Παρασκευή 21 Ιουνίου 2024

ΑΛΗΘΙΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

 

  ΑΛΗΘΙΝΑ  ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

 

Η καθημερινή ειδησεογραφία τελευταία βρίθει παραμυθιών, ξεπερνώντας ενίοτε τις γνωστές εκπομπές [ τα πρωινάδικα και τα απογευματινάδικα [όπως αποκαλούσαν τις κουτσομπολίστικες εκπομπές που η μια σχολιάζει την άλλη] για τα οποία ακούω μάλιστα  ότι ακριβοπληρώνονται και το διαδίκτυο με τα δικά του τα παραμύθια. Αν ανοίξεις λοιπόν οποιαδήποτε ώρα την τηλεόραση δεν ακούς ειδήσεις αλλά διαψεύσεις και αναπόδεικτες συκοφαντίες των πολιτικών μας, οι οποίοι ανακάλυψαν και τη λαϊκή δύναμη των κουτσομπολίστικων  εκπομπών, μέσω των οποίων έχουν μεγαλύτερη δυνατότητα διείσδυσης στις λαϊκές μάζες.

‘Ετσι λοιπόν αποφάσισα να γράψω και εγώ παραμύθια, με την ειδοποιό διαφορά ότι είναι αληθινά και δεν συκοφαντούν κανένα. Σήμερα θα σας διηγηθώ μια ιστορία που έχει σχέση με κατσαρίδες, τις οποίες πάντα σιχαινόμουν και αναζητούσα τρόπους να τις εξοντώσω.

Τελικά απέτυχα παταγωδώς και αυτό μου το έδειξαν οι ίδιες που αγνοούσαν την παρουσία μου και άρχισαν να κάνουν και πτήσεις γύρω μου.  Εδώ, αποδέχτηκα την ήττα μου [ σημειωτέον ότι ζω με ενοίκιο στον 4ο όροφο , σε ένα σύγχρονο σπίτι, με καθαρό περιβάλλον] και σκεπτόμουν τρόπους να τις αποφύγω με κάτι αποτελεσματικότερο  – χωρίς να προσβάλω τους κανόνες προστασίας της υγιεινής του περιβάλλοντός μου.

Αργότερα διαπίστωσα ότι είχαν περιοριστεί σε αριθμό αλλά είχαν τεράστιο για το είδος τους μέγεθος και ιδιαίτερα ότι δεν περπατούσαν αλλά πετούσαν από τοίχο σε τοίχο του υπνοδωματίου μου, σε τέτοια συχνότητα που ‘’ αποδέχτηκα τη συγκατοίκηση μαζί τους’’. Όλη αυτή η ιστορία με έκανε να ‘’λυπάμαι’’ να τις σκοτώσω , σκεπτόμενος ότι θα βαρεθούν και θα φύγουν μόνες τους, αφού δεν άφηνα  τίποτα εκτεθειμένο και θα αναζητούσαν τη φιλοξενία κάποιου άλλου διαμερίσματος με λιγότερους κινδύνους για τη ζωή τους.

Εκείνες όμως επέμεναν και τις τελευταίες  ημέρες τις εύρισκα και στα κλινοσκεπάσματα μου, που φρόντιζα να είναι πάντα καθαρά και απέφευγα να τρώω οτιδήποτε στο κρεβάτι μου. Ούτε αυτό όμως επέφερε οποιαδήποτε αλλαγή στη στάση τους και σκέφθηκα μήπως  –ύστερα από τόσες προσπάθειες να τις απομακρύνω- κάποια και μάλλον η πιο μεγάλη με ‘’ερωτεύθηκε’’. Μόνο στον έρωτα κάνουμε τέτοιες θυσίες και επειδή δεν γνωρίζω το φύλο της, αποφεύγω βία εναντίον της, με τον φόβο  να μη χαρακτηριστώ ομοφοβικός. Άκουσα ότι τελευταίως υποβλήθηκαν και μηνύσεις για ομοφοβία και  ‘’άντε να αποδείξεις ότι αναφέρεσαι σε κατσαρίδα – οπότε σε κυνηγούν οι γυναικείες οργανώσεις- ή κατσαρίδο, οπότε επεμβαίνει η λοάτκι κοινότητα για ομοφοβία.

Το τελευταίο μου θύμισε ένα παλιό ανέκδοτο που άκουσα στη Γιουγκοσλαβία  για την περίοδο της Ουγγρικής εξέγερσης του 1956 κατά του καθεστώτος. Τότε Γιουγκοσλάβοι αγρότες είδαν ένα λαγό να πέφτει κατάκοπος από το τρέξιμο δίπλα τους και προσπάθησαν να τον συνεφέρουν, ρωτώντας τον γιατί έτρεχε. Εκείνος τους απάντησε ότι έρχεται από την Ουγγαρία όπου το καθεστώς άρχισε εκκαθαρίσεις. Μα εσύ είσαι λαός του είπαν οι αγρότες για να τον καθησυχάσουν.Αυτό το ξέρω αλλά φοβάμαι ότι μέχρι να το αποδείξω θα με έχουν συλλάβει.

Παλιό και ίσως κρύο το ανέκδοτο, θα μου πείτε, αν όμως ζούσατε στις  χώρες του ‘’υπαρκτού σοσιαλισμού’’ της εποχής, θα μπορούσε να σας συμβεί το χειρότερο. Ζητώ συγγνώμη για όσους τυχόν ενόχλησα, θα απαντήσω όμως με τη γνωστή ρήση του Θεμιστοκλή ‘’ πάταξον μέν, κουσον δέ ‘’.

