ‘’νόμιμες  παρακολουθήσεις’’ των αρχών ασφαλείας ,προβαίνουν σε δημόσιες διαπομπεύσεις, υπό το πρόσχημα αθλητικών εκπομπών.  Η τελική αυτή  ‘’ετυμηγορία’’, αποτελεί την επόμενη ημέρα το κύριο θέμα των αθλητικών ειδήσεων και βασικό στοιχείο του κεντρικού δελτίου της ημέρας. Ενίοτε, η ‘’εισαγγελική’’  αυτή πρόταση αποτελεί και διαφημιστική προαναγγελία, για να αυξήσει τους θεατές του  τηλεοπτικού ‘’ Κολοσσαίου ‘’.
Ανέκαθεν  η χώρα μας κλείνει τα μάτια   στην ασυδοσία κάποιων πονηρών, που εξοικονομούν τα προς το ζην ή και θησαυρίζουν με την αφέλεια των λοιπών συνανθρώπων τους . Μήπως όμως πρέπει , επί τέλους,  να μπει  μια τάξη στην ασυδοσία  του   τηλεοπτικού  και όχι μόνο τοπίου  της έρμης αυτής χώρας, που πέραν των άλλων προσβάλλει  και την αισθητική μας;
Σαν να μην έφθαναν όλα αυτά, έρχονται και τα πρόσφατα αποκαλυπτήρια του αρχαιολογικού χώρου που εντάχθηκε στον Κατάλογο Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO .  Προφανώς από αβλεψία και τον γνωστό μας ωχαδερφισμό, στο αγγλόφωνο μέρος της επιγραφής , η λέξη WORLD [ κόσμος – παγκόσμιος] έγινε WORD [λέξη] και έτσι ‘’παραγράψαμε’’  την παγκοσμιότητα του μνημείου. Έρχομαι τώρα στο ουσιαστικό μέρος του γεγονότος για να καταλάβουμε το λάθος σε όλο του το μεγαλείο. Κατά την αποκάλυψη του μνημείου από την κυρία  Υπουργό  που - περιχαρής φωτογραφίζεται δίπλα του- δεν είδε κανείς, έστω και την τελευταία στιγμή το λάθος ; Ίσως οι κυβερνώντες μας δεν μένουν μόνο στο κοινοβούλιο με το ‘’ κόπι πάστε ‘’, αλλά επεκτείνουν τη γλωσσομάθειά τους και διεθνώς, μέσω των επισκεπτών των μνημείων μας. Απολαύστε και τη σχετική – κατόπιν εορτής πάντα – αστεία επίσημη δικαιολογία..

‘’Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση του υπουργείου «Στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων, η επιγραφή που κοινοποιεί στους επισκέπτες ότι ο χώρος ανήκει στην παγκόσμια κληρονομιά της UNESCO έχει ήδη διορθωθεί… Λάθη τέτοιου τύπου αποδίδονται συνήθως στον ‘δαίμονα του τυπογραφείου’, όμως στην παρούσα περίπτωση το ‘λάθος’ φαίνεται πως έδωσε την αφορμή για αντιδράσεις και υπέρμετρα σχόλια στο διαδικτυακό χώρο και όχι μόνο», σημειώνει το ΥΠΠΟΑ, αναφέροντας κάποια από τα σχόλια. Όπως το αν γνώριζε η υπουργός «το περιεχόμενο μίας πινακίδας που ήρθε για να αποκαλύψει» ή «την ερμηνεία των δύο λέξεων κατανοητών στη συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων πολιτών άσχετα με το επίπεδο γνώσης τους στα αγγλικά», «αν οι παριστάμενοι στη τελετή ήταν αγράμματοι» κ.ά..
Φυσικά η επισήμανση του λάθους ήταν καθόλα θεμιτή αλλά και χρήσιμη. Αφού από τα πολυπληθή δημοσιεύματα ακόμα περισσότεροι έμαθαν την ανακήρυξη του χώρου των Φιλίππων ως μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς», καταλήγει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση.’’


Δεν θα σας στερήσω βέβαια και την αυθεντική φωτογραφία της κυρίας Υπουργού, που πλάι στη λανθασμένη επιγραφή περιορίζεται στο  δικό της ρόλο. Στην επιγραφή υπάρχει επίσης και μια ημερομηνία που αναφέρει ότι η έγγραφή του μνημείου στην UNESCO [inscription], έγινε στις 15.07.2016. Γιατί λοιπόν μετέφεραν  τη σχετική  τελετή   σε ημερομηνίες εγκαινίων, δρόμων, σηράγγων και λοιπών μεγάλων έργων που χρηματοδοτούνται κατά 90%, από την επάρατη Ευρώπη, που οι σημερινοί θριαμβολογούντες , που τα εγκαινιάζουν, καταδίκαζαν και συνεχίζουν να υβρίζουν;  Αυτή είναι η μεγαλύτερη αυτοκριτική και  τιμωρία τους, αφού αναγκάζονται να ‘’γλείφουν’’ εκεί που έφτυναν. Η φωτογραφία που  ακολουθεί  τεκμηριώνει  του λόγου  το αληθές. Να προσθέσουμε  επίσης ότι η προσωπική σοβαροφάνεια  ουδόλως μπορεί να υποκαταστήσει την απαιτούμενη σοβαρότητα.
  Αντώνης Ταρνανάς


Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Αταλάντη Λοκρίδας, T.K. 35200, Φθιώτιδα, Greece
Γράφω για να εξωτερικεύσω προσωπικές μου σκέψεις και να μοιραστώ εμπειρίες και γεγονότα που βίωσα προσωπικά στη μακρόχρονη υπηρεσιακή και ιδιωτική μου διαδρομή.