Επαναβεβαιώνω ότι όλα τα παρατιθέμενα στοιχεία , ακόμα και η παλιά γραφή του ρητού είναι απολύτως αληθινά.     Αντώνης

Δευτέρα 17 Ιουνίου 2024

ΑΝΟΗΤΕΣ[;] ΑΠΟΡΊΕς ΕΝΟΣ ΥΠΕΡΗΛΙΚΑ

 

ΑΝΌΗΤΕΣ[;] ΑΠΟΡΙΕΣ ΕΝΟΣ ΥΠΕΡΗΛΙΚΑ

             ΓIA TO  ATHENS PRIDE 2O24

 

Θα πω τα πράγματα με το όνομα τους για να γίνω κατανοητός από το σύνολο της  σύγχρονης κοινωνίας , αρχίζοντας από κάποιες πρώτες σκέψεις. Πέραν της τεράστιας προβολής του γεγονότος   συγκρατώ ένα τίτλο και μια φωτογραφία [ που ακολουθούν] και αναζητώ ακόμα τον σκοπό που υπηρετούν – πέραν της ΠΡΟΒΟΛΗΣ- , που επίσης δεν κατάλαβα τι ακριβώς ΠΡΟΒΑΛΛΟΥΝ. Οι άνθρωποι , ως γνωστόν,  δεν αποτελούν εμπόρευμα προς διάθεση. Στην εκδήλωση παρέστησαν  και εκπρόσωποι των κομμάτων και ο  κύριος Δήμαρχος, περιχαρής για τη γιορτή. Παραθέτω τη δημοσιευμένη φωτογραφία. με  τον σχετικό συνοδευτικό τίτλο για να χαρούμε και όσοι δεν ‘’μπόρεσαν’’ να χαρούν το γεγονός live.

Αthens Pride 2024: Ολοκληρώθηκαν οι εκδηλώσεις  και  η συναυλία – Γέμισε η Αθήνα από χρώματα και  αγάπη, με το σύνθημα ‘’ένας Νόμος δεν αρκεί’’.  

 

Χρώματα βλέπω πολλά και πρόσωπα που ξεφαντώνουν αλλά δεν συμφωνώ με το σύνθημα ‘’ένας Νόμος δεν αρκεί’’. ΚΑΝΈΝΑΣ ΝΌΜΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΕΙ ΤΗΝ ΑΓΆΠΗ. Από τα σχολικά μου χρόνια και την εργασία μου είχα αγαπημένους φίλους, που  είχαν αυτή την  ιδιαιτερότητά [όπως λέγαμε τότε] . Αποτελούσε προσωπικό τους θέμα και τους υπερασπιζόμουν σε περιπτώσεις που κάποιοι κακοπροαίρετοι έκαναν διάφορα σχόλια σε βάρος τους.

Στην διάρκεια του εμφυλίου  η πόλη μου ήταν εκ περιτροπής υπό τον έλεγχο των ανταρτών ή των αποσπασμάτων ασφάλειας. Κάποια μέρα, που οι πρώτοι [ αν δεν απατώμαι ήσαν αριστεροί] είχαν το πάνω χέρι , κάλεσαν το σύνολο του πληθυσμού στο προαύλιο του παλιού γυμνασίου, όπου’’ γενειοφόροι και αρματωμένοι αντάρτες, στο εξώστη , κούρευαν δυο γυναίκες με αιτιολογία ότι εκδίδονταν και ένα ταλαίπωρο ομοφυλόφιλο που ‘’παραβίαζαν τους ηθικούς κανόνες’’. Τους υποχρέωναν δε να πουν φωναχτά ότι δεν θα ‘’γ…..ούν]. Οι γυναίκες το ψέλλισαν  με κάποια συστολή, ο τρίτος όμως επαναλάβαινε ότι συμφωνεί με τις εντολές.  Με τη  συνοδεία  των αρματωμένων περνούσαν μπροστά από το πλήθος [ συμπεριλαμβανομένων και των παιδιών] και μας υποχρέωναν να τους φτύνουμε – για την ‘’ανηθικότητά’’ τους και όχι για ‘’ξεμάτιασμα’’. Όταν τελείωσε ο εμφύλιος κανένας δεν έκρυβε την ιδιαιτερότητά του, χωρίς και να την προβάλει, οπότε ζούσαμε όλοι ειρηνικά και με αγάπη μεταξύ μας, ‘’χωρίς να μας το επιβάλει ο Νόμος. Εδώ λοιπόν αρχίζουν οι απορίες μου, παρά το γεγονός ότι έζησα για δεκαετίες σε ‘’απελευθερωμένες σεξουαλικά’’ χώρες και δεν διαπίστωσα την ύπαρξη Νόμων  ή  συμμετοχή  κομματικών στελεχών ‘’στις όποιες κόσμιες’’ εκδηλώσεις τους. Η όλη κίνηση αποτελεί μάλλον διακριτική μεταχείριση παρά ισοτιμία που την είχαν.

Συνεχίζω  τις γεροντικές απορίες μου, για το γεγονός  ότι κάποια παιδιά αισθάνονται ‘’παιδιά ενός άλλου Θεού’’, αφού υποχρεώνονται να απαντούν στις απορίες ή πονηριές συνομηλίκων τους πώς είναι δυνατό να έχουν πατέρα και μητέρα του ίδιου φύλου, αφού για να γεννηθούν παιδιά δεν αρκεί ο πελαργός αλλά κάποιες ‘’πράξεις’’ με τη συμμετοχή ανδρός και γυναικός, όπως βλέπουν  στην τηλεόραση. το σινεμά ή το διαδίκτυο.

Σαν γέρος στα 90 μου έχω πολλές ακόμα απορίες, αλλά για να μη σας κουράζω, θα μείνω σε ένα σημαντικό ερώτημα: Στα πλαίσια της ισονομίας [ γιατί η ισότητα αφορά μόνο τη σχέση μεγεθών που δεν μας ενδιαφέρει επί του παρόντος] τι θα συμβεί αν αποφασίσουν και οι άλλοι, οι ετερόφυλοι ντε, να κάνουν το δικό τους PRIDE της χαράς ;;; Θα συμπαρασταθούν και πάλι εκπρόσωποι των κομμάτων ή μήπως η εμφάνισή τους θεωρηθεί προκλητική και μη  εμπίπτουσα στους κανόνες ισότητας, ισονομίας και ισοπολιτείας;;; Μη βασανίζετε το μυαλουδάκι σας γιατί δεν θα βρείτε απάντηση. Το προσπάθησα και εγώ επί δεκαετίες αλλά δεν μπόρεσα να βρω λύση, διότι εκεί που νόμιζα ότι το προσεγγίζω με φρενάριζε η σοφία της φύσης που διέπει τους κανόνες της ζωής και όπου την παραβλέψαμε είχαμε συνέπειες. Σκέφθηκα και πάλι με τη λογική της λοάτκι κοινότητας αλλά ‘’κόλλησα’’ στο δημογραφικό της χώρας. Ποιοι τελικά θα κάνουν τα παιδιά, έστω και προς υιοθεσία από τα μέλη της λοάτκι  κοινότητας. Θυμάμαι και τη λύση που είχε προτείνει κομματικός αρχηγός σε τηλεοπτική συνέντευξη, ότι αποφάσισαν με τον σύντροφό του τη ‘’χρήση’’  παρένθετης μητέρας με δικά τους σπερματοζωάρια για να διαιωνίσουν το προσωπικό τους είδος . Δεν ερωτώ τι αποφάσισαν τελικά γιατί, με τα λεφτά τους που δήλωσαν ότι διαθέτουν, θα βρουν τρόπο να πραγματοποιήσουν την επιθυμία τους. Οι απαγορεύσεις του Νόμου αφορούν εμάς τους υπόλοιπους

Θυμάμαι κάποια εποχή, με το σουρούπωμα ,διάφοροι   τύποι, της υψηλής κοινωνίας και  του θεάτρου, ψάρευαν  αναξιοπαθείς ,με αμοιβή τον σύντροφό τους στην πλατεία Κουμουνδούρου , και το  γεγονός αποτελεί απλή σύμπτωση , χωρίς κανένα υπαινιγμό.

Σταματώ εδώ τις απορίες μου, γιατί αν συνεχίσω θα ενοχλήσω συνανθρώπους  μου και  δεν το θέλω.   Αντώνης


Κυριακή 16 Ιουνίου 2024

«Ἔστι Δίκης ὀφθαλμός, ὅς τὰ πάνθ’ ὁρᾷ»

 

«στι Δίκης φθαλμός, ς τ πάνθ’ ρ» 

 

 

Η φράση αυτή ανήκει στον αρχαίο Έλληνα ποιητή, Μένανδρο και σημαίνει: "υπάρχει το μάτι της δικαιοσύνης που βλέπει τα πάντα" και αποτελεί το κοσμολογικό και οντολογικό επιχείρημα  για την ύπαρξη  Θεού. Συνήθως αναφέρεται στον Θεό σαν μια ανώτερη δύναμη, η οποία εποπτεύει τα πάντα και στο τέλος απονέμει το δίκαιο. Οι αυτοαποκαλούμενοι άθεοι αριστεροί, προοδευτικοί  και κομμουνιστές δεν αποδέχονται την έννοια του Θεού, σε οποιαδήποτε μορφή του. Για να μην τους θυμίζουμε λέξεις και εκφράσεις  που δεν  είναι στο ρεπερτόριό τους, θα προστρέξουμε σε απόσπασμα από το ποίημα του Νομπελίστα ποιητή μας  Οδυσσέα Ελύτη, ‘’Αξιον Εστί’’, που το  μελοποίησε  ο Μίκης Θεοδωράκης. Ο  ποιητής μας, στον στίχο του αναφέρει , μεταξύ άλλων: ‘’ Της Δικαιοσύνης Ήλιε Νοητέ και μυρσίνη εσύ δοξαστική, μη παρακαλώ σας  μη λησμονάτε τη χώρα μου’’.

Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, γίνεται από όλους αποδεκτή η ύπαρξη  της δικαιοσύνης και προβάλλεται από τον ποιητή μας, που αδικείται ακόμα και κάποιους Έλληνες και παρακαλεί τον   νοητό Ήλιο και  τη μυρτιά, να μη λησμονούν τη χώρα μας. Τη χώρα που  έχει  διαβλέψει  ο ποιητής, ότι ο δογματισμός , η ποικιλόχρωμη πατριδοκαπηλία και  η ιδεοληψία,  [ ως κατάλοιπα του εμφυλίου] δεν της επιτρέπουν να  ορθοποδήσει. Εκεί που είχαμε τις ‘’προοδευτικές’’ και λοιπές  αδελφές ομάδες , που προσπαθούσαν να την ‘’σώσουν’’  με το δικό τους απαράδεκτο τρόπο, μας προέκυψαν και οι πλασιέ των μαντζουνιών, που άρχισαν να θέτουν και τους όρους τους. Για τους τελευταίους ίσως πρέπει να ελεγθεί πώς κατέλαβαν τα πολλά τηλεοπτικά κανάλια ανά τη χώρα και διαθέτουν μόνιμη [πανελλήνια μεταδιδόμενη ] ειδική προπαγανδιστική εκπομπή, με ειδικά επιλεγμένο   διαμαρτυρόμενο ‘’πάνελ‘’, με τη σχετική τηλεοπτική προϊστορία του, που ψαρεύει  αφελείς σε θολά νερά. Ο κεντρικός παρουσιαστής, ελπίζω και εύχομαι να μην είναι της συνεπώνυμης   οικογένειας, για τον χουντικό  ‘’αρχηγό’’ της οποίας έχω πολλές μαύρες προσωπικές αναμνήσεις.    Αντώνης


Παρασκευή 14 Ιουνίου 2024

Η ΑΛΉΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ ΤΗΣ ΠΡΑΓΑΣ

 

      Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ ΤΗΣ ΠΡΑΓΑΣ 

                [ ΟΠΩΣ  ΤΗ ΒΙΩΣΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ]

       

 

Για ανεξήγητους λόγους και με αφορμή τα αποτελέσματα των πρόσφατων ευρωεκλογών, κατέληξα στην ενήμερη και αντικειμενική WIKIPEDIA, για να δω πώς έχουν περάσει στη σημερινή ενημέρωση, τα γεγονότα του τίτλου του παρόντος δημοσιεύματος. Έζησα οικογενειακά τα γεγονότα της Πράγας, όπου εργάστηκα από το 1966 μέχρι του τέλους του 1971 . Ομολογώ ότι  τα αναφερόμενα στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ έχουν υποστεί πολλές στρογγυλοποιήσεις  ή κατά τη μεταφορά τους έχουν  παραλειφθεί  ή παραποιηθεί σημαντικές και ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες από τους πρώτους καταγραφείς μέχρι και σήμερα, που επέβαλε η ‘’λήθη’’  ή κάποιες σκοπιμότητες. Πολλές φορές η πραγματική  ιστορία έχει υποστεί και συνεχίζει να υφίσταται  μεταλλάξεις, κατά την μεταφορά της   [γραπτή ή προφορική],στο πέρασμα του χρόνου. Στη διαδικασία αυτή υπάρχει ο κίνδυνος να ακολουθηθούν  ακόμα και διαδικασίες του ‘’σπασμένου τηλέφωνου’’.

Όπως αναφέρεται στη WIKIPEDIA, ‘’με την κορύφωση της κρίσης στην οικονομία του  1963 δυνάμωσαν μέσα κι έξω από το κόμμα οι φωνές που ζητούσαν μεταρρυθμίσεις. Γύρω από το μέλος της Κεντρικής Επιτροπής και διευθυντή του Οικονομικού Ινστιτούτου της Ακαδημίας Επιστημών της Πράγας Ότα Σικ (Ota Šik) συσπειρώθηκε μια αντιπολιτευτική ομάδα τεχνοκρατών, που απαιτούσε βαθιές μεταρρυθμιστικές τομές. Κατά την άποψη του Σικ έπρεπε να εγκαταλειφθεί ο κεντρικός σχεδιασμός και ο κρατικός έλεγχος της οικονομίας και στη θέση τους να αναπτυχθεί μια «σοσιαλιστική οικονομία της αγοράς», να απελευθερωθούν οι επιχειρήσεις από τον κρατικό έλεγχο και να παταχθεί η γραφειοκρατία. Ο Σικ πρότεινε επίσης να επιτραπεί η λειτουργία αυτόνομων συνδικάτων και μικρών ιδιωτικών κοινοπραξιών (joint ventures) με δυτικές εταιρείες, να προωθηθούν θεσμοί αυτοδιοίκησης των εργαζομένων και να σταματήσει ο κρατικός έλεγχος των τιμών. Τα οράματά του για την αναδιάρθρωση της εξαντλημένης οικονομίας έμειναν στην ιστορία με το όνομα Τρίτος Δρόμος. Ο Ότα Σικ ωστόσο δεν θεωρούσε τον εαυτό του επαναστάτη, αλλά μεταρρυθμιστή σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης. Δεν προχώρησε στην αμφισβήτηση της κολλεκτιβοποίησης της γεωργίας και της κρατικής ιδιοκτησίας των μέσων παραγωγής.’’

Αμφισβητήθηκε ο Γενικός Γραμματέας του ΚΚΤ  NOVOTNY  και τη θέση του πήρε ο ‘’σοβιετοσπουδαγμένος’’ ALEXANDER DUBCEK. Στην αρχή ξεσηκώθηκαν οι φοιτητές, που γέμισαν τους δρόμους και τις πλατείες με τραπεζάκια ,ζητώντας κάθε μέρα και περισσότερες ελευθερίες, φθάνοντας στην κατάργηση της Αστυνομίας, πράγμα που δεν άρεσε στον Μπρέζνιεφ. Σαν πρώτη αντίδραση άρχισαν στρατιωτικές ασκήσεις του Συμφώνου Βαρσοβίας, γύρω από τη χώρα. Στη συνέχεια κάλεσαν στη Μόσχα την ηγεσία του ΚΚΤ για να υπογράψουν πρόσκληση προς τα στρατεύματα που έκαναν ασκήσεις γύρω από την χώρα, ότι  τάχα κινδύνευαν από χώρες της Δύσης που την απειλούσαν .  Στην πραγματικότητα τη χρονιά αυτή,  στην Πράγα βρέθηκαν 10 εκατομμύρια δυτικοί τουρίστες που άδειασαν τα καταστήματα από τα γνωστά κρύσταλλα Βοημίας και αντίκες. Η Κομματική ηγεσία αρνήθηκε την υπογραφή και  επέστρεψαν ‘’ξυλοφορτωμένοι’’ με τον Ντούμπτσεκ υποβασταζόμενο για να μη φανεί η κατάστασή του. Τότε, μια ομάδα σημαντικών προσωπικοτήτων υπέγραψαν την κάρτα των διανοουμένων, δείχνοντας την αντίθεσή τους στην εισβολή. Μεταξύ αυτών ήταν και ο γείτονάς μου χρυσός πολυολυμπιονίκης και συνταγματάρχης – αρχιπροπονητής του στρατού. Του πήραν ακόμα και τα χρυσά ολυμπιακά μετάλλια, με τη δικαιολογία ότι τα κατέκτησε υπό την επιρροή της κομμουνιστικής ιδεολογίας, Τον έστειλαν   σε βενζινάδικο ξυλοκόπων της Σλοβακίας  για να δυσκολεύεται και στη συνεννόηση, διότι δεν μιλούσε τη  γλώσσα,

 

Λίγες μέρες αργότερα με το πρωινό ξύπνημα βρήκαμε την πόλη με ρωσικά άρματα μάχης και 800 χιλιάδες στρατιώτες που κατέβασαν με ειδικά αεροσκάφη στο  πολιτικό αεροδρόμιο. Η ΠΌΛΙΣ ΕΆΛΩ και η ζωή στην Πράγα μου θύμισε την κατοχή  του 1940. Όταν δε επέστρεψα στο Ξενοδοχείο CENTRUM που διέμενα, είδα  τη σύζυγο με την ανήλικη  κόρη μου [με όλα τα πράγματα  τους ]έξω από το ξενοδοχείο να κλαίνε. Πήγα και ζήτησα εξηγήσεις και μου  έδειξαν προκηρύξεις που ανέφεραν ότι το ΚΚΕ και το ΑΚΕΛ, ήταν τα μόνα ευρωπαϊκά κομμουνιστικά κόμματα που είχαν αναγνωρίσει την εισβολή. Τους εξήγησα ότι η Ελλάδα είναι ελεύθερη χώρα και το ΚΚΕ ένα από τα κόμματα που δεν κυβερνούσαν και έτσι μας ξαναδέχτηκαν.

Η Άνοιξη της Πράγας είχε αναίμακτα σταματήσει, η σοβιετική εισβολή πραγματοποιήθηκε, η ηγεσία του Κόμματος πήγε στα χέρια του Σλοβάκου Χούσακ και λοιπών ‘’κουίσλινγκς’’ και τα πάντα άλλαξαν. Η αρχική σπίθα όμως αποτέλεσε το κατοπινό έναυσμα της κατακρήμνισης του  ολοκληρωτικού καθεστώτος στην  Ανατολική Ευρώπη, που δεν ήταν στις αρχικές προθέσεις του Ντούμπτσεκ, που απλώς αποζητούσε τον σοσιαλισμό με ανθρώπινο πρόσωπο.

Έτσι αποδείχτηκε ότι δεν  υπήρξε ποτέ ο υπαρκτός σοσιαλισμός ,που έλεγε ο ημέτερος Αντρέας και όλα αποτελούσαν μια ‘’φενάκη’’ της εποχής μας, που κάποιοι άμεσα ή έμμεσα προσπαθούν να επαναφέρουν, έστω και αν συνεχίζουν να επικαλούνται τις λέξεις δημοκρατία και σοσιαλισμός, που ποτέ – ούτε και τώρα- αποτελούσαν επιδίωξή τους. Θα  ξαναπώ ότι ‘’ ο λύκος κι αν εγέρασε κι άσπρισε το μαλλί του, μήτε τη γνώμη άλλαξε, μήτε την κεφαλή του’’. Αντώνης

Τρίτη 11 Ιουνίου 2024

 

 δινεν ρος καί τεκεν μν

 

 

Η ρήση «ώδινεν όρος και έτεκεν μυν» μας κληροδάτείται από τον συγγραφέα της ύστερης αρχαιότητας, τον Λουκιανό (120-180 μ.Χ.). Τη συναντάμε στο έργο του «Πώς δει ιστορίαν συγγράφειν» και κυριολεκτικά σημαίνει «κοιλοπονούσε το βουνό και γέννησε ποντίκι». μεταφορικά, αντιστοιχεί στη λαϊκή έκφραση «πολύ κακό για το τίποτα». Η φράση εντοπίζεται και στο κεφάλαιο «Σύνοψις» του Δειπνοσοφιστή  αρχαίου Έλληνα γραμματικού  θήναιου του Ναυκρατίτη. Εκεί αναφέρεται στην ασεβή υποδοχή που έκαναν οι ηγεμόνες της Αιγύπτου στον βασιλιά της Σπάρτης Αγησίλαο το 361 π.Χ. Η εικόνα του, με τα φτωχικά ρούχα τους ξένισαν,  καθώς περίμεναν ένα άνδρα με ένδοξη ενδυμασία, και έτσι χρησιμοποίησαν τη φράση.

Εδώ όμως, όπως λέει και ο σοφός μεν αλλά αστόχαστος λαός μας όταν ψηφίζει, θα εστιάσουμε την κριτική μας, στα αποτελέσματα που προέκυψαν από τις πρόσφατες ευρωεκλογές μας και πώς σχολιάζουν το αποτέλεσμα οι κομματικοί μηχανισμοί. Ο λαός μας, εκτός της περιόδου των εκλογών ,λέει, ‘’ό,τι σπείρεις θα θερίσεις και διαβάζοντας τις λίστες των υποψηφίων των κομμάτων, θεωρώ ή μάλλον είμαι βέβαιος ‘’ότι  δεν σπείραμε σωστά’’.  Οι επιλογές των περισσότερων υποψηφίων έγιναν με ψηφοθηρικά κίνητρα, αφού ελάχιστοι των υποψηφίων είναι ικανοί [από άποψη γνώσης του αντικειμένου και δυνατοτήτων να διεκδικήσουν ή να αποτρέψουν αποφάσεις που δεν ικανοποιούν το ‘’ευρωπαϊκό όνειρο’’. Τι μπορεί να προσφέρει ένας ‘’υπόδικος’’ που δικαίως έχει σαν πρώτη επιδίωξη να μην ξαναγυρίσει στις φυλακές που τόσο πολύ και ίσως άδικα υπέφερε,;;;Τι θα κάνει ένας ‘’καλός Χριστιανός’’, όπως και ο νεαρός από την Κύπρο που δηλώνει πλήρη άγνοια ίσως και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αφήνει να εννοηθεί ότι θα δει και θα μάθει. Τι θα προσφέρουν οι γνωστοί για τα τρίποντα ή τα γκολ που αποτέλεσαν κριτήριο της επιλογής τους; Αυτά και πολλά άλλα, ίσως χειρότερα αφορούν τις υποψηφιότητες  της χώρας μας.

Θα έτριζαν τα κόκκαλα των σοφών  και ικανών Ευρωπαίων ηγετών  που – μετά  τη λήξη των πολέμων- οραματίστηκαν τη δημιουργία των μεγάλων διεθνών οργανισμών  και πέτυχαν για τους καθημαγμένους λαούς της Ηπείρου μας μια μακρά ειρηνική και οικονομική περίοδο. Οι φασίστες και οι καμουφλαρισμένοι ακροδεξιοί και ακροαριστεροί, που λειτουργούν  με στόχο την  επαναφορά του ολοκληρωτισμού, αυξήθηκαν με διάφορα προσχήματα, τα οποία η Ε.Ε. δεν φρόντισε εγκαίρως να αποτρέψει, αφήνοντες τους να πείσουν τους αφελείς ότι θα τους οδηγήσουν στα ‘’ουρί  του παραδείσου'' .

Ο Πρόεδρος της Γαλλίας, φρονίμως ποιών, έστω και την 12ην να τους ελέγξει ,προκήρυξε άμεσες εκλογές, Τα μεγάλα Ευρωπαϊκά σοσιαλιστικά κόμματα, καταποντίστηκαν και δεν μπορεί η πολιτική να προστρέξει στη βοήθεια και συνεργασία των παραδοσιακών συμμάχων στη διακυβέρνηση των χωρών τους και τις επανορθώσεις των λαθών που μέχρι τώρα έχουν  διαπράξει.

Μπορώ να γράψω πολλά για την κρίσιμη κατάσταση που βρίσκεται η Ευρώπη ,όπως  αποκάλυψαν οι εκλογές. Ο Καγκελάριος της Γερμανίας μπορεί και να μην έχει καταλάβει την κατρακύλα του, ενώ κάποιοι ‘’φερέλπιδες’’  ηγέτες στη χώρα μας πανηγυρίζουν  για τις θέσεις που κατέλαβαν, διατρανώνοντας τη χαρά τους για τις απώλειες που είχε η Κυβέρνηση και ας  υπολείπονται οι δυο μαζί το ποσοστό της.

Για να αποφύγουμε τη μαυρίλα που έφεραν οι εκλογές και ας μην ψήφισα προσωπικά για λόγους υγείας, προσπαθώ να αντλήσω ,έστω και μικρό δείγμα αισιοδοξίας, στηριζόμενος στην ελπίδα ότι αυτή η δοκιμασία ίσως οδηγήσει σε αλλαγή  πλεύσης, διότι παρότι ο γιαλός είναι στραβός και εμείς στο σύνολό μας στραβά αρμενίζουμε. Το μεγάλο ερώτημα παραμένει πού θα βρεθούν και πάλι οι μεγάλοι Ευρωπαίοι  ηγέτες που θα αναλάβουν να επαναφέρουν το κάρο της Ηπείρους μας στον ορθό δρόμο. Οψόμεθα , όπως έλεγαν οι αρχαίοι μας πρόγονοι, που δημιούργησαν τη δημοκρατία, που επικαλούμαστε μεν,  αλλά  την εφαρμόζουμε α λα κάρτ, παραβλέποντας τους κανόνες της.    Αντώνης

 

Τετάρτη 5 Ιουνίου 2024

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ

 

     ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ  ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ

             

 

 

Από το 2016, που άρχισα να δημοσιεύω τις απόψεις μου για τα κοινά και ιδιαίτερα την ελληνική και διεθνή πολιτική, είπα δυο λόγια και για την ‘’κομματίλα’’, δηλαδή τις ιδεοληψίες που πέρασαν στους τίτλους των κομμάτων . Συνοδεύονται συχνά  και με ένα ‘’πισωκολλητό’’, εμπλουτισμένο με κοσμητικά  που  το καθιστούν πιο ελκυστικό , όπως προοδευτικό, αριστερό, δεξιό ,ριζοσπαστικό και άλλα ευφάνταστα  στολίδια. .

Προσωπικά δεν υπήρξα ποτέ ούτε απλό μέλος   κόμματος ή οργάνωσης , ούτε μετείχα σε οποιαδήποτε υποδοχή, ομιλία ή άλλη εκδήλωση, που συνήθως πληθαίνουν τις παραμονές των εκλογών. Δηλώνω οπαδός της ‘’ελεγχόμενης’’ ελεύθερης οικονομίας και σέβομαι απόλυτα τους κανόνες της ορθής δημοκρατίας, αποφεύγοντας κάθε ‘’γιαλαντζί’’ μορφή της . Αντιμετώπισα τους φίλους μου που ασχολήθηκαν ενεργά με τα κόμματα με ‘’διακριτική’’ απομάκρυνση.

Αφού λοιπόν εξέθεσα χωρίς φόβο και πάθος την  θέση μου ως προς τα κόμματα, δηλώνω απόλυτα πολιτικοποιημένος, με προσπάθειες – κυρίως δια της γραφής και συγγραφής – με μοναδικό κριτήριο το εθνικό συμφέρον, χωρίς καπηλεία , μεγαλοϊδεατισμό ή διεθνισμό!!!. Έζησα προσωπικά και μακροχρόνια όλα αυτά τα συστήματα και τα έχω απορρίψει, όπως έκαναν και οι λαοί που τα υπέστησαν δια της γνωστής κομμουνιστικής  βίας - που την ονόμαζαν σοσιαλισμό και ο ημέτερος  Αντρέας  τον αποκαλούσε υπαρκτό!!!  Εγώ τον έψαχνα για 12 χρόνια και δεν τον συνάντησα πουθενά. Απλό δείγμα και της σπουδαιότητας του συστήματος ήταν η πλήρης ανυπαρξία   του σοσιαλισμού και το βλέπουμε στα  ανανήψαντα πρωτοκλασάτα στελέχη του κόμματος και της KGB που, αφού υπεξαίρεσαν τον κρατικό πλούτο ,ανέλαβαν την νέα εξουσία με ακροδεξιές τάσεις και την υποστήριξη του νεοφασισμού του κ. Πούτιν.

Ξεκαθάρισα την προσωπική μου θέση, τιμώντας τους φίλους μου,ασχέτως ιδεολογίας , διεκδικώντας το δικαίωμα να εκφράζω ελεύθερα  τις προσωπικές μου απόψεις στις συζητήσεις μαζί τους. Τελικά διαπιστώνω ότι έχω πολλούς φίλους που ζητούν τις απόψεις μου.

Έρχομαι τώρα σε όσα βλέπουν τα μάτια μου και ακούνε τα αφτιά μου μέσω της τηλεόρασης, για τις αφύσικες υπερβολές των εκπροσώπων τους, πολλοί των οποίων καταδικάστηκαν ή φυλακίστηκαν για σοβαρά αδικήματα και πέρασαν και από τις φυλακές των Βρυξελλών, όπου έζησα για 12 χρόνια και δεν σκέφθηκε κανένας Εισαγγελέας να με καλέσει ούτε για καφέ. Ακούω επίσης ότι  αριστερά κόμματα απευθύνονται μόνο  σε  προοδευτικούς, αριστερούς, ριζοσπάστες  και δημοκρατικούς πολίτες.   Έχω σοβαρές αντιρρήσεις για την χρήση του όρου δημοκρατικός , για όσους μετέχουν σε ολοκληρωτικά συστήματα, οποιασδήποτε απόχρωσης.

Διερωτώμαι λοιπόν γιατί μου αποκλείουν  το δικαίωμα να καρπωθώ το ενδιαφέρον τους, επειδή δηλώνω εγγράφως και επανειλημμένα ότι δεν ανήκω σε καμιά από τις κατηγορίες που υπερασπίζονται;;; Στην κατηγορία αυτή δεν είμαι μόνος μου, αν λάβω υπόψη μου τις κριτικές στα  [900] δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μου. Μήπως πρέπει να διερωτηθούν και τα κόμματα αν αυτά που λένε αποτελούν [επιεικώς] φρούδες ελπίδες, για να μην πω ανοησίες, γιατί  κατάλαβαν ότι την ορθή θέση  πρόλαβε  άλλος και για αυτό τον συκοφαντούν  παντοιοτρόπως ;;;

Λυπάμαι που δεν θα τους ευχηθώ καλή επιτυχία, γιατί μια τέτοια εξέλιξη δεν θα την αντέξει η χώρα και ο λαός της. Τους δοκίμασε όλους ,ξέρει τις επιδιώξεις τους και τους φοβάται!!! Ακόμα και ο κ. Κουτσούμπας το παίζει Τσε Γκεβάρα και  καλεί σε επανάσταση κατά της όποιας εξουσίας δεν είναι η δική του. Διερωτήθηκε ποτέ γιατί το δικαίωμα αυτό δεν το έχουν οι Κινέζοι, οι Βορειοκορεάτες και οι Κουβανοί;;; Το παραμύθι αυτό βρίσκεται στο τέλος του, γιατί η χώρα μας δεν έγινε ξαφνικά Ελβετία αλλά έπαυσε να θεωρείται εκτός κανονικότητας. Στα 90 μου απολαμβάνω τη ζωή σε μια σύγχρονη χώρα που είναι στην καλύτερη κατάσταση που τη γνώρισα.

 

Σημείωση: Η σύνθετη λέξη [πισωκολλητά] δεν έχει τη χυδαία σημασία που ίσως κάποιοι  θα της αποδώσουν, αλλά τη συνοδεύει μια πολύ παλιά αναγκαιότητα. Όταν καθιερώθηκε η Δημοτική, την οποία όλοι μιλούσαμε αλλά δεν μπορούσε ακόμα να αποδώσει την πληρότητα των νοημάτων που είχαμε  διδαχθεί, υπήρξε μια δυσκολία στη διατύπωση καθιερωμένων εκφράσεων. Τότε ο αείμνηστος Πρέσβης  Θρ. Χρυσανθόπουλος  -γνωστός και για το χιούμορ του-  σε επίσημο έγγραφό του προς το Υπουργείο Εξωτερικών ,αντικατέστησε τη λέξη ‘’συνημμένα’’ ,που συνόδευε  σχεδόν κάθε δημόσιο έγγραφο, με μια αντιπροσωπευτική  και ακραία μεν ορθή δε έκφραση πισωκολλητά και γέλασε και το παρδαλό κατσίκι του Φωκ. Δημητριάδη. Τελικά οι πραγματικές ανάγκες επανέφεραν την παλιά λέξη  με απλή αλλαγή της κατάληξης  και έγινε συνημμένα, με την ίδια  σύνθετη  μορφή της, αλλά με συνθετικά της  καταργημένης καθαρεύουσας. Για να μαθαίνουν οι νεώτεροι, όσοι μιλάνε ακόμα ελληνικά

Αντώνης

Τρίτη 4 Ιουνίου 2024

ΟΙ ΔΙΥΛΙΖΟΝΤΕΣ ΤΟΝ ΚΩΝΩΠΑ ΤΗΝ ΔΕ ΚΑΜΗΛΟΝ ΚΑΤΑΠΙΝΟΝΤΣ

 

ΟΙ ΔΙΥΛΙΖΟΝΤΕΣ ΤΟΝ ΚΩΝΩΠΑ ΤΗΝ ΔΕ ΚΑΜΗΛΟΝ  ΚΑΤΑΠΙΝΟΝΤΕΣ

 

 

Κάνοντας ζάπινγκ στη Δημόσια Τηλεόραση αργά χθες το βράδυ, σταμάτησα σε μια σημαντική πολιτική συζήτηση , γιατί διαπίστωσα ότι οι εκπρόσωποι των τριών  μεγαλύτερων κομμάτων και ένας-δυο από τα μικρότερα, συζητούσαν με φανατισμό το  για το ‘’άρτι ανακοινωθέν ’’πόθεν έσχες του κ. Κασσελάκη. Φανατικότερη υπερασπίστρια υπήρξε μια κυρία, το όνομα της  οποίας, με εντολή του Βέλγου εισαγγελέα   είχε αναμιχθεί σε διεθνές σκάνδαλο και υπήρξε έγκλειστος των βελγικών φυλακών. Η  χώρα μας δε απέκτησε [ δικαίως ή αδίκως] σπουδαία διασημότητα.  Η κυρία αυτή επέμενε  στην ηθική πλευρά του θέματος της εμμονής εις το θέμα από την ‘’κακή’’ κυβέρνηση, συνεπικουρούμενη από το ΠΑΣΟΚ και τους εκπροσώπους  μικρότερων κομμάτων,

Το τελευταίο, - της συνεπικούρησης- μου θύμισε σκηνές από τα ‘’γιουρούσια΄΄ των δελφινιών στο κυνήγι ψαριών, που συνοδεύονται από  σμήνη γλάρων να υπερίπτανται της σκηνής για να αρπάξουν ότι ξεφεύγει από τα δελφίνια, δηλαδή ό,τι κομμάτι ξεφύγει από το κυνήγι.

Εντυπωσιακότερο όμως ήταν το γεγονός ότι μιλούσαν για ηθική άτομα  όπως   [ η ευειδέσταττη κυρία του πάνελ] με την πρόσφατη φυλάκισή της στο Βέλγιο και το ΠΑΣΟΚ, που ξέχασε τα πάμπερς που κρίθηκαν με την ψήφο του Προέδρου και τις υποθέσεις  Τσοχατζόπουλου, Μαντέλη , Παπαντωνίου και σία, που τους έπιασαν με τράγο στην πλάτη. Όσο για τα μικρότερα κόμματα έπαιζαν το παιχνίδι των γλάρων στο ψάρεμα. Είπα μέσα μου, πολύ σιγά, για να μην το ακούσω ούτε ο ίδιος , το γνωστό απόφθεγμα ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ!!! Ίσως τέτοιες καταστάσεις είχε κατά νου και  ο αείμνηστος υπερασπιστής της δίκης των πάμπερς, όταν έλεγε το περιβόητο ‘’ εσείς δεν δικαιούστε ΔΙΑ να ομιλείτε’’.

Στην αρχή σκέφθηκα να βάλω σαν τίτλο, εκείνον της κωμωδίας του Δημήτρη Ψαθά, φωνάζει ο κλέφτης, αλλά προτίμησα  τον λόγο του Χριστού για τους Φαρισαίους, μήπως η θεία φώτιση βοηθήσει τους αστόχαστους να ανανήψουν.

Όσον αφορά γενικώς το ‘’πόθεν έσχες΄΄, όπως μέχρι σήμερα  εφαρμόζεται από την Βουλή, ασχολείται ακροθιγώς και μόνο με το ‘’ ΈΣΧΟΣ’’, όπως το λέει ο λαός και ελάχιστα έως καθόλου, με το πόθεν.  Αντώνης

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Αταλάντη Λοκρίδας, T.K. 35200, Φθιώτιδα, Greece
Γράφω για να εξωτερικεύσω προσωπικές μου σκέψεις και να μοιραστώ εμπειρίες και γεγονότα που βίωσα προσωπικά στη μακρόχρονη υπηρεσιακή και ιδιωτική μου διαδρομή.